PDA

View Full Version : S570



'tallica-fan
4 mei 2004, 22:06
Ik heb een 2e hands Ibanez S570 op het oog.
Er zitten 2 EMG 81's in dus dat zit wel ok.
Voor 450 euro, is dit een redelijke prijs?

Anders Destium
4 mei 2004, 22:57
Ik weet niet wat de staat is, maar met EMG's lijkt 400-450 me inderdaad een goede prijs :)

S-serie gitaren zijn heel erg prettig in de omgang (en hebben, heel belangrijk, een mahonie body) en hebben mijn favoriete floyd-rose brug erop zitten: de Edge. Dit was feitelijk de Ibanez-kopie van de Original Floyd Rose, hij heeft meer body dan de lo-pro die op veel duurdere Ibanezzen zat en dat vind ik wel zo prettig!

Anders Destium
4 mei 2004, 23:35
Dit is een serieus topic, ga liever je eigen topics verneuken sociopaat!

'tallica-fan
5 mei 2004, 00:33
OK bedankt!

nee niet jij XXXX

ssj3goku
5 mei 2004, 01:03
@'tallica fan:

Ehm die EMG 81 pickups klinken best goed op de site van EMG. Maar zijn ze werkelijk zo goed als iedereen zegt? Ik wil ze misschien ook wel kopen, maar andere mensen zeggen weer dat het niet klinkt...

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Negative K3 fan
5 mei 2004, 01:24
als je veel scheurt, waarde hecht aan strakheid enzo zijn EMG's misschien wat voor je.

sommige mensen zweren erbij, sommige vinden ze verschrikkelijk... dus tja, dan zit er niet veel anders op he.

Anders Destium
5 mei 2004, 10:34
Het is gewoon maar net wat je voorkeur is, sommige mensen vinden EMG's steriel en zeggen dat het karakter van je gitaar verliest. Elke gitaar met EMG's klinkt namelijk als een gitaar met EMG's.

Er zijn genoeg mensen die een andere mening zijn toegedaan en die vinden dat het het karakter van de gitaar helemaal niet aantast. Er zijn ook mensen die in bijvoorbeeld Gibson LPs of PRS customs EMGs zetten, gewoon omdat het zulke strakke elementen zijn :)

Er zijn een aantal gitaren waarbij standaard EMG's ingebouwd zitten,bijvoorbeeld de ESP/LTD Deluxe serie.

SilverFoo
5 mei 2004, 11:21
Ik heb eens een cheapy stagg les paul gehad met Dimarzio Super Distortion humbuckers erin... Nu heb ik een epi en ik moet zeggen dat het geluid niet veel verschild van die dimarzio`s. Heeft het dan zin om bv, EMG`s erin te gaan zetten? Ik bedoel, als het al niet zoveel uitmaakt met dimarzio`s (en ik hou van scheuren).. :D

SiNiSTRaL
5 mei 2004, 11:27
tip: neem sowieso geen dimarzio's :D
(tenzij t een X2N is natuurlijk :D )

Anders Destium
5 mei 2004, 11:45
Met pickups kun je niet de kwaliteit van je gitaar verbeteren, dus zelfs met de duurste pickups die er zijn zal die Stagg niet ultravet geklonken hebben :wink: Ook is het belangrijk dat de eigenschappen van het element aansluiten bij de gitaar. Sommige elementen hebben een laag-boost, als je dan een mahonie gitaar hebt kan het doffe ellende worden. Bij een mahonie gitaar kun je beter elementen nemen met een high-boost IMO :)