PDA

View Full Version : best cool als t ineens werkt...



Speeddemon
2 mei 2004, 21:21
test

Speeddemon
2 mei 2004, 21:27
ik heb vandaag MiG*Boosts #2 en #3 in elkaar gesoldeerd, met behulp van ons aller Dirk_Hendrik (je weet het, dat triootje wordt geregeld :wink: :lol: )
en ja hoor, ze werkten in 1 keer.
Niks her-solderen (ja o.k., de buitenste 2 lugs van de volume pot.... hij werkt nu 'achteruit' en het blauwe 5mm LEDje heeft zelfs een 10k weerstand nodig ipv 4k7. Veel te fel nu)

ik had bij Autopilot van HCFX 5 PCBs besteld en die werken dus gewoon o.k. Helaas was ik zo stom om de lay-out in spiegelbeeld te tekenen, waardoor de op-amp nu aan de soldeer-kant gehuisvest is.
Enniewee, ze klinken stoer (Dirkie gaat er zelf ook eentje brouwen) en ze zijn al verkocht.

Geinteresseerden droppen mij een mailtje.
(voor de duidelijkheid: t is een DOD 250 cloon met extra clipping stage waartussen je kan switchen; ofwel LED clipping, ofwel Si/Ge clipping. True bypass, hoogwaardige componenten, mooi vuur rood (RAL 3000 voor de verfkenners) met gele hamer en sikkel (RAL 1021), 5mm LED (kleur naar keuze), en belettering. ) Zeer binnenkort worden #4, 5 en 6 gebouwd.

sash
3 mei 2004, 00:26
Speedy, wat moeten die dingen kosten? Wil nog een mooie booster.

Robbert
3 mei 2004, 00:28
Count me in too, as expected I hope ;)

Speeddemon
3 mei 2004, 00:46
Sash, of ie mooi is, ligt echt aan je rig. Hij werkt namelijk het best om een licht oversturende buizenbak op z'n donder te geven. Zeg maar van bluesy/britpop Vox AC30 in 1 keer naar JCM800 classic/hard rock sound.

De eerste 10 zullen nog 75 euro blijven (excl. verzenden) (waarvan 4 al in principe verkocht), daarna zal t toch echt meer worden (ik zit nu voor een McDonalds loon te solderen zeg maar...)

Lucky
3 mei 2004, 19:10
vet!

tis dat ik een beetje in een financieel dal zit, maar anders had ik er beslist een genomen.
leuk man!

Speeddemon
5 mei 2004, 23:55
Lucky, binnenkort bestel ik de onderdelen voor nr #4,#5 en 6, en daarna pas de voorlopig laatste 4. Zo als t er nu uitziet, zijn 4 tm 6 ook al 'gereserveerd/verkocht'. Wouter uit Belgie, Amp (forumite), Robbert en evt Sash. Dus als je over 2, 3 maanden ineens geld hebt, zou dat ook wel moeten lukken. :wink:
Vanaf nr 11 gooi ik t over een iets andere (en duurdere) boeg. Dan probeer ik aan ge-poedercoate behuizingen te komen (volgens mijn kleur: RAL 3000) en ga ik proberen de tekst en hamer/sikkel te zeefdrukken. Wordt waarschijnlijk een stuk mooier/professioneler, maar dan zit ik al eerder aan 100-125 euro te denken... Of ik moet ergens ineens supergoedkoop ze kunnen laten poedercoaten (wat nu al gauw 7-10 euro per behuizing kost) en aan goedkopere onderdelen kunnen kopen.

Btw, koopt er hier IEMAND bij RS-Components? Want eerlijk gezegd vind ik die lui (op rubber voetjes, weerstanden en Eddystone behuizingen na) stervensduur.
En daarbij, ik kan tot nu toe nergens in Europa die Alpha potmeters vinden, die Small BEar verkoopt, en dat zijn echt goeie (hele fijne 'throw' en as is even dik als schroefdraad), en niet eens zo duur.

Speeddemon
6 mei 2004, 13:33
Ik heb trouwens een tekening ge-upload op m'n Webshots page. T is dat rooie bakkie.

sash
7 mei 2004, 13:34
Yooo Speedy, ik wil em graag hebben, maar ik zou moeten wachten met kopen tot eind mei, dan heb ik pas geld.

Is dat een probleem voor jou?

Speeddemon
7 mei 2004, 13:45
nee hoor, dan zullen de volgende pas ook klaar zijn denk ik.

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 19:04
(ik zit nu voor een McDonalds loon te solderen zeg maar...)
das nog altijd interessanter dan hamburgers flippen niet?

Speeddemon
7 mei 2004, 19:53
(ik zit nu voor een McDonalds loon te solderen zeg maar...)
das nog altijd interessanter dan hamburgers flippen niet?
niet als je 1 van de 3 bakkies niet 100% werkend krijgt. :x

#001 is PTP wired (op perfboard), en zelfs nu ik alle verbindingen opnieuw heb gesoldeerd, draden ingekort waar mogelijk, en de switch ge-rewired (bvolgens Banzai's "Alternate" methode, die poppen tegengaat), popt ie nog steeds bij t schakelen en komt er af en toe een build-up van ruis/brom die weggaat zodra je een gitaarsnaar aanslaat. Ik heb echt geen flauw idee wat hier mis is.

De andere 2 (met PCBs) werkten in één keer perfect, en zitten nu in hun klare behuizingen.

Ik baal hier best van, vooral omdat er niet 123 een aanwijsbare fout is ofzo.