PDA

View Full Version : Het topic van de bands met de slechtste SOUND



Voidhead
4 mei 2004, 18:26
Ik weet niet of dit topic al ooit langs is geweest maar goed, komt ie:

Welke band(s) vinden jullie een slechte sound hebben, dus gitaarsound etc... je kunt er ook een specifiek nummer bij vermelden.

Ik zeg:
The White Stripes, damn wat een knekkertoon

THW
4 mei 2004, 19:44
Ik zeg:
The White Stripes, damn wat een knekkertoon
grrrrrrrrr :evil:

Fuhgawz
4 mei 2004, 20:14
Zo'n slechte sound vind ik de White Stripes helemaal niet hebben!
En trouwens, sommige bands doen het juist om de "slechte" toon. Punkbands in de jaren '80 zoals de Dead Kennedies bijvoorbeeld of Big Black, of jaren '90 noise-rock a la Jesus Lizard. Bij dat soort bands voegt de platte/magere toon juist wat extras toe aan de muziek.

Voidhead
4 mei 2004, 20:44
tjah daar heb je wel een punt maar ik vind de tone van hun gewoon niet vet, en daar zijn meningen voor. maarja back on topic :)

andy
4 mei 2004, 20:52
Venom: The official Bootleg. Een live plaat met een rampzalig geluid. Met afstand het slechtste geluid uit mijn hele LP/CD collectie. Klinkt als een Hema cassette bandje dat 100 keer gebruikt is.



http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drf000/f087/f08703sy58r.jpg

kokteejl
4 mei 2004, 21:57
hahahahaha :D

euh... ik vind the hives eigelijk wel een kutgeluid hebben (vroeger vond ik het nog leuk) iets meer bas mag wel...maar voor de rest vind ik de muziek nog erg nice

Ronald
5 mei 2004, 11:44
hou maar op allemaal ik heb de absolute winnaar : morbid angel

echt de allerslechtste sound die er bestaat en naar mijn mening ook de slechste metalband die ik ooit in mn hele leven heb gehoord :-?

download enshrined by grace maar es , je weet echt nie wa je hoort :o wa een troep zeg

Swan
5 mei 2004, 11:58
hou maar op allemaal ik heb de absolute winnaar : morbid angel

echt de allerslechtste sound die er bestaat en naar mijn mening ook de slechste metalband die ik ooit in mn hele leven heb gehoord :-?

download enshrined by grace maar es , je weet echt nie wa je hoort :o wa een troep zeg


hahahahah
MA is fucking technisch...luister maar es wat vaker..misschien ga je t nog waarderen

Ronald
5 mei 2004, 12:18
so what dat het technisch is als het nergens naar klinkt maakt da dus niks uit

hoe technisch iets is staat totaal nie in verhouding met hoe goed iets klinkt

THW
5 mei 2004, 13:44
funeral for a friend
Moet je maar eens goed naar Gettaway plan luisteren begint op zich wel goed maar daarna klinkt het of alle leden voor zichzelf zijn begonnen :-?

Ik had ze als vooract bij het Iron Maiden concert op 13 dec Ahoy: ik het nog nooit zo erge troep gehoort gelukkig maakte Iron Maiden alles goed :)

Voidhead
5 mei 2004, 13:54
Iron maiden mag dan wel goede muziek maken (sommige nr.s vind ik wel wat eentonig worden, telkens dezelfde akkoorden altijd een E en dan een C) maar ik vind hun sound nou ook niet echt geweldig, beetje droog.

Ze hebben wel fatte nummers hoor :) Wicker man, hallowed be thy name, fallen angel, the trooper, maar hun sound vind ik niet echt vet.
Maar goed slecht is het ook niet.

Chris Wolstenholme
5 mei 2004, 14:14
voicehead je weet toch :razz: ( hardheid fan cker :D )

bruut kutte sound live? moet ik toch direct nomineren :oops: 1x aangehoord, ik weet niet wat ze met die gitaren doen, maar klonk me toch partij but

Negative K3 fan
5 mei 2004, 14:45
muse heeft slechte gitaarsound, waarschijnlijks telt hij het opzettelijk zo in, want hij is niet de minste gearnerd, maar over het algemeen vrij kut, ik heb nog een concert uit 2000 (met die LP double cut and marshall DSL) op video en daar is zn toon helemaal bagger.

verder hebben veel bands goede en slechtere momenten, ik vind bv de RTL tone van metallica spuuglelijk, heel blikkig, maar later tijdens de gang richting commercie begon het wel beter te worden, bijvoorbeeld op het black album, vind ik erg koel.

white stripes idd kuttoon, maar het past bij de muziek

live toon van nirvana is ook altijd uber slecht, ook op unplugged

slayer, gadverdamme, die band heeft altijd een toon om te kotsen, een enorme mid spike op de totaal verkeerde frequentie

iron maiden natuurlijk

Swan
5 mei 2004, 15:00
Type o Negative...
bzzzzzzzzzzzzz
nog erger dan n MT2

Fuhgawz
5 mei 2004, 18:24
voicehead je weet toch :razz: ( hardheid fan cker :D )

bruut kutte sound live? moet ik toch direct nomineren :oops: 1x aangehoord, ik weet niet wat ze met die gitaren doen, maar klonk me toch partij but
+1 Mijn god wat een kuttoon heeft die kerel!

En die dude van Muse zal wel zo'n slechte toon hebben omdat hij zijn signaal eerst door een serie tonesuck pedalen ragt.

Negative K3 fan
5 mei 2004, 18:47
ik denkt het niet, zelfs al laat je je ding door 123 toonsuck pedalen lopen datnnog klinkt het niet zo.

tegenwoordig heeft hij al zn pedaaltjes midi geschakelt enzo, behalve die ingebouwde dan, dus dan valt er weinig te sucken en nog is zn toon neit optimaal.

Voidhead
6 mei 2004, 21:19
de tone van die muse dude is zo 'chemisch'

hou ik ook niet van.

slayurrr
6 mei 2004, 21:47
....En toch vind ik Muse wel cool :cool:

Ronald
7 mei 2004, 14:02
ik vind evanescence trouwens ook nie zo'n geweldig gitaargeluid, omdat je eigenlijk gewoon nog amper kan horen wat er gespeeld wordt de tonen zijn amper te onderscheiden :-? . nu kan je zeggen dat da altijd is bij veel distortion maar bij hun is da toch wel erg extreem

THW
7 mei 2004, 14:37
muse heb een echt eigen stijl, een stijl waar ik maar af en toe naar kan luisteren omdat het zo ellendig klinkt
Je moet van de sound houden

Ronald
7 mei 2004, 15:04
ik vind vooral die bassfuzz in het nummer time is running out lelijk

Negative K3 fan
7 mei 2004, 16:05
ik vind alle bas fuzzen en synth dingen juist extreem koel b ij muse, vooral live doet die kerel wel iets raars af en toe, zoals een synth dat zn gitaar als een kikker laat klinken in sunburn.

slayurrr
7 mei 2004, 16:06
ik vind alle bas fuzzen en synth dingen juist extreem koel b ij muse, vooral live doet die kerel wel iets raars af en toe, zoals een synth dat zn gitaar als een kikker laat klinken in sunburn.

Freaky :o

Ronald
8 mei 2004, 13:47
eh..... tja als jij het zegt he

Negative K3 fan
8 mei 2004, 14:45
ik vind alle bas fuzzen en synth dingen juist extreem koel b ij muse, vooral live doet die kerel wel iets raars af en toe, zoals een synth dat zn gitaar als een kikker laat klinken in sunburn.

Freaky :o

kikker is waarschijnlijk de meest duidelijke omschrijving van die sound... misschien dat ik een soundfile ofzo kan vinden.

gershwin5150
8 mei 2004, 17:49
Weet je wat ik kut vind klinken, van die fuzzgeluiden zoals de solo in Are you gonna go my way van Kravitz en in Hendrix nummers.
Ik fuzz echt een kutgeluid, net alsof je over een my-first-versterker speelt

Negative K3 fan
8 mei 2004, 18:35
Weet je wat ik kut vind klinken, van die fuzzgeluiden zoals de solo in Are you gonna go my way van Kravitz en in Hendrix nummers.
Ik fuzz echt een kutgeluid, net alsof je over een my-first-versterker speelt

+1 !!!!111

zo lelijk, helemaal van die overdreven octave shit (purple haze enzo)

bobdieleman
8 mei 2004, 19:22
what the fuck? eh, oh shit, jullie maken een grapje natuurlijk, dom van me. beetje hendrix liggen dissen, dacht het nie he.

gershwin5150
9 mei 2004, 01:30
what the fuck? eh, oh shit, jullie maken een grapje natuurlijk, dom van me. beetje hendrix liggen dissen, dacht het nie he.

Het gaat niet om Hendrix, het gaat om dat kutgeluid. Je hoort alleen maar gezoem ipv een goed gitaargeluid.

Kjiratsiekoedel
9 mei 2004, 10:59
de rolling stones klinken eigenlijk ook gewoon K.U.T.

altijd erg rommelig

Fuhgawz
9 mei 2004, 12:32
Maar een fuzz heb je ook niet voor de goede toon. Zo'n apparaat heb je toch juist om flink herrie mee te maken!?