PDA

View Full Version : Eindelijk



Rock&Roll
1 mei 2004, 15:04
De Diablo is er!
prachtig pedaal, die heiko kan er wat van
:cool:

Mitch
1 mei 2004, 15:23
Aha, de OKKO ! Gefeliciteerd ! Hoe vind je 'm ? Weet je wat, doeens gek: maak er eens een echte 'review' van 8-)

oddman
1 mei 2004, 16:03
getver, zou em ook graag willen hebben maar geen geld ...
Heb je de gewone versie of een custombuild?
Geen zin om wat foto's van binnenin te nemen? :oops:
schema'tje ofzo :razz:

in elk geval veel plezier ermee

Rock&Roll
2 mei 2004, 14:07
der komt nog wel een reviewtje aan, als ik alles doorgrond heb :cool:

Lucky
3 mei 2004, 19:13
Cool !

en maat van me zit te wachten tot die Basstard uit komt
fuzz/od/disto voor bass.

Ik ben erg benieuwd naar de eigenschappen van jouw pedaal.

Rock&Roll
4 mei 2004, 12:49
Okee, zoals beloofd volgt er nu een klein reviewtje:
Eerst en vooral, het pedaal ziet er goed uit. ik heb een standaard versie, in gewone kleuren (blauw en oranje), maar dat maakt hem niet minder aantrekkelijk. de hele boel is handgemaakt, dus dat heeft ook wel zijn charmes.

Ik speel op de diablo met twee gitaren, namelijk een Les Paul met DiMarzio's erin en een ASAT special met twee MFD high output single coils, en dat allemaal in een fender blues deville. Met beide gitaren klinkt de diablo fantastisch. de diablo met single coils geeft een coole crunch en een erg volle mooie overdrive toon. wel oppassen voor te veel gain, want dan wordt ie wel wat noisy. Met de les paul krijg je er zonder moeite een flinke scheur uit, maar toch gedefinieerd en niet modderig. heel speciale klank ook.

Qua features vind je de gebruikelijke level, tone en gain met toevoeging van de superfuncties body en feed. De feed knop controleert het input signaal. hiermee kun je naar ik ondervonden heb de kleur van je geluid enorm veranderen, goed voor een humbucker wat transparanter te laten klinken, en als je hem vol open draait klinkt het lekker vet (vooral handig met SC's).
Met de body knop bepaal je hoe agressief je de overdrive maakt. kan van redelijk open en luchtig tot een gemene grom. heel handig om van tubescreamer naar vette distortion te gaan zonder gain te wijzigen.

dat was het zo ongeveer. vanaf het moment dat je de diablo aansluit ben je voor een paar uur vertrokken. je kan tweaken en draaien en alle mogelijke overdrive sounds die je wil uit dit pedaal halen. ik vind het echt fantastisch. toegegeven, hij is een beetje prijzig, maar ik vind hem elke cent waard. dit pedaal is een zeer waardige vervanger voor mijn JCM 800.

:cool:

Lucky
4 mei 2004, 17:15
hoe staat het met de transparantie van het pedaal.
als je je gitaar inplugt (met een bepaald karakter) en je trapt de diablo in, blijft je geluid dan herkenbaar als die ene gitaar..
blijven de eq standen die je had bewaard bij unity gain, unity tone.

hoe is de fabricage, pluggen knoppen, verf, binnenkant...stevig en netjes?

Rock&Roll
5 mei 2004, 12:08
Het pedaal is supertransparant, je hoort mooi het karakter van je gitaar maar dan met een mooie drive erop. het wordt dus geen boeltje waarin je geen SC van een humbucker kunt onderscheiden.

verder is de afwerking heel netjes, mooi geschilderd en kwaliteitsmateriaal gebruikt...en ik geloof dat je nog heel wat garantie hebt ook.
:cool: