PDA

View Full Version : boost ???



glacius
5 mei 2004, 16:54
test

glacius
5 mei 2004, 16:57
ik heb binnekort een jcm900
nu is mijn vraag : kan ik het scheurkanaal boosten tijdens een solo en waarmee

tubescreamer ???

ik ben gewend om met 2 scheurkanalen te werken waarvan 1 harder staat dan de ander zodat ik bij het inzetten van een solo mijn volume iets kan boosten...

maar aangezien de jcm maar 1 scheurkanaal heeft zoek ik een alternatief
...

alvast bedankt

Phyrexian
5 mei 2004, 17:22
Hey Glacius,

een booster is ideaal om je solo's wat luider te laten klinken.
Ideaal daarvoor is een soort van cleanboost pedaal, die uiteindelijk enkel maar je gitaarsignaal versterkt waardoor je dus luider gaat klinken.

Een boss ge-7 eq pedaal is daar ideaal voor (gebruikte ik vroeger ook met m'n JCM900). De ouput slider op die pedaal kan er dan voor zorgen dat je signaal versterkt of verzwakt wordt, al naargelang je keuze.
Eventueel kan je dan ook extra bij-EQ'en. Een mid-boost bijvoorbeeld waardoor je solo's wat meer punch en klaarheid krijgen.
Let wel dat het belangrijk is waar je zo'n pedaal zet in je signalchain.
Tussen gitaar en amp zal er voor zorgen dat de preamp van je versterker op z'n flikker krijgt (niks slecht aan hoor!) en dat je meer distortion zal krijgen. Als je zo'n boost pedaal in je fx-loop zet kan je de pedaal idealer gebruiken als volume boost omdat de fx-loop post-preamp is (meestal toch), en dus geen invloed zal hebben op de hoeveelheid distortion.

Hopelijk helpt dit je een beetje?

Bart

Mitch
5 mei 2004, 18:49
Clean boost: Carl Martin Hydra boost
EQ boost: Boss GE7 of andere grafische eq; Carl Martin Boost kick (ruist stukken minder dan de Boss)
Boost met gain : Boss DS-1, OD-3, etc. Level open en gain naar smaak toevoegen.
Daarnaast zijn er uit de USA ook allerlei germanium boosts e.d. te krijgen, om van clean boosts en andere overdrive pedalen nog maar te zwijgen.
Boost met sustain: compressor, bijv. Boss CS3, maar veel leuker en mooier: Barber Tone Press. Van de Haar heeft ze. Zeer transparante boost en je kunt er zoveel of zo weinig compressie in gooien als je wil. Perfecte dingen.

Maiden Michiel
5 mei 2004, 18:50
Wat kost zo'n ding?

Mitch
5 mei 2004, 18:53
De Tone Press ? 159E

Onderstaande Cold Fusion heeft een enorme boost trouwens.

Quink
5 mei 2004, 19:16
Clean boost *en* boost met gain: Banzai Cold Fusion.

Speeddemon
5 mei 2004, 23:46
Wat kost zo'n ding?
MiG*Boost, 75 euro.

(whoops, spam! :wink: )
valt onder boost met gain. Alleen meer bedoeld om tussen gitaar en versterker te zetten, om je sologeluid meer
-vervorming
-ballen
-beetje volume
-mojo

te geven.
Handgemaakt door mij, true bypass, LED, schakelen tussen LED en Si/Ge clipping, gebaseerd op DOD 250 Overdrive/Preamp.

Quink
5 mei 2004, 23:59
Wat kost zo'n ding?
MiG*Boost, 75 euro.

-mojo



Geen geld, 75 euro voor wat mojo :D

Heb je er al (een) foto('s) van? Of staan ze nog in de grondverf?

Speeddemon
6 mei 2004, 00:02
Wie er een digitale camera heeft en in de buurt van Breda kan komen, nodig ik graag uit.

:)

Nee ik heb alleen een tekening (die wel erg nauwkeurig is, maar hier niet kan uploaden).

Formaat= MXR Distortion +, MXR type knoppen, links midden toggleswitch, rechtsmidden gele LED, midden onder TB switch.
boven midden 9V aansluiting voor standaard Boss-type pluggen (2.1mm).

Jeroenvanhulsteijn
6 mei 2004, 00:15
ik vind een compressor niet zo geschikt om reeds overstuurde geluiden nog eens de gloria in te zingen. voor clean en semi clean werkt het prima. misschien als je het ding in de effectsloop zet dat het wel werkt. maar ik vond eigenlijk dat de barber tone press niet zo heel mooi werkte met sterke signalen. dus kep hem altijd als eerste na de gitaar. ik gebruik hem eerlijk gezegd ook nooit als boost. hij staat eigenlijk altijd aan.

Mitch
6 mei 2004, 00:31
Zo zie je maar dat 't een alleskunner is :D
Hij staat bij mij achter alle od/fuzz en functioneert daar prima. En hij wordt aardig overvoerd met die P90's 8)

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 08:53
je volumeknop gaat tot 10. Hier zou je ook mee kunnen werken, doe ik in elk geval wel. 7-8: rhythm, 10: lead.

Mithrandir
6 mei 2004, 08:59
Dat werkt voor mij net niet flexibel genoeg, zal wel een kwestie van oefenen zijn, maar ik ben nooit snel genoeg om aan de volumeknoppen te draaien.

Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn Banzai NRS2, een goede clean-boost die op extreme instellingen bijna een overdrive is. Wel met name geschikt voor gebruik op het cleane kanaal.

Een goeie EQ wil ik nog eens proberen, iedereen is het erover eens dat de GE7 dan een aanrader is he?

Dirk_Hendrik
6 mei 2004, 09:05
Hey speedy,
Als je nou effe had gewacht met je "spam" had ik de migboost kunnen suggereren... :D

Quink
6 mei 2004, 09:15
Hey speedy,
Als je nou effe had gewacht met je "spam"

Tsja, waar het hart vol van is............

:wink:

8Guitarhero8
19 december 2007, 23:47
Je kan inderdaad met een boosterpedaal werken (bv DS-1) om uw geluid wat meer ballen te geven, mr daarvan gaat je volume niet omhoog.

De truc is om wat meer ballen en volume WEG te nemen: zet de overdrive van het pedaaltje op 0, laat de toneknop op 5 (et midden) en zet je level op 3 of 2 (volume moetje wat zoeken).

Als je de pedaal inschakeld gaat die stiller klinken (uw ritme kanaal), agget loslaat ebde een lead kanaal (met minder overdrive welliswaar, zet er dus NOG een pedaal voor).

Ge gaat uw amp fameus mogen opendraaien, mr marshall moet luid staan om goe te klinken :rockon:

Grtz



ik heb binnekort een jcm900
nu is mijn vraag : kan ik het scheurkanaal boosten tijdens een solo en waarmee

tubescreamer ???

ik ben gewend om met 2 scheurkanalen te werken waarvan 1 harder staat dan de ander zodat ik bij het inzetten van een solo mijn volume iets kan boosten...

maar aangezien de jcm maar 1 scheurkanaal heeft zoek ik een alternatief
...

alvast bedankt

Mitch
20 december 2007, 00:06
Gast, het topic is uit 2004... voortaan even ruiken aan topics voordat je erin reageert, dan merk je vanzelf wanneer de houdbaarheid verstreken is.