PDA

View Full Version : Line 6 spider 2 of Roland Cube 30-60



De Djarel
4 mei 2004, 21:36
Simpele vraag:

Roland cube 30 (of 60 ) of Line 6 spider 2 112

wat is de beste koop en waarom?

De Djarel
4 mei 2004, 21:58
roland cube 30 is wel iet goe ma ek twijfel toch ze

Kjiratsiekoedel
4 mei 2004, 22:09
test ze, bedenk erbij dat een floorboard bij de line6 duur is

IndiepoprockJesse
4 mei 2004, 22:18
ik heb nog een line6 spider 1 staan.. ik heb ook op spider 2 gespeeld.. maar hoor niet superveel verschil (behalve dan dat de distortions nog viezer klinken amar goed)

hij is 50 watt en er zit een floorboard bij, interesse?!

Daarnaast, als beginner heb je met een spider een hele gevarieerde amp waarmee je heel veel verschillende geluiden kan maken.. dat is het leuke ervan..

ik ken de cube zelf niet.. maar zoals eerder gezegd.. vergelijk ze eens..

Jesse//

Swan
4 mei 2004, 22:47
roland cube 30 is wel iet goe ma ek twijfel toch ze


eh :???:

Barret Wallace
4 mei 2004, 23:40
belgen ;)

vertaling: de cube 30 is wel kenkergoed maar ik twijfel toch nog..

Stitch
5 mei 2004, 09:10
lol :-D

vettavillenl
5 mei 2004, 09:57
Ik heb zelf de Roland gekocht, vanwege de prijs, maar heb ook op de Spider I en II gespeeld

Roland is een leuke versterker, ik gebruik hem voor rep. (beperkt het geschouw). Het probeem daarmee is dat de speaker lage tonen of 'zwaardere' sounds moeilijker verwerken kan en je switched utisluitend tussen twee kanalen. Als je gevarieerd speelt, moet je elke keer opnieuw gaan instellen... Neemt niet weg een uitsekende prijs/kwaliteit verhouding. Sommige emulaties zijn goed

De Spider is wat beter bemeten en daar maak je je eigen sounds, dus das maar 1 keer werk, je hebt meer versterker emulaties tot je beschikking en de FX sectie is wat beter bruikbaar. (De Roland is niet slecht)

Neemt niet weg het beste advies is al gegeven. Probeer ze beiden uit tegelijk (naast elkaar ) en oordeel zelf, jij moet het betalen en er tevreden mee zijn na de koop.

thorin
5 mei 2004, 17:49
heb zelf ook net m'n eerste versterker gekocht, en dat is de line6 spider II 112 geworden (hoewel ik me had voorgenomen om maar 150 euro te geven aan een versterker, maar ach :)).
Ben er zelf tevreden van, zeker om als eerste versterker te hebben (weet natuurlijk ook wel niet hoe een goede versterker klinkt :)).
Het leuke eraan is idd dat je immens veel klank opties hebt, en daarmee spelen als je elektrische gitaar aan het elren bent is echt wel leuk.

thorin

iam
5 mei 2004, 18:59
heb nu gezien dat er ook een 60wat versie is van de cube... heeft iemand die al gebruikt (voor optredens enzo?)

prijs?

abbys
5 mei 2004, 19:12
cube gaat maar tot 30 hoor

voor sander: cube ga ma tot 30 :razz: zie
http://www.rolandus.com/products/subcategory.asp?CatID=7&SubCatID=32

BlackSun
5 mei 2004, 19:14
abbys: er komt nu ook nieuwe 60 watt versie aan.
nog niet gezien/gehoord/gebruikt....

Richwoodje
6 mei 2004, 15:49
ROLAND CUBE 60 bestaat wel hoor

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/p_roland.html

frambo
6 mei 2004, 18:01
bij de spider 212 zit wel een floorboardje, dus ik neem aan ook bij de 112