PDA

View Full Version : Paypal Limits



Quink
5 mei 2004, 16:34
Zal officieel wel het foute forum zijn, maar volgens mij komen hier de meeste kenners, dusss......

Stel ik maak 100euro over naar mijn PayPal account (via bank). Dan staat er "your sending limit is 850 euro". Betekent dit dat als iets 125 euro kost ik dat bedrag kan overmaken en het verschil later aanvullen? Of moet je toch eerst 25 euro extra overmaken voor je 125 kunt paypallen?

Help!

Lucky
5 mei 2004, 16:49
het geld moet eerst op je paypal account staan voordat je er iets mee kunt....
tenzij je je creditcard gebruikt, dan kun je via paypal betalingen van je creditcard laten gaan.

Quink
5 mei 2004, 17:00
het geld moet eerst op je paypal account staan voordat je er iets mee kunt....

OK is duidelijk. Bedankt. Zal als de bliksem nog wat geld over gaan maken. Ik vraag me dan wel af waar die "sending limit"op slaat :???:

Jeroenvanhulsteijn
5 mei 2004, 17:38
misschien om jezelf te beschermen. dat je niet ineens voor 1000en pleuri gaat inkopen. mss mogen ze ook geen hogere bedragen verwerken. staat er niks over op de paypal site?

Antal
5 mei 2004, 18:43
Die 750 euro die geld alleen als je een cc hebt.

Quink
5 mei 2004, 19:12
staat er niks over op de paypal site?

Zou kunnen, maar ik kan het niet vinden vrees ik.

Quink
5 mei 2004, 19:14
Die 750 euro die geld alleen als je een cc hebt.

Ja, dat dacht ik aanvankelijk ook, maar waarom gaat die limiet dan omhoog als je een cc aan je account koppelt? Het heeft lijkt mij weinig zin om een limiet aan een account te koppelen waar je geen gebruik van kan maken.
Ik zal in ieder geval nog eens zoeken op de diverse paypal sites, en anders stuur ik PayPal een mailtje. (Antwoorden die überhaupt?)

jaywalker
5 mei 2004, 20:15
Maar stel heh...ALs ik iets van 15 euro koop op ebay... Moet je die paypal daar ook nog iets voor betalen. Of laten paypal en die douane je onder een bepaalt bedrag met rust?

Robbert
5 mei 2004, 20:45
Maar stel heh...ALs ik iets van 15 euro koop op ebay... Moet je die paypal daar ook nog iets voor betalen. Of laten paypal en die douane je onder een bepaalt bedrag met rust?

Paypal kosten zijn voor verkoper. Je hebt twee soorten Paypal:

Starter: hierop kun je geen Credit card payments via Paypal ontvangen (tenzij je opwaardeerd, maar je kan niet terug!).
Ook hoef je niks te betalen bij ontvangst van geld (als het goed is!!)

Business: Iemand die betaald met Creditcard via Paypal (zoals ik zelf altijd doe) kan het geld nu wel ontvangen.
Als ontvanger raak je +/- 3% over de inkomsten kwijt. Inderdaad is dat best veel, maar ja, je weet het, monopolie huh.


Douane heeft hier niets mee te maken. Gelukkig, haha.

Jeroenvanhulsteijn
5 mei 2004, 21:03
paypal antwoord snel. je krijgt sowieso binnen een dag een ontvangstbericht. ik heb ook nooit lang op een echt antwoord moeten wachten. meestal binnen 2-3 dagen. ik was een keer vergeten de code te vermelden toen ik geld op hun bankrekening stortte. uiteindelijk wel goedgekomen, maar dat heeft dan wel weer 2 maanden geduurt.

Quink
5 mei 2004, 23:13
OK, nu ik toch bezig ben, nog een vraagje voor de paypallende-nietinhetbezitvaneencreditcardzijnde-eBayers. Als je op een item biedt, zorg je dan dat er voldoende in je PP account staat, of zeg je tegen de verkoper, indien je de veiling wint, sorry, ik moet eerst geld overmaken naar PP, dus het duurt een paar dagen?

Speeddemon
5 mei 2004, 23:43
QUink, ik doe t laatste. Ik hou er niet zo van als er langere tijd grotere bedragen op Paypal staan. T blijft virtueel geld, en één computercrash daar zou je al een stuk armer kunnen maken.

Quink
5 mei 2004, 23:54
T blijft virtueel geld, en één computercrash daar zou je al een stuk armer kunnen maken.

Oei, zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor de waarschuwing.
Hebben de verkopers er in het algemeen geen problemen mee? Ik kan me zo voorstellen dat bv. Amerikanen er helemaal geen fuck van snappen als je geen cc hebt. Of wellicht denken ze, die Europeanen zijn toch allemaal zo leip als een deur, dat kan er ook nog wel bij.

Speeddemon
5 mei 2004, 23:59
nou, volgens mij vinden de meeste het juist fijn.
Ik zie regelmatig dat ze geen CC betalingen via Paypal willen accepteren (ofwel ze hebben personal account, ofwel ivm mogelijke fraude).

Aangezien als je t met Girotel ofzo overmaakt naar Paypal in A'dam t maar 2 a 3 dagen duurt, hebben ze daar echt wel begrip voor. Meestal hebben ze toch een 7-10 dagen betalingstijd marge.

Quink
6 mei 2004, 00:02
nou, volgens mij vinden de meeste het juist fijn.
Ik zie regelmatig dat ze geen CC betalingen via Paypal willen accepteren (ofwel ze hebben personal account, ofwel ivm mogelijke fraude).

Aangezien als je t met Girotel ofzo overmaakt naar Paypal in A'dam t maar 2 a 3 dagen duurt, hebben ze daar echt wel begrip voor. Meestal hebben ze toch een 7-10 dagen betalingstijd marge.

Mooi, dan wacht ik tot ik een keer een veiling win alvorens ik het geld overmaak.

Jeroenvanhulsteijn
6 mei 2004, 00:27
ik wacht ook altijd met geld storten op mn account en zeg het meestal wel dat dat nog moet gebeuren voordat ik bied. nog nooit gezeur over gehad. als je maar betaald.

Antal
6 mei 2004, 19:55
Ja, die paar dagen maakt ook niet uit idd. vind het ook geen prettig idee als er veel geld op m'n acount zou staan. Maar ja, heb niet veel geld, dus dat lukt ook niet :roll:

Roel
17 mei 2004, 00:58
QUink, ik doe t laatste. Ik hou er niet zo van als er langere tijd grotere bedragen op Paypal staan. T blijft virtueel geld, en één computercrash daar zou je al een stuk armer kunnen maken.

Nee hoor, is niet anders dan bij een normale bank. Paypal is gewoon een officieel geldinstituut net als iedere andere bank in Europa. Paypal Europe staat in Engeland als bank geregistreerd.

Antal
17 mei 2004, 12:07
Nee hoor, is niet anders dan bij een normale bank. Paypal is gewoon een officieel geldinstituut net als iedere andere bank in Europa. Paypal Europe staat in Engeland als bank geregistreerd.

Ik denk dat het hier meer om het idee gaat. Je hebt wel gelijk hoor. Maar als je problemen hebt met je bank het je altijd nog het idee dat je naar zo'n loket kan gaan om ze verrot te schelden (niet dat je daar dan iets mee voor elkaar krijgt, maar goed). Paypal is wat dat betreft gewoon minder tastbaar zeg maar. Het is gewoon het idee.

Speeddemon
17 mei 2004, 12:14
precies. Daarbij heeft Paypal z'n service telefoonnummers goed weggestopt, terwijl bij m'n postbank hoef ik maar een willekeurig kutfoldertje open te slaan, en het staat er in dikke letters.

Paypal's hele business draait op PC's.

Robbert
17 mei 2004, 12:37
precies. Daarbij heeft Paypal z'n service telefoonnummers goed weggestopt, terwijl bij m'n postbank hoef ik maar een willekeurig kutfoldertje open te slaan, en het staat er in dikke letters.

Paypal's hele business draait op PC's.

Dat laatste is bij alle banken zo.


Maar je hebt wel gelijk: er zijn genoeg verhalen op Internet over Paypal, dat bij fishy transacties gewoon een account afsluit (en mogelijk het geld zelfs in beslag neemt).

Paypal geeft bij mij nog niet het gevoel een eerlijke, stabiele bank te zijn.

En inderdaad, de telefoonnummers zul je bijna niet vinden.

oddman
27 november 2004, 14:57
ik hoor jullie spreken over geld storten op paypal

heb een paypal account geopend maar ik krijg bij add funds het volgende

Add Funds is Not Available


--------------------------------------------------------------------------------


PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account. You may, however, use other funding sources to make a PayPal payment, including credit cards and your PayPal account balance.


Misschien omdat het voor Belgie niet mogelijk is of?

Jeroenvanhulsteijn
27 november 2004, 15:33
hm, ik krijg dat niet. Dit krijg ik:


You do not need to add funds to your PayPal account to send money. You may also send money instantly using a bank account or credit card.By adding a checking or savings account, you can transfer funds from your bank account to your PayPal account using Electronic Funds Transfer.

If you have a Dutch bank account, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account. When you transfer funds from your bank account, your PayPal Sending Limit will be increased by the amount of your transfer.

Options Processing Time Cost

Transfer Funds From a Bank Account in the Netherlands

3-4 Business Days Free!

En dan moet ik gewoon op Transfer Funds From a Bank Account in the Netherlands klikken. En dan kom ik op de pagina met de gegevens van de paypal rekening en de persoonlijke code.

Quink
27 november 2004, 15:46
Misschien omdat het voor Belgie niet mogelijk is of?

Volgens mij is dat het idd. Als je vanuit België wil PP'en zit je vrees ik vast aan een CC. Hoera, leve de globalisering. :-?

oddman
27 november 2004, 16:10
crap ..

heb net 20 sets snaren gekocht ..

Quink
27 november 2004, 16:38
Heb net even gezocht en volgens PP:

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_help&eloc=518&loc=516&unique_id=61961&source_page=_home&flow=

Heb je dat wel gedaan, een bankrekening toevoegen? Dan lijkt het erop alsof het wel zou moeten kunnen. Misschien weet een van de Belgen op het forum meer?

oddman
27 november 2004, 18:09
badankt voor de moeite !

heb het net even geprobeerd
maar het is blijkbaar alleen maar om geld van paypal naar bankrekening te doen en niet omgekeerd ..

Wormaap
27 november 2004, 22:29
Volgens mij kun je dus IDD als Belg geen bankrekening gebruiken, dat kreeg ik meen ik gisteren te zien toen ik zelf'n PP account aan het maken was (ben zelf gelukkig 'Ollander :P)

Robbert
28 november 2004, 02:00
Als je een personal PP account hebt, is geld over-paypallen binnen personal accounts toch gratis?

In dat geval kun je wat geld naar mijn bankrekening overschrijven, stuur ik het door aan jou...?

oddman
28 november 2004, 17:41
Bedankt Robbert !

Heb het voorlopig zo opgelost.
Heb een nieuwe account aangemaakt met een vriend(die in Eindhoven studeert) zijn gegevens en mijn emailadres.

Nu krijg ik de optie wel
Hij ging dan voor mij het geld elke keer op paypal zetten..