PDA

View Full Version : Adrian Belew



SuperLeadPlexi
5 mei 2004, 17:24
Dat is toch ongelooflijk wat die man voor kwaliteiten in huis heeft. Zingt de sterren van de hemel (ook live), ook nog eens totaal tegen welk ritme dan ook in en ondertussen blijven z`n vingers maar doorkriebelen, en man, wat een technieken. Als je dacht dat je met dat shredden je vingers lekker soepel had, nou eeuuuhhh.... vergeet dat dan maar lekker. Als je de kans krijgt, als je die al krijgt dan moet je die echt eens aan het werk zien, WOOOOOWW

Nicci
4 juni 2004, 20:52
Adrian kan er wat van ja . . . .
Hij heeft ook een paar heerlijke soloplaten gemaakt. Doet hij dat nog steeds?

marc_o
15 juni 2004, 20:03
Te gek!
Eindelijk weer eens iemand met mijn smaak op het forum (er zijn er meer hoor, vooral smaken)
Ben zelf een groot King Crimson bewonderaar en vergeet dan vooral Robert Fripp niet, want die is minstens zo geniaal.
Ik heb de opnames niet, maar ze hebben nog met Tool getourd en live muzikanten uitgewisseld....

The Mule
15 juni 2004, 23:08
De King Crimson DVD 'Deja VROOM' is echt een aanrader voor Belew en Fripp liefhebbers. Magische momenten, perfecte setlist naar mijn smaak en met de beste bassist die KC ooit gehad heeft: Tony Levin!

marc_o
16 juni 2004, 23:47
Zeker weten.
Heb Tony 2 weken geleden nog zien spelen met Peter Gabriel, ook erg goed.

Dweezman
2 augustus 2004, 14:02
Belew komt toch ook uit de Zappa-school?

Dweezman
2 augustus 2004, 14:03
Belew komt toch ook uit de Zappa-school?

marc_o
2 augustus 2004, 22:37
Ook, maar ook gespeeld met Bowie en Talking Heads en nog een berg anderen.

vulvasonic
21 augustus 2004, 01:27
Hier nog een fan.

Ik heb een soort top 3:
- Frank Zappa
- King Crimson
- David Bowie

Adrian Belew is hier een bindende factor. Hoe kan iemand als ik geen enorme waardering hebben voor Adrian Belew???

Lijkt me een zeer interessante persoon om een keer een interview mee af te leggen (gitaristenblad GITARIST, wakker blijven!!!!).

marc_o
22 augustus 2004, 19:06
Gitarist zal de man niet interviewen, ze gooien er liever een nietszeggend interview met Slipknot tegenaan (voor de 2e keer).

Razorhead
26 augustus 2004, 10:41
De beste bassist van kc tony levin? Hmm ik vind John Wetten ook erg gaaf

marc_o
26 augustus 2004, 10:51
Zeker wel, maareh...het is geen Tony. Heb Tony een paar keer live mogen zien en ja....ontzettend goed
Stond met z'n voeten op Taurus baspedalen te spelen, met z'n likerhand basnoten te hameren en met rechterhand keyboard te spelen terwijl hij backing vocals deed... :o

GG123
24 september 2008, 11:03
....op 30 oktober in de Effenaar in Eindhoven!
http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=1186
Gaat echt gaaf worden dit!

Pepe
24 september 2008, 12:51
Ik ken Tony eigenlijk alleen met stick.
Indertijd was Belew een sensatie, nieuwe geluiden en benadering, een soort Hendrix van de eighties.
Na de Bowie/Belew CD kreeg je de Bowie/Vaughan. Dat was wel een afknappertje kwa gitaarwerk. Lafjes.
Later zou Vaughan vertelllen dattie echt helemaal werd afgeknepen daar waar Belew de vrije ruimte kreeg en heeft ie dat punt ook wel gemaakt, de next ten years.

Ook wel een goeie neus voor gitaristen trouwens die Bowie. Bijna net zo sterk als Robert Gordon maar goed, Danny Gatton, Chris Spedding en Link Wray in je bandje valt ook niet meer te toppen.

EuroCinema
29 september 2008, 12:41
Er zat ook nog een Bowie/Fripp LP tussen he? (Scary Monsters). Zo'n beetje het weirdste gitaarwerk dat ooit in de top 40 heeft gestaan, die partijen op Fashion bijvoorbeeld. Ik heb Bowie en Belew nog eens live samen gezien bedenk ik me nu, in Ahoy of zo. Mooi concert was dat!

Pepe
29 september 2008, 20:12
ahja, ik de 1e KC reunie, in Paradiso. Belew, Fripp, Levin en Brufford.
Hoewel ik gitaristisch gefocused was herinner ik me vooral die laatste nog. Kwa concept had Fripp de leiding natuurlijk maar op het podium was Bruffie de generaal.