PDA

View Full Version : Line 6 Variax Acoustic 700 tijdens demo op 25 mei 2004



vettavillenl
30 april 2004, 17:02
te Oosterhout Noord Brabant, tevens demo van de Variax Workbench (nog niet verkrijgbaar!)

details op www.vettaville.nl

ReinoutV
1 mei 2004, 10:47
Ik heb op het Acoustic Strings in Raalte al even zo'n Variax Acoustic in handen gehad, maar waarom kunnen ze er, net als bij de 'gewone' Variax, geen fijne hals op zetten? Qua halzen kan ik best wat hebben, maar dit was echt een model honkbalknuppel. Toch wel een afknapper.

vettavillenl
1 mei 2004, 11:12
Weet je zeker dat je de Acoustic in handen hebt gehad en niet de 500 of 700. De reden waarom ik het vraag is dat de acoustic 700 nog niet wordt geleverd, ze worden momenteel verscheept en zullen in de komende week/weken worden uitgeleverd.

De hals van de 500 is wat groot, de 700 wat smaller maar van de 700 Acoustic voelt hij beter aan, meer zoals van een goede acoustische gitaar.

Picker
6 juni 2004, 00:18
Ik heb hem bespeeld vandaag. Voor wie het ding niet kent:

http://www.line6.com/VariaxAcoustic/

Het is een 'acoustische' gitaar met een kabeltje, waarmee je via een draai aan de knop allerlei andere gitaren kan laten spelen, zoals een 1930 Martin triple O, dreadnought, parlor, 12-snarig, enz. maar ook een banjo, gipsy, shamisen e.d.

Op de website wordt er hoog van opgegeven. Ik heb er vandaag een gespeeld en conclusie is:

BLEEEEEGHHHH...!!!!

Wat een ellende zeg! Rare geluiden, rare dynamiek, vreemde sustain, hele onnatuurlijke compressie, gek electronisch geluid, en de meeste geluiden zijn ECHT niet om aan te horen (zoals de banjo).

Kortom: niets voor mij. Brrrrr....

Anderszijds zag ik er ook een Scaggs (?) dreadnought van 90 Euri, en dat was een aanrader! Uiteraard helemaal budget gebouwd, mar de klank was heel behoorlijk, sterker nog, vrij goed zelfs, en de bespeelbaarheid was perfect! Ik zou geen enkele moeite hebben om met die gitaar de studio in te gaan. En dat voor 90 Euro, ongelooflijk...

Misschien ligt die Scaggs over een jaar vanzelf aan stukken, maar voorlopig is het een aanrader. Heel wat beter dan die Variax.

Picker.

bert k
6 juni 2004, 00:29
Was het geen Stagg? Das wel bekend. Goeie tip overigens.

Picker
6 juni 2004, 09:58
Was het geen Stagg? Das wel bekend. Goeie tip overigens.

Yep, dat was hem. Stagg.

Ik ben inmiddels (gelukkig) in de fase dat ik niet meer hoef te bezuinigen op gitaren, en heb daarom eigenlijk amper naar Stagg omgekeken. Ik herinner me een paar exemplaren uit die serie met een Adamas-achtig bovenblad. Die dingen waren best aan de prijs en ONGELOOFLIJK slecht! Loodzwaar (kon gelijk naar de fysiotherapeut nadat ik er eentje uit het rek had getild), beestachtig slordig afgewerkt van binnen (dikke, ongeschuurde vurenhouten planken met enorme lijmklodders en druppels) en het geluid was (acoustisch) eigenlijk afwezig. Je hoorde helemaal niets!

Maar deze dreadnought van gisteren was duidelijk door iemand anders ontworpen en gebouwd. Zijkanten waren van geverfd multiplex, top was geloof ik wel massief, mechanieken waren type HEMA, maar de klank was erg goed en de bespeelbaarheid perfect!

bert k
6 juni 2004, 16:37
Massieve top voor 90 euri? Dan ga ik er toch eens eentje vastpakken, das idd geen geld. Ik zit ook al een tijdje een klasse hoger, maar je weet maat nooit...

Mijn tip voor het weekend: ik heb gisteren even op een paar Landola's staan spelen. Als je een gitaar voor zo'n 500-600 euro zoekt is het niet gek. Mooie klank, licht bespeelbaar, en absoluut mooi uiterlijk!