PDA

View Full Version : I need some education



timK
5 mei 2004, 20:03
Waarde gitaristen,

ook ik ga een elektrisch-akoestische (dus niet semi-akoestische, heb ik geleerd) gitaar kopen dus heb ik de laatste twee dagen nogal wat uurtjes rondgesnuffeld op het forum en ik moet zeggen dat dat errug leerzaam is. En leuk. Toch heb ik nog wat vraagjes, samenvattend, of ik jullie goed begrepen heb...:

-is "ovation" die plastic-achtige bolle achterkant?
-is "jumbo" ook een vorm (een hele ronde -brede- body, vooral aan de onderkant)?
-wat is 'dreadnought?'

Mijn prijs categorie ligt rond de 400 euro. Dan zit ik (blijkbaar) in de categorie Seagull, Furch, Cort en Yamaha en Ibanez (?).

Kent iemand het merk Vanderson? Zag ik laatst in een winkel staan voor 300 e-tjes, en zag er leuk uit.

Thuis hebben we een ...(Art?) & Luthier staan, maar die vind ik nogal zwaar spelen en heeft een erg korte hals lijkt het wel. Klinkt ook vrij dof. Als ik wil proberen de hals recht te trekken, heb ik daar een speciale unit voor nodig?

Ik speel niet in een band, af en toe met wat huisgenoten, dus volgens mij hoef ik niet extra te letten op elementen/versterksystemen ivm feedback, of wel? Omdat ik ook zonder versterker zal spelen gaat dan geloof ik de voorkeur uit naar een fullbody (is dat een term?) en dus ook geen ovation. Klopt dat?

Ik speel al een aantal jaren elektrisch en heb een Marshall Valvestate 8080. Ik heb gelezen dat sommige combinaties versterker-akoestische gitaar wel werken, andere weer totaal niet. Wordt dat dan dus gewoon een gok?

Als iemand in Leiden/Den Haag/ A'dam goede zaken kent om wat rond te kijken, hoor ik het graag!

In de hoop leerzame antwoorden te mogen ontvangen, groet ik u,

Tim