PDA

View Full Version : ESP Horizon 'upgraden'?



Iced Dragon
30 april 2004, 21:05
tepelstreeltje

Iced Dragon
30 april 2004, 21:06
hallo,

ik dacht er aan om deze zomer mijn ESP wat te verbeteren.
Ib ben heel tevreden over deze gitaar qua geluid en bespeelbaarheid
(neck-through, string-through body, de originele LH200(?) pups vervangen door de SD TB4 uit mijn RR1 (brug) en een SD '59 (nek))
Alleen wil de 'elektronica' niet zo goed mee. Soms heb ik problemen met het kiezen van de pups, vooral het brugelement wil al eens niet geselecteerd worden (heb ik trouwens ook met de RR1). Is dit gewoon te wijten aan een slecht contact? maar ook de jack-ingang doet het niet naar behoren. Veel storing, geruis en gekraak als de jack onder een bepaalde hoek staat. Dit komt omdat het metalen plaatje waar de top vd jack tegen zit afgeplooid wordt. Als je het plaatje weer wat recht gaat het goed maar na een tijdje vervalt het weer in de vorige toestand.

Dus ik wil deze twee dingen opgelost zien raken want je kunt er onmogelijk mee optreden zo.
Allereerst, de jack ingang is gewoon een moer die rond een cilindertje met draad bevestigd is (cilindertje komt een paar mm over de moer). Moer lost ook gemakkelijk. Dus, zijn er betere ingangen beschikbaar die zó gemonteerd kunnen worden zonder dat er aan mijn gitaar geboord en gehakt moet worden? :wink: Misschien dat de jack hierdoor al wat beter op zijn plaats blijft zitten en het plaatje niet meer wegduwt?
Of doe ik er ook goed aan àlle geleidings draadjes e.d. te vervangen door deftig spul? Enig idee wat dit kan kosten?

En dan ook nog:

Die TB4 is eigenlijk iets te groot...heb het eigenlijk maar een tijdje geleden beseft dat het een trembucker is :oops:
Dus, is er iemand die tegen deze zomer wil wisselen tegen een gewone JB4?

En de stemschroeven zijn gewoon van ESP. Zou ik die vervangen? Welke merken?

Bedankt!! 8-)

fotos te bezichtigen op onderstaand adres

sash
1 mei 2004, 03:24
Stemmechanieken lekker laten zitten. Zijn goed genoeg, niet beter dan bv. Gotoh's en die zijn al erg goed.

Alleen vervangen als je locking mechanieken zou willen

Iced Dragon
1 mei 2004, 06:03
wist niet dat je locking mechanieken had voor niet-tremolo gitaren ook?

SiNiSTRaL
1 mei 2004, 15:48
tuurijk wel....
Sperzel maakt ze iig...
op tremolo gitaren is de nut meestal locking, niet de tuners :)

EmgMaster
2 mei 2004, 10:03
Leuk stukje gear heb je daar staan trouwens, niet mis zeg.

Waarom heb je die JB uit je RR gehaald en vervangen door een Custom?
Vanwege de maple(??) body? Ik heb hier een Jackson dinky liggen met ook een lichte houtsoort, en ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe brug humbucker. MIsschien kun jij me iets vertellen over je ervaringen??? En wat voor muziek speel jij er een beetje mee?

EmgMaster
2 mei 2004, 10:04
Sorry, kon em niet meer weghalen :oops: :oops:

Iced Dragon
2 mei 2004, 15:14
@EmgMaster: ik vond de tb4 niet echt vol/zwaar genoeg klinken en gaf geen volle/vloeiende leadklank. Ik speel voornamelijk metal/shred met de RR en de dinky. De ESP klinkt heel allround en denk dat de tb4 hier zelfs wat zwaarder in klinkt en beter tot zijn recht komt dan in de RR (heb al 2 jaar geen RR meer gehoord met tb4's maar het stond me zo goed niet aan...). Vind de combinatie met de '59 uitstekend.
De custom geeft een betere cleane klank dan de distortion. Met distortion klinkt ze lekker zwaar met genoeg mids om als brugelement ook voor solo's te dienen, de distortion klinkt ieler (merk op dat mijn dinky 100% esdoorn is, de RR uit poplar).
De custom geeft een goeie combinatie met de jazz (zat oorspronkelijk al in de RR). De middelste stand geeft een mooie clean.
De distortion valt wat tegen, zal wel aan het esdoorn liggen. Geeft wel een diepe boost maar toch duidelijk meer high en minder mids dan de custom. Aan de ene kant zou ik het willen vervangen maar aan de andere kant geeft het ook wat variatie in klanken.
Ben wel benieuwd hoe alle verschillende combinaties zouden klinken in alle verschillende gitaren.

hmm, ik weet niet of het je vraag wat beantwoord? Denk dat het allemaal wat wanordelijk klinkt maar als er me nog iets te binnen schiet zal ik het je laten weten. Of vraag maar raak...(je kunt ook de specs en klank vergelijken op www.seymourduncan.com)

Iemand iets over de bedrading van de ESP?

En waar kan ik wat info vinden/serienummer natrekken over mijn ESP? vooral het gebruikte hout zou ik interessant vinden...

EmgMaster
3 mei 2004, 12:30
OK, bedankt

imlikeajungle
3 mei 2004, 16:20
Ik wil die SH _JB wel wisselen tegen die TB4, wil er toch eentje in mijn strat douwen. Ik hoor het wel van je!

Iced Dragon
3 mei 2004, 16:44
waarvoor staat de SH?

imlikeajungle
6 mei 2004, 16:14
quote from Symour Duncan website:

JB™ Model

SH-4/TB-4 -- A completely balanced coil configuration produces great harmonics and a high output with just the right blend of sustain and distortion. You get the best of both worlds: from sweet warm tones to raw rock 'n' roll. Combine this with the (SH-2) Jazz Neck and you've got Seymour's personal favorite combination.

TB-4 is Trembucker, SH-4 is Standard Humbucker veronderstel ik.
Als je nog steeds wil ruilen, de mijne is in perfecte staat, heb hem pas.

Iced Dragon
6 mei 2004, 16:40
@ imlikeajungle: PB'je