PDA

View Full Version : Beste Peppers gitarist



wingman
7 april 2002, 12:36
Ik heb altijd ruzie met mijn vrouw over wie er nu de beste gitarist van de Red Hot Chili Peppers is. Eigenlijk zijn we het nergens over eens. Ikzelf vind John veruit de beste, zij Hillel, maar aangezien die alang dood is, komt Dave op een hele goeie tweede plaats. Zal misschien ook iets met zijn uiterlijk te maken hebben? (vooral de tepelpiercings doen het bij haar erg goed). Wie kan het pleit beslechten?

Kitaarhiero
7 april 2002, 15:17
Dave Navarro is een lul
Sherman was wel aardig, maar niet echt een pepper, de liedjes waar hij op gespeeld heeft komen me maar vaag voor... geen idee welke dat zijn... owja.. de liedjes op hun slechtste plaat :wink:
Hillel, dood, Hendrixkopie... wel flink wat mooie riffs geschreven.
Frusciante... DE BESTE! In iedergeval de meest inventieve van allemaal.

Grooveyard21
10 april 2002, 15:38
frusciante rules!

Yorrit
11 april 2002, 16:27
volgens mij heb die sherman niet op een plaat meegedaan. volgens mij was die maar heel even mee op tour ofzo.

nee, maar john is wel de beste ja. en hillel is natuurlijk een oer-pepper, dus die verdiend ook wel respect.

wingman
5 mei 2002, 17:23
[quote]
Op 2002-04-11 15:27, schreef Yorrit:
volgens mij heb die sherman niet op een plaat meegedaan. volgens mij was die maar heel even mee op tour ofzo.
Hij heeft de eerste cd ingespeeld maar was gauw vertokken omdat er geen "chemie"was met de overige muzikanten.

Ditmar
5 mei 2002, 21:16
Ik heb helemaal geen Peppers cd's maar wat ik wel moet meegeven is dat Dave Navarro het meest intense gitaarwerk afleverde (naar mijn idee) en dat John Frusciante duidelijk het meest soul erin weet te leggen, en dan komt het snel al weer op smaak aan wat je in een gitarist zoekt. Die dooie ken ik trouwens niet.......

wingman
5 mei 2002, 22:20
Het gaat mij wat ver om Dave een lul te noemen vond het best wel een goede gitarist ik kom te ontdekking dat ik er nog een vergeten ben te noemen Arik Marshall dit was rond 1992.

Kitaarhiero
6 mei 2002, 22:25
maar die speelt toch niet op een album?

wingman
6 mei 2002, 22:53
Klopt hij verving Slovak nadat ie was overleden was dus een soort tussenpaus maar was daarna snel weer weg.

Kitaarhiero
10 mei 2002, 20:39
Trouwens, Dave vind ik wel een relnicht met z'n tepelpiercings en doorzichtige hempjes.

maar Arik heb ik dus nog nooit horen spelen. dus ik weet het niet. als hij snel weer weg was, dan zal hij wel niet zo goed zijn geweest.

Frusciante is toch wel de ultieme peppers gitarist hoor, en z'n solo werk is ook wel aardig.

Bigfoot414
9 februari 2003, 03:24
Dzjon Froesjonteej roelzz
Heb je ooit de live versie van Give it Away met Dave gehoord? (braaaak...)
Ik blijf erbijd dat Mothers milk en BSSM de beste Pepperplaten zijn

JeeWee
31 maart 2003, 15:08
Arik Marshall vervind niet Slovak toen hij was overleden, want die overleed in 1988, Arik Marshall verving John Frusciante nadat hij midden in de tour uit RHCP gegaan was. Vervolgens een andere gitarist, maar heeft het volgens mij niet langer als een mand uitgehouden. In 1994/95 kwam Dave Navero en in 1998/99 kwam John Frusciante weer in de band nadat hij afgekickt was. Maar John vind ik veruit de beste. Techniek/Snelheid heeft hij wel, kijk maar naar Mothers Milk. En de feeling ontbreekt helemaal niet bij hem.

Experience
31 maart 2003, 16:05
Kheb het al wel vaker gezegd maar voor mij is toch echt Fruscaite de beste peppers gitatist. vooral live dan eigenlijk
Zie maar ff de topics op deze site over john frusciante

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Experience op 2003-03-31 15:09 ]</font>

wingman
2 april 2003, 16:38
Op 2003-03-31 14:08, schreef JeeWee:
Arik Marshall vervind niet Slovak toen hij was overleden, want die overleed in 1988, Arik Marshall verving John Frusciante nadat hij midden in de tour uit RHCP gegaan was. Vervolgens een andere gitarist, maar heeft het volgens mij niet langer als een mand uitgehouden. In 1994/95 kwam Dave Navero en in 1998/99 kwam John Frusciante weer in de band nadat hij afgekickt was. Maar John vind ik veruit de beste. Techniek/Snelheid heeft hij wel, kijk maar naar Mothers Milk. En de feeling ontbreekt helemaal niet bij hem.

Ja, je hebt gelijk ik heb het even nagekeken in een boek van Dave Thompson over de Peppers (True men don't kill coyotes).Is trouwens een gaaf boek want er staat heel veel achtergrond informatie in over de Peppers, plus een uitgebreide schets van de punkscene in Los Angeles in de begin jaren van de Peppers.

bassopotmus
28 april 2003, 12:22
Ik heb dat boek ook, en ik zal zeggen dat ik John muzikaal de beste vind, maar zonder Hillel was John er ook nooit geweest, zie boek, dus respect ook naar Hillel