PDA

View Full Version : Valvestate VS100 top + 2x12 cab



BlackSun
6 mei 2004, 13:25
Valvestate VS100 top + 2x12 cab

Heeft iemand deze versterker? Of wie weet me er wat over te vertellen?
Ik kan de set kopen voor 525, is dit een goeie deal of veel te duur?
Ik wil hem icm mn Korg multieffect gaan gebruiken voor een rockcoverband.

andy
6 mei 2004, 13:40
Mmmmm, 525??? Was de top nieuw niet iets van 400-450 dollar??? Kan me vergissen. Beetje duur dan zou ik denken voor een 2e handsje. Bovendien (dit is erg persoonlijk) Valvestate klinkt gewoon bagger. Voor 525 heb je ook een prima buizencombo"tje, zeker 2e hands.

BlackSun
6 mei 2004, 14:09
Mja maar er zit ook een cab bij he,niet alleen de top..of is het dan nog steeds duur?

Buizenversterker maakt me niet veel uit, ik haal toch alles uit het pedaal snap je, het gaat me er alleen om dat ik een beetje makkelijk vervoerbare set up. Met een mooi vol/ruimtelijk geluid (dus niet 1x10" speakertje)

Hmm moeilijk..

andy
6 mei 2004, 14:17
Ik haal mijn geluid voornamelijk uit de keuze van amp en gitaar. Effecten zijn bijzaak en voor de opleukerij. Maar als je je effecten het werk laat doen kun je wel van alles achter je neer zetten. Ik kan je wel vertellen dat je er ooit nog eens spijt van gaat krijgen als je zo je geluid bepaald. En over die Valvestate: die blijft te duur. Waarom koop je alleen die cab niet voor 150 euro of zo en sluit die aan op je Cube 30 ( zie ik in je onderschrift). Klinkt beter dan een Valvestate.

BlackSun
6 mei 2004, 14:35
Ik gebruik nu het multieffect, omdat ik voor elk nummer zo'n 3 heel verschillende sounds nodig heb(heel gevarieerde coverband), en dat krijg ik niet uit 1 amp...

Wat ik nu zoek is een 'tijdelijke' oplossing om ten minste genoeg vermogen te hebben om op te treden (want de optredens komen er binnenkort aan).

Er zit geen speaker out op de cube anders had ik dat zo gedaan...en om nou in dat ding te gaan knippen/zagen/solderen zie ik ook nie zo zitten...

Misschiena ndere tips dan om me even op weg te helpen? want ik zit nu echt met mn handen in het haar wat ik nou moet kopen...(en time's not on my side)

Baker
6 mei 2004, 15:20
Ik gebruik nu het multieffect, omdat ik voor elk nummer zo'n 3 heel verschillende sounds nodig heb(heel gevarieerde coverband), en dat krijg ik niet uit 1 amp...

...mmm

wat heb je dan allemaal voor "sounds" nodig? :???:
Ik speel ook in een heel gevarieerde coverband zoals jij dat noemt...
zeg maar van Creedence Clearwater Revival tot aan The red hot chili peppers en alles wat daar tussen zit.... Gewoon een drie kanaals Buizenversterker (in mijn geval een koch multitone) en eventueel wat effectjes (in mijn geval een phaser en een delay) en dan kom je al een heel eind hoor voor wat betreft "sounds" En reken maar dat ik blij ben dat ik nu een buizenversterker heb in plaats van een valvestate (die ik ook 2 jaar gehad heb hoor, daar niet van)

Wees nou verstandig man, en koop een mooi buizenbakkie. Krijg je zeker weten geen spijt van.

Als je het dan toch perse over de transistor c/q digitale boeg wil gooien, doe het dan meteen goed en koop een POD, dan weet je zeker dat je alle "sounds" en effecten kunt benaderen. 8-)

Baker
6 mei 2004, 15:25
Wat ik nu zoek is een 'tijdelijke' oplossing om ten minste genoeg vermogen te hebben om op te treden (want de optredens komen er binnenkort aan).

Er zit geen speaker out op de cube anders had ik dat zo gedaan...en om nou in dat ding te gaan knippen/zagen/solderen zie ik ook nie zo zitten...


mmm , ja dat is lastig natuurlijk.. je moet nu wat hebben...
maar dan nog zou ik geen rommel kopen of iets waar ik eigelijk niet achter sta, en al helemaal niet als het eigelijk ook nog te duur is.
Kun je niet een amp lenen van iemand voor dat optreden?

BlackSun
6 mei 2004, 15:41
Haha, ik heb mn POD juist verkocht. Voor opnemen vonnik em leuk, maar live/bandsituatie niet zo heel top...(vooral ka gebruik, geluiden waren wel goed)

Tja, ik probeer bij de nummers altijd het gitaargeluid zo goed mogelijk te benaderen, en geen enkele distortion klinkt hetzelfde. Van Black Sabbath via Anouk naar Blink 182 zijn toch wel grote stappen kwa sounds...

Omdat het niet maar 1 optredentje maar meerdere zijn wil ik echt iets voor mezelf hebben, lenen is trouwens niet eens een mogelijkheid :(

Mn budget is beperkt tot zo'n 500-550, en daar krijg je toch echt niet zo'n makkelijk een buizenbakkie voor lijkt me hoor..

ik hoef ook geen top of the bill apparatuur te hebben, de andere gitarist speelt op een spider, doorgemiced op de zanginstallatie. Klinkt goed genoeg.

Zucht.....en nog eens DIEPE zucht :roll:

Iced Dragon
6 mei 2004, 16:49
wat dacht je van een marshall vs265r stereo combo? :roll:

BlackSun
6 mei 2004, 16:54
mja..zoiets wordt et maar denkik. nu nog mooie 2ehands deal afwachten...

andy
6 mei 2004, 18:05
Is die Cube 30 dan niet hard genoeg??? Daar komt toch een flinke bak herrie uit. Als je met PA speelt is er dan volgens mij helemaal geen probleem.

Rooligan
6 mei 2004, 18:23
Ik zelf speel al acht jaar over een Marshall VS100R cabinet (de top, maar dan in combo met 1x12 speaker).

Over de versterker ben ik heel tevreden. Heeft een goed geluid over alle kanalen (uiteraard wel persoonlijke smaak); heeft me nog nooit in de steek gelaten. Alleen vind ik de speaker (goldback) die er inzit vind ik niet echt geweldig...

Persoonlijk heb ik nooit spijt gehad van de aanschaf. Hij is veelzijdig in te zetten en de vele personen die erover gespeeld hebben (hij staat bij verschillende festival in de backline) zijn er erg over te spreken. Bovendien is hij goed te vervoeren en kan tegen een stootje (is meerdere malen omgedonderd tijdens optredens... :-( ).

Let wel: het is absoluut geen buizenbak!! Dus ook het geluid wat je uit deze versterker haalt heeft die karakteristieke klankkleur niet. Let daar dus op als je hem gaat bekijken/bespelen voordat je hem koopt.

Uiteraard zijn er veel betere versterkers op de markt. Maar ik persoonlijk zou hem toch eerst gaan beluisteren. Ik vind de prijs van de jouwe wel aan de hoge kant, ook al krijg je er dan een 2x12 cabinet bij.

[slightly offtopic]
Onlangs heb ik een 4x12 cabinet op mijn combo aangesloten. Ik vond het geluid toen veel breder en voller. Nu vind ik een 4x12 wat zwaar om aan te schaffen; dus ik zat aan een 2x12 te denken ter uitbreiding.

Baker
6 mei 2004, 18:58
wat dacht je van een marshall vs265r stereo combo? :roll:

hee! die heb ik ook gehad!
best een goed ding. :)

gershwin5150
7 mei 2004, 01:19
Opzich zijn Valvestates onverwoestbaar idd, maar als ik mijn Valvestate vergelijk met mn buizentop van Marshall merk je toch een groot verschil (ook als je ze allebei op een 4x12 kast aansluit). De buizentop geeft veel meer dynamiek en headroom.
Dus ik zou idd voor een goeie buizenbak/stack gaan!

BlackSun
7 mei 2004, 16:13
Waarom blijft iedereen roepen dat ik voor hetzelfde geld een buizenversterker kan aanschaffen :???: Ik weet niet waar jullie versterkers vandaan halen maar voor 500euro heb je met geluk een jcm800 top ja, maar dan heb ik nog geen speakers!! En ik zit echt niet te wachten op een klein 20-30 watt 10" buizenversterkertje...

Voor alle duidelijkheid: ik heb maar voor 450-500 te besteden, en doorsparen is hier even geen optie...

Toch bedankt voor het meedenken hoor maar ik vind de adviezen af en toe wel een beetje vreemd...tuurlijk klinkt een buizenversterker beter duh..

Matje
7 mei 2004, 16:57
Tja, ik probeer bij de nummers altijd het gitaargeluid zo goed mogelijk te benaderen, en geen enkele distortion klinkt hetzelfde. Van Black Sabbath via Anouk naar Blink 182 zijn toch wel grote stappen kwa sounds...


zo'n grote stappen zijn dat toch niet of ligt dat nou aan mij?

BlackSun
7 mei 2004, 17:11
:o uuh..zo'n 70-ies distortion klinkt wel een stuk anders dan een brit-hi gain of zoals bij no doubt een moderne dist met flanger/phaser en alles erdoorheen..

andy
7 mei 2004, 17:53
Waarom blijft iedereen roepen dat ik voor hetzelfde geld een buizenversterker kan aanschaffen :???: Ik weet niet waar jullie versterkers vandaan halen maar voor 500euro heb je met geluk een jcm800 top ja, maar dan heb ik nog geen speakers!! En ik zit echt niet te wachten op een klein 20-30 watt 10" buizenversterkertje...

Voor alle duidelijkheid: ik heb maar voor 450-500 te besteden, en doorsparen is hier even geen optie...

Toch bedankt voor het meedenken hoor maar ik vind de adviezen af en toe wel een beetje vreemd...tuurlijk klinkt een buizenversterker beter duh..

Omdat we het beste met je voor hebben. :razz: Maar onthou, een goede buizenamp klinkt meestal een stuk harder dan een transistor.
Maar ik zou toch eens die Cube 30 proberen in een bandsituatie, of heb je dat al gedaan???

BlackSun
7 mei 2004, 18:10
Hey, ja heb hem wel geprobeerd. Met PA zou het nog wel gaan, dan klinktie denkik niet verkeerd, maar met een 5 koppige band moetie toch echt wel aardig voluit zijn om goed mee te komen, en dan klinktie al gauw uhhm..... hoe uit te leggen....fel in het gehoor, beetje 'snijdend':P ofzo...

andy
7 mei 2004, 19:53
OK, snap wat je bedoelt. :wink:

Jim Marshall
7 mei 2004, 23:47
525,- voor een vs100 top met 2x12 is te duur. Ik vond laatst een vs100 top met 4x12 kast voor 450 euro.
En voor dat geld heb je een redelijk goede versterker met voldoende vermogen. Tis alleen de vraag hoe je korg bak erover klinkt.

Baker
8 mei 2004, 14:12
:o uuh..zo'n 70-ies distortion klinkt wel een stuk anders dan een brit-hi gain of zoals bij no doubt een moderne dist met flanger/phaser en alles erdoorheen..

Dat vind ik echt onzin.
Je kunt zonder effecten veel meer doen met je geluid dan je denkt.
Draai bijvoorbeeld je volume knop maar eens terug van je gitaar,
Of de gain van een van je kanalen... Probeer eens goed het verschil uit van je element switch van je gitaar... echt waar, je zult zien dat je een heel eind komt. Zoals ik al zei heb ik een drie kanaals buizen amp (koch) en een LP. De enige twee effecten die ik heb zijn 2 boss pedaaltjes. Een phaser en een delay. De muziek stijlen die je nu noemt kan ik met die config MAKKELIJK aan!

Ik ben er van overtuigd dat sound niet uit een effect komt. Het komt uit je gitaar... en uit je amp... maar vooral uit je VINGERS.

Voor wat betreft die buizencombo.... voor 500 euro moet je een jcm 800 combootje kunnen scoren. Misschien oude buizen erin ofzo, zodat je die later kunt vervangen weet ik veel. Spaar anders toch even door is mijn advies.

By the way, ik ken iemand die net een JCM 800 Combo verkocht heeft voor 500 Euro....

Mr. Michiel
10 mei 2004, 04:08
ik heb een vs100 top te koop voor je, in goede staat, 275 euro.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=23751

-robbert-
10 mei 2004, 11:28
500 euro moet echt wel te doen zijn hoor, ik vind het zelfs aan de dure kant, ik heb ooit eens een marshall valvestate 8100 + 4*12 kast (celestions) voor 400 euro gekocht