PDA

View Full Version : Nieuwe versterker nodig, maar welke????



sandman4justice
2 mei 2004, 22:43
Hallo, ik wil mij deze zomer een nieuwe versterker aankopen, maar ik weet niet goed welke. Ik speel metal(80's Metallica, Iron Maiden), blues(Stevie Ray Vaughn) en een mengeling daartussen(Satriani,Van Halen). Ik zou een versterker willen die deze dingen aankan(met pedalen dan wel hé), maar niet zo een geluid dat je merkt dat de speakers de hoeveelheid distortion echt niet aankunnen. Enkele vereisten:
-heldere,warme clean
-minstens 2 channels
-liefst geen modelling versterker
-een combo onder de 1000 euro
-genoeg kracht om in een band te spelen als leadgitarist met een drummer erbij die een dubbele bas heeft.Deze zaken in acht genomen, hebben jullie ideeën? Ik dacht aan een Peavey XXL of een peavey bandit ofzo.Ook dacht ik aan een fender versterker, maar die hebben niet echt een metal-imago... dus weetek niet echt

BLOK182
4 mei 2004, 15:09
Misschien nèt ietjes over je budget, maar als je lult als Brugman krijg je der nog wel wat vanaf --> Engl Screamer 50 combo, rond de 1000 euro, footswitch +/- 160, erg gaaf veelzijdig dingetje!

BLOK182
4 mei 2004, 15:10
www.engl-amps.de

Barret Wallace
4 mei 2004, 15:11
Hallo, ik wil mij deze zomer een nieuwe versterker aankopen, maar ik weet niet goed welke. Ik speel metal(80's Metallica, Iron Maiden), blues(Stevie Ray Vaughn) en een mengeling daartussen(Satriani,Van Halen). Ik zou een versterker willen die deze dingen aankan(met pedalen dan wel hé), maar niet zo een geluid dat je merkt dat de speakers de hoeveelheid distortion echt niet aankunnen. Enkele vereisten:
-heldere,warme clean
-minstens 2 channels
-liefst geen modelling versterker
-een combo onder de 1000 euro
-genoeg kracht om in een band te spelen als leadgitarist met een drummer erbij die een dubbele bas heeft.Deze zaken in acht genomen, hebben jullie ideeën? Ik dacht aan een Peavey XXL of een peavey bandit ofzo.Ook dacht ik aan een fender versterker, maar die hebben niet echt een metal-imago... dus weetek niet echt

peavey bandit zou ik niet doen als je em hard zet en zwaar palmmute krijg je al gauw een BROEMBROEM KJOELSLSIEISKLRS LKSSSSSJ geluid

pint
4 mei 2004, 18:34
de prosonic van marc odijk
heb zelf een engl maar die prosonic hoeft niet onder te doen voor engl
fender clean en engl achtige scheur

marc_o
4 mei 2004, 18:43
de prosonic van marc odijk
heb zelf een engl maar die prosonic hoeft niet onder te doen voor engl
fender clean en engl achtige scheur


Zeker, en trouwens, de Engl is ook te koop hoor!

marc_o
4 mei 2004, 18:44
Hee, nog een Axelaar!!! Nu zie ik het pas...

pint
4 mei 2004, 22:10
hehe hij heeft het bijna door hoor :-D
woon net om de hoek haha
mzzls

De Djarel
4 mei 2004, 22:17
fender is de beste keuze voor metal en blues maar dat gaat niet snel met een klein budget

Nocki
5 mei 2004, 08:41
tjonge. opeens zijn er muzikanten in zeeuws-vlaanderen ik ben helemaal onder de indruk. snap er niks van...

Nocki

(helaas terneuzen. maar ik heb in axel gewoont. hoor ik er nu ook bij???)

BartL
5 mei 2004, 11:06
Marshal tsl 602

BramVersteeg
5 mei 2004, 12:09
hoor ik er nu ook bij???)

Nee, sorry. Ondanks al je moeite hoor je er nog steeds niet bij...... :wink:

Phyrexian
5 mei 2004, 13:38
fender is de beste keuze voor metal en blues maar dat gaat niet snel met een klein budget

Voor metal kies je liever voor een ENGL combo of een Marshall buizencombo als je een old school geluid wil. Geen fender.

marc_o
5 mei 2004, 20:27
tjonge. opeens zijn er muzikanten in zeeuws-vlaanderen ik ben helemaal onder de indruk. snap er niks van...

Nocki

(helaas terneuzen. maar ik heb in axel gewoont. hoor ik er nu ook bij???)

eigenlijk niet, beetje NSB achtig natuurlijk, om naar Terneuzen te verhuizen, maar voila...een beetje dan :D

marc_o
5 mei 2004, 20:30
fender is de beste keuze voor metal en blues maar dat gaat niet snel met een klein budget

Voor metal kies je liever voor een ENGL combo of een Marshall buizencombo als je een old school geluid wil. Geen fender.

Mijn Prosonic-Amp is niet te duur in ieder geval en hij vergruist dus echt de meeste Marshalls en doet absoluut niet onder voor Engl, zeker niet als je er nog eens een 4 keer 12" onder hangt. Moeiteloos haal je er de zwaarste metal uit, denk in overdrive zelfs richting 5150, als je dat zou willen. Heeft cascading gain, en die gaat van zeer subtiele SRV tot Brutal metal.

en kost slechts 1050
(nieuwprijs is het dubbele)

wimmeltje
5 mei 2004, 21:20
Heej Ik ken mensen uit Axel en Terneuzen. Maarja ik woon in brabant dus zal ik er wel niet bij horen.

Ok, ik zit nu ook een beetje te kijken naar ENGL. Heb lang gedacht dat het niks was voor mij en ook niet de moeite genomen om hem te proberen. Ik heb laatst op een 1x12 combo zitten spelen maar ik vond hem echt super scheuren. Alles wat ik eigenlijk wil. Ik zou zeker eens voor ENGL gaan kijken.

pint
5 mei 2004, 22:11
quote marc odijk :
Mijn Prosonic-Amp is niet te duur in ieder geval en hij vergruist dus echt de meeste Marshalls en doet absoluut niet onder voor Engl, zeker niet als je er nog eens een 4 keer 12" onder hangt. Moeiteloos haal je er de zwaarste metal uit, denk in overdrive zelfs richting 5150, als je dat zou willen. Heeft cascading gain, en die gaat van zeer subtiele SRV tot Brutal metal.


JUIST!!!!!!! :-D

Jeroenvanhulsteijn
6 mei 2004, 14:23
op http://muziek.2dehands.be worden nog een Engl Thunder (750) en een Rivera 100 watt knucklehead (900) aangeboden. misschien interessant voor je. tis wel belgië! [/url]

sandman4justice
8 mei 2004, 14:18
Dankuwel, ik overweeg een engl screamer of thunder 50, maar een marshall TSL602 zie ik toch niet echt zitten:duur!!!! Zijn die thunders een beetje goed?? aja, die 2dehandse zal ik ook zeker eens nakijken, ik ben namelijk een belg!

Thom TK
8 mei 2004, 16:56
Dankuwel, ik overweeg een engl screamer of thunder 50, maar een marshall TSL602 zie ik toch niet echt zitten:duur!!!! Zijn die thunders een beetje goed?? aja, die 2dehandse zal ik ook zeker eens nakijken, ik ben namelijk een belg!

Wat is het verschil tussen een Thunde en een Screamer 50 eigenlijk ?

josh.vandenberg
8 mei 2004, 17:05
Een high gain dual reverb met 2 x 12 of een 4 x 12 kast.
Dat lukt wel voor rond de duzend eurci .

En dan moet je gewoon een goede uitzoeken,plenty aanbod

BLOK182
8 mei 2004, 18:01
Dankuwel, ik overweeg een engl screamer of thunder 50, maar een marshall TSL602 zie ik toch niet echt zitten:duur!!!! Zijn die thunders een beetje goed?? aja, die 2dehandse zal ik ook zeker eens nakijken, ik ben namelijk een belg!

Wat is het verschil tussen een Thunde en een Screamer 50 eigenlijk ?
Screamer 4 kanaals, Thunder 2, Screamer uitgebreider, check www.engl-amps.de

sandman4justice
8 mei 2004, 20:52
Ik heb eens gekeken voor de engl thunder en de engl screamer combo, respectievelijk 890 en 1100 euro, maar nu is men vraag nog eens. kunnen ze alletwee blues(SRV) aan en zijn ze pedaalvriendelijk? want dat is wel belangrijk. En is er kwalitatief heel veel verschil tussen beide, want de screamer ligt net iets boven men budget, maar als deze echt zoveel beter is...