PDA

View Full Version : Gezocht stemapparaat voor tijdens t spelen



Hempo
5 mei 2004, 20:19
Jo mensen,
Ik zoek een goedkoop apparaat, zoiets als dit:
http://www.korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_DT10.jpg maar dan goedkoper.

Heeft iemand een aanrader? alvast bedankt

sash
5 mei 2004, 20:30
Een gewoon stemapparaat, op je amp leggen en als je wilt stemmen kabel uit je amp trekken en in dat apparaat douwen.

Goedkoper in de versie die jij wilt zal je ze niet vinden. Behalve die van Fender, maar dies kut.

Hempo
5 mei 2004, 20:48
wat is er kut aan dan

sash
5 mei 2004, 21:06
Is van plastic, dus je trapt em zo verrot, verder heeft ie niet zo'n goede buffer als een boss tu2 en zuigt ie nog meer toon weg dan een crybaby.

Mr.Bluesbreaker
5 mei 2004, 21:24
Wat zou het minst toonzuigend zijn, een TU-2 van Boss of zo'n korg dingetje? Of heb je dit soort dingen ook nog in boutique versie met true bypass ed :D ?

Nocki
5 mei 2004, 21:59
ze zuigen allemaal geluid weg.
ik heb een dtr-1 van korg en die doet het ook.het beste is om m uit je signaal line te houden. hang m bv aan een di out of een fxloop send. en dan natuurlijk niet de fx return erbij hangen...
wat ook mogelijk is is om m met een ab switch in en uit te schakelen.


Gitaar - ab -

A-> fx - amp
B-> Tuner - niks geen geluid...

werkt perfect hoef je ook niemand lastig te vallen met die herrie.
geen gewoon eens geld uit aan zo'n ding. ik heb m al jaren terwijl de tuners daarvoor allang inde kast zijn bland of zijn weggegeven.

een goede blijft!

Nocki

BartL
6 mei 2004, 00:00
Gewoon zo een simpel grijs korg dingetje van 18 euro kopen...die idd op je amp leggen etc. etc. Geen tone suck en je hebt zo gestemd.

Mitch
6 mei 2004, 00:27
Ja, maar echt strak gestemd sta je nooit. Je vindt zo'n DT10 duur, totdat je 'm geprobeerd hebt. Dan begrijp je 't. :)

Phyrexian
6 mei 2004, 09:54
Boss TU-2: stemt goed, chromatisch, werkt als mute, ontzettend stevig, goed zichtbaar in't donker.

Ik wil in een blinde test wel eens iemand die tonesuck laten duiden wanneer zo'n tuner in de signalchain of erbuiten staat. Echt, ik heb die TU-2 bijna twee jaar en heb em zowel in m'n signaal gehad als erbuiten (tuner-out) en ik hoor echt geen verschil.

Mithrandir
6 mei 2004, 10:00
+1

het is wat mij betreft de ideale tuner voor op het podium en ik hoor ook absluut geen aantasting in mijn toon. Nou hangt ie op dit moment in de direct-out van mijn Memorman, maar daarvoor zit ie gewoon in de chain.

basswasp
6 mei 2004, 10:04
Na een tijdje zoeken op internet ben ik nog geen true-bypass tuner tegengekomen, bestaan deze wel?

Met zo'n ding heb je zowiezo geen toonzuig en (wat ik erg leuk vind) je gebruikt de batterij niet als je gewoon aan 't spelen bent.

Zijn er anders 19" stemmers met een mute-pedaal? :)

Phyrexian
6 mei 2004, 10:28
Zijn er anders 19" stemmers met een mute-pedaal? :)

Daar vrees ik voor. Die Korg DTR reeks hang je best aan een tuner-out of een send jack van je amp. Voor die mute pedaal moet je dan zelf zorgen.
Zoals gezegd kan je ook voor een line splitter zorgen waarmee signaal 1 bv. naar de amp gaat en signaal 2 enkel en alleen naar de tuner bijvoorbeeld.

Baco
6 mei 2004, 11:19
Heb indertijd een DTR-1 gehad en die kon via standaard footswitch gemute worden en kon switchen tussen 2 gitaren. Was wel degelijk een verschil waar die DTR-1 hing.
Nu gebruik ik een Black Switch die switcht tussen amp en mijn Peterson Tuner, werkt perfekt :)

http://www.tone-toys.com/de/media/images/bs_bild_1.gif

Deze kan trouwens voor vanalles en nog wat gebruikt worden, kijk eens op http://www.tone-toys.com/de/The_Black-Switch.html voor meer info.

Wil er ook nog een gebruiken om mijn Whammy in/uit mijn signaal keten te halen, maar dan moet ik wel de adapter van mij Whammy terug vinden :oops:

Jeee
6 mei 2004, 12:03
Na een tijdje zoeken op internet ben ik nog geen true-bypass tuner tegengekomen, bestaan deze wel?

Jawel, de Strobostomp van Peterson. Maar ik weet niet of die hier al te verkrijgen is, of hoeveel hij moet gaan kosten.

Het zal in elk geval véél geld zijn ... €250 of zoiets?

http://www.strobostomp.com

bat
6 mei 2004, 12:14
inderdaad gewoon een A/B-switch, met de ene uitgang naar een goede tuner en de andere naar de rest van je effectketen. Dan heb je geen true-bypass of whatever nodig.

vinni
6 mei 2004, 13:38
Kijk kijk.....Die Strobostomp.....

Die kende ik nog niet!
Heeft een backlit display en zeer accuraat.

Bij Musiciansfriend staan ze te koop voor $189.

Hmmm....


Groet,
Vinni

telecastermaster
6 mei 2004, 15:49
[quote=basswasp]Jawel, de Strobostomp van Peterson. Maar ik weet niet of die hier al te verkrijgen is, of hoeveel hij moet gaan kosten.

Het zal in elk geval véél geld zijn ... €250 of zoiets?



iets meer ben ik bang:
http://www.gitaarnet.nl/kegvinddealer.php3?catkeuze=&merkkeuze=peterson&modelkeuze=&pagina=1&zoekbijdealer=30&sortkeuze=&Zoeken.x=26&Zoeken.y=13

telecastermaster
6 mei 2004, 15:53
cool ding die strobostomp! Maar het is gewoon een Peterson VS-1 in een stomp jasje. Maar wel handig idd. En goed kan ik je uit ervaring mede delen


http://www.petersontuners.com/images/prods/vs2_web.jpg

Fuhgawz
6 mei 2004, 16:46
Ja, maar echt strak gestemd sta je nooit. Je vindt zo'n DT10 duur, totdat je 'm geprobeerd hebt. Dan begrijp je 't. :)
Heeft die DT10 ook zo'n mute-switch als de Boss TU-2? Wat zijn de voor- en nadelen van beide!?

semt-x
6 mei 2004, 18:07
Zelf ben ik nu in het bezit van een Boss TU-15, vind het een erg goede tuner. Geen idee of deze toon zuigt, ik vind in ieder geval van niet, althans ik hoor het niet....

basswasp
6 mei 2004, 18:30
Die Strobostomp is leuk, maar ik geloof niet dat ik nog een DI en allerlei userprogrammable-onzin op een stemkastje wil. Met zo'n geheugen erin neem ik aan dat dat ding nog steeds batterijen kost als ik niet aan 't stemmen ben. Dit is ook nog steeds 't geval met een los stemkastje en een A/B-switch.

Wat ik ook nog steeds wil is de DI van m'n versterker (die dus voor de effectsloop en al dat spul komt) kunnen muten. Een stemkastje aansluiten op een tuner-out of effectsloop kan dus niet.

Mitch
6 mei 2004, 18:32
Ja, maar echt strak gestemd sta je nooit. Je vindt zo'n DT10 duur, totdat je 'm geprobeerd hebt. Dan begrijp je 't. :)
Heeft die DT10 ook zo'n mute-switch als de Boss TU-2? Wat zijn de voor- en nadelen van beide!?

De DT10 heeft twee uitgangen: eentje die je toon altijd doorlaat en eentje die mute. Die gebruik ik dan ook. Ik zie daar geen nadelen aan :???:
Of bedoel je verschil tussen TU2 en DT10 ?

sash
7 mei 2004, 13:31
Wie the fuck heeft dit nou weer naar gezocht verplaatst?!

Stemapparaat = randapparatuur

Phyrexian
7 mei 2004, 14:17
Wie the fuck heeft dit nou weer naar gezocht verplaatst?!

Stemapparaat = randapparatuur

idd een beetje belachelijk om dit te verplaatsen.

Hempo
8 mei 2004, 14:18
Gezocht: stemapparaatu

minstens 5 jaar ervaring, goede inzet en wil is belangrijk. Ook eigen inbreng geen bezwaar

manmanmanman :sneaky:

Fuhgawz
8 mei 2004, 16:42
Ja, maar echt strak gestemd sta je nooit. Je vindt zo'n DT10 duur, totdat je 'm geprobeerd hebt. Dan begrijp je 't. :)
Heeft die DT10 ook zo'n mute-switch als de Boss TU-2? Wat zijn de voor- en nadelen van beide!?

De DT10 heeft twee uitgangen: eentje die je toon altijd doorlaat en eentje die mute. Die gebruik ik dan ook. Ik zie daar geen nadelen aan :???:
Of bedoel je verschil tussen TU2 en DT10 ?
Ik bedoelde eigenlijk tussen de TU2 en de DT10 ja, maar zoals het er nu uitziet verslaat de DT10 de TU2 op alle vlakken. Bedankt voor de reactie ;)

Mark S
9 mei 2004, 22:54
Ik gebruik een Boss Line Selector (LS-2) als A/B en een Korg DTR-2 racktuner, zou niet meer zonder kunnen...