PDA

View Full Version : vinger afdrukken op gitaar...



JvD.
5 mei 2004, 17:41
okay: je hebt net je splinter nieuwe zwart glimmende glamour rock[what ever] gitaar binnen en je kan niet wachten met spelen, je pakt snel je witte handschoentjes en confronteert je hele buurt er mee dat jij gitaar speelt.

zijn die witte handschoentjes de enige manier om die vinger afdrukken te stoppen of is er een truckje voor ?
meer mensen met deze ergernis?

Mithrandir
5 mei 2004, 17:45
Nee....ff poetsen na het spelen en het is weer in orde. Dat ding is om op te spelen, niet om te laten zien hoe mooi ie glimt (ok, een beetje dan, maar daarvoor poets je hem even op).

THW
5 mei 2004, 18:04
plastificeren?

JvD.
5 mei 2004, 18:08
plastificeren?
lol... krijg je daar weer afdrukken op =]

Ibanez
5 mei 2004, 18:18
Niet de hele tijd met je vingers aan de body zitten... Voor het schoonmaken kan je gibson guitar polish gebruiken, is heel handig spul.

abbys
5 mei 2004, 18:27
moet big shots like neil young of agnus young ( young toeval? :p ) eens bezig zien, hun gitaren staan om ter volst volgens mij

Mithrandir
5 mei 2004, 18:34
....om ter volst....die term ken ik niet, leg eens uit.

X-Pensive Wino
5 mei 2004, 18:36
zijn die witte handschoentjes de enige manier om die vinger afdrukken te stoppen of is er een truckje voor ?
meer mensen met deze ergernis?

waarom hang je em nie achter glas dan joh :wink:

SiNiSTRaL
5 mei 2004, 18:45
ff met je hand langs een draaiende slijpsteen?
geen vingerafdrukken meer iig :)

cas121
5 mei 2004, 18:53
ff met je hand langs een draaiende slijpsteen?
geen vingerafdrukken meer iig

tjsa volgens mij is dat ook maar een tijdelijke oplossing, maakt het spelen er ook niet echt comfortabeler op :)

gewoon goeie polish kopen, heb je hem zo weer as shiny as vader abrahams hoofd..

tgen de tijd dat je die gitaar een paar maanden hebt maken die vingerafdrukken ook echt niet veel meer uit, wacht maar tot de eerste buts, dat doet pas pijn ;)

Swan
5 mei 2004, 19:46
n gitaar is n gebruiksvoorwerp

amon
5 mei 2004, 19:46
ja, gvd, die eerste buts had ik al meteen de eerste dag! :evil:
en spoedig daarna al een tweede, gelukkig is het daarbij gebleven...

BartL
5 mei 2004, 20:01
n gitaar is n gebruiksvoorwerp
+1

SilverFoo
5 mei 2004, 20:02
Ten eerste, een gitaar is om te GEBRUIKEN, ander kun je hem net zo goed in laten lijsten ofzo... :D

Ten tweede: ik vind het wel wat hebben, beter dan zo gloednieuwe gitaar... een beetje oud vind ik wel stoer staan :D

JvD.
5 mei 2004, 20:12
hmm... maar dit is mijn gitaar; je ziet er alles op =]

http://www.ibanez.com/news/downloads/ibanez-ICX-800.jpg

BramVersteeg
5 mei 2004, 20:12
Niks mooier dan een afgerosde gitaar. :razz: Ik houd niet zo van dat glimmende. Je kunt hem gewoon oppoetsen na het spelen of als je er zin in hebt. Je hebt ook van die setjes met meer spul om oa ook je hals te poetsen en je snaren enzo. Misschien is dat handig?
Grz. Bram

Anders Destium
5 mei 2004, 22:44
Boeien echt! Je zet een gitaar een paar keer leuk op de foto als je hem net hebt opgepoetst en voor de rest gewoon raggen :D

Als je hem op de foto wilt gaan zetten of mooi wilt houden gewoon met een brillendoekje of een ander synthetisch doekje eroverheen en alle zooi en stof verdwijnt als sneeuw voor de zon!

THW
5 mei 2004, 22:57
hmm... maar dit is mijn gitaar; je ziet er alles op =]

http://www.ibanez.com/news/downloads/ibanez-ICX-800.jpg

dat hab ik ook op mijn zwart pacifica op zwart zie je die dingen heel erg
op mijn see-thru rode SG daarin tegen moet je er met je neus bovenopstaan om de vingerafdrukken te zien op de slagplaat zie je het weer heel erg

maar mij maakt het nooit zoveel uit al die vingerafdrukken zolang ie er niet slechter van gaat klinken vind ik het best

Javaca
5 mei 2004, 23:06
Nocki heeft er speciaal een matte gitaar voor gekocht.

Het kan mij zelf niet zoveel schelen.
Zuigen vingerafdrukken Tone ofzo? :o

SiNiSTRaL
5 mei 2004, 23:13
ja, dioe lijntjes nemen t icepicky hi- end weg...

Bigfoot414
5 mei 2004, 23:23
Kom op man, het is toch geen fokking kledingstuk :D

Anders Destium
5 mei 2004, 23:24
Als er vlekken op mijn kleren komen was ik ze wel hoor :razz:

Bigfoot414
5 mei 2004, 23:25
Maar met gitaren moet je het niet zo nauw nemen, vind ik.

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 08:22
ik herken die ergernis wel ja. Ik heb 5 zwarte gitaren gehad maar daar ben ik door die ergernis maar van af gestapt, hoewel dit toch mijn favoriete kleur is. Ik snap niet dat mensen op zo`n vies vettig ding kunnen spelen. Zo`n mooi gepoetste gitaar aan de muur nodigd gewoon uit tot spelen. Dat er stukken lak af zijn vind ik geen ramp, sterker nog, dat vind ik net gaaf, dat brengt zo`n plank net tot leven.

Mithrandir
6 mei 2004, 08:25
Hij wordt niet vies en vettig als je hem na het spelen gewoon ff oppoetst en schoonmaakt, ook een zwarte gitaar blijft dan mooi glimmen.

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 08:33
Hij wordt niet vies en vettig als je hem na het spelen gewoon ff oppoetst en schoonmaakt, ook een zwarte gitaar blijft dan mooi glimmen.
Dat klopt ook wel Mith, maar doe je dat ook altijd consequent? Ik in elk geval niet, er komt altijd ergens wel iets tussen. Het zal waarschijnlijk wel aan de ph-waarde van m`n zweet liggen, maar die matte vlekken krijg je op een gegeven moment er niet meer uit en daar begint de echte ergernis pas echt. Dan is het mooie er van af.
http://onlinerock.com/musicians/ohzoso/ray_rockin_the_babylon.jpg
kijk, dit bedoel ik nou.

Mithrandir
6 mei 2004, 08:54
Hehehe, ik doe het idd ook niet consequent. En ik heb toch ook een redelijk zwarte itaar.

http://www.b-mus.com/fotoalbum/studio/fotos/DSC00144.jpg

Eerlijk gezegd, doe ik het gewoon consequent niet, alleen als ik moet optreden dan is er altijd wel een momentje om ff te poetsen al is het maar om de zenuwen te verdrijven :D

Anders Destium
6 mei 2004, 10:31
Je kunt speciale polish kopen (ook van Gibson zelf), en daarmee zou je de gitaar wel weer gewoon glimmend moeten krijgen! Je moet wel de goede hebben voor het type lak op je gitaar.

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 10:35
Ik doe het nou gewoon met afwasmiddel, no problem. Hoe is t trouwens met je PRS Anders, al goed eraan gewend? Is z`n geld toch wel waard, niet? En wat vindt je van de tremolo t.o.v. Floyd Rose?

Mithrandir
6 mei 2004, 10:45
Ben jij al eerder geregistreerd geweest hier onder een andere naam?

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 10:50
t heeft ff geduurd Mith, maar jij bent de eerste. please to meet you, hope u guess my name...

Mithrandir
6 mei 2004, 10:57
Cool, een spelletje :D

ff kijken, van wie heeft Anders een PRS gekocht???

sickpunk
6 mei 2004, 10:58
doe niet zo verschrikkelijk moeilijk over vlekjes op je gitaar.... het ding hoort gebruikt te worden, dat ding hoort te leven... en anders berg je hem maar op in een koffer of geef je hem aan iemand die hem wel gewoon wil gebruiken!

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 11:04
@ Mith, in elk geval niet XXXX.
@sickpunk, bestaat hardrockcafe Charmaine in de Koningsstraat nog? Als je Roest ziet, doe em maar de groeten van die gitarist met z`n rooie mokkel uit limburg. Ohja, en TZ ook.

Anders Destium
6 mei 2004, 11:11
Ditmar misschien? Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen :razz:

BTW de PRS bevalt meer dan uitstekend, het is zelfs zo erg dat ik er nu 2 heb (ook eentje met een stoptail) 8-) . Mijn Ibanezverzameling is nu redelijk aan het inkrimpen in ieder geval :lol:

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 11:13
Anders, volgens mij heb ik jou zoiets dergelijks al eens voorspeld :D
Hint: in deze topic kun je er achter komen wat m`n vorige nick was.

Anders Destium
6 mei 2004, 11:40
Het is Ohzoso :lol:

Wat heb ik gewonnen?

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 11:45
einsame klasse, Anders. Wat je gewonnen hebt? Deze zomer hou ik een feest in m`n nieuwe tuin ter ere van m`n 40 jarig bestaan. Dat wordt een hele dag sessie met een paar bekende gitaristen, uiteraard met drums en bass erbij. Ik mail je hier nog wel over.

Mithrandir
6 mei 2004, 11:54
Aaaah , het is Ohzoso, stiekem hoor ;)

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 12:18
Voor de fretboards gebruik ik Gibson Fretboard spul en voor de gelakte delen GLH, dat werkt echt supergoed en supersnel en tast niet de lak van de nogal breekbare Gibsons aan..

maar goed.. dat spul meot je niet elke keer na het spelen er op smeren.. gewoon 1 keer in het half jaar ofzo.. en dan gewoon na het spelen ff met een zachte doek er overheen.. dan hou je em netjes..

Jesse//

Anders Destium
6 mei 2004, 13:33
einsame klasse, Anders. Wat je gewonnen hebt? Deze zomer hou ik een feest in m`n nieuwe tuin ter ere van m`n 40 jarig bestaan. Dat wordt een hele dag sessie met een paar bekende gitaristen, uiteraard met drums en bass erbij. Ik mail je hier nog wel over.

Cool :)

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 13:39
Anders, wel even zorgen dat ik je dan prive kan bereiken want voor half nederland is m`n tuin te klein, helaas :(

Anders Destium
6 mei 2004, 17:14
Je kunt altijd pm-en natuurlijk :)

Als het kan wil ik dan wel 1 stuks aanhang meenemen natuurlijk, ofwel vrouwschoon ofwel gitaartuig :wink:

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 18:37
pm-en? was dat? en natuurlijk kan dat. Vergeet ook niet slaapzakken oid en je eigen gitaar + kabel en eventueel je favoriete pedaaltje mee te nemen. Apparatuur is aanwezig. Planning is in augustus.

Anders Destium
6 mei 2004, 18:56
ik bedoelde dat je een privé-bericht kan sturen :)

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 19:01
ic, ok is geregeld.

Baker
6 mei 2004, 19:03
Niet de hele tijd met je vingers aan de body zitten... Voor het schoonmaken kan je gibson guitar polish gebruiken, is heel handig spul.

Sjeemig... het is maar een PLANK hoor... :roll:
wat kost zo'n busje "guitar polish"? 12 euri?

En als je dan "spul " wilt gebruiken.
Gebruik dan gewoon een bus meubel spray ofzo.
kost geen reet en werkt gewoon hetzelfde.

sickpunk
6 mei 2004, 19:16
@ Mith, in elk geval niet XXXX.
@sickpunk, bestaat hardrockcafe Charmaine in de Koningsstraat nog? Als je Roest ziet, doe em maar de groeten van die gitarist met z`n rooie mokkel uit limburg. Ohja, en TZ ook.

ow das eigenlijk wel een goeie... moet zeggen dat het me niet bekent voor komt! dus durf het niet te zeggen.... en roest kenk niet:P dnek dat ik ouwer dan 18 moe wezen:P om me dat soort dingen te kunnen herinneren, of om ze te weten!

Ibanez
6 mei 2004, 19:49
Niet de hele tijd met je vingers aan de body zitten... Voor het schoonmaken kan je gibson guitar polish gebruiken, is heel handig spul.

Sjeemig... het is maar een PLANK hoor... :roll:
wat kost zo'n busje "guitar polish"? 12 euri?

En als je dan "spul " wilt gebruiken.
Gebruik dan gewoon een bus meubel spray ofzo.
kost geen reet en werkt gewoon hetzelfde. Ik ben zelf ook helemaal niet heel voorzichtig (met vingervlekken) met m'n gitaren maar de topicstarter blijkbaar wel. Als ik speel raak ik de snaren aan en niet de body dus ik snap niet wat precies het probleem is. En zo'n busje guitar polish is handig spul niet alleen om schoon te houden maar heeft ook een beschermende laag die je lak beschermd en dat vind ik wel handig voor mijn nieuwe Ibanez RG2820 die ik graag mooi wil houden...

wietse
6 mei 2004, 22:40
Niet de hele tijd met je vingers aan de body zitten... Voor het schoonmaken kan je gibson guitar polish gebruiken, is heel handig spul.

Sjeemig... het is maar een PLANK hoor... :roll:
wat kost zo'n busje "guitar polish"? 12 euri?

En als je dan "spul " wilt gebruiken.
Gebruik dan gewoon een bus meubel spray ofzo.
kost geen reet en werkt gewoon hetzelfde.
gewoon auto was ,als het een poli lak is ,bij een nitrolak is dit niet echt verstandig.

Shaggy
7 mei 2004, 11:23
Hey Ibanez,

Ik dacht juist dat zo'n polish je lak er een beetje afhaalt en zo een nieuwe laag naarvoren haalt om het zo als nieuw uit te laten zien.

Ibanez
7 mei 2004, 11:32
Op het flesje staat dat de polish een beschermende laag op je lak aanbrengt...

robpeters87
7 mei 2004, 13:40
Ehm, ik zou er ten eerste vooral niet op gaan spelen.... hem in een vacuum ruimte achter kogelvrij glas hangen, zeker iedere week (als het nodig is meer) hem er uit laten halen door een deskundige met zijden handschoentjes en nog eens grondig laten schoonmaken...

Kort samengevat, zeur niet man het is maar een gitaar....
Ga spelen in plaats van poetsen....

maarja om toch nog even sociaal te doen, een vriend van mij gebruikt gitaar polish en houdt ook vooral z'n handen schoon... je kunt je haar kammen in die gitaar van hem, ik zie het nut er niet van in maar toch..

sash
7 mei 2004, 16:28
Hij wordt niet vies en vettig als je hem na het spelen gewoon ff oppoetst en schoonmaakt, ook een zwarte gitaar blijft dan mooi glimmen.
Dat klopt ook wel Mith, maar doe je dat ook altijd consequent? Ik in elk geval niet, er komt altijd ergens wel iets tussen. Het zal waarschijnlijk wel aan de ph-waarde van m`n zweet liggen, maar die matte vlekken krijg je op een gegeven moment er niet meer uit en daar begint de echte ergernis pas echt. Dan is het mooie er van af.
http://onlinerock.com/musicians/ohzoso/ray_rockin_the_babylon.jpg
kijk, dit bedoel ik nou.

Of je hebt een foto van Ohzoso gestolen of je bent Ohzoso en je hebt je opnieuw aangemeld met een andere naam.

Punt
7 mei 2004, 19:35
Laat zitten die vingerafdrukken!
Altijd handig alstie gejat wordt :)

m^rton
7 mei 2004, 20:12
Was gewoon je handen, is nog beter voor je snaren ook.

Braindead
17 mei 2004, 23:14
Hey Ibanez,

Ik dacht juist dat zo'n polish je lak er een beetje afhaalt en zo een nieuwe laag naarvoren haalt om het zo als nieuw uit te laten zien.

Ja dat is "comandant" voor je auto. Dat schuurt het bovenste laagje eraf, zodat ie weer mooi wordt. (Hopelijk)

Gebruik op eigen risico

dejohan
17 mei 2004, 23:35
Vingerafdrukken? :o
Ga je een moord plegen met je gitaar ofzo?

sjaakies
20 mei 2004, 12:41
een moord plegen met je gitaar kan heel goed toen ik gister terug kwam van het repeteren liep ik onder een brug door daar zaten jongens. ze wilden graag mijn gitaar zien en haalde hem uit de hoes. daarna zij een van de jongens ik wil je gitaar! ik zei nee en ze begonnen aan mijn gitaar te trekken. ik heb toen met mijn gitaar geslagen precies met mijn straplock knopje om zijn hoofd. dus je kan best iemand met een gitaar vermoorden

Spirit of Strings
25 mei 2004, 13:58
NEEEE! Geen polish! Nergens voor nodig. Je schuurt in de loop der jaren langzaam de laklaag van je gitaar af. Dat spul moet je alleen eenmalig gebruiken om een verweerde gitaar weer aan het glimmen te krijgen.

Gewoon na het spelen een doekje over je gitaar halen. Je kunt tegenwoordig bij elke huishoudzaak (Blokker, Marskramer of Action) van die wondervezel- of microvezeldoekjes kopen, heel slappe, fluweelachtige doekjes, die je in allerlei kleuren kunt krijgen. Ze kosten slechts 1 of 2 euro en werken perfect voor het ontvetten en oppoetsen van gitaren.
Huishoudelijke mededeling: je mag ze nooit wassen met wasverzachter. Dan werken ze niet meer.

Anders Destium
25 mei 2004, 15:59
een moord plegen met je gitaar kan heel goed toen ik gister terug kwam van het repeteren liep ik onder een brug door daar zaten jongens. ze wilden graag mijn gitaar zien en haalde hem uit de hoes. daarna zij een van de jongens ik wil je gitaar! ik zei nee en ze begonnen aan mijn gitaar te trekken. ik heb toen met mijn gitaar geslagen precies met mijn straplock knopje om zijn hoofd. dus je kan best iemand met een gitaar vermoorden

Je gaat je gitaar toch niet laten zien aan wildvreemden :o

Bigfoot414
25 mei 2004, 16:19
Idd een beetje vreemd. Die mensen ken je niet eens en jij laat ze meteen een kostbaar instrument zien.

Spirit of Strings
25 mei 2004, 16:44
Misschien een gitaar-exhibitionist ..... :-D

Rubenios
25 mei 2004, 16:44
gewoon vingerafdrukken laten zitten joh of zijn jullie allemaal van die wannabee neger P.I.M.P. gitaristen ;) :D

THW
25 mei 2004, 18:09
een moord plegen met je gitaar kan heel goed toen ik gister terug kwam van het repeteren liep ik onder een brug door daar zaten jongens. ze wilden graag mijn gitaar zien en haalde hem uit de hoes. daarna zij een van de jongens ik wil je gitaar! ik zei nee en ze begonnen aan mijn gitaar te trekken. ik heb toen met mijn gitaar geslagen precies met mijn straplock knopje om zijn hoofd. dus je kan best iemand met een gitaar vermoorden

zeker met zo'n widow headstock van Bc Rich

FonZZo
25 mei 2004, 20:17
Jezus, als me vrouw me hoort zeggen "help er zitten vingerafdrukken op m'n gitaar", dan drukt ze me een stof doek in m'n handen, kan ik het hele huis gaan stoffen" Wat een gezeik. Als het goed is zit er ook wel eens zweet op. Gebruiken dat ding! En na het spelen een doekie er over...klaar.

Rubenios
25 mei 2004, 20:18
Jezus, als me vrouw me hoort zeggen "help er zitten vingerafdrukken op m'n gitaar", dan drukt ze me een stof doek in m'n handen, kan ik het hele huis gaan stoffen" Wat een gezeik. Als het goed is zit er ook wel eens zweet op. Gebruiken dat ding! En na het spelen een doekie er over...klaar.

+1

Javaca
25 mei 2004, 21:25
op de achterkant had ik laatst een complete afdruk van m'n ribbenkast zitten.

Blijepanda
25 mei 2004, 21:26
op de achterkant had ik laatst een complete afdruk van m'n ribbenkast zitten.

:o

Rubenios
25 mei 2004, 21:29
hij speelde naakt zeker :)

EmgMaster
25 mei 2004, 21:48
Je gaat toch niet lopen zeiken over vingers op je gitaar, een gitaar moet er gewoon goor uitzien, met vieze vlekken en van die korsten op het fretboard!!!!!! :-D

Heb ik ook :lol:

Spirit of Strings
25 mei 2004, 22:00
op de achterkant had ik laatst een complete afdruk van m'n ribbenkast zitten.
Wat heb jij je gitaar hoog hangen! :-D

EmgMaster
25 mei 2004, 22:32
haha, idd :-D