PDA

View Full Version : vreemd geluidje



ben79
2 mei 2004, 21:53
Als ik niet speel komt er een klein beetje ene sissend geluid door de boksen , het is niet de bekende ruis die meerdere versterkers hebben maar eerder iets heel zachtjes knetterend, wat zou het kunnen zijn?

birt
2 mei 2004, 22:05
ik heb zo iets krakend pruttelend als ik mij amp op zet en de standby nog opstaat

Antal
3 mei 2004, 00:25
Als ik niet speel komt er een klein beetje ene sissend geluid door de boksen , het is niet de bekende ruis die meerdere versterkers hebben maar eerder iets heel zachtjes knetterend, wat zou het kunnen zijn?

En komt dat door je effecten dan??? Want anders moet je het misschien ff op het versterker sub-forum posten.

birt
3 mei 2004, 08:21
Als ik niet speel komt er een klein beetje ene sissend geluid door de boksen , het is niet de bekende ruis die meerdere versterkers hebben maar eerder iets heel zachtjes knetterend, wat zou het kunnen zijn?

En komt dat door je effecten dan??? Want anders moet je het misschien ff op het versterker sub-forum posten.

sorry :oops:

Antal
3 mei 2004, 12:38
sorry :oops:

Heet jij Ben79 dan??? :???:

birt
3 mei 2004, 17:27
sorry :oops:

Heet jij Ben79 dan??? :???:

neen maar wat ik zei heeft ook niet met effecten te maken

ben79
3 mei 2004, 18:07
het mijne wel.
zonder effecten hoor ik het niet, met sommige effecten wel, vooral de phaser dan.
oef dacht even dat mijn lampen aan het opsmeulen waren doordat ik iets verkeerd aangesloten had....

Lucky
3 mei 2004, 18:54
is het een buizen amp?
en is het extra heftig als je de amp aanzet en vervolgens van standby haalt?
het kunnen ook vieze buizenvoetjes zijn.

als het een buizenamp is zou ik het ook eens posten op het vintage amp forum.
Al gaat je helpen daar.

als het geen buizen amp is.....vergeet deze post.

ben79
3 mei 2004, 22:52
het is een buizen poweramp, maar zoals ik al zei : in een droog kanaal (effectloos) geen nare geluidjes, muisstil als ik niet speel.
Zet ik de phaser op en ik speel niet dan maakt ie een vreemd stil geluid.

hadv
3 mei 2004, 23:06
ben

prachtig...een vreemd stil geluid :razz: :razz:
kun je um net zo goed uitzetten, maar ja, dat is geen vreemd stil geluid maar een normaal stil geluid


wat is een stil geluid ???

ben79
3 mei 2004, 23:12
Freud zou hier wel een antwoord op weten denk ik :P
Nee serieus ik bedoel gewoon dat wanneer ik geen fx gebruik ik geen geluid hoor ( als ik niet speel) en dat wanneer ik een phaser gebruik en niet speel , ik een zacht knetterend geluid hoor.
BRW het is een phaser van een gx700 , misschien is het wel normaal bij deze fx-unit

jpb
4 mei 2004, 09:34
Een ongeaard stopcontact is mischien de reden. Geaard scheelt toch altijd wat geruis, ook van effecten.