PDA

View Full Version : Nooit gitaren verkopen



Theije
5 mei 2004, 12:13
Test

Theije
5 mei 2004, 12:15
Ik hoor altijd om mij heen "Nooit je gitaren verkopen, ook niet als je een nieuwe wilt kopen, daar krijg je spijt van, spaar liever nog even door!"
Wat is jullie visie hierop? hebben jullie ooit spijt gehad van een gitaar die je verkocht hebt?

gerrekat
5 mei 2004, 12:22
heb al zoveel verkocht en gekocht, heb al zeker 30 high end gitaren gehad...van sommige heb ik een beetje spijt van andere weer totaal niet.

je moet gewoon zeker zijn dat je iets WIL verkopen.

Kjiratsiekoedel
5 mei 2004, 12:29
het komt toch redelijk vaak voor dat mensen spijt hebben van hun verkoop van 20 jaar gelden.

nu zou ik zeggen dat ik niet echt spijt zou hebben als ik een squier vervang voor een usa fender, maar de emotionele waarde telt ook mee.

ik verkoop geen gitaren, vind ik echt zonde

BartL
5 mei 2004, 12:30
Uuhm...ik hecht me niet aan die dingen ofzo. Maar als je een gitaar echt super vindt, moet je hem niet verkopen nee :razz:

Negative K3 fan
5 mei 2004, 12:43
ik ben iemand die alles bewaart en spaart enzo, ik zou niet snel een gitaar verkopen, iemand als gerrekat of AD natuurlijk een stuk minder.

amon
5 mei 2004, 12:58
ik heb ooit eens mn akoustische gitaar, waar ik 7 jaar geleden op begonnen ben, bijna verkocht. advertentie geplaatst enzo, kopers die mailden, etc. maar op de een of andere manier is het er niet meer van gekomen en achteraf ben ik daar blij om, die gitaar blijft van mij (ook al hangt ie nu nutteloos aan de muur). ook de snaren waarop ik begon heb ik nog, zitten alleen niet meer op die gitaar....
stukje nostalgie :)

aan mn andere gitaren hecht ik niet zo, als er maar een betere voor in de plaats komt, vind ik het niet erg om er een te verkopen...

John P
5 mei 2004, 13:05
Het ding moet echt wel bar en boos zijn wil ik hem verkopen. Elk instrument heeft wel z'n eigen charmes, ook een goedkoop. Een goedkoop instrument kan een heel eigen klank hebben, waarvan je denkt, als je het verkocht hebt: bij dit nummer zou ik de klank van dat instrument prima kunnen gebruiken. En dan baal je. Vaak genoeg meegemaakt, hoor! Een man weet niet wat-ie mist......En dan natuurlijk de nostalgische waarde, he.

Jeroenvanhulsteijn
5 mei 2004, 13:11
Het enige waar ik denk ik enigzins gehecht aan ben kwa muziek apparaten is mn akoustische gitaar. dat was mn eerste eigen gitaar en tis bovendien een goeie. maar voor de rest....kep al genoeg rommel en "niet rommel" weer verkocht.

Akira
5 mei 2004, 13:37
Ik heb een aantal jaar geleden een hele zwik cd's verkocht, en ook mijn basgitaar en gewone gitaar ooit verkocht.
Ik heb daar best spijt van gekregen.
Dus heb ik me voorgenomen om nooit meer een cd, dvd of gitaar te verkopen.
Ik kan me wel voorstellen, dat als je zoveel gitaren hebt als bijvoorbeeld gerrekat, dat je er niet meer zo gehecht aan bent, en dus ook makkelijker zal verkopen.

fred dons
5 mei 2004, 13:52
als ik een gitaar verkoop is het meestal 1 die ik nog te kort heb om er al aan gehecht te zijn en die misschien een beetje tegen is gevallen na aanschaf (het gebeurt ook vaak dat ik binnen die periode een exemplaar vind die net wat beter is en dan wil ik de eerste ook nog wel eens verkopen)

maar ik denk dat Akira wel kan bevestigen dat ik wat moeite heb gitaren weg te doen :D

Voidhead
5 mei 2004, 14:00
ik heb mijn oude electrische gitaar waar ik op begonnen ben verkocht, omdat het gewoon een tamelijk kutding was :) nu heb ik n gibson en die zal ik dus nooit weg gaan doen, omdat ik er veel meer aan gehecht ben geraakt en omdat het gewoon een veel mooiere gitaar is. Die andere was bullcrap dus dat boeide me niet.

keef
5 mei 2004, 15:29
Ik heb alleen goed spul, anders koop ik het niet.. :D Maar omdat er nu gewoon teveel gitaren in huis zijn heb ik besloten een aantal te gaan verkopen. Ik krijg er wel spijt van (denk ik) maar ga er vanuit dat ik met minder gitaren meer speeltijd per gitaar heb (nu niet meer dan een paar uur per jaar :-( en dus meer lol aan wat er overblijft kan beleven. Wat heb je aan veel goede spullen als je er (bijna) niet op kan spelen???

See what I mean: http://www.lilypix.com/photos/showlist.php?uuid=379&dowhat=user

Akira
5 mei 2004, 15:53
maar ik denk dat Akira wel kan bevestigen dat ik wat moeite heb gitaren weg te doen :D

Mjah, je hebt er genoeg om een eigen winkeltje te beginnen ja.
Inclusief her en der verspreid liggende nekken, bodies, onderdelen....

THW
5 mei 2004, 16:06
Ik zat eerst te twijfelen of ik mijn pacifica weg zou doen toen ik mijn SG gekocht had maar ik heb em gehouden omdat als de SG het is een keer niet doet ik altijd mijn Pacifica nog heb

Beezzzt
5 mei 2004, 16:26
Ik kan het niet over mijn hart krijgen een gitaar weg te doen, ook al is het een kutding.
Mijn eerste gitaar, een inmiddels 18 jaar oude Rockson Strat, die geen knop meer waard is en zulk een strontgeluid produceert kan ik zelfs niet wegdoen. Duizenden keren heb ik het onding al willen op de brandstapel werpen, doch het lukt me niet.

Anders Destium
5 mei 2004, 16:29
Er zijn van de gitaren die ik heb er 3 die ik alleen in het uiterste geval wegdoe (maar dan moet er wel écht acute geldnood zijn):

Ibanez RX750, mijn eerste goede elektrische gitaar, daar ben ik dus ook het meest aan gehecht. Ik krijg er toch nooit zoveel voor terug als hij mij waard is...

Ibanez RG2027x, deze gitaar heeft de specs die ik ook zou willen als ik een custom gitaar zou laten bouwen. Ontzettend veelzijdig, en bijna enig in zijn soort (7-snaar, mahonie body, piezo, uitstekende floyd).

Ibanez PGM90HAM, dat is mijn enige echt zeldzame collectorsitem/beleggingsobject tot nog toe. Ik speel er bijna nooit op, maar ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen.

Ik zou het liefst geen enkele gitaar verkopen, maar door mijn GAS ontkom ik er niet aan. Elke keer als ik een nieuwe gitaar heb ben ik de koning te rijk, maar als de gewenning inzet ben ik al weer op zoek naar wat anders. Volgens mij zei ik een jaar terug nog dat ik NOOIT een gitaar zou verkopen, maar nood breekt wet :oops:

SuperLeadPlexi
5 mei 2004, 16:56
van de 18 gitaren die ik in bezit heb gehad heb ik er 11 verkocht. Ik heb hier nooit spijt van gehad. Waar ik wel eens vaker met een vraagteken aan terugdenk is dat ik een ex-vriendin eruit heb gekickt omdat ze te duur was aan wc-papier :oops: , maarja, in die tijd was ik dan ook echt helemaal maf. Ik had daarna in elk geval wel mijn rust om me met mijn andere liefde bezig te houden. Neenee, nooit meer een snotterkutje!!

alhambra
5 mei 2004, 19:17
Heb toch al heel wat gitaren gehad en weer verkocht soms binnen een paar dagen (gewoon omdat het een goede deal was) en tot nu toe pas van 1 gitaar spijt gehad en dat was een Westone thunder IIIA. Het was niet eens mijn eerste gitaar maar hij had wat. Heb nu een LAG die ik nooit maar dan ook nooit weg zal doen.

wietse
5 mei 2004, 19:38
Ik heb alleen goed spul, anders koop ik het niet.. :D Maar omdat er nu gewoon teveel gitaren in huis zijn heb ik besloten een aantal te gaan verkopen. Ik krijg er wel spijt van (denk ik) maar ga er vanuit dat ik met minder gitaren meer speeltijd per gitaar heb (nu niet meer dan een paar uur per jaar :-( en dus meer lol aan wat er overblijft kan beleven. Wat heb je aan veel goede spullen als je er (bijna) niet op kan spelen???

See what I mean: http://www.lilypix.com/photos/showlist.php?uuid=379&dowhat=user
noem je dat veel?
maar ik begrijp je wel laatst ook een paar oude planken weggedaan , dan wel lelijke en waar ik nooit op speel , heb er wel meer waar ik nooit op speel maar daar zitten heel bijzondere tussen.
zodra ik een gitaar echt mooi vind doe ik hem niet weg.

bat
5 mei 2004, 20:40
Ach, nooit een gitaar verkopen... In mijn leven 4 gitaren in bezit gehad, en daarvan 3 verkocht. Geen spijt gehad van de Epiphones die gingen (mijn eerste gitaar, superstratje en een eigenlijk erg slechte SG. Beide zonder winst, maar ook zonder verlies verkocht) Wel enorme spijt gehad van m'n Squier Silver Series Telecaster die voor veel te weinig geld weggegaan is toen ik dacht dat ik meer behoefte had aan geld dan aan 2 gitaren.

Heb zelfs op het punt gestaan m'n strat weg te doen, ben nu erg blij dat ik dat niet gedaan heb...

Kortom: als je ook maar enigszins twijfelt, kijk dan of je hem wel echt moet wegdoen. Anders: gewoon verkopen.

gerrekat
5 mei 2004, 20:49
Ik heb mijn eerste gitaar verkocht een van mijnbeste vrienden heeft hem....wel jammer maar ach, ik zou hem toch nooit meer bespelen!

Zou hem alleen uit sentiment housen...nah...heb er niet echt spijt van!

vinni
5 mei 2004, 22:56
Heb gehad en verkocht :
Fender Strat 83 .........Had ik niet weg moeten doen
Ibbi JS 100 met SD Pearly Gates.....moah....ach
Ibbi JS1000........Watte?
Peavey Wolfgang EvH......neck was nix voor mij.....heeft mede-forrumer Chiel nu........Suc6 dr mee....

Heb nu nog:
Fender Tele compleet verbouwd......doe ik echter nix mee
ESP Eclipse II......ruige goed gebouwde gitaar....gebruik ik wel eens
Vigier Escalibur Ultra met SD's.......niet perfect maar gebruik ik het meest.

Groet,
Vinni

Javaca
5 mei 2004, 23:01
Waar ik wel eens vaker met een vraagteken aan terugdenk is dat ik een ex-vriendin eruit heb gekickt omdat ze te duur was aan wc-papier :oops:

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Zelf verkoop ik niets.
Eventueel mag van mij de egmond er uit. Maar mijn broertje wil dat niet.

Anders Destium
5 mei 2004, 23:18
Smaken veranderen, op een gegeven moment ontkom je er niet aan dat je spullen moet verkopen. Geloof me, dat is gewoon zo! Ik ken geen enkele gitarist die al meer dan 5 jaar op precies hetzelfde spul speelt :wink:

Swan
5 mei 2004, 23:21
ik heb wat spullen verkocht waar ik ontevreden over was, of dat ik iets vergelijkbaars had maar dan beter..
bijv. Jackson RR (goedkoopste model) was gewoon te cheap
BC Rich NJ Warlock....ik heb nu mn Jackson KE3 (stukken beter)
verder nog VAmp verkocht...

ik denk dat ik nu geen gitaren meer ga verkopen...

bat
5 mei 2004, 23:26
Smaken veranderen, op een gegeven moment ontkom je er niet aan dat je spullen moet verkopen. Geloof me, dat is gewoon zo! Ik ken geen enkele gitarist die al meer dan 5 jaar op precies hetzelfde spul speelt :wink:

9 jaar op dezelfde strat nu (en geen gitaar meer gekocht sinds die tijd)... maarja, jij kent me ook niet :-D

Anders Destium
5 mei 2004, 23:36
En ook geen andere gitaarspullen veranderd in de tussentijd? Dat zou ik namelijk erg knap vinden!

bat
5 mei 2004, 23:42
En ook geen andere gitaarspullen veranderd in de tussentijd? Dat zou ik namelijk erg knap vinden!

daar heb je dan weer gelijk in...

Simpel gezegd: 6 jaar terug heb ik in 1 klap de voornoemde telecaster, m'n Peavey Bandit en een hele set pedalen verkocht, waardoor ik nog alleen m'n strat over had.

Had ik dat alles gehouden dan was mijn enige wissel in die tijd waarschijnlijk geweest dat ik overgestapt was van de Big Muff naar de Jeckyll & Hyde die ik nu heb. Maar dat is het dan ook wel.

Bigfoot414
5 mei 2004, 23:51
Stel dat mn huis in de fik vliegt, dan zou ik een paar dingen meenemen:
- Mn spaanse gitaar die van mn vader is geweest (R.I.P)
- Mn Telecaster (tweedehandsje, geweldig instrument)
de rest is wel te vervangen.

Braindead
6 mei 2004, 00:51
Het probleem met iets wegdoen is dat je het vaak niet meer ongedaan kunt maken. Ik heb bijvoorbeeld bijna geen gitaar die nog gemaakt wordt. Daarom ben ik niet zo voor verkopen.
Voor hetzelfde geld krijg je spijt en moet je stad en land afzoeken naar zo'n zelfde plank. Als je die al vindt.
Maar een standaard stratje ofzo, kun je volgens mij nog weleens verkopen, al zijn ze onderling vaak toch net weer ff anders.
Kortom, nee verkoop alleen als je zeker weet dat je dat ding nooit meer wilt terug zien.

gerrekat
6 mei 2004, 08:13
Ik heb 6 jaar op dezelfde GIBSON SG, V en Explorer gespeeld...op dezelfde marshall V100 amp...had geen geld om iets anders te kopen.

maar nu het financieel iets ruimer is wil ik alles proberen LOL!

ieme
7 mei 2004, 16:35
Ik heb de laatste 4 jaar zo'n kleine 25 gitaren gehad waaronder 6 gibsons 7 fenders en een PRS singlecut en ik heb van sommige best wel spijt dat ik ze verkocht heb maar ja ik mag niet klagen!

Shaggy
9 mei 2004, 14:14
ik heb soms wel spijt dat ik mijn ouwe trouwe 470s ibanez had verkocht om een blade te kopen ..

mijn conclusie : niet verkopen

The Black
9 mei 2004, 14:22
Ik zou NOOIT 1 van mijn gitaren verkopen.
Net als cd's, als je de nieuwe release van je favoriete artiest koopt, betekent dat niet dat je de vorige release moet verkopen.

The Mule
9 mei 2004, 14:56
Ik heb door mijn wispelturigheid en impulsiviteit echt vanalles en nog wat gehad, soms kort, soms langer en alleen van de verkoop van m'n Japanse Jazzmaster heb ik een beetje spijt (gehad). Het kan gewoon niet zo zijn dat je in 1 keer de voor jou perfecte (bas)gitaar te pakken hebt, en soms verandert je smaak of voorkeur gewoon. Als je geen oneindige hoeveelheid ruimte en geld ter beschikking hebt, de verantwoordelijkheid voor een eigen huis(houden) hebt en niet van lenen, bedelen bij ouders etc. houdt, dan moet je wel!

Op dit moment weet ik alleen van mijn Alembics (bijna) zeker dat ik ze nooit van m'n leven zal wegdoen...

Mark S
9 mei 2004, 15:35
Ik heb ooit een zwarte Gibson LP custom ingeruild voor een Koch Powertone + 4X12....




was idd geen slimme zet! :lol:

munkie
10 mei 2004, 23:02
Acute aanval van jeugdsentiment :D

Door de jaren heen verkocht, uit het bolle hoofd:

SPIJT:
Gibson LP Custom zwart 1974, verkocht mid 80s voor Fl 1250...
Ibanez AS200 sunburst, verkocht eind jaren 90 voor Fl 1500
Ibanez ES175 sunburst 70s, verkocht 80s voor Fl 750...
Marshall JMP 100W top 70s met 4X12 kast met G12H´s uit 1970...
Marshall JCM800 combo, recent verkocht voor 300 euri

"NEUTRAAL":
Gibson ES175 met maple neck
Ibanez AF200 jazzbak
Fender Super Twin, 180W (!)
Polytone Minibrute

GEEN SPIJT:
Epiphone Joe Pass jazzbak
Peavey MX VTX combo
Gibson ES335 Studio
EKO 12 snaar akoestisch

GAAT DUS ECHT NIET WEG:

Tokai Goldstar Sound strat met Fender PU´s
Tokai Love Rock LP met SD PU´s
Gibson L4CES met SD Jazz bij de hals, ben ik eigenlijk niet waardig :wink:
Furch S21CR acoustic , topper!
Takamine acoustic met goed element
Yamaha SA2200 semisolid, onderschatte gitaar

En dit is nog niet eens alles, hoezo verslaving...

Raffel
11 mei 2004, 10:08
ik verkoop alles wel een keer ivm het 'je wil een keer wat anders' principe.

De enige gitaar die ik nog heb van vrooooeger, is mijn allereerste electrische plank. Die blijft vanwege jeugdsentiment. (wellicht speelt het feit dat ze hem bij een muziekintrumentenhandel voor 10 eipo nog niet zouden willen, ook een rol)

Maar die Ibbi's die ik nu heb hangen, blijven voorlopig wel even.

PeteRS
11 mei 2004, 12:50
klote dat ik dit kwijt ben:
Fender Roadhouse strat
Fender The Twin (by Paul Rivera)

gelukkig ben ik dit kwijt:
Epi Sharaton
Een hele reeks SS combo's
19" rack rommel

mixed emotions:
mijn eerste electrische gitaar (Cyclone, brandhout maar toch je eerste liefde he)
JCM900

Anavrin
11 mei 2004, 14:48
als ik iets verkoop, dan heb ik meestal vantevoren al een beter alternatief in gedachten of al gekocht, dus ik ga er nog steeds op vooruit. Ik moet dan wel zeggen dat ik sinds 2 of 3 jaar pas ben begonnen met het verkopen van m'n "crappy" spullen, en het kopen van kwalitatief goede spullen. Ik probeer ook zo min mogelijk crap te kopen, want daar krijg ik dus wel spijt van. Dan denk ik een jaar later: had ik dat maar niet gekocht, maar ff doorgespaard voor meteen een betere, dan had ik nu geen crap meer bijgehad.

sinterklaas88
11 mei 2004, 16:44
ik vind zelf dat je je gitaar goed kunt verkopen als er tenminste een ander voor in de plaats komt :D

maar misschien kun je wel je eerste gitaar nog houden voor de ´´decoratie´´ weet ik veel

beetje offtopic, maar hoe plaats je een afbeelding :???: :???:

Static-M
11 mei 2004, 17:00
Ja dat vraag je maar aan de PlaatjesPostPiet hoor... Gemekker ook altijd :D

IndiepoprockJesse
11 mei 2004, 17:47
push the img button

sander666
11 mei 2004, 18:15
Dat ligt er een beetje aan volgens mij,

Ik had namelijk een ibanez sa160
die totaal geen betekenis had voor mij,
ook mede door mijn overstap van muziek,
dan ligt dat ding daar maar in de kast te kijken, zonder dat je erop speelt en om hem nou op te hangen in mijn kamer vond ik ook niks omdat het gewoon nie mijn ding was.
toen heb ik hem verkocht en heb er een mooie strat voor terug gekocht (ik moes natuurlijk wel wat bijleggen maja)

Nicci
11 mei 2004, 22:21
een gitaar heeft voor mij vrijwel geen sentimentele waarde. als ik er niet meer op speel, loopt hij een vrij groot risico verkocht te worden.

heavy-metal-thunder
13 mei 2004, 19:35
Als het enigszins kan, verkoop niet.
Lang geleden heb ik een Travis Bean van een bedrijf in faling gekocht. Later heb ik ze omgewisseld + opleg voor een Ibanez RG. Nu blijkt dit bij verzamelaars het meest gegeerde model van Travis bean te zijn.

Vorige week heb ik me terug bezondigd. Ik had een nette Les Paul Class 5 op het oog. Om het financieel makkelijker te kunnen verkopen aan mijn vrouw had ik mijn LP Standard te koop aangeboden. Nu heb ik daar alweer spijt van want ik had de deal rond gekregen zonder de Standard te verkopen.

Maar veel erger nog : bij mijn ouders had ik al jaren een 1968 Faylon lampenbak staan. Toen ik hem wou gaan oppikken bleek die te zijn verhuisd naar het containerpark (schroot hoop). Slik...

Braindead
17 mei 2004, 23:04
Maar veel erger nog : bij mijn ouders had ik al jaren een 1968 Faylon lampenbak staan. Toen ik hem wou gaan oppikken bleek die te zijn verhuisd naar het containerpark (schroot hoop). Slik...
[/quote]

Wow man dat zuigt!
Het blijven toch je ouders

FenderBender
29 mei 2007, 15:34
Ik heb 5 electrische kasten:

nm allereerste gitaren: Squire strat, Fernandez Telecaster.
hier krijg ik verhoudingsgewijs toch niks meer voor terug, en ik kan het toch niet over mn hart verkrijgen. En ze doen het heel leuk aan de muur.

mn 3 serieuze kasten

Ibanez Artist AS200 (1982)
Fender strat Big Apple
Fender Jazzmaster special edition

Ik moet er niet aan denken om 1 van deze gitaren weg te doen. Toen ik mn JazzMaster net had speelde ik nauwelijks meer op de strat. Deze heb ik toen opgepimpt met een nieuwe hals en nieuwe elementen. Toen speelde ik nauwelijks meer op de JazzMaster, daar heb ik toen andere elementen op laten zetten.
Nu heb ik al tijden niet meer op mn AS200 gespeeld, omdat daar van alles aan mankeert. Deze krijgt binnenkort groot onderhoud (oa. nieuwe halspen, nieuwe toets, piezo inbouwen)

Oftewel, in plaats van gitaren te verkopen, zorg ik ervoor dat ze weer als nieuw aanvoelen.

Squier4ever
29 mei 2007, 15:59
Ik heb 5 electrische kasten:

nm allereerste gitaren: Squire strat, Fernandez Telecaster.
hier krijg ik verhoudingsgewijs toch niks meer voor terug, en ik kan het toch niet over mn hart verkrijgen. En ze doen het heel leuk aan de muur.

mn 3 serieuze kasten

Ibanez Artist AS200 (1982)
Fender strat Big Apple
Fender Jazzmaster special edition

Ik moet er niet aan denken om 1 van deze gitaren weg te doen. Toen ik mn JazzMaster net had speelde ik nauwelijks meer op de strat. Deze heb ik toen opgepimpt met een nieuwe hals en nieuwe elementen. Toen speelde ik nauwelijks meer op de JazzMaster, daar heb ik toen andere elementen op laten zetten.
Nu heb ik al tijden niet meer op mn AS200 gespeeld, omdat daar van alles aan mankeert. Deze krijgt binnenkort groot onderhoud (oa. nieuwe halspen, nieuwe toets, piezo inbouwen)

Oftewel, in plaats van gitaren te verkopen, zorg ik ervoor dat ze weer als nieuw aanvoelen.

ja schop ff gezellig een topic van 3 jaar oud omhoog!

rickert
29 mei 2007, 15:59
Ik vind het verhaal wel toegevoegde waarde hebben. niet zo bitchen yo.

Blend
29 mei 2007, 16:11
Archeoloogje spelen is in tegenwoordig :)

MichaelSS
29 mei 2007, 16:12
Ik heb er ook al aardig wat verkocht echter is er één gitaar die nooit weggaat en dat is mijn fender. Waarom weet ik niet. Misschien komt het omdat het mijn eerste echte kwaliteits gitaar is?? Ik weet het niet. Ik hecht er gewoon erg veel waarde aan en de beschadigingen die erop zitten komen door mij. Geeft een bepaald gevoel en de kwaliteit en sound is natuurlijk super.

Ik zou dus ook nooit als hoofd gitaar een 2ehandsje willen hebben. Nu was die van mij wel 2ehands maar heeft altijd in een koffer gezeten en was nog nieuw toen ik hem kocht.

AART
29 mei 2007, 16:13
Ik heb al veel gitaren en versterkers gekocht en verkocht. Van geen enkele heb ik spijt.
Ik heb nu mijn ultieme gitaar en die gaat niet meer weg. Ik heb die gitaar sinds augustus 2005 en sindsdien veel aan verbouwd en gemod, daarvan weet ik ook zeker dat ik hem niet wil verkopen.

Maar als je er niet echt heel veel waarde aan hecht kan je het zonder problemen verkopen.

Als ik alles had gehouden zat ik nu nog steeds met een Marshall SL-X, enkele beginners en middenklassegitaren en nogw at andere prut.

Dan heb ik liever een goede gitaar, een backup en een mesa :)

Kim Wilson
29 mei 2007, 16:18
Ik ben bezig met mijn tweede gitaar. De eerste was een Epi LP, die ik heb verkocht om mijn huidige gitaar te kunnen kopen. Ik denk niet dat ik mijn huidige gitaar ooit zal verkopen. Mocht ik ooit een betere USA Strat kopen, hou ik de MIJ als backup.

Damius
29 mei 2007, 17:33
Bekijk het is vanuit een andere visie namelijk: als je je gewoon goed orienteerd en dan een goed spelende gitaar koopt (dan heb ik het overigens niet over de hardware kwaliteit) is er ook geen reden om hem te verkopen, dus twijfel je ook meteen minder. Als je sowieso twijfelt zou ik hem niet weg doen.

Tho
29 mei 2007, 17:43
Ik heb met pijn in m'n hart mijn Epiphone Custom aan DarknessAwaits verkocht om plaats te maken voor mijn Jackson USA.

Ik was wel ontzettend blij dat hij naar een goeie betrouwbare gozer als Roland ging. Als er zo'n pubermetalheadje op had gereageerd die niet goed op mij overkwam had hij hem niet gehad. En zeker niet voor de prijs die ik van Roland vroeg

Saf
29 mei 2007, 17:57
Als ik al die gitaren bewaard had, had ik mijn huis vol gehad en denk ik dat mijn vrouw mij als ultimatum had gesteld of ik of die gitaren. Ik hoor inderdaad vaker mensne die zeggen wat heb ik er spijt van dat ik mijn strat van voor 65 35 jaar geleden verkocht heb. Ja dat geloof i kwel maar wat heb je toen met het geld gedaan en heb je daar dan ook spijt van.

Heb denk in totaal zo'n 200 gitaren of iets meer gehad (veel egmond en japanse low budget gevallen) heb er nu zo'n 50 a 60. Veel puur verzamelaarswerk venlonia/famos etc. Heb oo kwel eens gitaren verkocht waarvan ik achteraf denk had ik die maar neit of voor meer verkocht maar heb er wel vele voor terug gekregen.

Inmiddels aardige collectie opgebouwd van voor mijn wel goede instrumenten en versterkers en die heb ik elke keer betaald van de winst op de andere gitaren. Het gaat mijn iet om een grote hoeveelheid winst te maken maar gewoon genoeg om af en toe een een partijtje op de kop te kunnen tikken en leuk aan het handelen blijven.

Ik zou denk elk instrument in mijn huis verkopen als iemand maar een goede prijs bied. behalve de SD Curlee standard one bas waar ik ooit op begonnen ben. (hals is krom en geordeerd o mzijn as, actie van een CM) gewoon uit nostalgie. En mijn fender musicamster bas uit 74, is mijn eerste zelf gekochte bas, heb i kpas echt op leren spelen. Gaat nagenoeg elk optreden mee. En natuurlij kde bas die ik samen met mijn overleden vader heb gebouwd. Hebben ze al vaak geld voor geboden of gevraagd of ik er nog zo eentje wilde bouwen (wat is en nu moeilijk aan een rechthoekige plankhout aan een hals bevestien dat ze dat niet zelf kunnen) maar nee verkopen nooit, en mijn andere zelfbouw ligt sinds de dood van mijn vader nu al bijna twee jaar onafgemaakt in de kast. Kan me er niet toe zetten er aan te beginnen. Gitaren verbouwen lukt nog wel maar echt rigoreus veranderen zit er neit meer n.

Zijn er zeker bij die ik met pijn in mijn hart zal laten gaan (is ook al eens eerder gebeurd) maar ik kan met het vrij gekomen geld weer iets anders kopen wat ik ook te gek vind.

Orpheo
29 mei 2007, 18:16
ik heb spijt van 3 gitaren, maar die waren gewoon mooi. het waren een charvel model 6, gretsch semi hollow en een strat. leuke dingen, ik zou ze wel weer willen, maar alleen vanwege de emotionele waarde. voor de tone hoef ik ze niet te hebben ofzo...

de mooiste ruil in mijn koop/verkoopmanie was de ruil van 1 custom voor een standard en een bfg. beste ruil tot nu toe :)

grayfink
29 mei 2007, 18:34
Mijn eerste elektrische gitaar kocht ik in '81. Een sunbirst Ibanez stratoster (pre-lawsuit) kopie uit '76, geen erg goede gitaar, maar voor mij was hij wel goed. Het ding is nu nauwelijks nog bespeelbaar door de fretwear (is ook al eens gevlakt), maar gaat nooit meer weg. Mijn domste ruil was (in 84 of zo) mijn Tokai Love Rock (LP) Goldtop voor 400 gulden (180€) ingeruild op een Ibanez Roadstar. Achteraf wel spijt van (duh).

N.B. Oude topics mag je best omhoog kicken als je iets relevants wil zeggen.

EuroCinema
29 mei 2007, 19:08
Ik heb een paar elektrische en akoestische gitaren ingeruild, nooit een tel spijt van gehad. Van pedalen inruilen krijg ik wel eens spijt. Twee keer slikken en opnieuw kopen. Geldt ook voor cd's trouwens. Snoeien doet bloeien!

Kaboemba
29 mei 2007, 19:39
Ik heb heel echt heel veel verkocht tientallen en heb van maar 2 spijt.

Mijn LAG roxanne prestige, gewoon niet meer te krijgen in die versie en een westone thunder aIII (nooit meer tegengekomen daarna).

Heb nu nog een godin G4000 die nooit meer weggaat en een oude duitse buizen bak die ook blijft, eigenlijk twee dezelfde maar die is voor reserve onderdelen.
Daarnaast nog een carvin ac175 en een complete hughes and kettner access set waar ik heel lang over na moet denken voor dat het gaat.
Voor de rest ben ik makkelijk met verkopen.

Yamhammer_71
29 mei 2007, 19:52
Ik heb ook heel wat gitaren verkocht, voornamelijk akoestische gitaren.

1x heb ik spijt gehad...had mn beste akoestische gitaar een paar jaar geleden verkocht voor 100 euro (Yamaha FG-180). Direct spijt heb ik toen niet gekregen, maar jaren later wel.
Gelukkig heb ik recentelijk weer een FG 180 op de kop kunnen tikken, waar ik erg blij mee ben.
Tegenwoordig hou ik me niet meer bezig met het verkopen van gitaren.

Tupelo
29 mei 2007, 20:02
Van wat ik kwijt ben spijt vooral mijn Twin me, maar die was gewoon overleden.
Op dit ogenblik twijfel ik over mijn Resonator.
Ding is, ik heb echt een nylon gitaar nodig, en tegelijkertijd vind ik het zelf onzin om meer dan 4 gitaren te hebben, ik vind dat ik ergens een grens moet trekken.
Dus op dit ogenblik ben ik voor Resonator eruit & nylon gitaar erin, maar wie weet dat het straks toch nog mijn 5e wordt.

Verder geen spijt.
Fender Strat Plus, blij dat ik 'm kwijt ben.
Fernades APG nogwat, had 'm niet om moeten lopen.
Gibson the Paul staat nu mijn Höfner te wezen en daar ben ik blijer mee.

Nee eigenlijk geen spijt, misschien wel omdat ik erg tevreden ben over mijn huidige configuratie m.u.v. het ontbreken van nylon.

Oh wacht, mijn Tonica van € 40,-, die had ik niet moeten verkopen.
Een handgestoken 3/4 archtopje, was dom van me. :roll:

niekb
29 mei 2007, 20:12
Vandaag een kijker gehad voor een van mn gitaren, maar helaas niet kunnen verkopen.. :( (had al een leuk ander plankje op t oog:sssh:)

Ik heb al veel gekocht en verkocht maar de enige gitaar waar ik spijt van heb, dat ik m verkocht heb, is een Epiphone Les Paul Limited Edition Orange... mooi transparante oranje lp met zebra's.. maar ja er komt altijd wel wat moois voor in de plaats

RolandT
29 mei 2007, 20:28
Blij dat er nog zijn die niet kunnen verkopen :p

Mijn probleem is dat ik graag koop maar niet kan verkopen, m.a.g. dat mijn vrouw niet te spreken is over de plaats die mijn gitaren en versterkers in huis bezetten. Ik heb een prachtige Matamp Minimat die ik niet meer gebruik, een gitaar van Jose Ramirez waar ik nooit op speel, een VoX bass versterken die ik maximum 10 keer heb gebruikt, enz. Toch kan ik die dingen niet verkopen.

FenderBender
30 mei 2007, 09:14
ja schop ff gezellig een topic van 3 jaar oud omhoog!

Ja, wattan? :-)

kvond de topic via een zoektocht naar de as200. Had niet eens door dat het al zo'n oud topic was.

maarreuh, who cares!

Rocketman
30 mei 2007, 09:32
Ik heb ooit een heuse Gibson SG verkocht voor een paar honderd gulden. Ik troost me er maar mee dat ik toen het geld hard nodig had en dat ik zelf ook niet veel voor de gitaar had betaald. Maar het blijft wel spijtig vind ik. Verder heb ik zo veel verkocht en nergens spijt van.

bass blom
30 mei 2007, 09:38
ik heb een paar jaar geleden mijn dual rectifier verkocht, daar heb ik best spijt van :nervous:

Nobilta
30 mei 2007, 10:24
Ongeveer 15 jaar geleden,mijn eerste gitaar, een zeer mooie transparant rode Ibanez EX370FM met gouden hardware en Kayler tremolo gekocht.Enkele weken later door omstandigheden verkocht. Zeeer veel spijt van.

vanhouten
30 mei 2007, 10:54
Gitaar noooit verkopen. Beter op zolder laten weg stoffen. dan dat die weg is. weg=weg: 8-)

blimb
30 mei 2007, 10:56
k heb hier zelf twee gitaren + versterker die ik eigenlijk niet gebruik en van de ene kant graag wil verkopen, omdat ik dan een vette bas kan kopen (ben namelijk bassit, de gitaren zijn voor de leuk) maar ik vind het ook wel zonde ... en kan er maar geen besluit over nemen.. Versterker is niet zo spannend, crate 15w ding of zo, gitaren zijn wel leuk :) Fender strat en Gibson V.. beide gitaren zijn erg vet met alletwee een heel eigen karakter ... maar ze staan zo weinig te doen .. maar vind het zo moeilijk om een ad op marktplaats te zetten . k zou ook niet weten hoe ik het moet verkopen .. misschien zou een ruil wel een goede zijn .... lastig allemaal .. wel grappig de bas die ik heb is een 15 jaar oude volledig afgeragde ibanez.. emotioneel veel waard maar verder niks, mijn gitaren zijn echt een veelvouds van die bas waard.. en ik ben een bassit, waar is dat nu fout gegaan ???

steph
30 mei 2007, 11:20
Gitaar noooit verkopen. Beter op zolder laten weg stoffen. dan dat die weg is. weg=weg: 8-)
Soms moet je geld vrij maken voor iets anders :sssh:

Pepe
30 mei 2007, 12:56
Als ik nooit iets verkocht zou hebben
dan zou ik nou met 60 gitaren door het leven moeten
allemaal aandacht, stemmen en snaren opzetten, in koffers onder het bed, in de wc, onder het aanrechtkastje...

het mooie van een gitaar verkopen (dit geldt min of meer ook voor vrouwen) is dat er weer plaats is voor een nieuwe

loslaten, een prachtig fenomeen

Jay75
30 mei 2007, 12:58
Ik zou het liefst geen enkele gitaar verkopen, maar door mijn GAS ontkom ik er niet aan. Elke keer als ik een nieuwe gitaar heb ben ik de koning te rijk, maar als de gewenning inzet ben ik al weer op zoek naar wat anders. Volgens mij zei ik een jaar terug nog dat ik NOOIT een gitaar zou verkopen, maar nood breekt wet :oops:


ZOOO herkenbaar!
Gister eens gekeken, heb nu al 19 gitaren gehad, ook high-end dingen, maar het blijft maar wisselen..

Pepe
30 mei 2007, 13:05
en tegelijkertijd vind ik het zelf onzin om meer dan 4 gitaren te hebben, ik vind dat ik ergens een grens moet trekken.

waarom onzin?

ik herken dat wel bij mezelf maar het leven is te kort voor christelijk schuldbesef en andere aangeprate onzin over verantwoordelijkheid enzo. Korte metten wat mij betreft.

Enterprice
30 mei 2007, 14:21
Heb in totaal al zo'n acht gitaren verkocht, heb achteraf wel veel spijt van een Hamer Sunburst usa en een Hagstrom super swede.
Die twee had ik dus niet weg moeten doen maar daar kom je natuurlijk pas achter wanneer het al te laat is...