PDA

View Full Version : My very first guitar



princeitam
7 april 2002, 19:53
(namens princeitam, thnx dat ik je naam ff mag gebruiken)op mn 20ste heb ik eindelijk besloten om gitaar te gaan spelen. nu wil ik een GOEIE beginners gitaar hebben, kheb nog niet echt besloten wat voor muziek soort ik wil gaan spelen, dat komt denk allemaal later wel, maar ik weet wel dat het gewoon een hobby moet blijven, dus een goeie gitaar "4life"
zou welkom zijn. (ik heb gehoord dat nylon snaren, fijner zijn om mee te beginnen, klopt dat?) heeft er iemand suggesties voor een leuke gitaar? (+/- 175 euro)

X-0, a gurl

sebass
7 april 2002, 20:27
Ik wil niet lullig doen maar voor 175 euro is het moeilijk om aan een gitaar te komen. Een spaanse kan wel maar het is zeker geen gitaar for life. Vanaf 500 euro heb je een goede gitaar waar je wel een tijd mee kan, daaronder is het moeilijk om een echt goede gitaar te kopen. Een klassieke is dan nog de beste optie anders ben je echt duurder uit (voor een goede klassieke ook trouwens).

rookie
7 april 2002, 21:04
een Motion TC 901 voor nog geen 100 euro. Is gewoon een aardige gitaar om te beginnen. Ik hoor bedragen van 500 euro (mischien wel 4 life) maar veel geld om het voor te leren. Als je echt gitaar wil leren spelen dan leer je het ook op een goedkope. succes

Leen Kap
7 april 2002, 22:30
Komt-ie weer:
Ik ben het er niet mee eens dat het het beste is om als beginner een goedkope gitaar te kopen om te kijken hoe het bevalt. De kans dat het NIET bevalt met zo'n goedkoop ding is namelijk groot. Als je al niet te best kunt spelen en hebt een goedkope doos in handen dan klinkt het voor geen meter. Verder speelt zo'n ding gewoon zwaarder en je moet wel een echte doorzetter zijn om dan door te gaan.
Koop een gitaar van ongeveer €500 bijv. een Seagull S6, TAylor big baby of A&L.

dirkw83
7 april 2002, 23:22
ach, als je écht wil gaan spelen, dan lukt het je best wel met een klote ding hoor.
Een vriend wilde ook beginnen en hij heeft zo'n Yamaha te leen. Klinkt klote en toen hij zij dat hij hem nu toch eens ff wereld had gestemd en ik hem keihard moest teleurstellen, ging hij net zo goed door hoor.
Ligt toch aan de persoon dus. Als je écht wil: gewoon goedkoop beginnen!

Kjiratsiekoedel
9 april 2002, 09:42
Het is maar net wat voor soort musiek je wilt gaan spelen. Met nylon speel je klassiek en staal speel je voornamelijk akkoorden.

Ik ben zelf op staal begonnen en dat was niet te zwaar of te pijnlijk. Maar nylon speelt wel makkelijker.

Volgens mij moet je voor 250 ŕ 300 € wel een aardige beginnersgitaar kunnen kopen.
Ik ben zelf begonnen op de gitaar van mijn moeder en heb dus geen 'eerste' gitaar aan moeten schaffen.

Als je nog niet weet of het leuk is kan je denk ik het best een gitaar van iemand lenen (als je zo iemand kent). Als je bij een muziekschool gaat spelen hebben die vaak instrumenten in de verhuur, begin daarop en als je het leuk vind schaf je later een nieuwe aan.

dirkw83
9 april 2002, 13:19
250 Euro? Man, da's een rib uit het lijf van de onzekere beginner!

Ik heb er een voor 260 gulden lees gulden en geloof me, zo slecht klinkt hij echt niet. En bovendien is de bouw in orde; geen kromgetrokken of gedraaide hals en de frets zijn na zo'n 1200 uur spel nog steeds niet versleten.
Het is een beetje zoeken maar voor 300 gulden heb je best iets aardigs hoor!

Anno 1985
9 april 2002, 15:55
Koop een Juan Salvador

Ibanez
9 april 2002, 20:20
Of een alhambra

Stefan16384
13 april 2002, 14:27
Nylon snaren zijn niet altijd makkelijker. Althans ik vind het gewoon een ramp. Ik ben dus gewoon begonnen met stalen snaren. Verder is het makkelijk als je al iemand kent die gitaar speelt, dan kan hij/zij je ff wat leren en kan je gewoon alles proberen.

Inderdaad hoeft een goede gitaar niet duur te zijn... Ikzelf begon met een vaag merk van 250 GULDEN en hij speelt na 1,5 jaar nog prima, nooit last mee gehad (2x snaar gebroken...)

mirage
13 april 2002, 19:48
ik heb om te beginnen gitaar geleend van vriend van me, toen na paar maanden heel snel elektrisch gekocht,
maar om te kijken of het je bevalt is zo'n goedkoop apparaat prima,
die ik had was 10 jaar oud en had toen 200 piek ofzo gekost.
nou heeft me nergens gestoord.

Digitraf
22 april 2002, 13:29
Ben zelf ook een beginner en heb een ibanez pf 200 gekocht. 249 euro.
Ik ben er tevreden mee. Kreeg ook nog eens onwijs veel korting.

Ic3gl0vE
27 april 2002, 19:52
Op 2002-04-22 12:29, schreef Digitraf:
Ben zelf ook een beginner en heb een ibanez pf 200 gekocht. 249 euro.
Ik ben er tevreden mee. Kreeg ook nog eens onwijs veel korting.



waar heb je die gekocht dan?

voor ong. die prijs wil ik ook een akoestische gitaar... (geen nylon!)