PDA

View Full Version : Predator - "Project - XLS - The Demo"



Predator
4 mei 2004, 19:19
:D Okay, het is nu officieel.. Mijn demo is 'soort van' af(geraffeld) en ik heb em maar opgestuurd naar het conservatorium! Ze staan op deze pagina: http://www.predator-v2.tk met hun eigen story erbij...

Zowel posi- als negatieve reacties zijn van harte welkom!!! Plezier!!!

Barret Wallace
4 mei 2004, 19:58
Hey predator GAVE stuff man Firebird is men favo VETTE drums, coole gitaarmelodie lijnen en noem maar op... nu nog de demo van onze band afmaken en we blazen iedereen weg :D

Bosch
4 mei 2004, 20:35
:o

"Firebird":

Vet!

Ik wist eigenlijk niet dat je zo goed kon spelen! 8-)

Maar ja, je post ook nooit wat :razz:

Ik hoor heel sterk dat je fan bent van Satriani; je hebt duidelijk zijn melodie-benadering te pakken. Mooi ook de twee-stemmige stukken.

2:37 is mega beheerst (die sweepslide).

Natuurlijk ook opbouwende kritiek: een aantal van de wat snellere alt-picking-licks komen niet echt los: blijven op de vlakte; onduidelijk, niet echt een opbouw van spanning (zeg nota bene ik :lol: )

3:42 is van een nr van mij :evil:


Afijn: zekers de moeite waard om te horen!

Succes bij het crematorium van de creativiteit (het cons. :wink: )

schaap
4 mei 2004, 20:55
Kijk dit is nou iemand waar het begrip creativiteit bij past :cool:
En ja Firebird is lekker man, goede, zeer goede sound 8-), alleen de gitaar mocht er wel iets ge-accentueerder in, er zijn wel wat stukjes zoals Bosch al zei die niet helemaal er uit komen, maar je gevoel voor constructie van nummers maakt dat helemaal goed man :cool:
En weer iemand die ook af en toe houdt van de exotische feel :wink:
Maar goed er zijn nog meer nummers :)
Die DanceDefMix is wel tof man, die heeft ook een goede feel erin zitten
En die Sol nummers klinken wel ok, alleen ik kon er niet echt lang naar luisteren, ligt aan mn bui ofzo, misschien als ik weer wat rustiger ben ofzo :-D
En dan is er nog de Satch cover: Ik vind em wel goed gedaan, vooral gezien het verhaal erbij enzo. Al met al ben je wel geslaagd in een goede demo te maken vind ik 8-) Ga zo door :wink:

Predator
4 mei 2004, 23:16
Ik ben op en top Satch fan, daar heb je groot gelijk in Bosch!! Ook gelijk over sommige delen in mijn songs die er misschien niet uitkomen... Dan kan harstikke goed, na 3 minuten runtime van Firebird had ik eigenlijk amper inspiratie meer, ik moet dus nog wat aan mijn songwriting sleutelen en als ik het conservatorium wil doen moet ik ook wat aan mijn theorie zitten want wat ik nou allemaal doe dat ontgaat mij zelfs! :-?

Die take bij 2:37 heb ik HEEL lang over gedaan en op een gegeven moment (na zo'n 2000 takes van die lick alleen al) kwamen er ineens iets van 100 goede uit, waaruit ik er één gekozen heb. Ik ben harstikke trots op die lick ondanks dat het een best herkenbaar stukje is uit Vai's Tender Surrender. De truc zit het em in dat het 5 noten zijn in 3 octaven, gespeeld in 16en... Ain't that a bitch!? :wink:

Sorry dat ik trouwens onbewust stukjes jat hehehehehe... Gebeurd mij best vaak, dan denk je iets helemaal zelf gemaakt te hebben, speel je het voor iemand en dan zegt die 'Hey zwa, die pokkoe exists al!'

Schapen zijn inderdaad cool! Fijn dat je die Satch cover leuk gedaan vind Schaap! En over het geluid heb je gelijk, ik heb ook wat in de Recordings forum geplaatst over de volheid die mijn MP3's missen en ik heb daar net wat handige tips gekregen van iemand waar ik zeker wat mee ga doen. Mijn geluid mist inderdaad wat DIKTE, dat ligt gewoon aan de mix en gelukkig niet aan de geluidskeuze voor mijn gitaar. De presets zijn gewoon goed allemaal maar als ik ze hard inmix, dan vervormd de boel.

De exotische feel was op het laatste moment bedacht, het originele concept was dat ik arpeggios zou spelen in 16en over alle snaren, in A# en G# per twee maten omwisselend, maar omdat ik dit niet kon en geen tijd meer had om te oefenen heb ik iets exotisch bedacht. Ook omdat ik de bass die Christian ingespeeld had dus niet meer kon gebruiken, heb ik zelf de Muse aanpak genomen en mijn vriendin's bass gepakt...

Bedankt voor de reacties, ik hoop er meer te ontvangen!!!

Maiden Michiel
5 mei 2004, 09:15
Firebird is inderdaad vet!!
En dat stukje wat Bosch al noemde is inderdaad ook erg gaaf.

Die solo van You vind ik een stuk minder, nogal slordig en de tone vind ik ook niet mooi. Lijkt ook alsof het een beetje tussend e muziek gedrukt wordt ipv dat het eruit komt zeg maar.

Predator
5 mei 2004, 19:24
Ik heb even een cut gemaakt van alleen de solo van You, hij staat erop! www.predator-v2.tk

De tone heeft natuurlijk puur met smaak te maken maar ik vind dat bij You de tone er niet mooi uitkomt door de eigenlijk best slechte mix. 100% met je eens, ik was namelijk bij Jeruma thuis (die de handel heeft ingezongen en de boards heeft gespeeld) en daar vond ik mijn solo WAY TOO LOUD dus heb ik em zachter laten zetten. Toen ik thuis kwam schrok ik van zijn zang en huilde ik bij mijn solo. De zang staat veel te hard en mijn solo wordt al overstemd door de keyboards, dat terwijl ik flink moeite heb gedaan om een MOOIE tone te maken voor de solo (die by the way HEEL erg netjes is ingespeeld hoor, ik denk dat je de na-leuter bedoeld die ietwat slordig is).

In de nieuwe mp3 kun je horen hoe de tone dus echt is, het is een naar mijn mening heerlijke tone maar zoals ik al zei, dat heeft met smaak te maken.

0:17-0:41 fade out (de solo, die is dus echt wel netjes is ingespeeld hoor)
0:42-eind (de leuter, inderdaad niet helemaal CLEAR)

Noid
27 mei 2004, 21:54
Hoi, 'k heb firebird ook maar eens gedownload. Klinkt zeker goed. Het knappe is dat het ook blijft boeien, je varieert veel en toch blijft het 1 nummer. Ik vind het erg mooi (en goed gedaan natuurlijk).

Ook obsolete is erg lekker, mooi dat 2 stemmige en ook dat stuk na 0:40.

Swan
27 mei 2004, 22:17
ik luister nu Firebird
erg goed!
de drums klinken zeer realistisch, knap gedaan
en ook al haat ik dit soort gitaargesoleer, dit blijft boeien, veel afwisseling en t blijft idd 1 nr :)
al vind ik wel dat de lead wat meer naar voren had gemogen tov de drums en rythmgitaar, drums zijn ietsje teveel op de voorgrond naar mijn smaak...die snelle riff rond 3:38 is vet 8-)

nu ff obsolete luisteren (ik verwacht enigzins n fear factory nr door de titel ;) )
damn ook erg goed werk, al vind ik de drums weer teveel op de voorgrond,,,misschien ligt het aan mijn geluidsinstallatie hoor...

ben benieuwd of je bent aangenomen :)

Predator
27 mei 2004, 23:21
Masteren moet ik nog een beetje leren jah, heb je heel veel gelijk in en thanks voor de replies dudes! :wink: Drums zijn bij mij inderdaad best wat op de voorgrond, hou er gewoon van... Voor de auditie gaat Firebird ook gespeeld worden en ik ga het waarschijnlijk gewoon mono op een MD zetten, verwacht geen top opname dus, maar wel leuk om te horen hoe mijn band dit stuk speelt!

Stratman70
28 mei 2004, 14:30
Oké, mijn serieuze bevindingen:

You: klinkt verassend, die accordenwisseling (schema). In het leadstukje zit iets niet helemaal logisch, wat dus een beetje onwennig, dissonant bij me aandoet.

Dance: de muziek zit goed in elkaar, maar het nummer boeit me helaas niet zo.

Improvisation: klinkt leuk, met die harmonisch mineurladder.

Firebird:
Dit nummer klinkt aardig. Aan het begin ergens druk je niet helemaal "in pitch" op volgens mij. Je gitaarspel is over het algemeen wel heel goed vind ik.
(al luisterend:) het nummer wordt telkens mooier trouwens.

Slick:
Je spel is technisch wel goed, maar het valt me op dat ik een bepaalde 'flow' mis en vaak klinkt het ondanks je goede spel en sound toch wat vlak allemaal.

Obsolete:
ja, die is echt helemaal te gek! Wat kan ik daar nog verder over zeggen? Helemaal top!!!

Al met al; je bent echt heel goed, maar let er op dat het niet te statisch en te vlak gaat klinken, want daar neigt het soms wat naar. Ik weet niet of dat aan het geluid ligt of aan je spel zelf.

iets meer "leven" in je spel (losser i.p.v. strakker spelen misschien??? Ik weet het niet precies. Bij mij is het namelijk precies het tegenovergestelde: ik moet juist strakker worden.)

Hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage. het is dus positief-kritisch opbouwend bedoeld, want wie ben ik..etc. Want je bent echt heel erg goed!

Predator
28 mei 2004, 15:16
Hehehe! Thanks dude!!! Dance is inderdaad niet zo boeiend, maar ik heb express nieuw en oud materiaal van de 4 jaar dat ik nu speel, zo kunnen ze bij het conservatorium mijn 'voortgang' een beetje graden and it payed off, ik mag auditie doen!! :-D

Mijn gitaar is helaas een beetje fout geintoneerd zoals ook in de verhalen staat, bij sommige nummers merk je dit erg (voor Firebird en Slick) en helaas valt er vrij weinig aan te doen omdat de halspin-schroef versleten is. Dat zal een dure reparatie worden.

Nogmaals, thanks!

Bouke
28 mei 2004, 15:59
Hey,

Paar gave songs tussen, Firebird is cool. Alles is idd heftig. Helemaal de drums. Waarmee heb je die gemaakt? Je gitaartone vind ik ook mooi, past wel bij wat je speelt.

Obsolete is een leuk stukkie en de Satch-cover zeker niet onaardig :D

Hehehe recorded at Preddys :D Mooie naam voor een computerhok :D (of is het een echte studio?!?)

Succes met je auditie!

Bouke

Predator
5 juni 2004, 21:05
Computerhok it izz! Thanks voor je reactie!

Luc-O
5 juni 2004, 22:31
Hey Predator

Vetttt!!! Hier hou ik van. Ik heb niet (nog) niet alles geluisterd, maar Firebird ROCKT. Supervet thema. Ik ben iemand die in de allereerste plaats (en daarna komt er een hele tijd nix) let op de (opbouw van) de song zelf. Daar draait het om, snelle licks kan iedereen leren, dat is puur een kwestie van discipline. Een nr moet mij wat doen, en dat doet Firebird zeker. Ondanks de nodige slordigheidjes, want die zitten er wel in. Het ietwat onzuivere vergeef ik je, aangezien je al hebt gezegd dat je hals fucked up is. Eén puntje van kritiek: hou het iets meer to the point; Van mij mag er pak 'm beet vanaf 3:50 een fade-out worden ingezet, want vanaf dat punt begint (bij mij) de aandacht te verslappen.

Keep it up!!!!!!!!

Luc-O
5 juni 2004, 22:32
Hey Predator

Vetttt!!! Hier hou ik van. Ik heb niet (nog) niet alles geluisterd, maar Firebird ROCKT. Supervet thema. Ik ben iemand die in de allereerste plaats (en daarna komt er een hele tijd nix) let op de (opbouw van) de song zelf. Daar draait het om, snelle licks kan iedereen leren, dat is puur een kwestie van discipline. Een nr moet mij wat doen, en dat doet Firebird zeker. Ondanks de nodige slordigheidjes, want die zitten er wel in. Het ietwat onzuivere vergeef ik je, aangezien je al hebt gezegd dat je hals fucked up is. Eén puntje van kritiek: hou het iets meer to the point; Van mij mag er pak 'm beet vanaf 3:50 een fade-out worden ingezet, want vanaf dat punt begint (bij mij) de aandacht te verslappen.

Keep it up!!!!!!!!

Barret Wallace
5 juni 2004, 22:37
hehe ik en predator spelen met de band een vet ingekorte versie van Firebird.. Predator heeft em zó gecut dat hij nu geen sec verveelt :D

Predator
6 juni 2004, 00:40
Hey Luc-0 thanks dude!!! De slordigheden zitten er zeker in, maar het is dan ook gewoon te moeilijk voor mij om te spelen. Ik speel namelijk nog net 4 jaar. Je wilt niet weten hoe lang ik over sommige licks heb gedaan in dat nummer.

Opnieuw opnemen heeft vind ik ook weinig zin, hij is nu wel af zo, maar wie weet overweeg ik het ooit toch, want die foute intonatie is soms echt vervelend om naar te luisteren. Nog even sparen en ik heb mijn S520XCA, daarmee moet het beter lukken!

Barret, zullen we die auditie op een MD recorden? Ik zat eraan te denken om gewoon onze V-Amp2s op die kut Peaveys aan te sluiten net zoals ik het thuis doe op mijn Vox, het klonk bij Sjoerd's auditie aardig. En als we dan de boel opnemen, misschien is het resultaat dan beter dan de demo opname!!