PDA

View Full Version : Engl sound?



Bruce
1 mei 2004, 00:35
Ik ben op zoek naar een betere versterkertop (speel nu op een Marshall JCM 2000 DSL 100, maar ben niet tevreden)
Engl trekt erg mijn aandacht maar heb ze nog niet getest.
Wat ik nu mis is een 3e kanaal, en per kanaal aparte eq.

De sounds die ik zoek zijn: R.H.C.Peppers clean, Pearl Jam Crunch, en Metallica Leads (om het maar ff iets te omschrijven)

Ideeën??

P.S een goede sound is niet in €uro's uit te drukken, maar verder dan €2000,- kan ik niet gaan.

marc_o
1 mei 2004, 11:23
De sounds die je omschrijft zitten zonder meer in de meeste Englversterkers, in ieder geval wel in mijn Sovereign.
Moet geen probleem zijn....en zeker niet voor 2000 euro

Sterker nog, voor 2000 euro mag je mijn hele Engl installatie hebben hoor, dan heb je de sovereign combo, een extra cabinet, de Z-10 footcontroller en een mooie flightcase voor de combo.

Bigfoot414
1 mei 2004, 19:28
Dat is op zich wel te doen... Als je het geld hebt dan

marc_o
1 mei 2004, 21:00
hahaha, je, daat loopt het vaak spaak natuurlijk. Maar serieus, als je serieus biedt mag je de setup hebben.

andy
1 mei 2004, 22:40
Gewoon ff alle Engl tops uitchecken, zo veel zijn er niet en bijna allemaal onder de 2000 euro. Ik heb zelf een Powerball, mooi veelzijdig apparaat, alleen gebruik ik hem uitsluitend voor metal beuken. :razz:
@ Marc, waarom wil jij je Engl kwijt?? Is toch een geweldige amp.

Punkrockerke
2 mei 2004, 15:26
Is het enkel doordat de DSL geen 3e kanaal en aparte eq. dat je er niet tevreden over bent? Of ben je gewoon niet zo te vinden voor het 'Marshall-geluid'? Want anders is een Marshall TSL ook een optie. Deze kan namelijk zonder problemen de sounds aan die jij opgeeft. (en is goepkoper dan Engl...)

marc_o
3 mei 2004, 21:05
Gewoon ff alle Engl tops uitchecken, zo veel zijn er niet en bijna allemaal onder de 2000 euro. Ik heb zelf een Powerball, mooi veelzijdig apparaat, alleen gebruik ik hem uitsluitend voor metal beuken. :razz:
@ Marc, waarom wil jij je Engl kwijt?? Is toch een geweldige amp.

Is zewker een meer dan prima ding....maar zo gaat dat nu eenmaal toch? Af en toe wil je wat anders.
Ik speel nu dik 10 jaar op Engl, eerst de savage-stack en daarna 2 Sovereigns, en ik heb er eigenlijk nooit klachten over gehad. Maar ik gebruik 'm niet meer sinds ik op Rivera speel.Ik zou er liever een Rivera bij hebben, of misschien wat van Koch, daar ben ik nog niet uit....vooralsnog gaat de voorkeur uit naar Rivera.

Bruce
4 mei 2004, 10:48
test

Bruce
4 mei 2004, 10:52
Is het enkel doordat de DSL geen 3e kanaal en aparte eq. dat je er niet tevreden over bent? Of ben je gewoon niet zo te vinden voor het 'Marshall-geluid'? Want anders is een Marshall TSL ook een optie. Deze kan namelijk zonder problemen de sounds aan die jij opgeeft. (en is goepkoper dan Engl...)

De DSL heeft te weinig mogelijkheden voor mij.
Het enige voordeel daarvan is dat je heel veel met de knoppen van je gitaar (en amp) gaat spelen, om zo verschillende sounds tevoorschijn te toveren.
(daar heb ik een hoop van geleerd)
En ik wil wel een keer iets anders proberen dan Marshall

BLOK182
4 mei 2004, 15:17
Engl Powerball is gaaf!! Engl Savage heb ik nog niet gehoord, maar hij zitonder de 2000, zal em nog wel eens gaan testen, en meteen die SE, kwijl :D