PDA

View Full Version : hulp gevraagd



erecticide1
6 mei 2004, 14:54
Ik heb een vraag en k hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Ik heb zelf een Ibanez RG270DX, een MT-2 (metalzone), en een Spider versterker van line6. maar hiermee kan ik niet echt het geluid krijgen wat ik graag wil (voor mijn band). Ik zoek t grindcore geluid, of death metal achtig (hopelijk hebben jullie daar een beetje verstand van). Kan iemand vertellen wat voor spullen ik nodig heb voor zo een geluid? (zelf heb k nog niet zoveel verstand ervan) k weet niet of k hier aan t juiste adres ben hiervoor maar ach, k dacht laat ik het eens vragen. alvast bedankt. :D

JvD.
6 mei 2004, 14:59
Ik heb een vraag en k hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Ik heb zelf een Ibanez RG270DX, een MT-2 (metalzone), en een Spider versterker van line6. maar hiermee kan ik niet echt het geluid krijgen wat ik graag wil (voor mijn band). Ik zoek t grindcore geluid, of death metal achtig (hopelijk hebben jullie daar een beetje verstand van). Kan iemand vertellen wat voor spullen ik nodig heb voor zo een geluid? (zelf heb k nog niet zoveel ervan) k weet niet of k hier aan t juiste adres ben hiervoor maar ach, k dacht laat ik het eens vragen. alvast bedankt. :D

ik weet dat een cube-30 versterkertje veel geluiden maakt =]
ik denk dat je daar heel veel aan hebt, check hem eens in een gitaar winkel "cube-30 van roland"

AntY
6 mei 2004, 15:00
met zon line6 moet t ook kunnen, dat is helemaal niet zoveel slechter dan een cube (DENK IK, ik ben geen gitarist :D)

probeer eens met de instellingen te knoeien, dr is hier vast wel iemand die dat weet.

Mithrandir
6 mei 2004, 15:09
Een spider is uitgebreider dan de cube 30 zelfs. Het is gewoon een kwestie van alle instellingen goed uitproberen jongen, misschien dat iemand adviezen kan geven voor bepaalde instellingen die perfect zijn voor death metal / kiezelcore. Volgens mij als het "insane" model gebruikt van de spider moet je toch al een eind komen.

erecticide1
6 mei 2004, 15:13
hehe bedankt
maar de insane stand is meer heavy metal en numetal achtig vind ik. k zal kijken of ik wat links kan vinden naar nummers met ongeveer het gitaar geluid wat ik zoek...

BEWERK:
Hier is wat herrie :P :
www.synthem.nl/projecten/carceri/03-CARCERI-Nihil.mp3
http://www.amputatedvein.com/sounds/avr002/goratory03.mp3
http://www.caedere.com/media/music/Mass%20Emission.mp3

8-)

Stitch
6 mei 2004, 15:27
Volgens mij speelt mick van slipknot in die Spider filmpjes toch ook wat stukjes van Vader ofzo? Klinkt iig aardig in de richting van wat jij bedoelt.

En grindcore (geef het beesje maar weer een andere naam :D) ken ik niet echt, maar alles wat op *core eindigt lijkt in de verste verte niet op death-metal. Dus je zal het zowiezo niet bereiken dat je met 1 instelling alles kan spelen.

Ik denk ook niet dat je met die metalzone in een bandsituatie een lekker dik metal geluid krijgt (wel op je kamertje). Pro bands als bijvoorbeeld Monolith Deathcult spelen op Peavey 5150 stacks, maargoed das nog een stap te ver denk ik :)

Aajt succes

erecticide1
6 mei 2004, 15:31
Mick die speeld in dat fimpje op een Spider2 die heb k niet. en jaah ik ben ook niet echt goed in al die namen van muziek stijlen enzo. dus t kan wel dat k wat fout zei van dat deathmetal ofso

En nee met 1 instelling red ik het ook niet, maar k vraag me juist af of k nou wel de goeie spullen voor dat geluid heb?

amon
6 mei 2004, 15:51
dan volgt hier een spambericht :D :

pedaaltje kopen? uit die death metal komt ongeveer dat geluid van je mp3-tjes...


nu jullie weer verder ontopic:

BramVersteeg
6 mei 2004, 15:52
Hmmm, zoals al gezegd werd lijkt het grindcore geluid niet echt op een doodmetaal geluidje. Voor grindcore zou ik eerder aan een Les Paul denken. Niet dat je die dan moet kopen maar da heeft een wat zwaarder geluid. Die ibbie is perfect voor doodmetaal denk ik. Maar je hebt dus een amp nodig met een aantal kanalen want je wilt er 2 verschillende brute geluiden uit trekken. Wat is je budget?? Wil je digitaal/buizen?? Er zijn zoveel vragen eigenlijk.
De 5150 die al werd genoemd is niet extreem duur en daar zit een aardige dosis gain in. Anders misschien een Marshall JCM 900??

gerrekat
6 mei 2004, 15:56
Zou in ieder geval niet de MT-2 en de spider tegelijkertijd gebruiken dat kan nooit goed gaan.....de spider is zelf al een modelling amp..


Zit er niet een recto stand of high gain standop zo'n spider...daar zou jetoch een heel eind mee moeten komen!

Wat ook zou moeten werken is een leuke Marshall 800 of 900 (combo of halfstack maakt niet zoveel uit) met die MT-2 ervoor....maar draai nooit al je mids weg.. beetje spelen met de EQ van de MT-2 die dingen zijn behoorlijk gevoelig..


en ja wil je echt het geluid wat je op de plaat hoort...die jongen gebruiken vaak wat duurdere spullen die ook beter zullen klinken.

Maar op zich zou je best een eind moeten kunnen komen met de spullen die je hebt!

Anavrin
6 mei 2004, 16:04
probeer ook 'ns een combinatie van een dik distortion-geluid van de Line6 en de metalzone samen, dan heb je meteen een hoop meer mogelijkheden.

Mithrandir
6 mei 2004, 16:08
Nee, ik denk dat die combinatie grote ellende geeft, dan gooi je distortion op distortion en krijg je volgens mij 1 grote ongedefinieerde brij van herrie.

BramVersteeg
6 mei 2004, 16:13
+1
Dat kan nooit goed gaan.

erecticide1
6 mei 2004, 16:35
mjah dat distortion op distortion klinkt als 1 hoop gekraak. mijn butget ligt trouwens zo rond de 600 euro ofso (en k kan wat van me spulletjes die k niet nodig heb proberen te verkopen) maar bedankt allemaal. en k heb echt al superveel met die mogelijkheden van de metalzone geknoeid maar dat *wijst naar de links een paar berichten terug* geluid krijg k niet. laat ik het anders stellen: voor DAT geluid wat heb ik daarvoor nodig, ga ervan uit dat ik nog helemaal nix heb en een oneindig butget :P

Anavrin
6 mei 2004, 16:36
valt wel mee hoor. Ik speel vaak zat met de buizendistortion van m'n Fender open, en dan nog de Metalzone erbij. Instant-feedback, en instant-dikke metalklanken. Als je maar goed afdempt, dan klinkt het echt lekker. Je moet natuurlijk ook wel een beetje spelen met de distortion van de metalzone, om er een lekker geluid uit te krijgen. Ik heb die distortion bijvoorbeeld maar op 10 uur staan (als 12 uur bovenaan is). Als ik dan de disto vd amp afzet, dan heb ik een grunge geluid.

erecticide1
6 mei 2004, 16:53
probeer ook 'ns een combinatie van een dik distortion-geluid van de Line6 en de metalzone samen, dan heb je meteen een hoop meer mogelijkheden.

k heb het nog eens geprobeerd en nou kreeg k tog wel wat coole geluiden eruit, maar tog nog niet precies wat k zoek :cry: k ben niet gauw tevreden he

Anders Destium
6 mei 2004, 17:20
Hoe laag staat je gitaar gestemd? De meeste grindcore bands die ik ken staan minimaal in C maar liever nog in B gestemd...

Als je op je RG270 de standaard elementen nog hebt zitten zal het altijd modderig klinken, zeker met high gain en flink veel laag! Volgens mij moet je normaal gesproken met de versterker die je hebt een flink eind in de richting kunnen komen!

erecticide1
6 mei 2004, 17:26
hmmm ik sta in c gestemd, en ja ik heb nog de standaard elementen

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 18:09
Les Paul voor metal?!

hoe durf je :P

Jesse//

Anders Destium
6 mei 2004, 18:17
Les Pauls zijn uitstekend geschikt voor metal :razz:

http://www.cyklode.com/haunted/doc/gallery/2003_odense_dk/img/odense_10.jpg



>Erecticide

Waarschijnlijk zullen andere elementen of een andere gitaar (met bijv een mahonie body) een heel stuk helpen, ik weet alleen niet of je de mogelijkheid hebt om geld uit te geven.... Als dat niet zo is vrees ik dat je gewoon weer verder moet uittesten met de spullen die je hebt

ssj3goku
6 mei 2004, 19:37
Volgens mij komt het door je Spider. Welke heb je? Iemand die ik ken heeft de 212 en ik moet zeggen: WAT EEN KUTDING!!! Echt waar jezus zeg, lijkt wel alsof het geluid zo dof is alsof het uit een andere kamer komt ofzo... Met de MT2 kan je best zo'n geluid eruit krijgen, maar je moet geen Spider gebruiken... probeer eens in een winkel een andere versterker met je MT2... Zal denk ik een heel stuk anders klinken :)

erecticide1
7 mei 2004, 13:07
Waarschijnlijk zullen andere elementen of een andere gitaar (met bijv een mahonie body) een heel stuk helpen, ik weet alleen niet of je de mogelijkheid hebt om geld uit te geven.... Als dat niet zo is vrees ik dat je gewoon weer verder moet uittesten met de spullen die je hebt

wat voor soort/merk elementen kan ik dan het beste nemen? (k heb daar helemaal geen verstand van ofso) :roll:

Anavrin
7 mei 2004, 13:46
voordat je er andere elementen in gaat zetten, kun je misschien iets van compressie gebruiken om het geheel wat strakker te krijgen, deze bijvoorbeeld (als dat al niet op je Line6 zit):
http://www.bossus.com/productimages/CS-3l.jpg
of een noise suppressor:
http://www.bossus.com/productimages/ns2l.jpg
maar daar kunnen anderen je waarschijnlijk meer over vertellen. Ik gebruik van m'n Boss ME-33 vooral de noise threshold en de sensitivity om zware distortion stukken toch strak te laten klinken. Succes ermee.

Soulflyhigh
7 mei 2004, 18:56
Hahaha distortion moet je met de MT 2 ook niet boven 12en zetten nee. Soms doe ik het wel, puur voor de fun en de brei die het wordt 8-)

@ Ander is dat niet The Haunted 8-)

erecticide1
10 mei 2004, 15:32
Volgens mij komt het door je Spider. Welke heb je? Iemand die ik ken heeft de 212 en ik moet zeggen: WAT EEN KUTDING!!! Echt waar jezus zeg, lijkt wel alsof het geluid zo dof is alsof het uit een andere kamer komt ofzo... Met de MT2 kan je best zo'n geluid eruit krijgen, maar je moet geen Spider gebruiken... probeer eens in een winkel een andere versterker met je MT2... Zal denk ik een heel stuk anders klinken :)

Ja, ik heb de 212... ik zit er nou ook over te denken een andere versterker gewoon te nemen, maar wat kan ik dan het beste kopen? want ik wil em dan ook voor over een half jaar ofso gebruiken om op te treden enzo 8-) als we zover komen... (kan je voor zoiets ook bijv. een spider gebruiken?) wat heb je daar allemaal voor nodig?!

Trocar
10 mei 2004, 18:02
Hey,

je hebt een paar mp3's gegeven als referentie voor het geluid wat je zoekt. De sample van Caedere is opgenomen met een Jackson RR3 of RR5 en een Engl Savage geloof ik.

Negative K3 fan
10 mei 2004, 18:06
zon deathmetal geluid als jij in die clips geeft (afschuwelijke teringherrie trouwens, kankerblastbeasts maarja) is volgens mij redelijk goed uit een spider en een ibanez te halen. Gewoong enoeg gain en heel weinig mids. Kom je wel ultra slecht door de band enzo, maar dat hoort erbij.

als je een nieuwe amp wil zou ik kijken naar een 5150, die zijn perfect voor dit soort gedoe maar met iuedere namp kun je opzich wel optreden tenzij de gitaar niet verder uit wordt versterkt. Verder kan een goede pickup als een EMG 81 of Dimarzio X2N ook al wonderen doen. Ook bij deathmetal zit er veel in het spel op zich, veel tremolo picken enzo!