PDA

View Full Version : marshall 8008



Iced Dragon
5 mei 2004, 20:23
ehm, misschien een heel dom vraagje:

Die valvestates zouden 'als' een buizenversterker moeten klinken, niet?
Ze zouden moeten klinken alsof ze welke lampen hadden, dan?
6L6?

of maak ik mij hier schromelijk belachelijk?

jw009
5 mei 2004, 21:00
het kan beter buis-versterker worden genoemt want ze hebben er maar een dacht ik, de combo in ieder geval wel.

Nocki
5 mei 2004, 22:21
de 8008 klinkt niet!. sorry.
hij klink ook niet naar een buizen amp. het is geen buizen amp dus klinkt ie er ook niet naar. een 12a?7 buis in zo'n ding zorgt voor een beetje romiger gelkuid en dat er bepaalde boven tonen in het geluid komen (die jij niet opmerkt) die bij buizen horen maar daar houdt alles op. het sginaal gaat alleen maar door een buis heen maar het ecte versterken gebeurt door een niet buizen systeem. hij is dus ook niet super.

kijk gewoon verder naar iets anders want dit wil je zo weer kwijt.

ik heb mensen gekent die preamps en fx hebben gehad en dat het nooit klonk. maar na anschaf van een goede poweramp gewoon opeens het geluid hadden wat ze wouden hebben. kijk even verder.


(spam!!!----> koop mijn 20/20...van mesa boogie. en dat proof je...Spam)

Iced Dragon
5 mei 2004, 22:57
haha,
nee dank je
je wilt toch geen trem-o-verb kopen hé? :wink:

in afwachting dat ik ergens een VHT kan kopen doe'k nog wat verder met de 8008 :roll:

Phyrexian
6 mei 2004, 09:38
Die 8008 had geen buis dacht ik???
Ik heb er zo ééntje gehad en het is een goede amp als je niet veel verwachtingen hebt of als je een beginner bent of zo... hij is vooral goedkoop. Helemaal gaan helder geluid...

Baco
6 mei 2004, 11:04
Die 8008 had geen buis dacht ik???
Nope, geen buis te zien in die 8008. Heb er ook nog een gehad, vooral als backup voor mijn EL34 100/100 indertijd. Vond hem zeker niet slecht voor zijn prijs.

kokeleko
6 mei 2004, 13:09
Nope, geen buis te zien in die 8008. Heb er ook nog een gehad, vooral als backup voor mijn EL34 100/100 indertijd. Vond hem zeker niet slecht voor zijn prijs.

Aan wie heb je em verkocht dan :D , was't een zwarte?

Baco
6 mei 2004, 13:12
Nope, geen buis te zien in die 8008. Heb er ook nog een gehad, vooral als backup voor mijn EL34 100/100 indertijd. Vond hem zeker niet slecht voor zijn prijs.

Aan wie heb je em verkocht dan :D , was't een zwarte?

Het was inderdaad een zwarte. Rhetorische vraag? :wink:

kokeleko
6 mei 2004, 13:17
Aan wie dan?

Baco
6 mei 2004, 13:24
Aan wie dan?

Aan een zeker Ko uut Olland :wink:

charlie45
6 mei 2004, 13:25
ik heb er ook eentje, als backup en omdat ie bijna niets weegt (ja ik ben lui, eigenlijk wil ik een 40w 1 kanaals ss poweramp hebben :)

maar hij klinkt best okee hoor. zeker als je hem niet te hard zet.

kokeleko
6 mei 2004, 13:28
Aan wie dan?

Aan een zeker Ko uut Olland :wink:


O, dan is het goed :-D :-D :-D

kokeleko
6 mei 2004, 13:29
ik heb er ook eentje, als backup en omdat ie bijna niets weegt (ja ik ben lui, eigenlijk wil ik een 40w 1 kanaals ss poweramp hebben :)

maar hij klinkt best okee hoor. zeker als je hem niet te hard zet.

Zo denk ik er ook over , als backup en als poweramp in een repetietie setje.

Phyrexian
6 mei 2004, 14:16
Yeah ze zijn ideaal als basic amp. Echt Bang-for-your-Buck!

Iced Dragon
6 mei 2004, 16:57
nou (wtf :o ??? :wink: ),
zo licht is da bakske nu ook weer niet.
van mij is't zo'n 'gouden'.
gekocht voor blijkbaar zeer weinig geld tot ik genoeg heb voor een VHT.
Maar eigenlijk vind ik hem helemaal niet slecht klinken. Blijft heel zuiver...ben best tevreden van de cleane klank die er uit komt (samen met een 530)
Denk ook wel dat ik hem ga houden als back-up.

josh.vandenberg
8 mei 2004, 11:36
De 8008 ,is dat zo'n eindversterker.Die heeft helemaal geen buis,alleen zo'n simulatie schakelaar.

Klinkt hard ,koud,goed voor deathmetal en zo,maar met een jmp en jf-x effect kan een goede gitarist aardig klinken.

Wel makkelijk i unit hoog