PDA

View Full Version : Gezocht: (info) Ibanez 2027/2127



The Black
30 april 2004, 17:34
Ja, ik heb gezocht op dit forum, en op google, heb maar weinig informatie over deze gitaren kunnen vinden. Kan iemand mij helpen wat meer info te vinden?

Zijn deze gitaren ook tevens ergens te koop?

The Black
30 april 2004, 17:35
HEEEEEEEHE,
na onderhand 20 keer proberen te plaatsen is het eindelijk gelukt. Wat is er in godsnaam aan de hand met dit forum?

Ibanez
30 april 2004, 17:58
T zijn beide 7 snarige gitaren van ibanez met piezo element erin. De 2027 is uit de verkoop, van de 2127 weet ik het niet. de specs van de 2027 zijn:

Mahogany body
Prestige Wizard 7 neck
Jumbo frets
Double Edge 7 bridge
V77 (H) neck pu
V87 (H) bridge pu
Cosmo Black hardware
Color Vintage Violin

check http://www.ibanezregister.com/Gallery/RG/gal-rg2027x.htm voor wat meer info en pics. Anders Destium van dit forum heeft er een, ik zou hem vragen voor meer info.

Anders Destium
30 april 2004, 18:07
Je kunt bij een nieuw bericht het beste slechts 1 regel posten en dan reageren met wat je wilt vragen. Het posten is ook erg vervelend geworden, daarom gebruiken niet zoveel mensen dit forum meer :-?

RG2027x waren in Nederland verkrijgbaar tussen 2000 en 2002, ze zijn tweedehands zelden te vinden. Op dit forum hebben Jay Cal, Urezna en ik er een. Ik verwacht niet dat er meer dan twintig van in Nederland zijn, je kunt waarschijnlijk beter op zoek gaan in bijvoorbeeld Duitsland.

De RG2127x was alleen in Japan op de markt, Raffel van dit forum heeft er 1 geimporteerd uit Japan. Hij post hier nog zelden, maar de gitaar heeft vrijwel dezelfde specs. Het verschil is alleen dat de RG2127x een equalizer heeft op de piezo, die heeft de RG2027x niet.

Ik weet niet wat je er allemaal over wilt weten..

Negative K3 fan
30 april 2004, 18:42
wat is er zo speciaal aan? het feit dat de 7 snaar gecombineerd is met piezo? heeft ie ook een afwijkende scale??

Anders Destium
30 april 2004, 19:19
Oh, dat is niet speciaal genoeg natuurlijk :razz:

Hoeveel soortgelijke gitaren ken je? Er is er slechts 1, en die heeft geen floyd: de EB/MM JPM, en die is E3500.

The Black
30 april 2004, 19:22
Begrijp ik dat deze gitaren dus nog wel op de Japanse markt verkrijgbaar zijn?

Anders Destium
30 april 2004, 19:35
dan moet je op de Japanse Ibanez-site kijken, ik zou het niet weten :)

Negative K3 fan
1 mei 2004, 00:46
Oh, dat is niet speciaal genoeg natuurlijk :razz:

Hoeveel soortgelijke gitaren ken je? Er is er slechts 1, en die heeft geen floyd: de EB/MM JPM, en die is E3500.

tja ik vroeg het alleen maar.

The Black
1 mei 2004, 12:29
Hoe ziet de vintage violin finish eruit?
Wat rood en gelig of alleen lichtbruin?
Verschillende foto's vertonen verschillende kleuren.

Anders Destium
1 mei 2004, 21:37
Ik heb een aantal foto's, maar het is heel lastig om de finish duidelijk op een foto te krijgen. Als je wat minder licht of kunstmatig licht hebt wordt de gitaar al snel heel donker! De RG2127x is standaard erg donker, die is geen vintage violin maar donkerbruin (geen idee hoe de finish heet) :)

http://www.freewebs.com/anders_d/rg2027xonsite.JPG

http://www.freewebs.com/anders_d/rg2027xzijkant.JPG

>Neg K3 Fan
Geeft niets hoor, maar als feitjeshakker moet je dat soort dingen eigenlijk gewoon weten :lol: Die combinatie van specs is erg zeldzaam, dat is een van de redenen waarom mensen zo ontzettend blij zijn met dit type gitaar :wink:

Ibanez
2 mei 2004, 12:13
Ik was laatst in de feedback en heb ff een RG2077 uitgetest. Kostte 1199 volgens mij. Was wel een errug vet ding! Zevensnaar is altijd wel apart :) Misschien is dat ook een optie voor jou...

Negative K3 fan
2 mei 2004, 12:33
op het gebied van ibanez ben ik absoluut geen feitjeshakker en ik hebz elf ook niet echt interesse in een 7 snaar met floyd en piezo... tja waar gaathet eigelijk ook om, lijken me wel lijpe gitaren maar die finish vind ik mwah.

Anders Destium
2 mei 2004, 13:45
Vintage violin is ook absoluut niet mijn favoriete Ibanez-finish, het doet me net teveel aan een sunburst denken :wink: Ik heb zelfs overwogen om hem te laten refinishen, misschien gaat dat nog eens gebeuren!

In real life ziet de top er een stuk mooier uit dan op foto's omdat hij flink verkleurt bij bewegingen (de speling van het hout is erg classy).

>The Black
Is een 7-snaar + piezo echt een vereiste? Anders kun je natuurlijk altijd een andere 7-snaar overwegen, zoals een 2ehands RG7620 :)

The Black
2 mei 2004, 14:15
Mahonie he. Ben niet zo'n fan van Basswood.

Anders Destium
2 mei 2004, 14:20
Misschien een Conklin of Carvin?

The Black
2 mei 2004, 16:30
Anders Destium, ik wil graag een 2027, jij bezit een 2027, maar aangezien jouw posts vind je die andere gitaren ook leuk.
Valt er misschien iets te onderhandelen?

Ibanez
2 mei 2004, 16:57
Hmmm, Anders verkoopt al 3 Iba's (waaronder een aan mij :p ) ik betwijfel of hij die ook kwijt wil... Hij lijkt er nogal positief over :)

Anders Destium
2 mei 2004, 17:40
Mijn RG2027x gaat nooit meer de deur uit, het is een van de 3 gitaren waarover ik ook echt niet ga overhandelen :) De andere 2 zijn mijn Ibanez RX750 en Ibanez PGM90HAM, sorry!

Je kunt desnoods overwegen om via www.ishibashi-music.com een RG8527 te bestellen (dat is een j-custom Ibanez, de beste gitaren die Ibanez maakt!). Het zal niet heel goedkoop zijn (al vallen de prijzen relatief mee). Die zien er zo uit:

http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/RG8527VV-01-05.jpg

The Black
2 mei 2004, 18:10
Hmm, bedankt voor de info.
Misschien dat ik een poging waag.
Maar, zijn de 8527 modellen ook al discontinued?

Static-M
2 mei 2004, 19:11
Oi, Anders Destium, is de finish op je 2027 ook als een sunburst geschilderd, of hangt de plaats van de gele vlek af van waar t licht erop schijnt? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;))

Anders Destium
2 mei 2004, 21:19
>The Black
Volgens mij worden de RG8527s nog gewoon gemaakt (ze zijn eigenlijk alleen voor de Japanse markt). Het rare is dat vanaf binnenkort j-customs ook in Engeland te krijgen zijn, dus misschien komen ze ook op de Nederlandse markt! Ik denk alleen dat importeren veel goedkoper is, de enige j-custom die ik ooit in Nederland heb gezien in een winkel was enorm overpriced...

>Static-M
Ik heb een beetje een hekel aan sunbursts (ik vind ze spuuglelijk meestal) dus ik hou mezelf altijd voor dat dit géén sunburst is :lol: Het is wel een burst, maar dan eerder tobacco-burst of zoiets (donkerder dan een sunburst die van rood naar geel gaat in ieder geval). Als het licht net anders valt ziet hij er zo uit, en dan zie je dat hij behoorlijk donker is:

http://www.freewebs.com/anders_d/RG2027x.JPG

urezna
3 mei 2004, 11:09
voor nog meer foto's:
http://home.zonnet.nl/urezna/music/myequipment/rg2027xvv.html

ik vind het werkelijk een drooom van een gitaar!!!!!! :P

en de finish is blijkbaar een kwestie van smaak, ik vind um namelijk wel errug mooi....!!!