PDA

View Full Version : Hoe creeer je je eigen geluid?



vettavillenl
30 april 2004, 17:11
Is iets waar veel gitaristen naar op zoek zijn denk ik

Hoe heb jij je oplossing gevonden?

Of indien op zoek, kijk eens naar een workshop die binnenkort wordt gegeven over dit onderwerp

details op
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Quink
30 april 2004, 18:04
Goedenavond geachte workshop deelnemers, en mede Line 6 gebruikers. Zoals jullie weten gaat deze workshop over het "creëeren van een eigen geluid". Het eerste deel van de cursus gaat over stap 1 van onze "Quest for tone" en is getiteld "Hoe vind ik de voor mij best klinkende buizenversterker".


http://smile.smilies.nl/1562.gif

vettavillenl
30 april 2004, 18:14
je bent van harte welkom om je ervaringen te delen, met of zonder Line 6 spullen. Het is een basis voor gitaristen om meer te doen met de eigen versterkers / gitaren (van welk merk ook).

BramVersteeg
30 april 2004, 18:37
Hoe creëer je je eigen geluid?? Volgens mij heeft iedereen al z'n eigen geluid. Dat ligt gewoon aan hoe je speelt. Je zou het beter "hoe creëer ik geluiden en verander ik m'n sound" kunnen noemen. Kan wel interessant zijn denk ik. Maar natuurlijk wel een beetje line6 aanprijzend :wink:
ik denk dat er genoeg mesen willen weten hoe ze hun geluid kunnen verbeteren met de middelen die ze hebben. Misschien een leuk idee om zoiets op te zetten maar dan meer algemeen gericht.
Succes ermee.
grz. Bram

vettavillenl
30 april 2004, 18:46
Hoe creëer je je eigen geluid?? Volgens mij heeft iedereen al z'n eigen geluid. Dat ligt gewoon aan hoe je speelt. Je zou het beter "hoe creëer ik geluiden en verander ik m'n sound" kunnen noemen. Kan wel interessant zijn denk ik. Maar natuurlijk wel een beetje line6 aanprijzend :wink:
ik denk dat er genoeg mesen willen weten hoe ze hun geluid kunnen verbeteren met de middelen die ze hebben. Misschien een leuk idee om zoiets op te zetten maar dan meer algemeen gericht.
Succes ermee.
grz. Bram

Bram dit wordt niet georganiseerd door Line 6, maar door en voor gitaristen. Daar het een avondvullend programma is is het logisch om verschillende dingen te doen. Maar de workshop is de rode draad deze avond. Ongeacht welke persoonlijke voorkeur iemand heeft m.b.t. merk versterker of gitaar. Verder is het onafhankelijk, dus niet van je moet dit kopen of verdere verplichtingen. Gewoon gitaristen onder elkaar die met elkaar info overbrengen.

De workshop wordt overigens door een professioneel bedrijf gedaan, dus niet van ik heb gehoord van die en die dat zus en zo, maar gedegen informatie

Dus redelijk algemeen...?

Mitch
30 april 2004, 19:26
Prima dat je dit hier post, alleen zet je waarschijnlijk een hoop mensen op het verkeerde been door de titel (mij wel in ieder geval :wink: )
Het klinkt nu als een vraag van iemand, terwijl je eigenlijk een L6 clinic aanprijst. Da's natuurlijk hartstikke cool voor gebruikers en L6 geïnteresseerden !
Wellicht dat "Line6 enthousiasten opgelet !" een betere titel is.......maar goed.....wat zeur ik...een titel kun je volgens mij niet meer aanpassen, berichttekst wel.

vettavillenl
30 april 2004, 20:14
Prima dat je dit hier post, alleen zet je waarschijnlijk een hoop mensen op het verkeerde been door de titel (mij wel in ieder geval :wink: )
Het klinkt nu als een vraag van iemand, terwijl je eigenlijk een L6 clinic aanprijst. Da's natuurlijk hartstikke cool voor gebruikers en L6 geïnteresseerden !
Wellicht dat "Line6 enthousiasten opgelet !" een betere titel is.......maar goed.....wat zeur ik...een titel kun je volgens mij niet meer aanpassen, berichttekst wel.

bedankt voor je opmerking, het is geen L6 clinic maar van gitaristen voor gitaristen

sash
30 april 2004, 20:44
Prima dat je dit hier post, alleen zet je waarschijnlijk een hoop mensen op het verkeerde been door de titel (mij wel in ieder geval :wink: )
Het klinkt nu als een vraag van iemand, terwijl je eigenlijk een L6 clinic aanprijst. Da's natuurlijk hartstikke cool voor gebruikers en L6 geïnteresseerden !
Wellicht dat "Line6 enthousiasten opgelet !" een betere titel is.......maar goed.....wat zeur ik...een titel kun je volgens mij niet meer aanpassen, berichttekst wel.

bedankt voor je opmerking, het is geen L6 clinic maar van gitaristen voor gitaristen

Waarom gaat die hele website dan over Line6?

En hoe maak je je eigen geluid... In ieder geval NIET met een Line6 amp. Line6 produceert leuke dingen, maar alleen voor op de zolderkamer.

Swan
30 april 2004, 21:03
wat n fucking bullshit, ga ergens anders je digitale crap verkopen

V!N
30 april 2004, 21:12
details op
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Daar staat al bijna Valvestate, behandelen jullie die ook ?


Line6 doet me denken aan die sleutelhanger die ik als kleine jongen had. Er zaten een stuk of wat geluidjes op van sirene en vallende bom tot explosie.

Erg leuk speelgoed en ik heb er enorm veel lol mee gehad. Volgens mij heb ik het ding ook nog wel ergens.

Negative K3 fan
1 mei 2004, 00:48
Prima dat je dit hier post, alleen zet je waarschijnlijk een hoop mensen op het verkeerde been door de titel (mij wel in ieder geval :wink: )
Het klinkt nu als een vraag van iemand, terwijl je eigenlijk een L6 clinic aanprijst. Da's natuurlijk hartstikke cool voor gebruikers en L6 geïnteresseerden !
Wellicht dat "Line6 enthousiasten opgelet !" een betere titel is.......maar goed.....wat zeur ik...een titel kun je volgens mij niet meer aanpassen, berichttekst wel.

bedankt voor je opmerking, het is geen L6 clinic maar van gitaristen voor gitaristen

Waarom gaat die hele website dan over Line6?

En hoe maak je je eigen geluid... In ieder geval NIET met een Line6 amp. Line6 produceert leuke dingen, maar alleen voor op de zolderkamer.

ik ken anders wel wat lui die ook line6 gebruiken om goed mee op te nemen, verder heb ik opnames gehoord die toch wel enigzins leuk zijn te nomen., Verder is goed een amp opnemen veel moeilijker, tijdrovender en duurder dan het gebruikt van een podxt met hetzelfde resultaat.

Frits van Mourik
1 mei 2004, 01:49
ik ken anders wel wat lui die ook line6 gebruiken om goed mee op te nemen, verder heb ik opnames gehoord die toch wel enigzins leuk zijn te nomen., Verder is goed een amp opnemen veel moeilijker, tijdrovender en duurder dan het gebruikt van een podxt met hetzelfde resultaat.

Hmmm... beetje kort door de bocht, vinnik.
Je hebt bijna gelijk, je kunt met dat modeling-spul een heel eind komen.
Mijn ervaring is, dat je het geluid in een mix toch behoorlijk kwijtraakt;
niet "echt" genoeg. Ofzo.
Maar waarschijnlijk heb je over een paar jaar, als dat spul voldoende is uitontwikkeld, helemaal gelijk.
Voor nu vind ik: "nothing but the real thing!"
Maar da's mijn mening maar.

vettavillenl
1 mei 2004, 09:21
De website gaat over Line 6 materiaal, maar is een prive initiatief.

De workshop is niet Line 6 gerelateerd maar door en voor gitaristen. Ook bij de vorige meeting zijn er gitaristen gekomen met verschillende merken versterkers (buizen of modeling). Het creeren van een eigen geluid kan voor elke gitarist gelden ongeacht voorkeur of bezit van type gitaar / versterker / FX app. een bepaalde moeilijkheidsfactor zijn. Hoe je het beste geluid / sound kunt creeren is (IMO) iets waar gitaristen naar op zoek zijn.

Daarnaast is het denk ik zo dat, een aantal, gitaristen geen ellenlange cursussen willen volgen om aan gedegen info te komen, maar meer 'hands on' willen leren.

Tot op heden ben ik die combinatie niet tegengekomen (wellicht is het in veelvoud van voorhanden, maar ik vind het nergens), wellicht dat jullie me voorbeelden daarvan kunnen geven als het zo is, wellicht handig voor latere workshops..

BramVersteeg
1 mei 2004, 13:05
Hoe creëer je je eigen geluid?? Volgens mij heeft iedereen al z'n eigen geluid. Dat ligt gewoon aan hoe je speelt. Je zou het beter "hoe creëer ik geluiden en verander ik m'n sound" kunnen noemen. Kan wel interessant zijn denk ik. Maar natuurlijk wel een beetje line6 aanprijzend :wink:
ik denk dat er genoeg mesen willen weten hoe ze hun geluid kunnen verbeteren met de middelen die ze hebben. Misschien een leuk idee om zoiets op te zetten maar dan meer algemeen gericht.
Succes ermee.
grz. Bram

Bram dit wordt niet georganiseerd door Line 6, maar door en voor gitaristen. Daar het een avondvullend programma is is het logisch om verschillende dingen te doen. Maar de workshop is de rode draad deze avond. Ongeacht welke persoonlijke voorkeur iemand heeft m.b.t. merk versterker of gitaar. Verder is het onafhankelijk, dus niet van je moet dit kopen of verdere verplichtingen. Gewoon gitaristen onder elkaar die met elkaar info overbrengen.

De workshop wordt overigens door een professioneel bedrijf gedaan, dus niet van ik heb gehoord van die en die dat zus en zo, maar gedegen informatie

Dus redelijk algemeen...?

Ok, ik neem mijn woorden terug. Dan vind ik het een goed idee dat je het hier post. Succes ermee!

Thijssie
1 mei 2004, 13:27
Is iets waar veel gitaristen naar op zoek zijn denk ik

Hoe heb jij je oplossing gevonden?

Of indien op zoek, kijk eens naar een workshop die binnenkort wordt gegeven over dit onderwerp

details op
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Ik denk juist dat jij bij de "eeuwigdurende zoektocht" naar je eigen sound, als je dus ook echt op zoek ben naar een compleet eigen geluid, met een grote boog om modeling amps heen moet lopen.

Begrijp me niet verkeerd er zijn een aantal doeleinden waar modeling amps zeer geschikt voor zijn maar het zoek naar je eigen geluid is daar niet 1 van.

Modeling amps hebben nl geen eigen sound, het zijn kopie-en van versterkers met een eigen geluid. En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van die kopie-en. :D

BramVersteeg
1 mei 2004, 15:01
Is iets waar veel gitaristen naar op zoek zijn denk ik

Hoe heb jij je oplossing gevonden?

Of indien op zoek, kijk eens naar een workshop die binnenkort wordt gegeven over dit onderwerp

details op
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Ik denk juist dat jij bij de "eeuwigdurende zoektocht" naar je eigen sound, als je dus ook echt op zoek ben naar een compleet eigen geluid, met een grote boog om modeling amps heen moet lopen.

Begrijp me niet verkeerd er zijn een aantal doeleinden waar modeling amps zeer geschikt voor zijn maar het zoek naar je eigen geluid is daar niet 1 van.

Modeling amps hebben nl geen eigen sound, het zijn kopie-en van versterkers met een eigen geluid. En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van die kopie-en. :D

Ik geef je gelijk in je mening maar de beste man heeft al gezegd dat het niet om enkel modeling amps ging.

V!N
1 mei 2004, 20:16
Jullie zouden IndiepoprockJesse van hier moeten uitnodigen als spreker:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=31185

andy
1 mei 2004, 21:07
Auw, die was onder de gordel............. :-D

IndiepoprockJesse
1 mei 2004, 21:20
wacht maar, later worden de gitaristen die deze line6 shit uitprobeerden als vernieuwers gezien...

en gibson is ook al met een digitale gitaar bezig dus... hmm, de kwaliteit van een les paul en de mogelijkheden van digitale effecten.. could be cool..

er kan alleen gewoon veel worden uitgevonden nog in het digitale tijdperk, maar dat bekrompen purisme van jullie allemaal kan ik soms echt niet uitstaan..

Als analoog jouw ding is.. super!! maar laat de mensen die graag digitaal willen gaan (vaak goedkoper en uitgebreidere mogelijkheden) ook in hun waarde..

ik ben zelf nu ook overgestapt op een marshall buizen-amp.. maar ik ga niet roepen dat line6 nu kut is ofzo.. ik zeg alleen dat het met een gibson lp geen doen is (en dan vooral de distortions) met een spider of een flextone..

in de studio verkies je digitale opnames toch ook boven die ouwe magneettapes?!

Jesse//

BramVersteeg
1 mei 2004, 22:01
Ik laat je toch ook in je waarde??? ook ik prefereer buizen.

andy
1 mei 2004, 22:38
Ik vind alle reakties tot nu toe over de Line 6 wel meevallen. Ik had veel erger verwacht. Maar goed, Line 6 leuk spul voor thuis of in de studio, maar live op het podium vind ik het drie keer niks. Voor de muziek die ik maak is het krachteloos, maar vooral ook levenloos. Als ik aansla, moet er achter mij wat gebeuren. Dat heb ik niet met Line 6 spul.
Maar wat mij betreft: Als je er blij mee bent en je er je sound mee uit kunt halen, veel plezier er mee.

IndiepoprockJesse
1 mei 2004, 22:56
begrijp me goed.. ik heb het hier over de soms wat extreme verkondigingen van medeforummers over line6..

Jesse//

waix
1 mei 2004, 23:22
er zijn anders wel heel wat studio's die analoog opnemen

andy
1 mei 2004, 23:43
er zijn anders wel heel wat studio's die analoog opnemen

En dat heb ik nou weer liever digitaal. :wink: Net zoals ik liever een digitale dan een analoge delay heb.
Maar onze laatste CD is opgenomen via een combi van digitaal en analoog. Digitaal opgenomen en gemixed. Daarna naar een analoge band, voor een voller geluid en vervolgens gemasterd.

vettavillenl
2 mei 2004, 13:13
Een simpele aankondiging, maakt nogal wat los...

Je eigen geluid creeren, is iets persoonlijks, dat blijkt maar weer.

Door veel verschillende versterkers/gitaren/fx uit te proberen, of mensen te speken over hun apparatuur vergroot je kennis.

Door gebruikers tesamen te brengen en in een ongedwongen sfeer elkaar te leren kennen / respecteren en info uit te wisselen is iets waar iedereen van profiteert (in meer of mindere mate natuurlijk)

Buiten dat IMO is het creeren van een eigen geluid niet eens iets dat perse uit je versterker komt (denk aan speeltechnieken, gebruikte kracht, gitaar, element, snaarkeuze etc..) Echter hoe meer je leert op dit terrein hoe gemakkelijker je het kunt toepassen (op elke versterker).

Ook zijn er gitaristen die veel verschillende sounds willen hebben voor bijvoorbeeld coverwerk, nou hoe maak je zoiets?, hoe kom je daar het dichtste bij?

Swan
2 mei 2004, 13:18
Ook zijn er gitaristen die veel verschillende sounds willen hebben voor bijvoorbeeld coverwerk, nou hoe maak je zoiets?, hoe kom je daar het dichtste bij?


das ook geen eigen geluid creeeren maar ander geluid imiteren, en daar is digitale gear wel goed voor....tot op zekere hoogte.

Barret Wallace
2 mei 2004, 14:01
digitale gear is goed voor mensen die geen geld hebben om een peavey 5150 te kopen :x


...........................kenker v-amp

BS
2 mei 2004, 14:20
de hele digitale / analoge discussie boeit me niet echt, hij is er en zal er voorlopig ook wel blijven. speel op de spullen die je liggen en wees er blij mee.

wat me wel enigzins stoort is dat alles wat digitaal is op een hoop wordt gesodemietert en dat er klinkklare onzin over wordt verkondigt door personen waarvan ik betwijfel of ze wel eens een goede moddeling amp van dichtbij hebben gezien laatstaan er langere tijd op hebben gespeeld.

ik kan ook niks zeggen over buizenamps die ik nooit uitvoerig bespeeld heb maar andersom is blijkbaar wel makkelijk.

een goede moddeling amp

komt wel door de mix
klinkt niet met iedere gitaar of elementpositie hetzelfde
in mijn geval zelfs gedefinieerder met mijn strat dan bij mijn mesa die ik hiervoor had.
blaast ook je broekspijpen tot je knieen bij de juiste amps

zijn alle gemoddelde amps identiek aan het orgineel? vast niet maar de meeste van de gemoddelde amps ken ik niet eens in het echt.(wie wel :wink: ) ik moet de persoon nog ontmoeten die op een ac-30 hiwatt matchless engl diezel en alle fenders heeft gespeeld en ze blind kan herkennen.
er zijn er genoeg die erg dicht in de buurt komen en over het algemeen zijn ze uiterst bruikbaar en daar gaat het om.

oh ja het boeide me niet dus lama :-D

BramVersteeg
2 mei 2004, 19:21
amen