PDA

View Full Version : Effect in Just a Girl



Bigfoot414
3 mei 2004, 09:55
test test test

Bigfoot414
3 mei 2004, 09:57
Ok, het zit dus zo;

Met mijn band spelen we dus het nummer 'Just a Girl' van No Doubt, en daar zit een heel apart effectje in op het begin en in de 'gitaarsolo' dat ik zo 1, 2, 3 niet kan vinden op mn Boss ME-50. Kan iemand mij vertellen wat voor effectje dat is?

Alvast bedankt.

Nielsje
3 mei 2004, 13:25
de gitaarsolo is gedaan met een keyboard naar mijn weten :)

Antal
3 mei 2004, 16:59
de gitaarsolo is gedaan met een keyboard naar mijn weten :)

Oh, zou het daarom een gitaarsolo heten :-D

V!N
3 mei 2004, 16:59
Een keyboard zelfs ja. Ik denk ook niet dat ik een gitarist in de band zou willen die niet beter dan dat kan soleren. :) (Of een toetsenist)

Als je je boss multi verkoopt, kun je voor dat geld een envelope filter kopen en met een beetje achterlijk instellen moet je dan ongeveer wel zo kunnen klinken als dat keyboard.

Neem als voorbeeld Pete Townsend in het nummer "Going Mobile". Hiervoor moet je het album "Who's Next" kopen van "the Who" en hiermee gaat ook het gemiddeld niveau in je platenkast omhoog.


:-D

http://www.xs4all.nl/~tregter4/pics/banaan.gif

Er zal in die boss van je vast wel een compressor zitten. Stel dit ding zo in dat het kleine beetje aanslaggevoeligheid wat er is totaal gesmoord wordt en alles even luid en vlak klinkt.
Envelope filter en je kwaakt al net zo erg als dat keyboard.

BlackSun
3 mei 2004, 17:23
Ik gebruik in dat nummer voor de solo een octaver(ok, het lijkt niet echt op een keyboard, maar het klinkt wel minder 'gitaar' , vooral als je er nog een compressor bij gebruikt), en dat andere vreemde geluid wat je bv in het begin hoort(hele nr door trouwens), gebruik ik een maf ingestelde flanger. Gewoon wat spelen met effecten dus.

Succes!

phx
3 mei 2004, 18:42
ik speel hem zelf met de wah: ontzettend snel moduleren! of met de flanger waarbij de speed en depth open staan,


PHX

Lucky
3 mei 2004, 19:18
ik speel dat nummer niet

:D















sorry, i'm a waste of space

Mitch
3 mei 2004, 19:29
Inderdaad een envelope filter. Om het geluid iets preciezer te benaderen zou je een Ibanez SB7 kunnen gebruiken, maar die wil je voor alleen dat nummer vast niet aanschaffen als je al een ME50 hebt :D

V!N
3 mei 2004, 20:53
ik speel dat nummer niet

Dat is de beste tip ! :D

Zo Lupa, ook jij lijdt erg onder de komkommer op het forum. :D

Het meest belachelijke nog wel is dat dat het plaatje van die gerubberde komkommer "banaan.gif" heet. :o


Ik ga bier drinken en m'n nieuwe Focus DVD zien.