PDA

View Full Version : hoog fluitje na de eerste keer standby aanzetten



SuperLeadPlexi
5 mei 2004, 07:35
Dag mensen, heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Als ik een paar keer tegen de bekisting van de top tik is het weg. Als ik niet tegen de top tik duurt het gefluit ongeveer een minuutje en na wat " gepruttel" gaat het vanzelf weg. Het gaat om een 1959slp uit 1995. Alvast vriendelijk bedankt.

Antoon
5 mei 2004, 10:40
Klinkt als een licht microfonische voorverstekerbuis. Verwissel v1 en v2 eens. Als je er verder geen last van hebt zou ik me er niet echt druk om maken..

SuperLeadPlexi
5 mei 2004, 11:13
Thx voor je reactie Antoon. Ik neem aan dat dit de eerste signalen zijn van een slijtageslag? If so, dan zal ik maar eens langzaam gaan uitkijken voor een paar nieuwe buisjes. Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Ik heb hier ergens op dit forum gelezen dat voorversterkerbuisjes langer mee gaan dan eindbuizen. Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn dat in mijn geval de voorbuizen eerder versleten zijn dan de eindbuizen?

Antoon
5 mei 2004, 12:08
Veel nieuwe buizen zijn ook microfonisch, zegt niets over slijtage. De ene positie in de versterker is daar gevoeliger voor dan de andere. Versleten voorbuizen klinken dof en zacht. Sommige gitaristen vinden een licht microfonische buis wel mooi klinken..

SuperLeadPlexi
5 mei 2004, 12:29
hmmmm...alweer wat geleerd, thx again. Met m`n geluid/sound is niks mis mee dus dan zal het wel verder goed zijn zo.

Keep on pickin` !!

Al
5 mei 2004, 23:46
hmmmm...alweer wat geleerd, thx again. Met m`n geluid/sound is niks mis mee dus dan zal het wel verder goed zijn zo.

Keep on pickin` !!

Als je zachtjes tikt tegen de buisjes kan je horen (amp staat aan) welke opspeelt. Als het zo is dat je eerste buisje opspeelt dan kan die misschien in een andere plek nog bruikbaar zijn. (wat Antoon al zei) Je kan alle preampbuizen gewoon onderling verwisselen.

Al

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 07:26
Thx Al voor de bevestiging.