PDA

View Full Version : Bill Lawrence Black Label



Martijn P
5 mei 2004, 15:02
Yo mensen,

heb onlangs voor een prikkie een 4 snarige bas gekocht, puur voor het leuk erbij... ik speel al een tijdje gitaar en al jaren piano. Nu zegt dit merk mij echter helemaal niks... volgens de eigenaar was het een goeie bas, alleen al jaren niet gebruikt. Het is een 'Black Label by Bill Lawrence'. Elementen erin staat 'OBL'op.

Kent iemand deze bas en weet iemand mij te vertellen of dit een beetje kwaliteit is, of dat ik gewoon een bagger bas heb gekocht? (Dan nog... duur was 'ie niet en het staat nog steeds mooi in mijn kamer :wink: )

frenske
5 mei 2004, 15:52
Wauw, je hebt echt wel iets unieks. Maar verheug je niet te veel, het is nog steeds een goekope bas gitaar. Bill Lawrences worden in de USA gemaakt. Bill Lawrence is eerder bekend van de gitaar pick ups dan bassen en heeft een aantal modellejes gemaakt.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Bill-Lawrence/
OBL is waarschijnlijk een type element. De BL staat waarschijnlijk gewoon voor Bill Lawrence. Ach ja, als het maar goed bij het tapijt past!

AntY
5 mei 2004, 19:20
"original bill lawrence"

die stond op marktplaats laatst, is het niet?

Martijn P
5 mei 2004, 20:57
Klopt, daar heb ik 'm ook vandaan. Kende het merk ook niet, maar de gitaar leek me wel ok, dus heb ik 'm maar gekocht.