PDA

View Full Version : Beat it



sebass
4 april 2002, 21:55
Ik heb even mijn versie van beat it op genomen. Door mijn stomme opname apperatuur klinkt alles erg rommelig (zelfs de power akkoorden). Luister maar even, hier heb ik dus mijn vingers op kapot gespeeld net.

http://www.geocities.com/zabasnl/mp3.htm

dan kijken bij beat it.

sebastiaan

p.s. als de site het even niet doet dan ligt die even plat omdat geocities vindt dat er teveel dataverkeer is dit gebeurt geloof ik al als twee mensen het mp3'tje hebben gedownload. even later doet hij het weer.

sebass
4 april 2002, 23:30
Heeft niemand het nog gehoord?? :S

PeArLjAm
5 april 2002, 10:22
Hey ik heb even geluisterd. De fragmenten waar fingerpicking in voor kwam klonken over het algemeen erg goed. Jammer dat die solo van Beat It erg slecht was opgenomen. In het begin was ie nog wel te herkennen maar daarna werdt het toch een beetje een brij zeg maar. Hoe lang speel je al?

sebass
5 april 2002, 16:18
Ja dat komt door de opname apperatuur, ik kan ook niet precies horen wat ik speel door die ruis en die noten die elkaar gaan overlappen. Ik speel 6 jaar. Ik had ook srv van eric johnson gespeeld. Die klinkt normaal gesproken erg goed maar bij die opname was het geluid zo slecht dat ik hem niet op internet wil zetten (dus moet het wel heel extreem zijn).

sebass
5 april 2002, 21:22
Dat stukje fingerpicking vond je wel goed. Bedoel je die stukjes met tappen of het eind die alternate picking, want fingerpicking komt er niet in voor?

Echoes
5 april 2002, 22:46
aardig :0)
als je dit na 6 jaar doet vind ik het niet zooo geweldig eigenlijk.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2002-04-05 21:51 ]</font>

sebass
5 april 2002, 22:58
Maar ik heb mezelf gitaar leren spelen en ik kan ook beter dat laat ik nog wel een keer horen. Je moet even door het slechte geluid heen luisteren er zitten best wel wat leuke dingen in qua atificial harmonics, tappen en alternate picking. Oke de bends heb ik een beetje verwaarloost maar de laatste keer dat ik deze solo speelde was een jaar geleden en ik wist niet meer precies hoe die ging dus dat probeerde ik ter plekke te bedenken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-04-05 22:06 ]</font>

PeArLjAm
5 april 2002, 23:19
Op 2002-04-05 20:22, schreef sebass:
Dat stukje fingerpicking vond je wel goed. Bedoel je die stukjes met tappen of het eind die alternate picking, want fingerpicking komt er niet in voor?


Ik bedoel van een van die andere nummers die op je site stonden..

Echoes
6 april 2002, 11:01
ok..was heus niet slecht hoor! en als je het jezelf aan heb geleerd ist een ander verhaal ja :smile:

Kitaarhiero
6 april 2002, 11:57
er zit een beetje teveel galm in en je laat het riff iets teveel doorklinken terwijl dat juist statacco moet. de solo vind ik wel heel goed trouwens.

Echoes
6 april 2002, 12:13
erg domme vraag, maar van wie is beat it eigenlijk? Wellicht als ik het origneel hoor dat ik het me beter kan inbeelden.
De solo loopt ook niet lekker vloeiend trouwens en als je hier je vingers op kapot speelt?! ist zo erg met je haha

PeArLjAm
6 april 2002, 12:55
Beat it is van Michael Jackson.. Toch??

Echoes
6 april 2002, 13:37
jah dacht ik ook, maar heeft die zo'n solo erin zitten dan?
klinkt niet bekend in ieder geval...

PeArLjAm
6 april 2002, 13:40
Ja volgens mij zit die solo er wel in want hij komt me erg bekend voor in ieder geval..

sebass
6 april 2002, 13:44
Ja het is van michael jackson. de solo word gespeeld of door jeniffer batten of eddie van halen. Oh ja en ik speelde mijn vingers kapot op die bend van d# naar e oftwel de hoogste die ik uit mijn gitaar kan krijgen. Dat bend niet lekker, dus op deze versie verwaarloosde ik ze een beetje.

Kitaarhiero
7 april 2002, 15:24
De solo is van Eddie Van Halen... het lead riff ook... Steve Lukhater speelt slag-gitaar...

Eddie van Halen
7 april 2002, 15:55
Yup!

Die bend van D# naar E moeilijk?
Mijn (hoge) E moet 'gebend' worden vanaf D !!!
Nou ja, ik snap in ieder geval niet wat er moeilijk aan is - of zeer aan doet. ligt het misschien aan de snaardikte? (ik speel op .009)

aadplagiaat
7 april 2002, 15:59
Ik wil alleen maar aardige dingen zeggen dus hier komt-ie.
Klinkt best wel aardig. Ik herken de solo hier en daar zelfs met de feel die Eddie van Halen er zelf in legde. Dapper hoor om dat te doen. (En het ons te laten horen).
Maar....heheh die "maar" kwam er natuurlijk aan....
Inderdaad de galm verstoort het geheel. Als je luistert naar de orginele solo klinkt die heel direct en heel strak, wellicht zelfs totaal zonder galm, hoogstens een (korte) delay? om zijn geluid voller te krijgen.

sebass
7 april 2002, 20:18
Ja er zit veel teveel delay in, de delay time staat heel fout dus dat moet ik nog even goed tweaken want er is niets mee te spelen. Ik bedoel trouwens ook de bend van d naar e en ik speel op ,010 dus na dertig keer die bend was mijn vel en mijn nagel iets van elkaar verwijderd en dat doet pijn, dit kwam omdat de b snaar onder mijn nagel schoot, wat je ook hoort bij de laatste bend. Verder is het inderdaad niet moeilijk om te benden maar het gaat op den duur wel pijn doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-04-07 19:21 ]</font>

sebass
7 april 2002, 21:39
Op 2002-04-07 14:59, schreef aadplagiaat:

Ik herken de solo hier en daar zelfs met de feel die Eddie van Halen er zelf in legde. Dapper hoor om dat te doen. (En het ons te laten horen).



dank je :grin:

Echoes
8 april 2002, 19:47
dat heb ik eigenlijk nooit (bend-verhaal)

nickelwound
9 april 2002, 00:04
Best wel goed gelukt! Volgens mij ligt het inderdaad een beetje aan de opname e.d. Om iets volledig identiek te spelen moet je ook net dezelfde sound hebben en das vrij moeilijk. Of je moet een grote portefeuille hebben. uiteindelijk kan alles altijd beter.

Echoes
9 april 2002, 11:33
zo ist ook weer...je kan nooit iedereen tevreden maken met je muziek :smile:

Eddie van Halen
13 april 2002, 23:19
Op 2002-04-08 23:04, schreef nickelwound:
...Of je moet een grote portefeuille hebben...


tja, ik heb wel een grote portefeuille, alleen jammer dat er niet zoveel geld inzit :wink:

nickelwound
14 april 2002, 00:14
Zo kan je het ook bekijken...leuk!!!

Eddie van Halen
21 april 2002, 15:17
Op 2002-04-07 19:18, schreef sebass:
...Ik bedoel trouwens ook de bend van d naar e en ik speel op ,010 dus na dertig keer die bend was mijn vel en mijn nagel iets van elkaar verwijderd en dat doet pijn, dit kwam omdat de b snaar onder mijn nagel schoot, wat je ook hoort bij de laatste bend. Verder is het inderdaad niet moeilijk om te benden maar het gaat op den duur wel pijn doen...


Je kunt natuurlijk ook een D op de B-snaar spelen, een pinch-harmonic zo ongeveer boven je halselement, en dan benden naar E (switch op brugelement). Da's een stuk makkelijker. Goed, je moet nog steeds 1 hele noot benden, maar je kunt wel beter bij de 15e fret als bij de 20ste nietwaar? :smile:

sebass
22 april 2002, 18:49
Ja dat is ook wel leuk :smile: Maar verder heb ik nooit zo'n probleem met benden. Ook met 1,5 bends niet. Maar toch de hele tijd benden is toch vervelend. Ik krijg trouwens morgen de cd die ik een keer had opgenomen. Ze hebben een jaar over het mixen gedaan. Het zijn gewoon wat covers maar ik ben wel benieuwd.

Megalodon
2 mei 2002, 22:31
Mensen, mensen...apparatuur hier, apparatuur daar. Tuurlijk is het waar dat het een genot is om naar een mooie opname te luisteren mits het een goede gitarist betreft. Als diezelfde goede gitarist op amateur-spullen speelt, zou je echt nog wel kunnen horen dat hij goed is.

In dit geval moet je maar eens de echte beat it luisteren http://www.gitaarnet.nl/audio/solo/beatit.mp3

Je moet toch toegeven, sebass, dat je die solo gewoon nog niet beheerst. Niet lullig bedoeld, gewoon de waarheid.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-05-02 21:35 ]</font>

sebass
3 mei 2002, 00:50
Hmm oke. Ik moet het wel doen zonder tremolo. Dus dat maakt wel een verschil. Ik ga nog wel een keer een betere opname maken en dan heb ik het niet over andere apparatuur maar gewoon beter spelen.
Trouwens in die solo van beat it zit van halen er op het laatst ook iets naast. Dat heb ik wel vaker gehoord ik zal het nog wel eens opzoeken het was in jump geloof ik waar hij ineens helemaal naast de drum zat, maarja iedereen maakt zijn fouten. En trouwens wat gaat er bij mij dan zo erg fout ?? Het is trouwens wel een eigen versie want ik heb er geen tab van ofzo en omdat ik ook geen tremolo heb heb ik hem maar helemaal omgegooid, vandaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-05-02 23:55 ]</font>

Megalodon
3 mei 2002, 01:28
Op 2002-05-02 23:50, schreef sebass:
Hmm oke. Ik moet het wel doen zonder tremolo. Dus dat maakt wel een verschil. Ik ga nog wel een keer een betere opname maken en dan heb ik het niet over andere apparatuur maar gewoon beter spelen.
Trouwens in die solo van beat it zit van halen er op het laatst ook iets naast. Dat heb ik wel vaker gehoord ik zal het nog wel eens opzoeken het was in jump geloof ik waar hij ineens helemaal naast de drum zat, maarja iedereen maakt zijn fouten. En trouwens wat gaat er bij mij dan zo erg fout ?? Het is trouwens wel een eigen versie want ik heb er geen tab van ofzo en omdat ik ook geen tremolo heb heb ik hem maar helemaal omgegooid, vandaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-05-02 23:55 ]</font>


Dat je het zonder tremolo moest doen, wist ik niet. Dat maakt natuurlijk wel uit bij deze solo. En dat je de solo expres omgegooid had naar eigen inzicht, had ik wel een beetje door, maar ik wist niet zeker waarom. Nu wel.

Goed, dit veranderd de zaak enigzins, maar dan nog: je timing lijkt niet helemaal juist tov het nummer. Eddie Van Halen zit er soms idd ook wel 's net naast, maar vreemd genoeg kun je er ook naast zitten zonder dat het storend is om te horen en dat het zelfs z'n charme heeft. Bij EVH is dit zeker het geval. Maar bij jouwe komt het ietwat slordig over als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar ik zeg wel dat je hiermee ook geen hoge ogen gaat gooien bij meer ervaren spelers. Ikzelf uploadde eerst ook van alles om maar wat op het net te hebben staan, omdat dat leuk is in deze tijd :smile:

Dat doe ik nu niet meer zomaar, want vaak was het gewoon nog niet strak genoeg en beheerste ik de solo gewoon nog niet.

Ik herken in jouw spel veel van mezelf van een paar jaar geleden. Nu ben ik dus weer een paar jaar verder en dan scheelt enorm. Geloof me; als jij over 4 jaar deze opnames terug hoort begrijp je precies wat ik nu bedoel. Je komt er wel, maar je moet kritisch blijven tegenover jezelf, zeker als je geen docent hebt (heb ik ook niet). Ik ben altijd kritisch tegenover anderen, wat niet altijd in goede aarde valt, maar ik ben ook heel kritisch tegenover mezelf.

Ik ben wel benieuwd hoe je volgende versie dan wordt, zonder te veel echo :smile: En ik zal zelf ook een solo uppen waar ik zelf mee bezig ben. Misschien leuk.

sebass
4 mei 2002, 00:01
De verbeterde solo staat erop. Het word nog steeds op een les paul gespeeld zonder tremolo (ook geen bigsby :smile:
Er zit bij 10 seconden en 22 seconden een kleine misstap hoor ik nu net.

sebass
4 mei 2002, 01:31
hmm bij nader inziens vind ik het niet echt een verbeterde versie. Damn volgende keer beter. Ik hoor dat altijd pas later dat het niet klinkt. Als je de hele tijd die solo aan het doen bent hoor je geen verschil meer pas als je even andere liedjes hebt geluisterd en je luister er dan naar denk je ineens auw.