PDA

View Full Version : Tijdschrift 'Gitarist''



john.3001
6 mei 2004, 09:13
Ik weet niet of iemand van jullie dit blaadje wel es koopt, maar wat mij opvalt is dat elk product dat ze testen een goede beoordeling krijgt... Testen ze nou alleen maar goeie spullen of is hun mening niet echt waardevol? :-?

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 09:17
de beste test is nog altijd zelf testen, smaken verschillen u know?

john.3001
6 mei 2004, 09:22
Tuurlijk, maar laatst werd een een PRS SE EG getest en als je de tekst las werden een aantal mankementen duidelijk. Kijk je later echter naar het eindoordeel dan zou je haast gaan denken dat het toch een uitstekende gitaar is... beetje misleidend. Maar idd, zelf testen is een must...

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 09:33
wat heet mankementen? Met die beoordeling van die dure PRS zou de topkam te plastic zijn en de afdekplaten aan de achterkant te hoekig. Sommige mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben.

Phyrexian
6 mei 2004, 09:51
Persoonlijk vind ik het een shit-blad. Slechte layout, minder goede inhoud tov amerikaanse/britse bladen, noem maar op.
Geef mij maar Guitar World of zo :)

Jeroenvanhulsteijn
6 mei 2004, 09:56
dat commentaar krijgen ze regelmatig per brief binnen. ze hebben er een keer wat over gezegd. het kwam er op neer dat er gewoon niet echt slechte producten meer binnenkwamen. fabrikanten bedenken zich wel 2 keer eer dat ze een product opsturen. slechte reclame is de doodsteek. of het jou dan zelf ook bevalt dat is een hele andere kwestie.

persoonlijk vind ik de recensies ook niet altijd even goed. er zit niet echt een evenwichtige opbouw in. ze ratelen soms te lang door over kleine dingetjes. bovendien vertellen ze niet bij elke gitaar hetzelfde aan aantal feiten. ik wil gewoon weten hoe het ding over verschillende versterkers klinkt (van oefenversterker tot prof setup) en waar het ding van gemaakt is enzo.

BLOK182
6 mei 2004, 12:31
wat heet mankementen? Met die beoordeling van die dure PRS zou de topkam te plastic zijn en de afdekplaten aan de achterkant te hoekig. Sommige mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben.
Eh, tis een PRS van 700 euro :wink:

R. Flagg
6 mei 2004, 12:36
Ik koop met enige regelmaat de gitarre en bass is volgens mij goedkoper dan gitarist en vele malen dikker en interessanter. Ik krijg bij de gitarist altijd de indruk dat ze die gitaren zelf nooit getest hebben, maar gewoon een recensie van de engelse versie van hun blad gebruiken ook bij interviews krijg ik sterk deze indruk.

Nee geef mij maar de gitarre en bass echt negatief zijn ze nooit maar wel lekker veel testen en vaak ook interessante artikelen.

Waar ik me wel in beide bladen soms aanstoor is dat er vaak gezegd wordt voor de lage prijs is het een goeie gitaar. Zelf kan ik weinig met dat soort uitspraken, want betekent dit nou als deze gitaar duurder was dat het dan een klote instrument was.

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 12:40
wat heet mankementen? Met die beoordeling van die dure PRS zou de topkam te plastic zijn en de afdekplaten aan de achterkant te hoekig. Sommige mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben.
Eh, tis een PRS van 700 euro :wink:
foutje van mijn kant, ik had het over de review van gitaarnet, niet van dat blad, en daar ging het om een dure, dus geen CE.

bat
6 mei 2004, 12:49
Ik krijg bij de gitarist altijd de indruk dat ze die gitaren zelf nooit getest hebben, maar gewoon een recensie van de engelse versie van hun blad gebruiken ook bij interviews krijg ik sterk deze indruk.

euh... de engelse namen die (regelmatig) onder de artikelen staan zijn wat dat betreft niet een duidelijke hint voor jou? Natuurlijk gebruiken ze recesnies van hun Engelse zuster (moeder?) blad Guitarist. Niks mis mee, zo houden ze de kosten beperkt en kunnen ze toch redelijk veel testen en interviews publiceren. De Nederlandse markt is namelijk erg klein, waardoor er weinig gitaren ter recensie worden aangeboden en interviews ook mager verspreid worden (zeker voor special interest bladen zoals de Gitarist) Wat maakt het nu uit of een Nederlander de test deed of het interview afnam, of een Engelsman?


Nee geef mij maar de gitarre en bass echt negatief zijn ze nooit maar wel lekker veel testen en vaak ook interessante artikelen.


Dat lijkt me een overtuigender reden om bijvoorbeeld Gitarre & Bass te lezen (het engelse blad Guitar vink ook bijzonder leuk om te lezen.) Er zijn echter ook buitenlandse bladen (en dan vooral de Amerikaanse) die meer reclame bevatten dan goed voor ze is...

Baco
6 mei 2004, 13:17
Dat lijkt me een overtuigender reden om bijvoorbeeld Gitarre & Bass te lezen (het engelse blad Guitar vink ook bijzonder leuk om te lezen.) Er zijn echter ook buitenlandse bladen (en dan vooral de Amerikaanse) die meer reclame bevatten dan goed voor ze is...

Is wel zo. Ik lees graag Guitar World, maar de eerste 20 pagina's zijn om te beginnen al reclame. Niks mis mee, boekje uitbrengen kost natuurlijk heel wat, maar de verhouding artikels/reclame neigt wel nr half/half denk ik zo :-?
Zitten meestal wel interessante tabs tussen :)

R. Flagg
6 mei 2004, 13:28
het Engelse blad guitar lees ik ook weleens is inderdaad ook erg leuk, vooral de artikelen over second hand gitaren stonden er geloof ik een half jaar geleden in waren erg leuk.

Maar over de gitarist en hun Engelse reviews het stoort me niet zo zeer alleen vind het altijd erg komisch om te lezen en deze maand hebben we een ... getest en een ... en als je dan merkt dat het door een Engelsman is geschreven, dan heb ik zo iets van lekker geloofwaardig.

De advertenties in gitarre en bass storen me eigenlijk allerminst het zijn meestal ads van duitse muziekwinkels dus dan kan je eens lekker alles opzoeken zonder dat je het internet op moet.

Phyrexian
6 mei 2004, 14:19
Is wel zo. Ik lees graag Guitar World, maar de eerste 20 pagina's zijn om te beginnen al reclame. Niks mis mee, boekje uitbrengen kost natuurlijk heel wat, maar de verhouding artikels/reclame neigt wel nr half/half denk ik zo :-?
Zitten meestal wel interessante tabs tussen :)

Yeah veel reclame in Guitar World. Maar de inhoud van interviews (als je van heavy muziek houdt toch meestal) maakt het gelukkig goed.
Voorts is de layout van Guitar World prachtig (ik ben zelf ontwerper) en vind ik toch niet onbelangrijk voor het leesgenot.

Kjiratsiekoedel
6 mei 2004, 16:49
één keer gekocht (voor de elixir bon), natuurlijk ook ff gelezen:
-teveel reclame
-prutblad
-weinig artikelen die me boeiden
-geen aanrader