PDA

View Full Version : RACK PIX



ieme
29 april 2004, 18:05
Post hier eens mooie RACK-PIX van profs of je eigen... ben benieuwd, ook graag uitleg over de verschillende units!

Tot later!

Maiden Michiel
29 april 2004, 19:18
Ja, ik zou ook wel eens e.e.a. over schakelingen/aansluitingen willen lezen en zien

BramVersteeg
30 april 2004, 01:24
Volgens mij zijn er al heel veel van die topics maarja............kijken kan nooit kwaad :lol:

Phyrexian
30 april 2004, 10:29
Okay here we go, first pic of the topic. Niet echt rack-rack zoals jullie het bedoelen, maar m'n bassamp zit in een rack.
Deze foto is in onze repetitieruimte.

http://www.everlasting.be/bart/gitaarforum/ashville_shizza_april_2004.jpg

LordRiffenstein
30 april 2004, 10:48
Het rackie:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Rack.jpg

ieme
1 mei 2004, 10:17
De setup van John Ou
http://community.webshots.com/s/image10/0/92/22/132509222MvZXil_ph.jpg

LordRiffenstein
1 mei 2004, 11:50
En hiero een plaatje van 2 weken geleden:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/New%20rig.jpg

BramVersteeg
1 mei 2004, 13:07
De setup van John Ou
http://community.webshots.com/s/image10/0/92/22/132509222MvZXil_ph.jpg

Nice :razz: :-D

ieme
1 mei 2004, 15:18
En hiero een plaatje van 2 weken geleden


Mooi spul yoeri!! nog veranderingen in t vooruitzicht?

Analie-G
1 mei 2004, 17:21
En hiero een plaatje van 2 weken geleden:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/New%20rig.jpg

Maar euhhhh :

Hoe gebruik je dit alles nou in combinatie met je EnGL ...??? Je had een Boss ..waar gebruik je die voor ??

Ik neem aan dat je met je ENGL scheurt ......?

Hoe aangesloten ....vooral de signaal routing ....???
Analie-G

LordRiffenstein
2 mei 2004, 09:16
Mooi spul yoeri!! nog veranderingen in t vooruitzicht?

Uiteraard :razz: Ik heb nog wat leuk spul onderweg!!

LordRiffenstein
2 mei 2004, 09:22
Maar euhhhh :

Hoe gebruik je dit alles nou in combinatie met je EnGL ...??? Je had een Boss ..waar gebruik je die voor ??

Ik neem aan dat je met je ENGL scheurt ......?

Hoe aangesloten ....vooral de signaal routing ....???
Analie-G

Tussen gitaar en de versterker zitten enkele effecten, die worden geschakeld via een Axess Electronics GRX-4. In de 4 loops van de GRX-4 zitten:

-GX-700, enkel nog voor wah omdat die midi-controllable is maar ik heb een Teese RMC3 gekocht, volgende week is die er, dan vliegt de GX-700 eruit
-Mod Pro, voor al de modulatie effecten voor de pre-amp, sommige fx vind ik lekker klinken, anderenniet dus het wordt afwachten en testen of die blijft
-Boss SD-1 voor een cleane boost
-Ibanez TS-10 voor lead boost, voor bluesy licks etc.. De SD-1 en TS-10 zullen binnen enkele weken vervangen worden door 1 pedaaltje, een FoxRox ZIM

De out van de GRX-4 gaat de versterker in en de G-Major hangt in de loop. Verder zit er nog een Furman AR-2306 voltage regulator in.

BramVersteeg
2 mei 2004, 11:23
Maar euhhhh :

Hoe gebruik je dit alles nou in combinatie met je EnGL ...??? Je had een Boss ..waar gebruik je die voor ??

Ik neem aan dat je met je ENGL scheurt ......?

Hoe aangesloten ....vooral de signaal routing ....???
Analie-G


-GX-700, enkel nog voor wah omdat die midi-controllable is maar ik heb een Teese RMC3 gekocht, volgende week is die er, dan vliegt de GX-700 eruit
-Mod Pro, voor al de modulatie effecten voor de pre-amp, sommige fx vind ik lekker klinken, anderenniet dus het wordt afwachten en testen of die blijft
-Ibanez TS-10 voor lead boost, voor bluesy licks etc.. De SD-1 en TS-10 zullen binnen enkele weken vervangen worden door 1 pedaaltje, een FoxRox ZIM

Ik dacht dat je pas geleden een topic had geopend dat 'het einde is in zicht' heette??? :razz:
Maar je Line6 er misschien weer uit?? Waarom? En heb je al over die FoxRox ZIM gespeeld of is het afwachten?

LordRiffenstein
2 mei 2004, 13:33
Ik dacht dat je pas geleden een topic had geopend dat 'het einde is in zicht' heette??? :razz:
Maar je Line6 er misschien weer uit?? Waarom? En heb je al over die FoxRox ZIM gespeeld of is het afwachten?

Het einde is in zicht, maar ik heb geen enkel idee hoe ver weg het nog is :razz: De Mod Pro moet ik nog eens helemaal opnieuw tweaken om te bekijken of ik er kan uithalen wat ik wil. De ZIM is afwachten maar met de veelzijdigheid denk ik dat het niet fout kan gaan!

BramVersteeg
2 mei 2004, 14:56
Het einde is in zicht, maar ik heb geen enkel idee hoe ver weg het nog is :razz:

+1 :-D

Chiel
2 mei 2004, 19:18
Yoeri, die FoxRox wat is dat precies voor een pedaal? Ik ben al heel lang op zoek naar een 'allround' boost pedaal en ben nu aan het overwegen om een Fulltone Fat Boost aan te schaffen.

Maiden Michiel
3 mei 2004, 09:02
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.

Maiden Michiel
3 mei 2004, 09:03
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.

LordRiffenstein
3 mei 2004, 09:23
Yoeri, die FoxRox wat is dat precies voor een pedaal? Ik ben al heel lang op zoek naar een 'allround' boost pedaal en ben nu aan het overwegen om een Fulltone Fat Boost aan te schaffen.

Chiel,

de ZIM is eigenlijk een 2-kanaals boost/od-pedaal. Channel A is een boost met volume en drive, channelB heeft volume, drive, een voicing setting met 8 voicings en een Depth om de voicing aan te passen. Elk kanaal heeft een interne EQ. Elk kanaal heeft apart een in en out waardoor ze perfect bruikbaar zijn in een looper. Het pedaal op zich lijkt me al super veelzijdig en dan heb je nog eens de mogelijkheid om andere 'ZIM-cards' aan te schaffen. Hierdoor verander je eigenlijk het kanaal, je kan zo binnenkort een TS-card of een distortion of fuzz card krijgen. Per kanaal een aparte card dus perfect aanpasbaar.

http://www.foxroxelectronics.com/ZIM%201.html

wimmeltje
3 mei 2004, 10:32
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.

Post even een plaatje van het rek. Pertrucci heeft zoveel verschillende rekken dat is echt geen idee heb welke je bedoeld.

wimmeltje
3 mei 2004, 10:34
Is het dit rek van petrucci wat je bedoeld??

http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15a.jpg

http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15b.jpg

http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15c.jpg

Maiden Michiel
3 mei 2004, 11:04
Ja die ja, en met al die kabels daar achter word ik er ook weinig wijzer uit

Iced Dragon
3 mei 2004, 11:48

dit trekt verdacht veel op 't mijne!

wimmeltje
3 mei 2004, 11:56

dit trekt verdacht veel op 't mijne!

Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??

wimmeltje
3 mei 2004, 11:57

dit trekt verdacht veel op 't mijne!

Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??

LordRiffenstein
3 mei 2004, 11:58
Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??

Hij gebruikt 2 RKs in stereo voor zijn crunch/lead tones en eentje is backup en gebruikt 2 Lonestars voor clean, ook in stereo. Voor de rest heeft hij alle fx dubbel voor backup.

wimmeltje
3 mei 2004, 12:00
Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??

Hij gebruikt 2 RKs in stereo voor zijn crunch/lead tones en eentje is backup en gebruikt 2 Lonestars voor clean, ook in stereo. Voor de rest heeft hij alle fx dubbel voor backup.

Kzie toch maar 1 G-Force en 1 GTR4000. Explain.

EmgMaster
3 mei 2004, 12:22
Betrouwbaar spul waarschijnlijk :-D :-D

LordRiffenstein
3 mei 2004, 12:32
Kzie toch maar 1 G-Force en 1 GTR4000. Explain.

Ik denk dat hij vooral delays en reverbs gebruikt vandaar dubbele 2290 en M3000. Ik denk dat hij uit de G-force chorus haalt en pitch uit de GTR4000. Ik zal even het artikel in Guitarist moeten opzoeken wat er precies inzit en waarom.

wimmeltje
3 mei 2004, 13:09
Kzie toch maar 1 G-Force en 1 GTR4000. Explain.

Ik denk dat hij vooral delays en reverbs gebruikt vandaar dubbele 2290 en M3000. Ik denk dat hij uit de G-force chorus haalt en pitch uit de GTR4000. Ik zal even het artikel in Guitarist moeten opzoeken wat er precies inzit en waarom.

Interessant. Ik dacht dat de GTR4000 ook erg goed was met chorus. Ik zou eerder kiezen voor een chorus uit een Eventide dan uit de G-Force maar door de euri omstandigheden kan ik geen Eventide betalen en zal ik het moeten doen met een G-Force en M3000 is toch wel een beetje een galm unit? Ik dacht dat Petrucci altijd Galm van Lexicon gebruikte.

wimmeltje
3 mei 2004, 13:09
Kzie toch maar 1 G-Force en 1 GTR4000. Explain.

Ik denk dat hij vooral delays en reverbs gebruikt vandaar dubbele 2290 en M3000. Ik denk dat hij uit de G-force chorus haalt en pitch uit de GTR4000. Ik zal even het artikel in Guitarist moeten opzoeken wat er precies inzit en waarom.

Interessant. Ik dacht dat de GTR4000 ook erg goed was met chorus. Ik zou eerder kiezen voor een chorus uit een Eventide dan uit de G-Force maar door de euri omstandigheden kan ik geen Eventide betalen en zal ik het moeten doen met een G-Force en M3000 is toch wel een beetje een galm unit? Ik dacht dat Petrucci altijd Galm van Lexicon gebruikte.

ieme
3 mei 2004, 16:31
http://img2.imageshack.us/img2/4540/georgelynch.jpg

kokeleko
3 mei 2004, 17:00
He Ieme , niet met mijn fotoos patsen ja :D

amon
3 mei 2004, 17:01
prachtig om te zien (en waarschijnlijk ook om te horen).

ik hou van kabeltjes, knopjes en rackjes!

ieme
3 mei 2004, 17:04
He Ieme , niet met mijn fotoos patsen ja :D
Waar heb je em vandaan? ik wil MEER MEER MEER!!

wimmeltje
3 mei 2004, 17:28
Ik zal ook even een foto van mijn rek maken hier op forum. Moet hem ff wat kleiner fotosoepen want 1024 * 768 is beetje aan de grote kant

ieme
3 mei 2004, 17:35
Ik zal ook even een foto van mijn rek maken hier op forum. Moet hem ff wat kleiner fotosoepen want 1024 * 768 is beetje aan de grote kant
Vult mooi op man! ben erg benieuwd! ff foto met alles erbij, pedaal, gitaren, speakers alles!

Maiden Michiel
3 mei 2004, 19:11
prachtig om te zien (en waarschijnlijk ook om te horen).

ik hou van kabeltjes, knopjes en rackjes!

+666!!

ED BOB
3 mei 2004, 22:37
http://bandopbezoek.nl/pictures/ENGL-setup.jpg

greetz, Ed

Analie-G
4 mei 2004, 03:28
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.

Dat rackie van John is een 3 weg systeem ......3 mesa`s ..geen backups...
die roadies kunnen praktisch alles maken wat er kapot gaat en anders heeft hij zo een nieuwe van de dichtsbij zijnde dealer....

Die dubbele TC delay : links en rechts .....verschillende delay tijden ....die apparaten hebben namelijk maar 1 delay ...dus geen ping pong etc.....
2 M3000 : hij schakelt ze niet met midi ...trage schakeling + het effect komt na een seconde pas erop dus : 1 m3000 voor de lange galm en de andere voor de korte.....
G Force is voor de Mod FX.....en de Harmoniser echt voor de Harmony stukken en evt toevoeging van de Pitch Detuner samen met de GForce chorus ..heel erg breed ...

Dit is de linker rack !!
De rechter rack bevat allemaal apparaten die de pre-amp signaal bewerken voor de droge signaal ...dus als je evt een compressor wilt op je droge signaal.....

tis nu erg laat ..ik ga nu maar eens slapen .....
Anand

Tja bekabeling .....blijft spannend he ..

wimmeltje
4 mei 2004, 11:17
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rek.JPG

Er zijn al wat dingen veranderd. Eindtrap is naar beneden verhuisd. En de blinde plaat boven daar zit nu een EW-172 van sennheiser.

De pics die updated zijn houden jullie nog van me tegoed.

EDIT: Er staat bij de nieuwe foto's ook Marshall JCM800ZW 2203 Top bij :cool:

Maiden Michiel
4 mei 2004, 11:29
Nice!!!!!!!!!!! 8-)

Anavrin
4 mei 2004, 11:58
als het goed is, komt alles deze week binnen, dus echte foto's moet ik nog gaan maken (maar da's een beetje moeilijk om foto's te maken van iets wat je niet hebt), maar hier is al een guitargeek-paint-copy-paste-ding:
http://members.home.nl/anavrin88/guitargeek.JPG
aangezien het een simpele setup is, spreekt alles voor zich:
Receiver-output ---> Tuner-input - Tuner-output ---> Amp-input - Amp-output ---> Mooie muziekjes (of mijn ouders geciteerd:" Zet die takkeherrie zachter!!!"). Ik wilde eigenlijk een 4 HE rack, maar dat wordt er waarschijnlijk toch 1 van 6 omdat de amp alleen een input aan de voorkant heeft, en er dan dus geen ruimte is om die kabels doorheen te duwen.

wimmeltje
4 mei 2004, 13:06
Zijn er nog meer foto's?? Morris heb je al foto's van je 3+SE VHT Lex?? En je nieuwe engl top met Eventide?? Ko, jij nog veranderingen en foto's??

Maiden Michiel
4 mei 2004, 14:25
Ik wou dat ik het ook kon hebben over mijn Eventide en mijn VHT... :)

kokeleko
4 mei 2004, 14:30
Ko heeft geen veranderingen, wel slechte fotoos.

http://img4.imageshack.us/img4/3319/Rackupdate.jpg

Cabs die ik heb zijn twee 1922 cabs (2x12") met daarin V-30 speakers.
De Valvestate zit er nog in van mijn w/d/w opstelling, nu is het stereo.

Rectifier
4 mei 2004, 15:04
Ik heb wel veranderingen :lol:
Ik heb inmiddels 2 Shokmount racks ipv deze 6HE kunststof bak.

Foto's van nieuwe rack volgen binnenkort.

http://members.home.nl/d.reeb/website6.jpg

Iced Dragon
4 mei 2004, 15:16
Ik heb wel veranderingen :lol:
Ik heb inmiddels 2 Shokmount racks ipv deze 6HE kunststof bak.

Foto's van nieuwe rack volgen binnenkort.

http://members.home.nl/d.reeb/website6.jpg

damn, nog altijd *kwijlkwijlkwijl*

wat voor FX-processor is dat eigenlijk?

wimmeltje
4 mei 2004, 15:18
Lexicon MPX G2 en R1 Footcontroller toch??

Iced Dragon
4 mei 2004, 15:22
hé wimmeltje,
uw 2/90/2 heeft precies hetzelfde frontpanel als de 2/50/20, is dit nog de oude versie of zo??

is er veel verschil qua klank met de 2/50/2?

Iced Dragon
4 mei 2004, 15:24
Lexicon MPX G2 en R1 Footcontroller toch??

ah ja, heb het zien staan boven de display. Sorry.

te vergelijken met een G-major/force? Of is deze vraag slecht geplaatst?

Rectifier
4 mei 2004, 15:29
Lexicon MPX G2 en R1 Footcontroller toch??

ah ja, heb het zien staan boven de display. Sorry.

te vergelijken met een G-major/force? Of is deze vraag slecht geplaatst?

Je mag het van mij overal mee vergelijken als je maar in vredesnaam niet gaat vragen welke beter is, want dat hebben we hier al 300.000x gehad :-? -> :D

Idd. de G2 en R1 op de grond. Zeer flexibel.
Ik wou ook wel een megarack maar transport en ruimte is een probleem dus los ik het op met een alles in 1 doos :wink:

Iced Dragon
4 mei 2004, 15:50
man, man, man,
wat een rek

'simpel' maar doeltreffend :-D

zou direct willen wisselen 8-)

Rectifier
4 mei 2004, 16:09
Voorlopig moet ik ook effe kalm aan doen.
Deze hobby loopt de spuigaten uit :-?

BramVersteeg
4 mei 2004, 16:29
Ik heb wel veranderingen :lol:
Ik heb inmiddels 2 Shokmount racks ipv deze 6HE kunststof bak.

Foto's van nieuwe rack volgen binnenkort.

http://members.home.nl/d.reeb/website6.jpg

Nice!! :o 8-)

BramVersteeg
4 mei 2004, 16:32
Zijn er nog meer foto's?? Morris heb je al foto's van je 3+SE VHT Lex?? En je nieuwe engl top met Eventide?? Ko, jij nog veranderingen en foto's??

ENGL SE, VHT, Eventide :o
Volgens mij heeft er hier iemand z'n ferrari verkocht :-D
Da eventide spul he, wat doet dat nou eigenlijk?
Het kost zo pokkeduur dat het wel heel speciaal moet zijn. Kheb eens gehoord dat da 14.000 pleuri kost! Zal wel lulkoek zijn denk ik(hoop ik).
Veel plezier ermee iig.
Grz. Bram

Analie-G
4 mei 2004, 17:09
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rek.JPG

Er zijn al wat dingen veranderd. Eindtrap is naar beneden verhuisd. En de blinde plaat boven daar zit nu een EW-172 van sennheiser.

De pics die updated zijn houden jullie nog van me tegoed.

EDIT: Er staat bij de nieuwe foto's ook Marshall JCM800ZW 2203 Top bij :cool:

Hi Wimmeltje ,
Mooi rackie kerel !! Die samsons zijn wel erg in he ...??

Vraagje : jou bradshaw , is dat de oude model of zo ??
Ik zie tegenwoordig alleen maar de zilveren line mixers en audio controllers .....wat kan je met dat ding van jou allemaal doen ?
Anand

wimmeltje
4 mei 2004, 17:11
Yup ik had mijn ferrari verkocht. Neej dat is niet waar. Gewoon veel sparen en als je op een moment gaat spelen en je gaat er financieel ook nog iets aan over houden dan kan je een heel eind komen. Zolang het je hobbie is en je moet het financieren met je bijbaantje of je werk met alle andere kosten erbij zal het erg moeilijk worden. Ik heb die tijd ook gehad dus weet waar ik het over heb. Als je wat geld overhoudt kan je dus altijd leuke dingen kopen. Ik heb ook een Eventide gehad een blauwe maandag. Wel een GTR4000. Super apparaat kwa klanken maar zeker niet de makkelijkste om te programmeren. Ik ben niet zo een super held in programmeren dus het was voor mij snel weer bekeken. De Eventide kocht ik toen voor 4000 eurie en heb ik er ook weer voor kunnen verkopen dus ik heb gelukkig niks eraan verloren. VHT is zeker niet de goedkoopste maar als je gaat kijken wat gear kost in dezelfde kwaliteit zal het best meevallen vind ik. Ik vind ook dat je gear moet gebruiken waarvan je zelf denkt dat het super is voor je. Als je een VHT GP3 koopt maar je vind het niet je sound en je vind de JMP-1 van marshall beter en vetter klinken moet je ook zeker niet voor de VHT gaan. Laat je portomennee beslissen over de financien en je gehoord over het geluid. Als iemand commentaar heeft op het geluid van mij of op mijn spullen is dat ZIJN probleem en niet de mijne. Ik ben erg tevreden met mijn geluid en dat is voor mij het belangrijkste. Jij moet er mee spelen en ik niet. Dus zorg ervoor dat je iets hebt waar je zelf helemaal achter staat.

wimmeltje
4 mei 2004, 17:52
Hi Wimmeltje ,
Mooi rackie kerel !! Die samsons zijn wel erg in he ...??

Vraagje : jou bradshaw , is dat de oude model of zo ??
Ik zie tegenwoordig alleen maar de zilveren line mixers en audio controllers .....wat kan je met dat ding van jou allemaal doen ?
Anand

Heej Anand,

Ja, Dit is het oude model. Dit is nog de RSB-18. Het Nieuwe Model (RS-10) is wat kleiner en kan zonder rack unit gebruikt worden. Ik heb altijd een complete unit waarbij ik ook 2HE nodig heb voor de rack unit. Wat ik ermee kan doen?? Om te beginnen kan ik de footcontroller elk knopje (18 stuks) een midi commando laten uitvoeren. Alles doorelkaar. Kan alles programmeren zoals ik het wil hebben. Ik heb 10 Mono loops voor pedaaltjes op aan te sluiten. In mijn geval 3 in gebruik: de DTR-1000 tuner, TS-9 en Mod Pro. De 11de loop is een stereo loop. Wordt vaak gebruikt icm eventides. Verder heb ik nog 4 knoppen waarmee ik een relais kan schakelen. Moment en continue. 5 knoppen waar ik volledige presets in kan prgrammeren zodat de ene uit springt als ik een andere indruk. Hiermee schakel ik de presets op mijn GP3 en G-Force en Mod Pro. Verder reageerd RSB op de midi signalen van mijn G-Force en gaan de ledjes van mijn pedalenbord (RSB-118F) aan waar de effecten staan geprogrammeerd die ik in die bepaalde preset heb aanstaan. Zo kan ik ze ook nog eventueel als het nodig is iets erbij zetten of eruit halen. Dat is snel uitgelegt dat ik met mijn RSB doe.[/quote]

BramVersteeg
4 mei 2004, 18:30
Yup ik had mijn ferrari verkocht. Neej dat is niet waar. Gewoon veel sparen en als je op een moment gaat spelen en je gaat er financieel ook nog iets aan over houden dan kan je een heel eind komen. Zolang het je hobbie is en je moet het financieren met je bijbaantje of je werk met alle andere kosten erbij zal het erg moeilijk worden. Ik heb die tijd ook gehad dus weet waar ik het over heb. Als je wat geld overhoudt kan je dus altijd leuke dingen kopen. Ik heb ook een Eventide gehad een blauwe maandag. Wel een GTR4000. Super apparaat kwa klanken maar zeker niet de makkelijkste om te programmeren. Ik ben niet zo een super held in programmeren dus het was voor mij snel weer bekeken. De Eventide kocht ik toen voor 4000 eurie en heb ik er ook weer voor kunnen verkopen dus ik heb gelukkig niks eraan verloren. VHT is zeker niet de goedkoopste maar als je gaat kijken wat gear kost in dezelfde kwaliteit zal het best meevallen vind ik. Ik vind ook dat je gear moet gebruiken waarvan je zelf denkt dat het super is voor je. Als je een VHT GP3 koopt maar je vind het niet je sound en je vind de JMP-1 van marshall beter en vetter klinken moet je ook zeker niet voor de VHT gaan. Laat je portomennee beslissen over de financien en je gehoord over het geluid. Als iemand commentaar heeft op het geluid van mij of op mijn spullen is dat ZIJN probleem en niet de mijne. Ik ben erg tevreden met mijn geluid en dat is voor mij het belangrijkste. Jij moet er mee spelen en ik niet. Dus zorg ervoor dat je iets hebt waar je zelf helemaal achter staat.

Wey wimmetje,
dat was niet bedoeld om je te beledigen hoor. :wink:
Ik mag ook niet klagen met m'n Diezel. Maar je ziet alleen niet vaak mensen een Eventide kopen, vandaar. Maar is het gewoon een zuper multieffectprocessor of wat?? En 4000 euri valt nog mee vergeleken met de 14.000 die ik in gedachte had :razz: Ik wou dat ik poen verdiende met spelen :( Ik ben wel erg benieuwd hoe je setje dadelijk gaat klinken hoor! Post maar foto's en soundclips als alles er is!
Grz. Bram

BramVersteeg
4 mei 2004, 18:44
Ik zit net op ebay.com te kijken, staan toch best wat eventide spullekes op. En bij lange na geen 4000 euri. Misschien een idee wimmetje?
Hebben ze die dingen eigenlijk in Nederland?

morris
4 mei 2004, 20:23
Zijn er nog meer foto's?? Morris heb je al foto's van je 3+SE VHT Lex?? En je nieuwe engl top met Eventide?? Ko, jij nog veranderingen en foto's??

Nog niet! Ik houd het nog even spannend... Ik weet wel al dat het 14/16 HE gaat worden... Dus ik ga de racks splitsen in een pre- en een post gain gedeelte. In principe heb ik bijna alles. Alleen nog een switcher en een mixer voor de W/D/W setup.
Het kleine rackje (3+SE/G2/VHT) is inmiddels klaar.

weet iemand toevallig wat een DMC System Mix+ normaal kostte (toen die nog gemaakt werd)? Ik moet een bod doen op een 2e hands....

Rectifier
4 mei 2004, 21:57
Maat,

Ik zou je echtgenote niet verkopen.
Met een goeie staafmixer (+hulpstukken) is er geen betere MIXER die je je kan veroorloven :lol: :lol: :lol:

morris
4 mei 2004, 22:00
:wink:

wimmeltje
5 mei 2004, 07:48
Ik zit net op ebay.com te kijken, staan toch best wat eventide spullekes op. En bij lange na geen 4000 euri. Misschien een idee wimmetje?
Hebben ze die dingen eigenlijk in Nederland?

In de USA kosten ze idd niet veel en daar worden ze ook erg veel gebruikt. In Europa zijn ze vrij schaars en is de prijs ook gewoon hoger.

wimmeltje
5 mei 2004, 07:49
Zijn er nog meer foto's?? Morris heb je al foto's van je 3+SE VHT Lex?? En je nieuwe engl top met Eventide?? Ko, jij nog veranderingen en foto's??

Nog niet! Ik houd het nog even spannend... Ik weet wel al dat het 14/16 HE gaat worden... Dus ik ga de racks splitsen in een pre- en een post gain gedeelte. In principe heb ik bijna alles. Alleen nog een switcher en een mixer voor de W/D/W setup.
Het kleine rackje (3+SE/G2/VHT) is inmiddels klaar.

weet iemand toevallig wat een DMC System Mix+ normaal kostte (toen die nog gemaakt werd)? Ik moet een bod doen op een 2e hands....

Heb je al een foto van je kleine rackje?

wimmeltje
5 mei 2004, 11:04
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

LordRiffenstein
5 mei 2004, 11:31
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

Tja, met al die mega-racks, ik word er helemaal stil van.

Waarom verkoop jij je rack binnenkort?

BramVersteeg
5 mei 2004, 12:13
Ik zit net op ebay.com te kijken, staan toch best wat eventide spullekes op. En bij lange na geen 4000 euri. Misschien een idee wimmetje?
Hebben ze die dingen eigenlijk in Nederland?

In de USA kosten ze idd niet veel en daar worden ze ook erg veel gebruikt. In Europa zijn ze vrij schaars en is de prijs ook gewoon hoger.

Is het dan niet voordeliger om je Eventide uit de USA over te laten komen? Kun je hem hier voor meer verpatsen:D

BramVersteeg
5 mei 2004, 12:15
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

Dat vind ik nou ook. Iedereen zou een rack moeten kopen, valt er hier ook nog eens iets te beleven :lol:

wimmeltje
5 mei 2004, 15:26
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

Tja, met al die mega-racks, ik word er helemaal stil van.

Waarom verkoop jij je rack binnenkort?

Ga verhuizen naar het buitenland voor mijn werk

kokeleko
5 mei 2004, 15:27
Ben je je zooi nou al kwijt dan?

LordRiffenstein
5 mei 2004, 15:30
Ga verhuizen naar het buitenland voor mijn werk

Enne, alles moet samen of kunnen er ook onderdelen gekocht worden?

Ik kan nog wel een setje blue wheels gebruiken :razz:

Maiden Michiel
5 mei 2004, 15:32
Tering, als ik geld had...

wimmeltje
5 mei 2004, 21:25
Nope heb het nog niet verkocht. Ik wil het liefst mijn Pre-power an G-Force als eerst verkopen. Kist is niet tekoop behalve als iemand alles compleet in een koop koopt. Dan zit er echt alles bij.

Rectifier
6 mei 2004, 01:24
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

Sommige mensen maken het er ook naar dat er redelijk wat gitaristen zich scheel ergeren aan het dalende niveau van dit forum

Hoe spijtig het ook is moeten we het dus bij onszelf zoeken :roll:

wimmeltje
6 mei 2004, 07:39
ligt het nu aan mij of wordt het steeds stiller hiero??

Sommige mensen maken het er ook naar dat er redelijk wat gitaristen zich scheel ergeren aan het dalende niveau van dit forum

Hoe spijtig het ook is moeten we het dus bij onszelf zoeken :roll:

Misschien moeten wij daar dan maar iets aan gaan doen??

kokeleko
6 mei 2004, 16:01
Sommige mensen maken het er ook naar dat er redelijk wat gitaristen zich scheel ergeren aan het dalende niveau van dit forum
Hoe spijtig het ook is moeten we het dus bij onszelf zoeken :roll:

Oh, Heer geef me weilanden, ...........koeien genoeg :D

Chiel
6 mei 2004, 16:13
Mijn nieuwe floorboard is helemaal klaar. Nu nog mijn hele hebben en houden nog verhuizen naar een shockmounted rack (12HE oid) en mijn BagEndjes inbouwen in een degelijke flightcase. Zal van 't weekend eens ff wat foto's schieten :D .

BramVersteeg
6 mei 2004, 16:16
Ik ben benieuwd! :o

kokeleko
6 mei 2004, 16:21
Wat voor controller heb je nu tegenwoordig, nog steeds de GT3?

Chiel
6 mei 2004, 20:34
Yep. Werkt eigenlijk best wel naar mijn zin zo. Heb een hele poos zitten dimdammen om een Groundcontrol aan te schaffen, maar nu ik het expressiepedaal erbij kan gebruiken is het geheel al stukken gemakkelijker in het gebruik geworden, terwijl de Groundcontrol niet eens datgene kan dat ik echt wil realiseren met een pedalboard. Tja, >900euro (All Access, Ernst etc.) vind ik dan weet een beetje té veel van het goede. Koop ik liever met wat extra's erbij een VHT preamp erbij :D .

wimmeltje
8 mei 2004, 11:19
Ok mensen heeft even geduurd voor ik tijd had om de plaatjes op internet te zetten, maargoed dan heb je ook iets. Als het plaatje iets te groot is. SORRY!!!

http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rek999.JPG

Maiden Michiel
8 mei 2004, 11:27
Prachtig zo'n gedetailleerde foto!!

Wat doet die Rocktron?

BramVersteeg
8 mei 2004, 12:36
:o Ziet er erg smakelijk uit!

wimmeltje
8 mei 2004, 15:39
Prachtig zo'n gedetailleerde foto!!

Wat doet die Rocktron?

Die rocktron daar zit de footcontroller aan waarmee ik midi signalen kan sturen maar al mijn apparaten. Verder zitten er 10 mono en 1 stereo loop op.

Rectifier
8 mei 2004, 17:46
Let op, nog zo'n gedetailleerde foto.... :D :D :D

http://members.home.nl/d.reeb/website7.JPG

soup
8 mei 2004, 18:28
Ok mensen heeft even geduurd voor ik tijd had om de plaatjes op internet te zetten, maargoed dan heb je ook iets. Als het plaatje iets te groot is. SORRY!!!

http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rek999.JPG
hallo , ik ken eigenlijk nix van al dat rack gear gedoe maar wat is dat eigenlijk onder die sennheiser??is dat om je gitaar te stemmen?? :oops: :???:
dus die korg he

wimmeltje
8 mei 2004, 18:40
hallo , ik ken eigenlijk nix van al dat rack gear gedoe maar wat is dat eigenlijk onder die sennheiser??is dat om je gitaar te stemmen?? :oops: :???:
dus die korg he

Korg DTR1000 Tuner. Niks meer als een stem apparaat.

wimmeltje
8 mei 2004, 18:43
Let op, nog zo'n gedetailleerde foto.... :D :D :D

http://members.home.nl/d.reeb/website7.JPG

Mooi Rekje Man!!!, Maar zijn de kisten bij elkaar niet zwaarder dan de apparatuur die erin zit??

Rectifier
8 mei 2004, 19:18
Thanx dude,

Ja Hernia zat erbij inbegrepen :(

Maar wie mooi wil zijn..... mot zwaar beuren 8-)

wimmeltje
8 mei 2004, 19:24
Thanx dude,

Ja Hernia zat erbij inbegrepen :(

Maar wie mooi wil zijn..... mot zwaar beuren 8-)

Heb er zelf ook last van. Maarja, We moeten maar. Vind die traanplaat van je kist er ruig eruit zien. Heb je die kisten zelf gemaakt??

Rectifier
8 mei 2004, 19:58
Nee laten maken door een bevriende gitarist.
Die maakt zulke spullen op bestelling.

Het traanplaat maakt de case niet zo veel zwaarder.
Ik ben nu bezig een hondje te maken... "woef" :wink:

kokeleko
8 mei 2004, 20:00
Ik ben nu bezig een hondje te maken... "woef" :wink:

Doe je wel een rubbertje om :-D

Rectifier
9 mei 2004, 00:05
Ik ben nu bezig een hondje te maken... "woef" :wink:

Doe je wel een rubbertje om :-D

Neuh, Wodan voelt er niet zo veel van :lol:

T'is in een wip gebeurt :D

skabouter
9 mei 2004, 10:09
hier mijn rackpics :)

http://community.webshots.com/photo/81290093/134739617OQftCO
http://community.webshots.com/photo/81290093/134739798Nlifup
http://community.webshots.com/photo/81290093/134741162TuBlrA
http://community.webshots.com/photo/81290093/134740975GNsRJZ

wimmeltje
9 mei 2004, 12:04
hier mijn rackpics :)

http://community.webshots.com/photo/81290093/134739617OQftCO
http://community.webshots.com/photo/81290093/134739798Nlifup
http://community.webshots.com/photo/81290093/134741162TuBlrA
http://community.webshots.com/photo/81290093/134740975GNsRJZ

Heej Ska, wat voor marshall is dat die top??

pikasso
9 mei 2004, 12:10
Lijkt me een JCM800, 50W
Of vergis ik me?

skabouter
9 mei 2004, 13:55
het is inderdaad een jcm800 2204, dus 50 watt. maar dat is er verder niet aan te zien, dus je hebt goed gegokt :) (of het ergens anders op de site gelezen :wink: )

wimmeltje
9 mei 2004, 15:09
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb.JPG

Dit is mijn footcontroller. Zit verbonden aan de rocktron in mijn rek.

skabouter
9 mei 2004, 16:47
holy fuck :o

wimmeltje
9 mei 2004, 17:07
holy fuck :o

:razz:

skabouter
9 mei 2004, 19:17
ja, lach me maar uit..............:D

maar leg eens uit, wat doen al die knoppen ? ik heb het gevoel dat ik met de 13 knoppen op mijn FC-200 genoeg kan regelen. en die heeft nog een EXP pedal ook

Chiel
9 mei 2004, 23:29
Ik heb ook nog een paar spullekes :D .

Mijn live setup.
http://www.flexonline.nu/chielsetup.jpg

Mijn nieuwe pedalboard (deze versie is twee maal zo klein als dat ik had).
http://www.flexonline.nu/chielboard.jpg

De hele bekabeling rompslomp e.d. Eindelijk een volkomen brom en ruisvrij rack! Heerlijk!!!
http://www.flexonline.nu/chielrackback.jpg

Aldus mijn bescheiden bijdrage aan deze topic :D .

vinni
10 mei 2004, 00:18
Hoi Chiel,

Zeg vraag.....
Hoe schakel je nou tussen die twee preamps?


Enne....hoe gaat het met "mijn" gitaartje?
(jij hebt mijn wolfgang......weet je nog?)

Groet,
Vinni

Maiden Michiel
10 mei 2004, 09:06
Rectiefier, die Engl preamp zit er echt phat uit!!!

Chiel
10 mei 2004, 09:13
Hoi Chiel,

Zeg vraag.....
Hoe schakel je nou tussen die twee preamps?


Enne....hoe gaat het met "mijn" gitaartje?
(jij hebt mijn wolfgang......weet je nog?)

Groet,
Vinni

De Wolfgang is een klein jaartje geleden verkocht (met pijn in m'n hart). Echter, inmiddels is mijn gitaarstal weer compleet met sinds kort weer eenzelfde Wolfgang als de jouwe :lol: Overigens heb ik er een Zakk Wilde setje ingezet (mijn hele arsenaal is EMG equiped) en die Wolfgang is nu veel veelzijdiger (mijn andere gitaren zijn overigens met Gilmours en Lukathers uitgerust).

De Ernst Fliek wordt met midi aangestuurd door de GT3. De Soldano is op de Aux in van de Fliek aangesloten en ook het schakelen ervan gebeurt met een relais op de Rover. (Al deze 'schakeldraden' en niet signaalvoerende kabels zijn de blauwe in mijn rack). Al deze features zijn midi aan te sturen en zodoende kan ik dus de Rover op bypass zetten en de Soldano doorrouten naar de vht. Werkt perfect 8-) ! Wel wil ik het één en ander in de toekomst wat gemakkelijker maken, maar dan wil ik meteen een Ground Control en een G-Force aanschaffen. Iets voor de toekomst dus :wink: !

wimmeltje
10 mei 2004, 09:25
Heej Chiel, Welke gitaren heb je dan allemaal?? Hoort wel niet hier in deze topic maar wil het wel weten.


Groetjes wim

Chiel
10 mei 2004, 09:39
:D Ik heb nu drie live gitaren.
- Fender Strat (Sambora signature) met Gilmour EMG’s
- Schecter CET met Lukather EMG’s
- Wolfgang special met een Zakk Wilde EMG’s

Doordat ik nu alleen maar EMG’s gebruik, is het eigenlijk geen enkel probleem om met zender te spelen. Met de originele elementen in de Sambora en Wolfgang miste ik gewoon ontzettend veel ‘ballen’ in m’n geluid. Nu hoor je ook nog wel een geluidsverschil, maar veeeeeel minder irritant als voorheen :P ! Overigens is het een hele verademing om met dezelfde soort elementen te werken. Eerst moest ik de instellingen in mijn preamp veranderen bij gebruik van een andere gitaar. Nu is mijn basisgeluid gewoon goed genoeg voor elke gitaar die ik gebruik. werkt veel prettiger :cool: .

Rectifier
10 mei 2004, 10:41
Rectiefier, die Engl preamp zit er echt phat uit!!!

Phat Cool :lol:

Zo klinkt ie ook. Nu mot ik nog leren speulen :-?

kokeleko
10 mei 2004, 11:08
Ik zal wel een ouwe lul zijn maar wat is "phat" :???: :???:

Is dat Nederlands?, heb ik iets gemist :-?

Maiden Michiel
10 mei 2004, 12:01
Whiggah taal man! Zekah wetah!

kokeleko
10 mei 2004, 12:03
Whiggah taal man! Zekah wetah!

En jij komt uit Hengelo?, Nederlands a.u.b.

wimmeltje
10 mei 2004, 12:09
Whiggah taal man! Zekah wetah!

En jij komt uit Hengelo?, Nederlands a.u.b.

Ik ben dan geen ouwe lul, maar ik snap het ook niet :-? :???:

Maiden Michiel
10 mei 2004, 12:21
phat = vet

Rectifier
10 mei 2004, 12:44
Hmm dat leek me wel erg duidelijk dat phat = vet :-?
Kom op Opa's :D Beetje opletten bij de hedendaagse kids.

Phat wordt vaak gebruikt op Nickelodeon :lol:

Phatte kids :razz:

Maiden Michiel
10 mei 2004, 12:52
Phatte shit man dat Nickelodeon, Da bomb!!

Ok, effe ontopic weer graag. Kom maar met die mooie rackies!!

kokeleko
10 mei 2004, 13:08
Hmm dat leek me wel erg duidelijk dat phat = vet :-?
Kom op Opa's :D Beetje opletten bij de hedendaagse kids.

Phat wordt vaak gebruikt op Nickelodeon :lol:

Phatte kids :razz:

Moeten de kids dan niet in de zandbak? :D

wimmeltje
10 mei 2004, 13:11
Hmm dat leek me wel erg duidelijk dat phat = vet :-?
Kom op Opa's :D Beetje opletten bij de hedendaagse kids.

Phat wordt vaak gebruikt op Nickelodeon :lol:

Phatte kids :razz:

Moeten de kids dan niet in de zandbak? :D

Ik mag misschien in jullie ogen nog een kid zijn, maar ik heb een leuk rekje met gitaartje waar ik liever mee speel dan de zandbak. En anders ga ik wel iets leuks doen met mijn groupies :-D

kokeleko
10 mei 2004, 13:13
Hmm dat leek me wel erg duidelijk dat phat = vet :-?
Kom op Opa's :D Beetje opletten bij de hedendaagse kids.

Phat wordt vaak gebruikt op Nickelodeon :lol:

Phatte kids :razz:

Moeten de kids dan niet in de zandbak? :D

Ik mag misschien in jullie ogen nog een kid zijn, maar ik heb een leuk rekje met gitaartje waar ik liever mee speel dan de zandbak. En anders ga ik wel iets leuks doen met mijn groupies :-D

Ik had het over die andere kids Wimpie!

skabouter
10 mei 2004, 14:39
chiel: GEWELDIGE SETUP !!! echt erg mooi, je pedalbak is ook leuk :)

gebruik je nog FX`s uit de GT-3 ? of is ie alleen voor de midi-berichten.

Chiel
10 mei 2004, 14:48
ThanX :D . Ik gebruik de GT3 enkel als midiapparaat. Ik heb overigens een send van de rover gebruikt, zodat ik de GT3 ook nog als stemapparaat kan gebruiken (erg handig). Thans gebruik ik alleen de Intellifex als FX (en natuurlijk de Cry Baby). Maar zoals gezegd, moet daar nog verandering inkomen. Dat wordt in de toekomst een Ground Control oid met een G-Force.

Rectifier
10 mei 2004, 14:58
Ik mag misschien in jullie ogen nog een kid zijn, maar ik heb een leuk rekje met gitaartje waar ik liever mee speel dan de zandbak. En anders ga ik wel iets leuks doen met mijn groupies :-D

:-? Misschien ben ik nog wel jonger dan jij. :lol:

Wat is jullie leeftijd rackbespelers?

wimmeltje
10 mei 2004, 15:16
Ik mag misschien in jullie ogen nog een kid zijn, maar ik heb een leuk rekje met gitaartje waar ik liever mee speel dan de zandbak. En anders ga ik wel iets leuks doen met mijn groupies :-D

:-? Misschien ben ik nog wel jonger dan jij. :lol:

Wat is jullie leeftijd rackbespelers?

22 jaartjes

Anavrin
10 mei 2004, 15:23
ik ben 24 en heb m'n eerste rack net binnen

Rectifier
10 mei 2004, 15:37
25 :cry:

Chiel
10 mei 2004, 16:08
uuuh . . . . 26 . . . MAAR IN DE BLOEI VAN MIJN LEVEN ! ! ! 8-) :lol: :D 8) :wink:

Rectifier
10 mei 2004, 16:13
Ouwe lul :razz:

Chiel
10 mei 2004, 16:15
Maar ik heb wel een Rack :-D

Iced Dragon
10 mei 2004, 16:24
24
maar heb al anderhalf jaar een 'rack'

wimmeltje
10 mei 2004, 17:09
Allemaal ouwe lullen bij elkaar :lol:

Iced Dragon
10 mei 2004, 17:35
ja, maar voor jouw leeftijd heb/had je toch een aardig rekje, man.
moet toch een aardige duit gekost hebben...

wimmeltje
10 mei 2004, 18:00
ja, maar voor jouw leeftijd heb/had je toch een aardig rekje, man.
moet toch een aardige duit gekost hebben...

Klein begonnen en groot geworden en veel, heel veel gespaard.

Rectifier
10 mei 2004, 18:21
Idd. allemaal ouwe lullen :P

Nu nog iemand van in de 30 erbij (Ko of Morris) 8-)

En het bejaarden'rack'enhuis is compleet :lol:

wimmeltje
10 mei 2004, 18:49
Idd. allemaal ouwe lullen :P

Nu nog iemand van in de 30 erbij (Ko of Morris) 8-)

En het bejaarden'rack'enhuis is compleet :lol:

Ome Ko haalt dat toch wel. Als hij ouder is dan 30 ga ik voortaan altijd oom noemen !!! Ik denk trouwens dat Morris begin 30 is. Zag dat hij zijn vrouw wilde inruilen en dat is het begin van de midlife crisis :razz:

morris
10 mei 2004, 18:53
Idd. allemaal ouwe lullen :P

Nu nog iemand van in de 30 erbij (Ko of Morris) 8-)

En het bejaarden'rack'enhuis is compleet :lol:

Ik zie er uit als iemand van 45 maar ik ben pas 53...
Nog ff en trek ik PHAT van Drees, en dan kan ik de hele dag de Aow-blues spelen op mijn rekkie, wat ik dan toch niet meer kan tillen ivm phatte spit in me rug....

wimmeltje
10 mei 2004, 18:55
Idd. allemaal ouwe lullen :P

Nu nog iemand van in de 30 erbij (Ko of Morris) 8-)

En het bejaarden'rack'enhuis is compleet :lol:

Ik zie er uit als iemand van 45 maar ik ben pas 53...
Nog ff en trek ik PHAT van Drees, en dan kan ik de hele dag de Aow-blues spelen op mijn rekkie, wat ik dan toch niet meer kan tillen ivm phatte spit in me rug....

53, vandaar die staafmixer. Ze hebben er ook pilletjes voor hoor.. :-D

amon
10 mei 2004, 19:46
WAAR BLIJVEN DE VOLGENDE FOTO'S???


:-D


foto's zijn leuk om te zien...

ik ben nu zelf druk bezig een effectenmodule aan te schaffen, ziet ernaar uit dat het een gp100 (roland dus) voor 220 euro wordt... :D
en heb al een equalizer liggen, maar daar moet nog een in- en output ingezet worden (was namelijk spotgoedkoop, maar dus zonder die dingen).

en dan mn gt5, hup, de deur uit!

Rectifier
10 mei 2004, 20:10
Ome Ko haalt dat toch wel. Als hij ouder is dan 30 ga ik voortaan altijd oom noemen !!! Ik denk trouwens dat Morris begin 30 is. Zag dat hij zijn vrouw wilde inruilen en dat is het begin van de midlife crisis :razz:

Dan weet ik wel zeker dat Ome Ko voortaan Ome Ko heet :D



Ik zie er uit als iemand van 45 maar ik ben pas 53...
Nog ff en trek ik PHAT van Drees, en dan kan ik de hele dag de Aow-blues spelen op mijn rekkie, wat ik dan toch niet meer kan tillen ivm phatte spit in me rug....

53??? :???:

Best oud voor een varken :lol: :lol: :lol:

Geintje dude.
Misschien kunnen we alvast 19" rollators en loop rack's ontwikkelen.
Met shokmounted bumpers en een Furman powerconditioner voor onze pacemakers en een linemixer (of staafmixer) voor de stoma :razz:

Iced Dragon
10 mei 2004, 20:50
buiten pacemakers, hoe werkt zo'n furman? is dat zo één waar die twee buisjes aan de voorkant uitkomen :???:

vanaf wanneer heb je dat nodig(furman... :roll: )

BramVersteeg
10 mei 2004, 20:50
:-D +1

skabouter
11 mei 2004, 00:37
ik ben 19, en ben sinds een half jaartje met racks bezig

wimmeltje
11 mei 2004, 07:58
Genoeg over leeftijd. Hebben er nog mensen wat leuke foto's van rekken?? Dat vind ik veel interessanter. Volgens mij heeft iedereen die een rek heeft hem nu wel online staan. Ik wacht nog steeds op foto's van morris zijn kleine session rack. Die heeft hij toch al af ofniet??

kokeleko
11 mei 2004, 08:29
Genoeg over leeftijd. Hebben er nog mensen wat leuke foto's van rekken?? Dat vind ik veel interessanter. Volgens mij heeft iedereen die een rek heeft hem nu wel online staan.


Een looprek :D , ben ik wel nodig :-(

Maiden Michiel
11 mei 2004, 09:00
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard)

Rectifier
11 mei 2004, 09:04
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard)

Ik moet die van mij nog bedraden met goeie kabels.
Pas dan zet ik foto's online.

gershwin5150
11 mei 2004, 13:22
Mijn nieuwe pedalboard (deze versie is twee maal zo klein als dat ik had).
http://www.flexonline.nu/chielboard.jpg


En alle signalen van de pedalboard gaan door die ene kabel? Wel gaaf gedaan ;-)
Wat voor soort stekker zit eraan?

Chiel
11 mei 2004, 13:40
ThanX :D . Het is een 16polige Harting multiconnector. Ik heb een gebalanceerde multikabel gebruikt als kabel (dezelfde als geluidstechnici voor stageblokken gebruiken). Door de connector gaan de volgende signalen:
- 9V DC spanning t.b.v. CryBaby
- 14V DC t.b.v. GT3
- Midi Out (naar Rover en Intellifex)
- Send (vanaf de Wah)
- Return (naar de Wah als ik draadloos speel)
- Return (naar de GT3 voor stemapparaat)
- VCA signaal (t.b.v. Roland expressiepedaal voor het totaalvolume)

Werkt perfect! Slechts één kabel erin klikken en klaar is Chiel 8-) .

charlie45
11 mei 2004, 14:10
aha een multi cable!
ik loop al een tijdje met die idee rond.

wat voor cable heb je gebruikt (merk/dealer)

en heb je het geheel klankmatig vergeleken met een setje kwaliteit gitaarkabels?

volgens mij verlies je met elk soldeerpunt een beetje signaal, en mijn geluid moet wel door zo'n 10 soldeerpunten. vertel me alsjeblieft dat je objectief geluisterd hebt en het heel erg meeviel, ik wil het ook namelijk. ik haat kabels prikken.



(sorry, geen rek pic)

LordRiffenstein
11 mei 2004, 14:33
ThanX :D . Het is een 16polige Harting multiconnector. Ik heb een gebalanceerde multikabel gebruikt als kabel (dezelfde als geluidstechnici voor stageblokken gebruiken). Door de connector gaan de volgende signalen:
- 9V DC spanning t.b.v. CryBaby
- 14V DC t.b.v. GT3
- Midi Out (naar Rover en Intellifex)
- Send (vanaf de Wah)
- Return (naar de Wah als ik draadloos speel)
- Return (naar de GT3 voor stemapparaat)
- VCA signaal (t.b.v. Roland expressiepedaal voor het totaalvolume)

Werkt perfect! Slechts één kabel erin klikken en klaar is Chiel 8-) .

Ik veronderstel dat je dit zelf gedaan hebt en het is ERG netjes Chiel. Ik vraag me ook al een tijdje af of zoiets doenbaar is, blijkbaar wel dus.

Chiel
11 mei 2004, 15:22
Alles idd zelf geknutseld :D . Het is overigens een Belden Multi-Pair Snake Cable. Antistatisch en double shielded. Dus in totaal 8 getwiste paren met een folie en een dubbel omwonden gevlochten mantel :o . De connectors zijn zoals gezegd van Harting en zijn 16polig. Alle andere multi’s moet je links laten liggen, want Harting is zonder twijfel dé standaard en is 100% Roadproof :wink: . Als je de kabel goed afmonteert, dan zijn storingen absoluut uitgesloten (maak gebruik van het twistedpair principe en sluit aardlussen uit). Ik heb de bekabeling afgewerkt met zilversoldeer en heb bovendien eindaderhulsjes gebruikt voor de afmontage in de connectoren. Kortom, niets aan het toeval overlaten!

De bekabeling in mijn rack en op het pedalboard is van Tasker en Cordial en ik gebruik enkel de pluggen van Neutrik. Ik kan goed het verschil merken tussen verschillende kabels, maar hoor absoluut geen verschil tussen een directe Planetwave in mijn preamp, of de Multi via mijn pedalboard. Hij is ong. 7meter lang en dat volstaat in de meeste gevallen prima :) .

230V voor mijn rack, 2 maal een speakerkabel naar mijn BagEnd’s en de Multi aansluiten en klaar is Chiel. Ideaal! :cool:

gershwin5150
11 mei 2004, 15:43
Gaaf :-D Ik ga zelf ook maar es knutselen:-) Weet iemand waar dat spul te krijgen is?

ED BOB
11 mei 2004, 20:51
Chiel,
ziet er prof. uit die multie maar wat doe als ie de geest geeft vlak voor of tijdens een optreden?
Heb je een back-up of kun je dan alsnog snel gewone gitaar-kabels gebruiken?
(ben zelf een beetje paranoid, ik heb zelf namelijk zo'n beetje alles geback-upped: gitaar; voor-; eindversterker; speaker; footswitch ja zelfs mijn plectrum... :wink: )

greetz, Ed

Chiel
11 mei 2004, 22:21
Vanzelfsprekend kan ik alsnog met gewone bekabeling werken. Een vriend van me werkt nu al 5 jaar met dezelfde multi en die werkt nog steeds prima! De mijne is nu ong. een jaar oud en nog steeds geen problemen ondervonden. Zoals ik al zei, als je goede componenten gebruik is hij echt road en hufterproof :wink: .

ED BOB
11 mei 2004, 23:38
Klopt, er is idd altijd wel een uitweg of oplossing.
Wat al zei ik ben zelf een beetje paranoid op dat gebied. De meeste van mijn back up spullen heb ik tot nu toe nog (gelukkig) nog nooit hoeven te gebruiken. Maar ja het geeft mij wel een veilig gevoel om snel iets achter de hand te hebben.

Greetz, Ed

wimmeltje
12 mei 2004, 09:04
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard) Je wilt een billboard??

Maiden Michiel
12 mei 2004, 09:25
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard) Je wilt een billboard??

Nee, ik wil je G Force

wimmeltje
12 mei 2004, 09:40
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard) Je wilt een billboard??

Nee, ik wil je G Force

PM me even voor info dan...

Maiden Michiel
12 mei 2004, 10:35
Sorry, was eigenlijk een semi-geintje.
In de zin van: ik zou hem graag willen, edoch heb ik geen geld op het moment.
Positief is dat ik weer werk heb en dus over enkele maanden wel geld heb...

wimmeltje
12 mei 2004, 20:35
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/wouter.jpg

Nou, voor de mensen die interesse hebben. Hier nog een leuk rek van een vage kennis van mij. Rek is gemaakt door Paul Lenders..

amon
12 mei 2004, 21:29
:o


:D



das wel mooi, die pedaaltjes zo aan de rechter kant, ipv in een lade...

Maiden Michiel
12 mei 2004, 23:24
Interewsse zeker, geld helaas niet

morris
12 mei 2004, 23:57
:o


:D



das wel mooi, die pedaaltjes zo aan de rechter kant, ipv in een lade...

rechts is waar je duim links zit....
:-D :-D :-D :-D

Rectifier
13 mei 2004, 00:04
En die vage kennis waar jij je RSB van hebt gekocht die heet "wat wij achter de ramen hebben staan in een vaas" :D

BramVersteeg
13 mei 2004, 02:11
Wouter Bloemen's 2e :o :o rack!!! Beetje aso voor een backup maarja, als je er geld voor hebt.......(zou ik het er nog niet aan uitgeven)
Verkoopt ie ook losse onderdelen of alleen als geheel???

wimmeltje
13 mei 2004, 07:41
Verkoopt ie ook losse onderdelen of alleen als geheel???

Wie verkoopt wat?? Ik volg het niet helemaal...

wimmeltje
13 mei 2004, 07:56
Wouter Bloemen's 2e :o :o rack!!! Beetje aso voor een backup maarja, als je er geld voor hebt.......(zou ik het er nog niet aan uitgeven)
Verkoopt ie ook losse onderdelen of alleen als geheel???

Voor zover ik weet heeft hij maar 1 rek en dat is deze nu. Het rek wat hij eerst had. VHT+GTR4000+line6+2290 en RSB heeft hij niet meer. De RSB heb ik namelijk nog en de rest van die spullen had hij ook al verkocht.

BramVersteeg
13 mei 2004, 11:49
Verkoopt ie ook losse onderdelen of alleen als geheel???

Wie verkoopt wat?? Ik volg het niet helemaal...

Ik bedoelde losse effecten, losse mesa top, enz. Van dat spul van Wouter Bloemen dan.

BramVersteeg
13 mei 2004, 11:52
Wouter Bloemen's 2e :o :o rack!!! Beetje aso voor een backup maarja, als je er geld voor hebt.......(zou ik het er nog niet aan uitgeven)
Verkoopt ie ook losse onderdelen of alleen als geheel???

Voor zover ik weet heeft hij maar 1 rek en dat is deze nu. Het rek wat hij eerst had. VHT+GTR4000+line6+2290 en RSB heeft hij niet meer. De RSB heb ik namelijk nog en de rest van die spullen had hij ook al verkocht.

Oh, ok. Dat dacht ik omdat er op de site van Paul Lenders foto's staan van rack 1 en van rack 2 van WB. Vandaar de 'backup' gedachte.
Maar ff serueis.........rack 1 weg??? Rack 2 weg???? Hij heeft zo ongeveer alle high end gear op deze zielige aardkloot wel in z'n rack gehad. Wat wil ie nu gaan kopen???? Daar ben ik wel benieuwd naar... :razz:

wimmeltje
13 mei 2004, 12:14
Zoals ik al zei, volgens mij heeft hij alleen het rek met de roadking top erin. Het andere rek is helemaal verkocht. Ik heb er namelijk nog een gedeelte van wat ook tekoop staat :oops:

Anavrin
17 mei 2004, 11:46
Mijn rackje eindelijk online:
http://members.home.nl/anavrin88/images/rack.JPG
klein maar fijn, en zeer doeltreffend.
Van boven naar beneden:
Sennheiser EW 172, mbv een GA-1 en een AM-1 setje ingebouwd.
Blindplate
Korg DTR-1000
Blindplate met zelf geboord gat, voor patchcord
Hartke HA3500.
Dit alles zit in een Gator GR-6S Shallow dus en 6 HE hoog.

skabouter
17 mei 2004, 11:49
tja, ik zou daar toch echt 4he van maken. misschien wel 3he. 6he is echt overdreven en zonde van de ruimte. of wil je er nog meer bijgooien ?

Anavrin
17 mei 2004, 12:05
3 HE kan sowieso niet, of ik moet m'n receiver er achterstevoren in zetten (zeg maar aan de achterkant). Het nadeel was dat er in ieder geval 1 kabel van achter naar voor moest, en ik wil niet in m'n rack zagen/ boren. Ik heb dus een gat in een blindplate geboord, en dat afgewerkt met een doorvoertule (rubber ringetje met een groefje erin). De kans is zeer groot dat ik nog ooit een racklight (de Chameleon) in ga bouwen, en die zou dan tussen de receiver en de Tuner komen. Verder was de 6HE maar 6 of 7 euro duurder dan de 4HE, dus dat maakte ook niet zoveel uit. Verder vind ik de extra ruimte boven de versterker wel fijn voor de ventilatie, ook al is dat niet noodzakelijk.

amon
17 mei 2004, 18:49
mannen, ik ga straks, in deze week ook meedoen... :D


er is een roland gp100 afbetaald, verwacht ik morgen met de post (anders ergens in deze week). en een equalizer heb ik al liggen, alleen daar moeten nog een in- en output in gesoldeerd worden, maar ik wacht even met het soort inputs tot ik die gp heb.
en dan nog een behuizing ergens vandaan schrapen.

ik kan niet wachten! (op mn gp-tje...) :D :D :D :D :D

skabouter
22 mei 2004, 02:28
leuk amon :) en waar sluit je dat op aan ? poweramp en cab ? of gewoon in de return van een andere amp (combo/stack)

amon
24 mei 2004, 15:49
voorlopig nog in de stereo return van mn fender princeton...

zodra ik geld heb is mn volgende doel kijken of ik een gitaar kan bouwen en het 2e doel als ik dan weer geld heb (of als het bouwen niets wordt) is een goede buizenbak, top/poweramp met buik

edit: en op korte termijn trouwens nog een floorboard aanschaffen...

maargoed, ik heb het binnen, vanmiddag even nieuwe inputs kopen om aan te sluiten in de equalizer, zodat die ook mee mag doen...

:D

LordRiffenstein
24 mei 2004, 22:54
Binnen enkele weken ook nieuwe pics van mij. 8HE deze keer dus de hele zooi in 1 rack:

Gemini lights
Pedal Shelf (2he)
Mod Pro
G-Major
Wireless
Interface
Furman voltage regulator

:cool:

ieme
24 mei 2004, 23:17
Binnen enkele weken ook nieuwe pics van mij. 8HE deze keer dus de hele zooi in 1 rack:

Gemini lights
Pedal Shelf (2he)
Mod Pro
G-Major
Wireless
Interface
Furman voltage regulator

:cool:

WE WACHTEN MET ZEER VEEL SPANNING YOERI!!!

kokeleko
25 mei 2004, 18:35
WE WACHTEN MET ZEER VEEL SPANNING YOERI!!!

Nou..............we??

ieme
25 mei 2004, 19:09
WE WACHTEN MET ZEER VEEL SPANNING YOERI!!!

Nou..............we??

Ja ik en mn ego :D

kokeleko
25 mei 2004, 19:37
Hehehehehe, :D

wimmeltje
30 mei 2004, 13:28
En Youri hoe staat het ermee?? Nog veranderingen?? Foto's???

LordRiffenstein
30 mei 2004, 13:45
En Youri hoe staat het ermee?? Nog veranderingen?? Foto's???

Nah voorlopig niet echt veranderingen, GX-700 is out (vervangen dr Teese) en de ZIM heeft plaatsgenomen op mijn pedal shelf. Heb gisteren de laatste spulletjes gekocht voor de 'verhuis' van 6HE nr 8HE maar aangezien ik volgend weekend 2 optredens heb zal de verhuis nog even moeten wachten.

Braindead
3 juni 2004, 18:59
hier mijn rackpics :)

http://community.webshots.com/photo/81290093/134739617OQftCO
http://community.webshots.com/photo/81290093/134739798Nlifup
http://community.webshots.com/photo/81290093/134741162TuBlrA
http://community.webshots.com/photo/81290093/134740975GNsRJZ


Hey Skabouter, hoe klinkt zo'n Kitty jawk preamp? is dat een beetje heavy of eerder jaren 80 old school

Raffel
3 juni 2004, 23:27
vast al gevraagd hoor, maar wat is dat ding onderin?

wimmeltje
4 juni 2004, 07:43
vast al gevraagd hoor, maar wat is dat ding onderin?

Da's toch een dB indicator? Of heb ik dat nu mis??

Raffel
4 juni 2004, 17:24
het lijkt er op :-?

Maar die zit toch ook in de Gx700? Zoniet dan iig in de G-Major

doncker
6 juni 2004, 11:28
Is idd een db-meter. Dat doet skabouter gewoon voor de mooie lichtjes. :-D

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 13:01
ah, de combinatie KH Quattro en GX700. hek ook gehad. aangezien ik geen fatsoenlijke distortions uit de GX700 kreeg. die KH heeft echt een geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldige crunch. alleen voor die crunch issie zn geld al waard (het ding kost bijna niks).

@braindead. die KH is old school. zeer aggresief in het hot lead kanaal, dat wel. met een extra eq kun je er alles uitkrijgen wat je wil.

skabouter
13 juni 2004, 11:54
dat blauwe ding onderaan is inderdaad een doodsimpele Vu-meter. ik doe het alleen om de lampjes. de G-major EN GX-700 hebben het ook al. er gaat dus een hoop dansen bij iedere aanslag. best leuk gezicht :)
zeker bij ska is het leuk, bij iedere slag slaat dat ding uit, en dat ziet er gewoon stoer uit :)

skabouter
13 juni 2004, 11:56
Die kitty hawk kan vrij heavy. goede clean en crunch heeft hij, en 2 leads. de eerste heeft wat weinig gain vind ik maar de 2e (De hotlead) is precies goed. hij kan lekker `80`s, maar ook vrij heavy.
mijne komt binnenkort te koop, waarschijnlijk, als het je wat lijkt moet je maar ff opletten.........

LordRiffenstein
13 juni 2004, 15:47
Nieuwe rack dus hier ook maar weer pics:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Rack/Rack-SE.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Rack/Rack%20close.jpg

kokeleko
13 juni 2004, 15:49
Allemaal zelf gesoldeerd??? :D :D

LordRiffenstein
13 juni 2004, 16:03
Allemaal zelf gesoldeerd??? :D :D

LMAO

Uiteraard, ondertussen kan ik het al :-?

kokeleko
13 juni 2004, 17:13
Je mot je kont er niet af lachen :D