PDA

View Full Version : Goedklinkende eindtrafo



Metoshade
3 mei 2004, 17:50
Ik ben op zoek naar een eindtrafo voor mijn 50 watt EL34 top. De trafo moet goed overweg kunnen met blues en rock geluiden, super highgain hoeft er echt niet uit. Ik heb nog geen budget vastgesteld, dus er is erg veel mogelijk. Zijn er suggesties? Alvast mijn welgemeende dankbetuigingen!

Robbert
3 mei 2004, 21:03
Jaja :satisfie:

waix
3 mei 2004, 21:32
ae schagen maakt trafo's naar specs

en ze verkopen ook buizen

http://www.ae-europe.nl

en nee ik heb geen aandelen

Mithrandir
3 mei 2004, 22:03
Ik snap het niet...wil je echt een transformator?

Negative K3 fan
4 mei 2004, 12:24
Ik snap het niet...wil je echt een transformator?

anders zou hgij er toch niet om vragen?

Mithrandir
4 mei 2004, 12:52
Logisch, maar is een trafo dan ook echt bepalend voor de sound? Ik denk dat we met een termverwarring zitten.

sickpunk
4 mei 2004, 13:09
ja ik volg het ook niet helemaal moet ik zeggen.........
nooit geweten dat een trafo wat met je geluid doet...:S

Metoshade
4 mei 2004, 13:15
Een eindtransformator is ook zeker van invloed op je geluid. Het vormt het signaal dat in je versterker wordt gemaakt om naar een bruikbaar signaal voor je speaker(s). Bij hogere volume's gaan de wat mindere eindtrafo's minder goed klinken. Een nieuwe eindtrafo kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je meer punch in je geluid krijgt of gewoon een berg toon toevoegen. De eindtrafo van een highgain versterker klinkt over het algemeen ook niet lekker in een bluesbak en zeker andersom.

Das tenminste wat ik er nu over weet, maargoed, ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben :) Een duurdere eindtrafo kan een verbetering aan je geluid zijn, net zoals duurdere speakers of buizen.

sickpunk
4 mei 2004, 13:20
ow ok.. ja ik weet er nix van hoor ;) ik speel alleen! maar zo leer ik nog wat:D

Mithrandir
4 mei 2004, 13:26
Probeer dit topic nog eens in vintage versterker, daar zitten wat meer de techneuten. en die kijken daar volgens mij ook vaker. Wellicht heb je een dan wat eerder het antwoord dat je verwacht.

SteavisSmokin
4 mei 2004, 13:49
check mercury magnetics trafos, staan erg goed bekend. ook verkrijgbaar via www.metroamp.com

Antoon
5 mei 2004, 10:36
Ik heb 2 jaar terug een eindtrafo laten wikkelen voor een JTM45 door FNS in Renkum. De meningen over FNS zijn soms verdeeld maar ik ben er zeer gecharmeerd van. Hij heeft ook standaard modellen voor 2xEL34 op voorraad. Ik vind trafo's door dat bedrijf in Schagen of FNS veel beter dan massaproductie. Site dan FNS is www.marble.com