PDA

View Full Version : kritz gitaren



gertaleida1
6 april 2002, 22:57
Wie heeft info/ervaring over/met kritz gitaren uit belgië. speciaal over de stratovarius sj 202 en de sj 209
ik wil er ook een laten bouwen.

lupoloco
7 april 2002, 12:11
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Kritz/
hier vind je 2 reviews
mzzls!

ekkerman
9 april 2002, 09:01
de gitarist van de begeleidings intermezzo band van het brt programma ; de laatste show speelt op een blank houten ( maple ? ) kritz.

Stratman70
16 januari 2004, 16:45
Ik heb er op gespeeld, op zo'n Kritz. Zo'n gitaar met van die smile-frets. Dat ding speelde en klonk echt uitzonderlijk goed. Ik heb nog nooit zo fijn op een gitaar gespeeld denk ik en het geluid van de Seymour Duncan Custom Custom elementen maakten het feest helemaal compleet. Echt geweldig dus......

Maar ja....ik vind ze er niet uitzien en ik ben nu eenmaal toch een stratman en eerlijk is eerlijk: ik ben zo'n dure gitaar nu ook weer niet waard. Laat ik eerst maar eens leren om goed te spelen. 8-)

The Mule
16 januari 2004, 16:55
Wie heeft info/ervaring over/met kritz gitaren uit belgië. speciaal over de stratovarius sj 202 en de sj 209
ik wil er ook een laten bouwen.

Waarschijnlijk overbodig, maar ik vind de site al behoorlijk informatief voor een relatief exclusieve gitaarbouwer, meestal valt dat nl. vies tegen:http://www.kritz.com

iam
16 januari 2004, 17:00
je kunt ook gitaren met kleine foutjes kopen tegen meer 'gangbare' prijzen :lol:

LordRiffenstein
16 januari 2004, 17:07
Ik heb wel eens een Kritz of 2-3 getest en ze spelen zeer makkelijk maar ik vind ze kut klinken, heel iel en scherp.

Iced Dragon
16 januari 2004, 18:12
de andere gitarist van m'n groep heeft er een

misschien vind je z'n e-mailadres op de site

www.rhymesofdestruction.be

heb er zelf nog niet op gespeeld... :roll:

hadv
16 januari 2004, 23:56
ik heb er in een winkel op gespeeld
weliswaar duur (ondanks dattie was afgeprijsd) maar mooi gebouwd en een mooi geluid, veel mogelijkheden
die kromme frets zijn wel even wennen overigens :o
mijn grootste bezwaar is dat de hals geen pen heeft, dus als er ooit, om wat voor malle reden dan ook, iets mee gebeurt moet je naar belgie
niet dat dat een drama is, maar ik houd niet van dat soort zaken

maylingjv
17 januari 2004, 19:35
Lord riffenstein heeft gelijk,
ik heb er ook al is een paar kunnen vergelijken met elkaar en er was maar 1 van de vier kritz gitaren dat ik hoorde dat iet ofwat deftig klonk en karakter had,en dat was eentje met basswood body,ze klinken inderdaad iel en scherp dat is zo gewoon,en dat er nooit geen problemen zijn met de nek is niet zo,de eigenaar ervan zei dat hij er al wat miserie mee gehad heeft, wat ze wel hebben zoals bij elke topgitaar (of wat daarvoor moet doorgaan) is sustain, een zeer goede sustain en inderdaad ze spelen lekker,maar voor de rest karakterloos,doet er mij aan denken dat de gitarist van de laatste show ook eens 1nummer tijdens die tv show een hele schrille klank had met die gitaar,volgens mij verdoezel je dit door het op iets digitaal aan te sluiten en wat te EQen want zet het zo rechtstreeks op een tube amp en je gaat lopen.maar er zijn gelukkig nog andere belgische high end gitaar bouwers bv: www.nexus-guitars.com
deze kunnen mischien ook interressant zijn.