PDA

View Full Version : hou deze even in het oog!



birt
2 mei 2004, 15:29
ik hoef em niet want ik heb geen geld maar als iemand hier de tijd heeft om op deze amp te letten, doen! http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46656&item=3721747136&rd=1

Antoon
3 mei 2004, 00:19
Van die klote foto's is lastig iets te maken maar als ik zou moeten dan zou ik deze schatten rond 1975. Die witte piping en dat JMP logo (?) links doen denken aan de tijd dat ze ook een paar 'NARB's maakte. Plus het lijkt een aluminium panel met die vlekken en verbuigingen. Ik had diezelfde bruin-zwarte knoppen ook op een '75 model 1987. Ook een soort overgangsexemplaar met een oud chassis met ronde schakelaars in een nieuwe JCM stijl kast. Het lastigst vind ik het achterpaneel met dat rare ovale gat en die vreemde letters (kan misschien de foto zijn). Aan de andere kant zou je met zo'n foto's ook een zelfbouwsel als Marshall kunnen verkopen. Niettemin zijn die mid 1970s leuke en zeker niet te dure versterkers.

Marc (Mathe), weet jij wat dit is?

birt
3 mei 2004, 08:27
volgens mij is het wel degelijk een echte marshall, maar over de staat zou ik nu niet gaan zeuren asl de prijs niet te veel omhoog gaat :)

Al
3 mei 2004, 12:02
Het lastigst vind ik het achterpaneel met dat rare ovale gat en die vreemde letters (kan misschien de foto zijn). Aan de andere kant zou je met zo'n foto's ook een zelfbouwsel als Marshall kunnen verkopen.

Je zou inderdaad even een pic van het circuit en de opbouw van het chassis moeten vragen anders is het gokken. De OT lijkt authentiek.

Al

Franc
3 mei 2004, 20:56
Je zou inderdaad even een pic van het circuit en de opbouw van het chassis moeten vragen anders is het gokken. De OT lijkt authentiek.

Al

Zie ik een foto niet die jullie wel zien? Ik zie nergens een OT ??

Voor 121 euro zou ik niet al te moeilijk doen, zelfs een kloon is duurder om te maken :P

nicoverduin
3 mei 2004, 22:22
Ik zie ook geen OT. Maar de veiling duurt nog 5 dagen. Dus de echte stijger komt nog.
NIco

Franc
3 mei 2004, 22:26
Ik maak me ook geen illusies :)

Bovendien is Ludwigsburg ruim 6 uur rijden :( en je kunt alleen ophalen.

Al
4 mei 2004, 11:21
Zie ik een foto niet die jullie wel zien? Ik zie nergens een OT ??

Oeps

Zijn de buizen. Lijkt net de OT van de zijkant maar de buizen staan daar nog voor. En bij een Marshall staat de OT bovendien een kwart slag gedraaid dacht ik.

Al

Antoon
6 mei 2004, 14:20
Ik weet niet of jullie het nog volgen maar ik geloof dat het er steeds meer op begint te lijken dat deze versterker iets heel anders is dan wat aanvankelijk werd beweerd. Ik heb die gedetailleerde foto's niet gezien maar met dat achterpaneel had ik al het idee dat er iets vreemds was..

amon
6 mei 2004, 14:58
en de prijs is ondertusen ok al gestegen...

mathe
6 mei 2004, 17:21
Heren,

Het is een zelfbouw versterker, geen 'echte' Marshall.

Marc

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 17:37
is toch niet toevallig die van Franc he? :-D

nicoverduin
6 mei 2004, 17:59
Volgens mij heeft ie die nog niet af. Dat andere van Veen ding kost hem samen met die kleine een hoop tijd... :-D :-D :-D :-D :-D

Franc
6 mei 2004, 18:44
:) Nee, mijn 'Marshall' is nog lang niet af :)

Dat 'Van Veen ding' ligt in de hoek hoor, buik van vol ;)

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 18:55
hoi Franc, op een reactie van jou heb ik niet lang hoeven wachten :) Had al ff niks meer van jou vernomen. Hoe is t met je nieuwe projectje?

Franc
6 mei 2004, 19:04
Uh welke bedoel je precies ;)

Mijn JTM45 is in stadium 'board klaar'. Ga nu een chassis maken.

Ik ben een tijd bezig geweest het 'Van Veen ding' in balans te krijgen....tevergeefs.

Tussendoor heb ik nog een zgn FireFly gebouwd. Ampje van 1.5W, erg leuk, leerzaam en geinig geluid. Dat is nu alleen een werkend chassis.
Ik wil een combootje maken, dus heb een goeie speaker nodig en dan ff timmeren en zagen ;)

Tijdje niets te zeggen gehad op gitaarnet :P

Franc

http://www.soscastoa.com

SuperLeadPlexi
6 mei 2004, 19:12
die JTM45 bedoelde ik ja, daar ben ik wel zeer benieuwd naar.

nicoverduin
6 mei 2004, 19:18
:) Nee, mijn 'Marshall' is nog lang niet af :)

Dat 'Van Veen ding' ligt in de hoek hoor, buik van vol ;)
Zei 't toch, slopen dat ding :-D :-D :-D :-D

nicoverduin
6 mei 2004, 19:20
Uh welke bedoel je precies ;)

Mijn JTM45 is in stadium 'board klaar'. Ga nu een chassis maken.

Ik ben een tijd bezig geweest het 'Van Veen ding' in balans te krijgen....tevergeefs.

Tussendoor heb ik nog een zgn FireFly gebouwd. Ampje van 1.5W, erg leuk, leerzaam en geinig geluid. Dat is nu alleen een werkend chassis.
Ik wil een combootje maken, dus heb een goeie speaker nodig en dan ff timmeren en zagen ;)

Tijdje niets te zeggen gehad op gitaarnet :P

Franc

http://www.soscastoa.com

Heb je nog een schematje van die firefly?
Nico

Franc
6 mei 2004, 19:41
Uiteraard :)

http://home.cfl.rr.com/dbhammond/ff.htm

nicoverduin
6 mei 2004, 19:58
Frank,

Ik heb de foto's bekeken. Uiterst creatieve oplossing voor je "island board". IN IJmuiden verkopen ze bergen van die printplaat. Dus goedkope prototype oplossing.

Goeie tip!!!

Enne leuk bakkie.

Groetjes,
Nico

Franc
6 mei 2004, 22:21
Ja ik vond het zelf ook handig en het werkt goed.

Lekker geluidje ook alleen op full power gaatie 'motorboaten"
Het is voor het eerst dat ik met een board en draadjes werk, dus waarschijnlijk stoort er ergens iets :)

Ik ga mijn skoop er dit weekend eens opzetten om te zien of ik kan vinden waar het zit.
Op dat standje is ie trouwens wel HARD hoor.
Zou je niet verwachten van 1.5W :P

nicoverduin
6 mei 2004, 22:24
Franc,
Je moet inmiddels wel weten dat alleen het wattage niet zoveel zegt. Daar is in het verleden al genoeg over gepost. Wat voor speaker hing eraan?


Ben beniewd of het het kan vinden. Met oscilleren heb je vaak dat uiteindelijk de hele schakeling mee oscilleert.

Nico

Robbert
6 mei 2004, 22:29
Hey Franc, je JTM45 pagina werkt niet :(

Franc
7 mei 2004, 07:08
Hey Franc, je JTM45 pagina werkt niet :(

Wat werkt er niet? Bij doet alles het hoor.

http://amps.soscastoa.com

EDIT: Oeps, ik zag het, de linker link werkte niet. Ik klik zelf altijd op de 'huidige status' foto en die deed het wel :)
Nu werkt alles weer.

Franc
7 mei 2004, 07:12
Franc,
Je moet inmiddels wel weten dat alleen het wattage niet zoveel zegt. Daar is in het verleden al genoeg over gepost. Wat voor speaker hing eraan?


Ben beniewd of het het kan vinden. Met oscilleren heb je vaak dat uiteindelijk de hele schakeling mee oscilleert.

Nico

Jaa, maar erover lezen en het zelf horen zijn 2 verschillende dingen hoor.

Ik had mijn 1912 cab er aanhangen (1 celestion 150W speaker) want ik heb niet anders :)
Ik ga er een bijpassende speaker bij zoeken, gewoon op het gehoor, ik vermoed dat het dan een speaker wordt van minder dan 20W ofzo.

Wat betreft het Van Veen monster, ik denk er sterk over hem helemaal te vervangen door de eindtrap van een Marshall 1959 super lead.
In combinatie met de 2 kanaals preamp die het verder wel goed doet, kan dat nog best wat leuks opleveren.

Ik wil dan wel de trafo's hergebruiken en als het echt allemaal werkt, de OT vervangen door een echt ipv ringkern.

Kan ik die OT zomaar gebruiken in een Marshall ontwerp? Hij is voor 4xEL34s...
Ik weet eigenlijk niet waar je nu precies op let als je een OT bij een eindtrap matcht... Gaat het alleen om vermogen, en verhouding tussen primaire en secundaire impedantie?

PS Mijn excuses voor het hijacken van deze thread, misschien moet ik even een nieuwe starten...

birt
7 mei 2004, 14:52
is dit een echte plexi? in die staat?? :o

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38075&item=3722724998&rd=1

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 15:11
dat is een echte plexi ja. Dat zie je nl aan de duidelijke weerspiegeling van de knoppen op de plaat. Verder is dit een 1959SLP RI. Dat kun je zien aan de achterkant aan het barcodestickertje. Is overigens geen verkeerde prijs.

birt
7 mei 2004, 15:38
dat is een echte plexi ja. Dat zie je nl aan de duidelijke weerspiegeling van de knoppen op de plaat. Verder is dit een 1959SLP RI. Dat kun je zien aan de achterkant aan het barcodestickertje. Is overigens geen verkeerde prijs.
ik denk dat die prijs nog wel heel wat zal stijgen dan, dit is nieuwstaat, mint :)

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 15:48
ik denk dat ie voor zo`n 800 euro weggaat schat ik zo eens even.

Is er trouwens iemand bekend met de serienummers op die barcodestickertjes? Ik zou wel eens willen weten wanneer mijnes precies gebouwd is. Ik heb m in `95 nieuw gekocht. Het serienummer is: 933189606. Ik dacht zelf in 1993.

Mr.Jay
7 mei 2004, 18:03
ik denk dat ie voor zo`n 800 euro weggaat schat ik zo eens even.

Is er trouwens iemand bekend met de serienummers op die barcodestickertjes? Ik zou wel eens willen weten wanneer mijnes precies gebouwd is. Ik heb m in `95 nieuw gekocht. Het serienummer is: 933189606. Ik dacht zelf in 1993.

Je kunt beter nummers op de elcobekers, trafoos e.d. ontcijferen.

JaY

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 18:53
en als zo`n trafo bijvoorbeeld nou eens eerst 3 jaar (ik noem maar ff wat) in een magazijn heeft gelegen voordat ie werd ingebouwd??

Mr.Jay
7 mei 2004, 19:02
en als zo`n trafo bijvoorbeeld nou eens eerst 3 jaar (ik noem maar ff wat) in een magazijn heeft gelegen voordat ie werd ingebouwd??

dan zit je er 3 jaar naast ja.
Maar als je alle parts onderzoekt ( elco's, pots ) zul je wel tot een redelijke gelijke conclusie komen denk ik.

JaY

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 19:07
k zal de parts eens een keer onder de loep nemen. Zal wellicht een indicatie in de goeie richting geven.

nicoverduin
7 mei 2004, 20:19
en als zo`n trafo bijvoorbeeld nou eens eerst 3 jaar (ik noem maar ff wat) in een magazijn heeft gelegen voordat ie werd ingebouwd??
Ik had die magazijnmeester dan allang ontslagen. :-D :-D :-D
Al die verwarring die hij creert daarmee.... :-D :-D :-D :-D
NIco

mathe
7 mei 2004, 20:43
Ik zou wel eens willen weten wanneer mijnes precies gebouwd is. Ik heb m in `95 nieuw gekocht. Het serienummer is: 933189606. Ik dacht zelf in 1993.

Hij is inderdaad in 1993 gemaakt.

Marc

SuperLeadPlexi
7 mei 2004, 23:09
Marc, dus dan had men al in `93 i.p.v. `95 als ik het me goed herinner (denk ff terug aan die thread van een paar maandjes geleden) problemen met het vinden van EL34`ers gezien het feit dat ik 5881`ers er in heb zitten.