PDA

View Full Version : classic-standard



abbys
5 mei 2004, 19:43
Kan iemand me de verschillen tussen de lp classic en standard uitleggen? Want ( ken niet veel van les pauls hoor) ik zou denken dat een reissue van het originele meer kost als nieuwere versies?

BLOK182
5 mei 2004, 19:45
Classic heeft ander nekprofiel, vergroende inlays, andere (keramische) elementen, en dus een wat rauwer karakter. En het is niet echt een reissue hoor, daarvoor kan je beter in de customshop gaan kijken :wink:

abbys
5 mei 2004, 19:59
hoe komt dat gigantische prijsverschil?
manman, ik wil me een ebony classic, ruigere klankt staat me wel aan, maar het prijsverschil schrikt me af aangezien dat zo een beetje het gevoel geeft dat de classic de "inferieure" versie is van de standard

Negative K3 fan
5 mei 2004, 20:10
classics zijn ook goedkoper geconstrueerd enzo, vandaar het grote prijsverschil, standards vind ik wel te pruimen, alleen die prijs is zo hoog. Ik heb op 2 classics gespeeld en die vond ik allebei niks.

Luca P
5 mei 2004, 20:35
Ha, heb je die van mij nog niet geprobeerd!!

plukker
5 mei 2004, 20:44
doe mij maar de classic.Veel ruiger, nek speelt fijner, prijs is ook fijner. Een standaard klinkt snel doffer, ik ben nog geen slechte classic tegen gekomen. Ook de kwaliteit doet niet onder voor de standaard.

gerrekat
5 mei 2004, 20:46
IK heb dat verschil ook nooit zo goed begrepen....

Je zou zeggen dat de Classic duurder is dan de Standard, maar dat is juist niet zo...

Vind die classics er best gelikt uitzien....maar qua LP gaat er IMO niets boven een custom liefst in alpine white of black!

BLOK182
5 mei 2004, 22:16
Classics is ff speuren, tenminste, bij mij dan, had in Duitsland een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke zwarte vast, en in Eindhoven een matige cherryburst waar ik mun hand aan openhaalde :D

Negative K3 fan
5 mei 2004, 22:25
ik vind zelf de nekken op classics in het algemeen niet lekker, ik prefereer die van standards, maar ik ga met gerrekat mee, customs zijn het best, in wine red bijvoorbeeld.

Punt
5 mei 2004, 23:55
Ze zijn kwalitatief vergelijkbaar. Vroeger was de Classic zelfs duurder dan de Standard. Ze hebben dat om markettingtechnische redenen veranderd. De Classic zat prijstechnisch te dicht bij de Reissues.

Edit:
Ik heb 10 jaar op een Classic gespeeld. Is nu te koop wegens aanschaf van een Customshop :)