PDA

View Full Version : Bjorn Berge



IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 13:27
Ik heb hem gisteren op Bevrijdingspop gezien..

damn wat een vette dude echt.. super grappig..

zijn gitaarspel is echt gewoon speedmetal op een akoestische gitaar, maar dan countryblues achtig.. echt bruut..

echt kicke slide solo's en echt een zwaar vet geluid..

i'm impressed..

Jesse//

mr.freeze
12 mei 2004, 16:15
Ik heb hem gisteren op Bevrijdingspop gezien..

damn wat een vette dude echt.. super grappig..

zijn gitaarspel is echt gewoon speedmetal op een akoestische gitaar, maar dan countryblues achtig.. echt bruut..

echt kicke slide solo's en echt een zwaar vet geluid..

i'm impressed..

Jesse//


Ik heb hem 30 april in het burgerweeshuis in Deventer gezien. Hij maakt mooie muziek, hij ziet er zeer 'bluesey' uit, en heeft inderdaad mooie solo's. De twee nadelen vond ik:

a. zijn gitaar was zo slecht gestemd dat het pijn deed aan de oren (heeft misschien iets te maken met het feit dat ik toen al twee uur lang naast de speakers zat, die pijn in de oren)
b. de eentonigheid van zijn muziek (een uurtje is het leuk, maar een avondvullend programma met Bjorn Berge: liever niet.


Over het algemeen wel een goede muzikant, maar hij viel voor mij in het niet met Stuurbaard Bakkebaard, de band die daarna kwam, met een gitarist/zanger die door vreemde microfoons onverstaanbare teksten zingt, een contrabassist, die de boel aan het swingen kreeg, en een drummer die op kapotte bekkens en dergelijk drumgerei heel hard (doch in de maat) ragde.

mr.freeze
12 mei 2004, 16:16
dubbel

mr.freeze
12 mei 2004, 16:16
oeps!

IndiepoprockJesse
16 mei 2004, 12:52
Je hebt wel gelijk in de eentonigheid ja.. dat is wel jammer.. maar hij heeft wel humor en voor die 40 minuten was het erg leuk om te zien..

Jesse//

sambora
16 mei 2004, 18:14
Ik heb 'm vorig weekend (moulin blues) gezien. Hij is ongetwijfeld een goede gitarist, maar hij moet het ook zeker van z'n 'show' hebben; de muziek wordt op den duur idd. eentonig. Maar de 3 kwartier (?) dat het optreden duurde hebben we wel ons geen moment verveeld bij "the stringmachine". Sterker nog, het was waarschijnlijk het hoogtepunt van het weekend.

Een paar dagen later had ik een paar nr's gedownload om aan vrienden te laten horen, maar dan merk je pas echt dat de muziek zelf niet zo speciaal is. Maar als ik ooit de kans krijg om 'm weer live te zien, ga ik er zeker heen.

savecracker85
18 mei 2004, 22:19
ik zag hem kort op bevrijdingspop, later thuis nog wat stukjes op zn site beluisterd en gister ff de cd besteld (was toch maar 12 euro ofzo) :P

ik zag toevallig op via z'n site ook een video van hem staan op de site van 3voor12...zier er wel erg strak uit 8-)
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/videoreal.jsp?videonumber=17453003

Erik
19 mei 2004, 16:52
cool, ik had hem ook gezien op bevrijdingspop, was echt super!!!