PDA

View Full Version : "dwarrelende" noten



Swan
3 mei 2004, 18:16
op mn Jackson Dinky heb ik n probleem dat ze noten niet echt strak klinken, ze dwarrelen n beetje, niet vals oid..
vooral op de hogere snaren/frets valt het op, ik dacht eerst dat heb kwam omdat de humbucker minder output heeft maar als ik op mn Kelly, waar ik t probleem niet heb t volume terugdraai krijg ik niet hetzelfde effect..
wat zou dit kunnen zijn? en hoe te verhelpen?

Swan
3 mei 2004, 18:45
heb t trouwens ook wel es gehoord van strat gebruikers....maar weet helaas niet meer hoe het te verhelpen is

maarten
3 mei 2004, 20:29
misschien lage stringtension? heb je ze gedowntuned?

Swan
3 mei 2004, 20:31
nee dat is t niet...011 in C#

maarten
3 mei 2004, 21:04
last van parkinson? :razz:

Swan
3 mei 2004, 21:13
hehe nee t begint haast als n talibanez te klinken en dat moet niet heh :razz:

Lacrymosa
4 mei 2004, 11:57
Hoe dicht staan je elementen bij je snaren?
dit kan ook een negatief effect hebben als et te dicht bij is

CheerS!!

maarten
4 mei 2004, 16:49
hehe nee t begint haast als n talibanez te klinken en dat moet niet heh :razz: :evil: :evil: :evil:


leer dan gvd eens gitaarspelen, dan dwarrelen je noten ook niet!








:wink:

Swan
4 mei 2004, 18:45
Hoe dicht staan je elementen bij je snaren?
dit kan ook een negatief effect hebben als et te dicht bij is

CheerS!!


ja zal dat eens tjekken...de brughum staat idd erg hoog

piezo
7 mei 2004, 09:17
Die z.g. stringpull van te hoog staande pups heb je juist vooral op de dikke snaren. Waarschijnlijk is jouw probleem een resonantie in de hardware of body, die interfereert met de dunne snaren. Had ik ook op mijn strat.
ALS, ik zeg ALS, je er achter kunt komen waar de oorzaak zit, kun je het soms gemakkelijk wegwerken, soms ook niet. Anders blijft het proberen tot je een ons weegt: andere vibratoveren, zadeltjes afvijlen, brughoogte verstellen etc.
Het afvijlen van de punten van de bevestigingsschroeven van een vibratobrug wil ook wel eens helpen om het geluid van een strat beter te krijgen.