PDA

View Full Version : MESA BOOGIE studio 22



soup
4 mei 2004, 21:07
Heeft er iemand van jullie info over deze versterker , ik zie hem zelf niet staan op de mesa boogie site, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Thijssie
4 mei 2004, 21:40
Heeft er iemand van jullie info over deze versterker , ik zie hem zelf niet staan op de mesa boogie site, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Is ook al weer wat jaartjes uit productie.

Ik heb er een .22+, fijn versterktertje, genoeg power voor repetities en kleine optredens ondanks zijn schamele 22watt

Cleane kanaal is super, de scheur is typisch mesa; zingend en compressed, weinig dynamiek. Wat me stoort aan het scheurkanaal is dat het niet mooi "up cleaned", als je de volumeknop van je gitaar terugdraait.

De naam zegt het ook al; het ding is ontworpen voor in de studio, dat betekend dat als je er live mee wilt spelen, je wat concessies in de afstelling van je kanalen moet doen. (gedeelde eq+gain)
Bij de .22 (zonder plus) moet je wegblijven als je er live mee wilt gaan spelen; daar kun je het volumeverschil in de kanalen niet mee regelen.

Voor de rest is het een superding, waar je ontzettende mooie geluiden uit kunt halen.

BLOK182
4 mei 2004, 22:46
Ik heb die Studio .22 eens gecheckt (mooie hardhouten uitvoering) en ik vond het voor het geld en erg gaaf bakje, mooie sounds en lekker compact! Enne, die lieve kleine looks zijn best bedrieglijk haha :D

Nocki
5 mei 2004, 08:38
hoi.

ik heb er ook een paar gehad en het zijn lueke amps. klinken wel allemaal anders... :-)
leukste is inderdaad de + versie omdat het volume verschil tussen de 2 kanalen te groot is voor live gebruik.eenleuke aanrader is ok nog de 5bands eq. is wel zo leuk om tehebben omdat je amp er een stuk veelzijdiiger door wordt.
prijs voor zing ding is ongeveer tussen de 450 en 700.
al vind ik voor deze amp alles boven de 5 al erg duur worden.
er zijn betere amps.

NOcki

Fuhgawz
5 mei 2004, 10:55
Cobain gebruikte de preamp versie, maar dat wil je niet horen neem ik aan :razz:

Negative K3 fan
5 mei 2004, 12:47
ik dacht dat wouterbosch hier hem vroeger ook naar volle tevredenheid heeft gebruikt.

soup
5 mei 2004, 14:37
Ik ben nu eigenlijk aan het kijken naar een nieuwe amp en dan ben ik op het internet aan het zoeken . Ik wil eigenlijk onder de 600euro blijven en dan kwam deze mesa boogie studio eruit maar dat is niet de plus dus die ga ik dan ook niet proberen zoals jullie zeggen.


Maar wat vinden jullie van deze versterkers:

MESA Caliber 50 combo / 50 watt / EQ / Reverb € 550
Line 6 spider 2 212 € 440
Marshall JCM 900 100 Watt buizencombo,inruil. €475

De soorten muziek dat ik speel is rock-metal-en mooie clean gitaarstukjes.
Dus de amp die ik zoek moet eigenlijk luid genoeg zijn om met een groepje mee te spelen en ik denk dat de clean alleen heel goed moet zijn als ik er met mijn boss gt-6 erdoor ga spelen.

Nicci
5 mei 2004, 18:42
als je toch van plan bent de GT6 te gebruiken, zou ik de Mesa en de Line6 laten staan.
en 100 watt? lijkt me wat veel van het goede.

wil je ook de overdrives uit de GT6 halen?

soup
5 mei 2004, 19:12
ja eigenlijk alles uit de gt 6 , ik denk dat ik alleen nog een versterker nodig heb om geluid te produceren

BlackSun
5 mei 2004, 19:17
Interresant topic, ik wil namelijk precies hetzelfde als soupero.
Dus komt maar op! :razz:

soup
5 mei 2004, 19:23
dit is dus de jcm 900 die ik bedoel


met info erbij

:Marshall JCM 900
Guitar Amp
te koop
100 Watt buizencombo,inruil.
Prijs: € 475.00



http://www.gitaarnet.nl/photos/80/6853.jpg

Nocki
5 mei 2004, 19:23
ik heb de caliber 50 series gehad. en de metal tone die eruit kwam was oorverdovend. echte metal tone. alleen heb je wel midden nodig om door de mix te komen. ik heb een project gehad waar we metal mee speelden en ik heb daar in 4 repetieties de volgende amps gebruikt. mesa formula + 20/20, subway rocket, studio 22+ en de caliber .50 head met een 4x12 kast.

de caliber kwa daar het slechts uit de bus. terwijl met wat meer mid erin de metal tone weg was en je je dan wel beter kon horen.

met de gt-6 ervoor zal het een goed geluid zijn. ga dan zeker voor een mesa amp.

het leuk aan een mesa amp is dat de treble, mid en bass knoppen voor andere dingen zijn dan ze lijken. wil je een strakke bas dan gooi je de bass meer terug. ronde de 3-5 wil je dat de bass marshall achtig gaat blazen zonder strak te zijn en dus eenveteter geluid krijg gooi je de bass naar bv 8

wil je een ander karakter speel je met de mid.

de verhoudingen van alle 3 de knoppen kan je regelen met de treble.
boven de 7-8 op de treble worden de bass en mid ondergeschikt en wordt de treble de grootste tone controll. je kan er alle kanten mee op.

ik kan soms aan mn mesa amps draaien en geen vershill horen en het zelfde doen met een setting anders en alles maakt vershil.

succe smet zoekem.


NOcki

doncker
5 mei 2004, 22:38
ALs je een eenkanaals top zoekt , is de calibre ideaal. Metal geluiden krijg je er met gemak uit

guhlenn
6 mei 2004, 13:01
.22 is zeer ok. Eventueel kun je bij de .22 een potkje erbij laten zetten om het volume van het clean bij te laten stellen ('t is namelijk een echt irritant verschil.) Geluid is zingend en compressed ja. Zo klinken mesa's ... Zonder 5 bands EQ zou ik em niet kopen. (ik ehb het ding...)

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 13:08
je moet ook [/img] en [img] omdraaien.. dus die met de backslash aan het end :P

Jesse//

soup
6 mei 2004, 18:51
[quote="IndiepoprockJesse"]je moet ook [/img] en [img] omdraaien.. dus die met de backslash aan het end :P

ooh bedankt maar ik klikte gewoon op dat knopje van Img en dan ja deed ie het zo :-? :-D