PDA

View Full Version : pedals.



Nocki
30 april 2004, 22:30
test

Nocki
30 april 2004, 22:30
Hoi.

Voor een projectje wil ik zoeken naar een andere manier van spelen. ik wil dus een beperkt aantal fx gaan gebruiken. dat zal zijn Chorus, phaser en 2 delay's een voor solo sounds. en een delay voor loop dingetjes van 2 sec. of langer.
ik zat te denken aan boss pedals maar dit kunnen natuurlijk ook andere zijn. een tube screamer zou ik ook wel willen proberen maar heb ik nog geen ervaring voor.

als het project doorgang vind dan wil ik de pedals in een looper hangen. bv axess-electronics ofzo.

wat voor pedalen kunnen jullie me aan raden. welke houden je geluid intact en welke pedalen klinken geweldig.

alvast bedankt.

Nocki

Mithrandir
30 april 2004, 22:48
Als je alle chorus, phaser, delay en overdrive topics van de afgelopen 2 jaar door neemt kom je al een heel eind denk ik ;) Er is namelijk al zoveel over geschreven, je hoeft alleen maar een beetje de topics van speeddemon, robbert, lucky, sash, seymour paul etc.. te volgen om genoeg over (goeie) effecten te weten te komen.

Mithrandir
30 april 2004, 22:48
Als je alle chorus, phaser, delay en overdrive topics van de afgelopen 2 jaar door neemt kom je al een heel eind denk ik ;) Er is namelijk al zoveel over geschreven, je hoeft alleen maar een beetje de topics van speeddemon, robbert, lucky, sash, seymour paul etc.. te volgen om genoeg over (goeie) effecten te weten te komen.

Speeddemon
30 april 2004, 23:59
Boss DM-2
Boss CE-2
Boss PH-1r

:cool:

(eerlijk is eerlijk, die 3 zijn wel alledrie top. Dat zal zelfs Seymour Paul beamen (die over t algemeen minder pro-Boss is dan de meeste hier).

of Ibanez AD9
Ibanez BC9
Ibanez PT9 (of die Phase Tone, die vond IK zelfs goed! ben niet zo'n Phaser-liefhebber....)

Speeddemon
1 mei 2004, 00:02
delay voor 2 seconden enzo: Ibanez DE7. Is digitaal, kan analoog klinken. 2,6 seconden maximaal. Errug o.k.

Robbert
1 mei 2004, 00:15
Ik sta volledig achter, of naast Remco.

Behalve wat betreft de phaser, maar dat komt omdat ik die Boss niet ken. Heb wel erg goede ervaring met de Ibanez Phaser tone (de 1 knops versie).
De Phaser tone klonk ietsje minder lekker dan een orginele MXR Phase 90, wat toch wel the bomb is.

Wat betreft chorus. Ga je in stereo werken? Neem dan de Boss DC-2, als je die kunt vinden. Die is echt lekker in stereo, mono zou ik ook voor de CE-2 gaan, alhoewel je zelf misschien van een metallic/trebly sound houdt, dan is de CS9/BC9 leuker.

De vintage DM-2 is gewoon goed, punt. Maar zelf vind ik de Carl Martin Delayla ook super, heeft meer en langere delay dan de Boss, en is zoals alle CM pedalen erg transparant. Dat kan tevens het nadeel zijn. Behoorlijk aan de prijs, maar zeker de moeite waard.

sash
1 mei 2004, 00:52
Bovenstaande pedalen zijn indeed erg goed.

Boss CE-2 en DM-3 zijn geweldige pedalen. Qua phaser kan ik je volgende week meer vertellen, dan krijg ik m'n vintage Ibanez Phase Tone binnen.



Trouwens, met alle respect, maar via MSN dat je dat via MIDI wou schakelen? Als er iets is dat je geluid wegzuigt is het wel een MIDI schakelkast.

sash
1 mei 2004, 00:52
Bovenstaande pedalen zijn indeed erg goed.

Boss CE-2 en DM-3 zijn geweldige pedalen. Qua phaser kan ik je volgende week meer vertellen, dan krijg ik m'n vintage Ibanez Phase Tone binnen.



Trouwens, met alle respect, maar via MSN dat je dat via MIDI wou schakelen? Als er iets is dat je geluid wegzuigt is het wel een MIDI schakelkast.

Mitch
1 mei 2004, 12:44
Boss DM-2
Boss CE-2
Boss PH-1r
(eerlijk is eerlijk, die 3 zijn wel alledrie top. Dat zal zelfs Seymour Paul beamen (die over t algemeen minder pro-Boss is dan de meeste hier).


:D

Klopt helemaal. Die CE-2/DM-2 zijn erg goed klinkend, maar na die periode vind ik Boss erg achteruitgegaan, maar goed: on-topic !

-delay voor loop: volgens mij kan dat goed met de Boss DD serie. Maar hou me er niet aan vast...
-delay voor solo's kan inderdaad goed een Ibanez DE7 zijn: goed klinkend en goedkoop. Maar als je met redelijke overdrive speelt moet -ie absoluut in de FX loop, anders klinkt -ie echt niet.
-chorus: veel goeds op de 2ehands markt. Boss CE-2, Ibanez CS9, CSL, RC99...
Nieuw te koop is de Carl Martin erg mooi. Wel heel erg transparant, wat je mooi moet vinden. Met speed en intensity op nul hoor je geen enkel verschil als je 'm uit of aan zet ! Maar kan ook vrij 'dik' worden ingesteld.
-voor de phaser geldt hetzelfde: tweedehands een PT9 of nog ouder inderdaad (MXR, Ibanez) en nieuw is ook de Carl Martin een goede optie. Net als de chorus twee schakelbare snelheden.

M.b.t. tot de 2ehands pedalen ben je wel in grote mate afhankelijk van eBay trouwens, op Marktplaats zijn voornoemde pedalen wat minder vertegenwoordigd.

diengeman
1 mei 2004, 18:31
is mijn Boss SD-1 superchorus en Ibanez TS-9 tubescreamer iets voor je? deze mag je voor 45 euro (SD-1) en 70 euro (TS-9) kopen

Mitch
1 mei 2004, 20:08
Een SD-1 is een chorus. Da's zeker nieuw ?

robzilla
2 mei 2004, 00:23
Een SD-1 is een chorus. Da's zeker nieuw ?

die is erg rare :razz:

sash
2 mei 2004, 01:52
Indeed, alleen hij is niet erg transparant en voegt naar mijn smaak te veel gain toe :D

Fuhgawz
2 mei 2004, 02:24
Als het je gaat om goed te klinken zou ik voor deze gaan:
Chorus: EHX Small Clone
Phaser: MXR Phase 90 (met R28 mod, simpel uit te voeren)
Delay solo: EHX Memory Man
Delay loop: Akai Headrush

Lucky
2 mei 2004, 11:02
Toevoegingen van mijn kant zouden hier volledig overbodig zijn....

Ik sta volledig tussen\met\bij mijn mede tonesnob broers hierboven.

luistert naar hen !!!!

jaywalker
2 mei 2004, 17:26
Ik weet niet echt wat je te besteden hebt. Als je veel te besteden hebt zeg ik. Koop die delay van line-6 daar heb je genoeg aan. Als je dat niet hebt:

ik heb zelf een dd-3 die de geest heeft gegeven, maar dies eigenlijk wel super. Ik ben een uitzondering..(dat hij bij mij wel kapot gaat)
Delay voor solo: geen id

De chorus : Ik heb zelf een ce-2 ben er erg tevreden mee, maar een smallclone van Ehx is ook zeker niet verkeerd.

De enige phaser die ik heb getest en heb is een tonelock phaser van ibanez. Deze vind ik echt goed, je kan hem ook als een chorus gebruiken. Het is ook erg leuk om met een dd-3 de chorus links en de phaser rechts te laten werken als je 2 versterkers hebt.

Als distortion vind ik zelf de ds-1 erg goed. Volgens mij delen weinig mensen mijn mening, maar de paar keren dat ik hem van een maat heb geleend beviel die erg goed.

diengeman
2 mei 2004, 19:48
SD-1 is een Superoverdrive ja. foutje. was even in de war met m'n Pearl CH-2 chorus die ik ook verkoop.

sash
2 mei 2004, 20:08
Je verkoopt wel alles jij he :D

Antal
2 mei 2004, 20:36
Je verkoopt wel alles jij he :D

Dat niet alleen, hij roept het ook in ieder topic.... :roll:

Mitch
2 mei 2004, 22:27
:) Antal was me voor.


DIENGEMAN, JE WORDT VERVELEND !


Zo, dat lucht weer op. Heb je nou al een beetje een idee, Nocki ?

diengeman
3 mei 2004, 17:10
okee, zal het niet meer zoveel doen. ik ben bezig om vanalles te verkopen, omdat ik een marshall 1959, 1959 RI of een JTM45 RI wil kopen. daarom wil ik graag van alles voor een goede prijs verkopen. maar ik zal het niet meer in zoveel topics zetten.

Lucky
3 mei 2004, 18:42
ooit vindt je de holy grail...en dan heb je dit soort aanvallen slechts een in de tien jaar

*ouwe lul-o-meter is hitting the red*