PDA

View Full Version : 2de hands versterkers....



Ramses
5 april 2002, 15:23
ok vraagje,

Ik denk erover om een (2de hands) versterker te kopen in de 50+ watt klasse voor het podium werk.

Nu heb ik hierover een aantal vragen. hier komen ze:

1. Waar kan ik goede 2de hands versterkers vinden...ff niet online shops maar winkels in NL.

2. waar moet je op letten bij een 2de hands versterker?

3. Ik heb een effectenprossesor dus hoeft heb ik neit perse behoefte aan ontzetten veel effecten enzovoorts, wat zou dan een goede 50+ versterker zijn? Zat zelf te kijken naar line6 spider of een type marshall of een kustom 65watt (kan zelfs makkelijk eerste hands voor 430 euro). Enige tips lui?

groeten en bedankt, rené

SchaapOpJeHoofd
5 april 2002, 15:26
Ben ik net een bericht aan het typen, is iemand me 1 minuut eerder voor.
Eigenlijk heb ik dezelfde vraag maar ik paste toch even mn bericht hierin.
Heb ik teminste niet alles voor niets getikt :smile:
---------------
Hoi mensen,

na een periode sparen en restjes bijelkaar schrapen (hoera voor een Tj-biljet uit '99) ben ik nu wel toe aan een nieuwe versterker. Uit m'n oude Fender Frontman krijg ik niet alle geluiden die ik zou willen hebben.
Nu is er toch een levendige tweedehands versterker markt gaande, maar ik vraag me af, waar moet je op letten bij het kopen/testen van een 2ehands versterker?

Brom, ruis, kraken, rare bijgeluiden e.d. vallen mijn ongeoefende oren nog wel op. Verder kijken of er geen duidelijke gebreken zijn als gescheurde speaker ofzo. Zijn er nog meer dingen die makkelijk te zien zijn zonder gelijk een multimeter mee te nemen?

Andere vraag: een 4x 12" kast kan hard, maar klinkt het een beetje als je zacht speelt (huiskamer niveau)?

Alvast bedankt.

Sandman
5 april 2002, 17:48
Ik heb laatst een 2ehands Fender Ultimate Stereo Chorus 2x12 gekocht bij Feedback in Utrecht. Deze verkeerd in absolute goedstaat. Had gewoon geluk denk ik, juiste tijd, juiste plaats.
Bij Feedback in Rotterdam hadden ze laatst een rits 2ehands Peaveys staan en een oudere Valvestate. Ik zou gewoon de zaken ff bellen en vragen wat ze aan 2ehands spul hebben. Scheelt in ieder geval een ritje op en neer.

Robbert
7 april 2002, 18:08
1. Kijk even op de site van Gitaarnet.NL , daar staan een hele hoop winkels met adressen.

2. Opletten of je geen krakende potjes hebt, bij een buizenbak vragen hoe oud de buizen zijn.
Ik zou verder even je plug een beetje ronddraaien in de input, om te kijken of er storing inzit.

Maar ik denk dat er maar weinig slechte 2e hands versterkers worden verkocht hoor, de meeste zullen wel getest zijn.

Succes,

Robbert

Ramses
7 april 2002, 18:37
ok bedankt toch nog wat extra vraagies:

ik heb gister een marshall valvestate 50w gehoord, een session 50w (transistor) en om ff het verschil te horen een fender de luxe buizenbak.......shit bah rotzooi!!! Had ik dei fender nu maar niet geluisterd want nu wil ik dus absoluut een buizenbak!! Wat een wereld van verschil...ongelovelijk!

de fender deluxe is wat mij betreft perfect kwa functies enzo maar....wat zijn nog meer leuke buizenbakken zonder veel effecten en dergelijek want da hoeft niet...50w is helemaal ok kwa geluid trouwens...

oww jah aangezien de fender deluxe 900 euro is en dat errug veel voor een studentje als mij is wordt t 2de hands.

greets, René

Dude
14 april 2002, 19:49
Op 2002-04-05 17:48, schreef Sandman:

Bij Feedback in Rotterdam hadden ze laatst een rits 2ehands Peaveys staan en een oudere Valvestate.
was het die VS65R orange crunch ?? die was van mij, heb ik ingeruilt toen ik mijn JCM600 buizentop ging kopen...

jpb
15 april 2002, 14:43
Ramses, je kunt in A'dam bij De Plug kijken. Ze hebben daar regelmatig oude buizenversterkers (Fender/Musicman). De prijzen zijn redelijk, maar informeer je goed vantevoren, en laat je niets wijsmaken. Ik denk dat je voor een 50+ Watt meer kwijt bent dan je budget, maar een goeie ouwe Fender gaat nog 40 jaar mee. Waarom 50+? 30-50 Watt buizen is vaak hard genoeg voor kleine/middel-grote clubs. Met een goede PA kun je zelfs met een 15-20 Watt toe. Bij lagere Watt's krijg je ook nog meer effect van de eindbuizen. Verder pedaaltjes voor de solo's en je hebt een dijk van een toon. Veel nieuwe (boutique) versterkers zitten juist in de 15-40 W range. Is ook nog beter voor je rug. groet,
Hans

jamar
15 april 2002, 19:44
Voor minder dan 900 euro's heb je een splinternieuwe Traynor YCV40 van Yorkville. Lees de reviews op Harmony Central en/of bel Serlui in Uithoorn waar je er een kan beluisteren. Als je van de Fender buizensound houd weet ik bijna zeker dat je de Traynor YCV40 ook niet verkeerd vind. Kijk eens op http://www.yorkville.com/default.asp?section=3&level2=13&level3= voor meer info over deze versterkerlijn.
Succes! :wink: