PDA

View Full Version : Tuner voor in zon/daglicht



vinni
3 mei 2004, 18:53
Hoi,

Afgelopen Koninginnedag buiten opgetreden in Groningen.
Door het zon/daglicht was mijn Korg DT7 tuner niet af te lezen.
Deze zit op mijn floorboard.

Door met wat gaffa en karton een schermpje te maken kon ik door door de knieen te gaan net wat zien.....soms....

Je begrijpt....dit wil ik niet meer....

Graag advies,
vinni

Lucky
3 mei 2004, 18:59
stem op je gehoor. daar heb je meer aan.
na wat ervaring kun je de zes snaren op elkaar stemmen zonder dat je fretboard indrukt. dan kom je een heel end door de intervallen van de zes losse snaren te herkennen.
gebruik je stemapparaat slechts als hulpmiddel.

anders zo'n bosgeval met een naaldje, misschien dat je die wat beter ziet. misschien dat de ledjes van een tu-2 in de zon ook wel ok te zien zijn.

Negative K3 fan
3 mei 2004, 19:03
lucky, daar vraagt hij toch helemaal niet om... ik denk dat vinni hier meer dan ervaren genoeg daarvoor is. maar voor antwoord op je vraag: een racktuner in je rack achterop het podium, daar schijnt de zon ook niet al te fel op.

Lucky
3 mei 2004, 19:08
lucky, daar vraagt hij toch helemaal niet om... ik denk dat vinni hier meer dan ervaren genoeg daarvoor is. maar voor antwoord op je vraag: een racktuner in je rack achterop het podium, daar schijnt de zon ook niet al te fel op.

k3,

ik geef toch nog meer opties dan slechts mijn belerende opmerking over stemmen op gehoor....

Mitch
3 mei 2004, 19:14
Afhankelijk van hoe je pedalen gehuisvest zijn zou een tuner op de vloer (Boss TU2, Korg DT10) wellicht beter uit de zon blijven ?

vinni
3 mei 2004, 20:18
Stemmen op je gehoor.... :-D

Dat gaat echt niet lukken!!!....soms is het zo een teringherrie om me heen. Niet alleen de band zelf....ook de massa's publiek kunnen er wat van......enne...ik speel ook in verschillende stemmingen....errug moeilijk om dat in al dat lawaai goed te krijgen....

Zo'n 19"racktuner heb ik ook nix aan....heb een floorboard met daarop mijn effecten....wil niet met een rack-iets gaan werken.

Maar ga allen vooral door met suggesties!!!!!
De gouden tip zit er zeker bij

vinni
3 mei 2004, 20:24
Effe nog een aanvulling....

javascript: popupwindow('DT7','Enlarge')

zowel de leteers als de ledjes zijn niet te zien.
Wellicht wel een naald op een verlichte achtergrond.
Dat ding heeft trouwens een plastic behuizing en die weerkaatst
het licht ook.

Aha!
Nieuw projectje....
Modificatie DT-7....ontspiegeld glas monteren :-D :-D :-D

En nou over naar de serieuze reactie.....

Mitch
3 mei 2004, 20:27
In dat geval kan ik je zeker de DT10 aanraden. Zéér sterke LEDs en afhankelijk van waar je 'm wil plaatsen op je floorboard zou je altijd kunnen overwegen er een plaatje boven of omheen te schroeven. Soort zonneklep idee, maar dan anders.... De DT10 is er laag en schuin genoeg voor.

Spot de mijne, die staat lekker uit het licht :dance:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/kistlinks.jpg

vinni
3 mei 2004, 20:31
Grappig kastje....die MR echo....Was dat voor iets?
eb zelf een T-rex Replica.....

Effe off-topic.....maar het een leidt tot het ander...niet waar?

Groet,
Vinni

Bouke
3 mei 2004, 20:42
Hey,

De Boss TU2-stompbox is erg fel, en goed voor buitengebruik op een zonovergoten podium...

Groets,

Bouke

Mitch
3 mei 2004, 23:26
Grappig kastje....die MR echo....Was dat voor iets?
eb zelf een T-rex Replica.....


Da's een echo :D
Nee, is een geinig ding. Die extra switch is om 'm acuut in feedback te zetten. Kinky.

Nocki
5 mei 2004, 22:12
heb zelf de korg dtr1 dat is een rackmout tuner en de problemen die ik vroeger had zijn over. wel even uit de signal line houden (fxlooop/di out) omdat ze geluid vreten...

NOcki