PDA

View Full Version : Maak hier een leuke volgorde....



Rooligan
2 mei 2004, 21:24
test

Rooligan
2 mei 2004, 21:29
... met mijn pedalen!

Ik heb een boardje in elkaar geknutseld en ik ben op dit forum al een beetje rond wezen zoeken over volgorde van aansluiten. Ik heb nooit gebruik gemaakt van de FX-loop van mijn Marshall VS100R, maar daar kan nu verandering in komen!

Dit is wat ik voor me heb liggen:
- Boss PW-2 Powerdriver
- Boss OS-2 Overdrive/distortion
- Boss GE7-B (Bass) Equalizer
- Boss CH-1 Super-Chorus
- EHX Double Muff
- EHX Q-tron
- Dunlop JH-1 WahWah
- Pearl FG-01 Flanger
- Danelectro DanEcho

Vooralsnog dacht ik aan de volgende volgorde (zonder FX-loop):
Git -> Wah -> GE7-B -> PW-2 -> OS-2 -> Double Muff -> FG-01 -> CH-1 > Q-tron -> DanEcho -> amp

Wat raden jullie me aan (behalve andere/betere effecten :razz: )??

jpb
2 mei 2004, 22:25
Vooralsnog dacht ik aan de volgende volgorde (zonder FX-loop):
Git -> Wah -> GE7-B -> PW-2 -> OS-2 -> Double Muff -> FG-01 -> CH-1 > Q-tron -> DanEcho -> amp

Je mag blij zijn als er nog signaal aan het eind uitkomt met al die buffers. Zet er een paar in een TB-'loop' (of meerdere 'loops') of zet een felle, goede clean-boost a/h eind om de boel weer wat te herstellen. Beter nog, zoals je zelf zegt, koop goede effecten :D

Antal
3 mei 2004, 00:21
Op zich vind ik dat de volgorde die je zelf al bedacht had best aardig is. Persoonlijk vind ik dat een phaser beter tot zijn recht komt voor de od's/boosters/fuzzpedalen maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wil je de fx-loop van je amp gebruiken dan zou ik daar denk ik de chorus en de delay inzetten en de rest er voor laten. En verder zou ik gewoon veel expirimenteren en kijken wat er voor jou het beste werkt.

Negative K3 fan
3 mei 2004, 00:35
wat ik je aanraadt?? is een hele zooi van die effecten dumpen, je hebt ze ECHT niet allemaal nodig.

andy
3 mei 2004, 01:57
Ik zeg alleen: OMFG :???: Door dit soort topics word ik helemaal anti-pedaal................ Ben ik nou gek, dat ik er maar 1 gebruik??? Delay dus.

Rooligan
3 mei 2004, 07:06
@ Andy & Negatieve K3 Fan:
Gebruik van verschillende effecten is natuurlijk een pure subjectieve smaak/mening; ik gebruik ze natuurlijk ook niet allemaal tegelijk... :D
Ik gebruik ze om de 'standaard' klankkleur die ik krijg met gitaar en versterker een beetje aan te vullen/te veranderen.

@ Antal
Dat dit nogal een tonesuck-constructie is, daar was ik al achter; maar het valt (voor mij) best mee. Vooralsnog koop er geen booster of looper bij; maar de tip onthoud ik in ieder geval

@ jpb
Een phaser zit der niet tussen..... :razz:


Persoonlijk vind ik een EQ, wah, chorus en een echo toch iets wat voor mij in mijn 'basis' hoort.
De flanger gebruik ik nauwelijks, hoewel ik hem erg gaaf vind als ik hem zo instel, dat ik er een tremolo-achtig geluid uit krijg.
De Q-tron heb ik voornamelijk aangeschafd voor de basgitaar, maar hij klinkt ook errug lekker over gitaar.
Daarnaast heb ik nog 3 overdrive/distorion pedalen, omdat ik de overdrive-kleur van mijn versterker een beetje moe ben. Ik denk wel dat er na verloop van tijd één of twee zullen verdwijnen.[/b]

vinni
3 mei 2004, 11:16
Waarom zou je niet de wah , EQ en fuzz/OD pedalen VOOR je preamp gebruiken en de chorus en delay niet in je loop?

Heb ooit eens een Wah in de loop gebruikt....klonk op die versterker beter dan voor de preamp.

Gewoon alles uitproberen en dan aansluiten hoe jij het het beste vind klinken.

Groet,
Vinni

Antal
3 mei 2004, 12:35
@ Antal
Dat dit nogal een tonesuck-constructie is, daar was ik al achter; maar het valt (voor mij) best mee. Vooralsnog koop er geen booster of looper bij; maar de tip onthoud ik in ieder geval

@ jpb
Een phaser zit der niet tussen..... :razz:

Ik bedoelde natuurlijk je flanger en niet je phaser. Sorry. Maar ja, we halen allemaal wel eens wat door elkaar hè :wink:

Rooligan
3 mei 2004, 16:23
@ Antal
Dat dit nogal een tonesuck-constructie is, daar was ik al achter; maar het valt (voor mij) best mee. Vooralsnog koop er geen booster of looper bij; maar de tip onthoud ik in ieder geval

@ jpb
Een phaser zit der niet tussen..... :razz:

Ik bedoelde natuurlijk je flanger en niet je phaser. Sorry. Maar ja, we halen allemaal wel eens wat door elkaar hè :wink:

:oops:

IndiepoprockJesse
3 mei 2004, 16:32
niks mis met zoveel pedalen.. kan je lekker spacen :D

Jesse//

Lucky
3 mei 2004, 19:06
- Boss PW-2 Powerdriver
- Boss OS-2 Overdrive/distortion
- Boss GE7-B (Bass) Equalizer
- Boss CH-1 Super-Chorus
- EHX Double Muff
- EHX Q-tron
- Dunlop JH-1 WahWah
- Pearl FG-01 Flanger
- Danelectro DanEcho


q-tron > flanger > od > muff > chorus > wahwah > EQ > Echo

als je de powerdriver als "vervormer" gebruikt zou ik hem ergens bij de od en de muff zetten. als je het als clean booster gebruikt of als "permanente toneshaper" voor je versterker, meer aan het einde voor of na de EQ

succes!

Rooligan
3 mei 2004, 21:18
- Boss PW-2 Powerdriver
- Boss OS-2 Overdrive/distortion
- Boss GE7-B (Bass) Equalizer
- Boss CH-1 Super-Chorus
- EHX Double Muff
- EHX Q-tron
- Dunlop JH-1 WahWah
- Pearl FG-01 Flanger
- Danelectro DanEcho


q-tron > flanger > od > muff > chorus > wahwah > EQ > Echo

als je de powerdriver als "vervormer" gebruikt zou ik hem ergens bij de od en de muff zetten. als je het als clean booster gebruikt of als "permanente toneshaper" voor je versterker, meer aan het einde voor of na de EQ

succes!

Thanx Luca, ik heb het eens uitgeprobeerd.
Wat een hele verbetering is... is het feit dat de 'volume-drop' tussen de pedalen en meerdere pedalen tegelijk aan aanmerkelijk kleiner is, dan mijn eerste opstelling.
Hoe ben je op dit idee gekomen?

Lucky
4 mei 2004, 08:50
Rooligan, glad to have been of service.
een beetje ervaring, I guess.

envelope filters reageren op de dynamiek van je spel, dus daar wil je zomin mogelijk reut hebben. flanger en phaser vindt ik meestal lekkerder voor je vervorming, chorus erna, vervorming en modulatie voor je wah. eq om het geluid aan het einde van de rit bij te stellen of als booster en delay als laatste omdat je je geluid met alles dr op en dr aan in je repeats terug wilt horen komen.
er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden afhankelijk van wat je nodig hebt en smaak.
ik bedenk altijd wat ik met wat wil doen. (wil ik delay over een vervormd geluid leggen of wil ik een vervormer over een dalay geluid heen leggen....als je er goed over nadenkt dan kun je de verschillen in je hoofd al uitspelen)

veel uitproberen! en goed leren begrijpen wat je effecten precies doen.

jaywalker
4 mei 2004, 09:39
ket op gouden tip :D:

Zet je wah voor je muff, tenminste als je de muff wah combinatie wil gebruiken (is erg toll). Dan wordt je wah echt "meesterkotser". Als je de wah voor je muff zet verandert hij alleen de frequentie en dat merk je amper.

Voidhead
4 mei 2004, 10:07
huh? volgens mij klopt je zin niet helemaal.

jaywalker
4 mei 2004, 10:31
die klopppen nooit bij mij :-D

Rooligan
9 juni 2004, 22:40
Anyway, de volgorde die ik nu heb is als volgt (geen FXloop gebruikt):

Wah ->
Q-tron ->
Powerdriver ->
Overdrive/distortion ->
Muff ->
Chorus ->
Flanger ->
EQ ->
Echo

Gretsch6120
10 juni 2004, 12:37
Om hier ff op in te haken, hier nog wat vraagjes:
Met de medewerking van Antal heb ik straks de volgende effecten:

-Ibanez TS-9
-Boss CS-3
-Crybaby
-dan-echo
-Ibanez PT-909
-Uni Vibe (stereo)
-Roland RE-201 space echo

Aangezien Rooligan de 2e gitarist in mn band is wil ik natuurlijk een beter geluid 8-)
Dus welke volgorde stellen jullie voor?
De space echo komt zowiezo op het laatst en niet in mn pedalboard, want die geeft een mooie extra boost
Ik ben ook van plan om een daisy-chain eraan te hangen voor de power
(Ik weet het, pedalpower is stukkkkke beter)
Nu staat er op al de pedalen ca 200-300 mA
Moet ik dan een adapter van 2A hebben, of kan een mindere ook?
Ik weet niet hoeveel elk pedaal daadwerkelijk trekt..

Len

Ow ja, welke van deze pedalen kan ik allemaal zelf true bypass maken?
De crybaby zowiezo, daar ben ik al mee bezig..