PDA

View Full Version : Boss Psm-5



jaywalker
4 mei 2004, 09:45
test

jaywalker
4 mei 2004, 09:48
Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar een boss psm-5.

Ik wil hem als loop gebruiken, maar ook als voeding voor een paar pedalen die net niet meer op mijn home-made voeding passen.

Nu zie ik ze op ebay.com er een paar lieve mensen zijn die de psm-5 tussen de 10 en 20 dollar aanbiden. En die hufters op marktplaats bieden hem voor 75 euro waarop een bod van 50 is gedaan.....WHY :???: :( :-?

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2004, 11:00
75 euro is inderdaad wat veel. maar 50 euro vind ik eigenlijk een normale prijs voor dat pedaaltje. Het ding zal nieuw toch wel 90 euro gekost hebben.

en die prijzen op ebay lijken me lok prijzen. bovendien moet je er nog 30% bij optellen als je uit amerika haald ivm btw en import belasting. misschien als het een heel erg afgetrapt pedaal is en niet helemaal 100% functioneert, dan zou ik hem ook voor 15 euro aanbieden. maar voor een goed werkende PSM zou ik toch wel minimaal 40 euro willen ontvangen. toevallig heb ik er laatst ook 1 voor die prijs verkocht. en die verkeerde in zeeeeeeeeeeer goede staat.

jaywalker
4 mei 2004, 13:33
Nou die dingen waren wel in goede staat. Maarja ik weet niet precies hoe dat zit met betalen in buitenland. Maar ik vind het toch een beetje link om zo'n ding daar vandaan te halen

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2004, 15:18
volgens mij ben je redelijk beschermd tegen wanverkopers als het via ebay gaat. de verkoper mag geloof ik niet zomaar een koop niet door laten gaan. en als de waardering over die koper hoog is, dan zijn er dus blijkbaar al redelijk wat mensen geweest die een transactie naar wens hebben kunnen laten verlopen.

wat wel een nadeel is, is dat het een tijd kan duren voordat het spul er is. en als je boven de 45 euro komt (incl verzenden) dan gaat de douane zeuren.

hexxxus
4 mei 2004, 16:56
Ik heb verschillende boss pedalen op ebay.com gekocht, werkt perfect.
Opsturen kost $12,- (ongeveer 10 euro) en de verkopers waren allen niet te beroerd om de waarde op $40,- te houden ivm invoer.
Als je gelijk betaald met paypal heb je je pedaal binnen 7 dagen in huis, tenminste in mijn geval, hoewel eentje heeft er 3 weken over gedaan, ik vermoed dat ze die als steekproef bij de douane hebben achtergehouden.
met de huidige dollarkoers zou ik zeggen :sla je slag !!!!!!!!

jaywalker
4 mei 2004, 23:32
hoe gaat dat betalen via paypal?

Jeroenvanhulsteijn
5 mei 2004, 13:51
er staan al wat paypal topics hier op het forum.

ik maak altijd geld over via de bank naar mn paypal account. of eigenlijk gaat het indirect. stort het op een bank van paypal ovv een bepaalde code. en dan duurt het ongeveer 4 dagen eer dat paypal je account heeft ge-update.

vervolgens volg je gewoon de betalings instructies. bij ebay gaat dat heel makkelijk. daar is paypal helemaal geďntegreerd.

hexxxus
5 mei 2004, 16:04
Ik heb speciaal voor paypal een creditcard aangevraagd, werkt nog sneller.

jaywalker
5 mei 2004, 19:44
kan dat alleen via creditcard ? ik heb hekel aan betalen met creditcard

Antal
5 mei 2004, 20:03
Opsturen kost $12,- (ongeveer 10 euro) en de verkopers waren allen niet te beroerd om de waarde op $40,- te houden ivm invoer.


Hoe werkt dat met dat waarde opgeven dan precies? Moet je dat bij het postkantoor opgeven bij internationaal verzenden ofzo?

Robbert
5 mei 2004, 20:39
Opsturen kost $12,- (ongeveer 10 euro) en de verkopers waren allen niet te beroerd om de waarde op $40,- te houden ivm invoer.


Hoe werkt dat met dat waarde opgeven dan precies? Moet je dat bij het postkantoor opgeven bij internationaal verzenden ofzo?

De verzender geeft op hoeveel het pakketje waard is, en verklaard tevens dat het pakketje geen gevaarlijke onderdelen bevat.
Het ligt er dus aan of de zender zin heeft in frauderen; het opgeven van een lagere waarde.

Als je iets verzekerd verstuurd voor, zeg, 100 Euro en je geeft aan dat het pakketje 40 USD waard is, heb je dus een probleem als het kwijt raakt.
Zelf stuur ik -wanneer het per sé verzekerd moet zijn- als 45 Euro en aangetekend.

Jeroenvanhulsteijn
5 mei 2004, 21:05
@jaywalker, zoals ik al zei: ik stort geld via de bank op mn paypal account. maar dat duurt 4 dagen (met rabo internetbankieren). want het kost paypal 4 dagen om te kijken of het geld op hun rekening te storten en het bedrag vervolgens bij te werken in je paypal account.

jaywalker
6 mei 2004, 21:24
wokay...thnx dude!

hexxxus
6 mei 2004, 22:21
@robbert: Ik vind het invullen van een lagere waarde niet altijd frauderen,
Het gaat ten eerste om een veelal gebruikt pedaal en ten tweede : Wie bepaalt de waarde ? Op ebay is het vaak toch wat de gek er voor geeft. Als iemand de prijs opdrijft word je ook nog eens gestraft met hogere invoerrechten.

Robbert
6 mei 2004, 22:34
@robbert: Ik vind het invullen van een lagere waarde niet altijd frauderen,
Het gaat ten eerste om een veelal gebruikt pedaal en ten tweede : Wie bepaalt de waarde ? Op ebay is het vaak toch wat de gek er voor geeft. Als iemand de prijs opdrijft word je ook nog eens gestraft met hogere invoerrechten.

De waarde is datgene wat jij er voor betaald hebt. En 9 op de 10 keer is dat vast meer dan 40 USD. Heb ik niet bepaald, doet de belastingdienst.


Ik vind dat die hele importheffing makkelijk verdienen is voor de douane, die dat ook weer doet in opdracht van onze overheid.
En vaak wanneer je een naheffing krijgt, moet je ook nog eens een tientje extra neerleggen omdat zo'n vogel er een nieuw verzendpapiertje voor moet invullen.