PDA

View Full Version : plectrum spelen



thorin
2 mei 2004, 22:30
hey hey,

eerste keer dat ik op dit forum kom, gezellig :).

nee, ik had eigenlijk een vraagje.
heb m'n leven lang akkoestische gitaar gespeeld, maar heb me nu net een elektrische aangeschaft, en heb ontdekt dat dat plectrum spelen en die specifieke elektrische gitaar technieken me nog niet zo goed afgaan.
Heeft er hier iemand tips, namen van boeken, of url's waar ik informatie en oefeningetjes op zo'n dingen kan vinden ?

bedankt !
thorin

Mithrandir
2 mei 2004, 23:13
Welkom!

Ik denk dat dit forum vooral je eerste bron van informatie zal zijn. Er is binnen speeltechnieken en theorien al heel veel te vinden over lesmethodes, technieken, links naar sites. Lees gewoon maar eens wat door.

thorin
3 mei 2004, 16:24
bedankt !

Sir Peckerkäse
3 mei 2004, 19:31
ga gewoon zonder plectrum spelen

Hempo
3 mei 2004, 20:17
ja en dan lekker soleren zonder snelheid enzo.

Iced Dragon
3 mei 2004, 22:10
hallo,

beginnen met open snaren aan te slaan door alleen neerwaartse of opwaartse aanslagen te maken op alle snaren (apart).
dan op neer op neer...

qua vingeroefeningen vb. chromatisch te werken en gewoon 4 noten op en neer 1 vinger per kotje en 1e noot neer, 2e op,...en terugkeren bij de vierde...

en qua akkoorden begin met een downstroke vb open A (1e tel) 4 tellen wachten terug op eerste tel vb een D etc...dan # aanslagen per maat opvoeren tot ge het gevoel wat in de polsen (moet 'loskomen') krijgt en wat verschillende combinaties van aanslagen proberen en de moeilijkheidsgraag opvoeren...


hopelijk helpt het wat?

thorin
4 mei 2004, 07:59
wiiiieeee, oefeningetjes, die dingen wou ik !

bedankt !