PDA

View Full Version : Martin snaren



Kjiratsiekoedel
4 april 2002, 18:02
Ik gebruik Martin snaren. Nu heb ik nog nooit iets gelezen in dit forum over dit merk.

Is het zo onbekend/slecht/goed/vreems/zeldzaam/goedkoop/duur/wat eigenlijk?

(beetje vaag topic)
(sorry, writersblock)

PeArLjAm
4 april 2002, 22:57
Op 2002-04-04 17:02, schreef Kjiratsiekoedel:
Ik gebruik Martin snaren. Nu heb ik nog nooit iets gelezen in dit forum over dit merk.

Is het zo onbekend/slecht/goed/vreems/zeldzaam/goedkoop/duur/wat eigenlijk?

(beetje vaag topic)
(sorry, writersblock)


Goed en duur, dat zijn de belangrijkste sleutelwoorden. Ik vind het ook een beetje vaag dat er niets over dit merk genoemd wordt omdat ze gewoon echte kwaliteitsgitaren maken..

sebass
4 april 2002, 22:59
Hmm ik ben toch niet ontzichtbaar ik heb het er heel vaak over. Ik gebruik ze voornamelijk op mijn electrische 0,10. Op mijn akoestische gebruik ik toch liever d'addario 0,11. Ik heb zelf een sigma-martin gitaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-04-04 22:00 ]</font>

Kjiratsiekoedel
5 april 2002, 14:36
Ik heb nog nooit andre dan Martin gehad. En dus ook nog nooit andere gekocht. Ik heb dus ook geen idee wat snaren meestal kosten en dus of Martin duur is.

Ik gebruik zelf Martin Phosper Bronze .012 van 9 à 10€. Al heb ik nu (om te proberen) Martin Phosper Bronze SP .012 van 14€

Ben ik nu een idioot die te dure snaren koopt?

sebass
5 april 2002, 18:34
De martin snaren die ik op mijn electrische gebruik waren 15 gulden, nu zijn ze omgerekend geloof ik duurder geworden namelijk 8 euro. Maar dit was erg goedkoop. Mijn snaren voor de akoestische (western) zijn ook 10 euro en dat zijn d'addario's dus een normale prijs.

Wbremer
30 mei 2002, 21:46
Ik heb 2 12-snarige gitaren (Washburn en EKO) Wil geen andere dan Martin Fosphor Bronze! Heb op de EKO ander gehad. Bagger. De enige snaren die in de buurt komen zijn de orginele Wasburn 12 strings. Zijn in Nederland bij mijn weten niet te krijgen. Martins mogen duur (der) zijn: ze houden ontzettend lang hun mooie klank en ik heb er nog nooit (nou ja....) een gebroken. Hooguit de dunne G. Als ze je goed bevallen: gewoon kopen.

Kim Wilson
20 juni 2002, 16:26
Ik heb ook de Martin SP's gebruikt, en ze blijven idd het langst goed van alle normale snaren.
Toch was elke keer na twee of drie weken redelijk intensief spelen het meeste leven er wel uit. Ze gingen dof klinken en zagen er ook niet echt meer uit.
Toen hebben ze mij geadviseerd om de Elixir snaren te gebruiken. Deze snaren hebben een laagje teflon om zweet en smeer e.d. te weren. Ik moet nu met gemak maar eens om een nieuw setje, want na driekwart jaar gaan deze snaren wel een beetje achteruit. Maar toch klinken ze nog steeds beter dan de gemiddelde snaar na twee intensieve weken. Bijkomend nadeel: DUUUUUUUR!!! Ik kon toen kiezen tussen de Martin's en de Elixir's, respectievelijk 20 en 50 gulden. Maar hun volle geld absoluut waard. Ik heb er nog geen eentje gebroken.
Ik gebruik zelf liefst een iets dikkere snaar, vooral bij een akoestische. Een dikkere snaar geeft veel meer body. Ik ga denk ik het komende jaar een setje 0.013 proberen, ik gebruik nu nog 0.012.

Kjiratsiekoedel
20 juni 2002, 16:33
De SP's zitten er nu 3 maanden op, en ze zijn inderdaad al een tijdje dof. Maar het is wel bijzonder dat ik ze nog niet allang heb gebroken (normaal in iets minder dan 2 maanden).

Ik zal eens naar die teflon-stealth-snaren kijken. :grin:

Wbremer
1 juli 2002, 14:40
Gebruik deze Elixer snaren al jaren op een Jazz gitaar. Bevallen uitstekend en blijven mooi klinken. en ook nog niets gebroken.... Maar die prijs he..... Wie heeft trouwens ervaring met die nieuwe snaren die ALLEMAAL even dik zijn. Heb er in de verte van gehoord maar nog nooit iemand gesproken die ze heeft.

Kjiratsiekoedel
1 juli 2002, 18:59
Op 2002-07-01 13:40, schreef Wbremer:
Gebruik deze Elixer snaren al jaren op een Jazz gitaar. Bevallen uitstekend en blijven mooi klinken. en ook nog niets gebroken.... Maar die prijs he..... Wie heeft trouwens ervaring met die nieuwe snaren die ALLEMAAL even dik zijn. Heb er in de verte van gehoord maar nog nooit iemand gesproken die ze heeft.


Dat was een 1 april grap volgens mij, er staat ergens een topic over

Wbremer
2 juli 2002, 10:07
O........... kdaggookal......

Japio
2 juli 2002, 16:58
Ik heb pas (als beginner) een Yamaha DW8 gekocht. Ik heb geen idee wat voor snaren (bronze) hier op zitten maar ze klinken prima. Ik kreeg ook nog een setje Ernie Ball phosphor bronze snaren kado. Is dat nou wat? Ik heb geen idee of het verstandig is deze snaren te verwisselen met de standaard snaren. Ik vind het meestal een gedoe want ik loop ,als ik speel, dagen lang om de tien minuten mijn gitaar te stemmen.

Japio

jowdemanne
2 juli 2002, 23:27
Kan iemand mij mailen waar(op internet) ik de akoorden kan leren en zo gitaar lere want ik heb geen tijd en geld om daarvoor lesse te neme!!!!!!!!!!mail het mij zo snel mogelijk naar t_muyldermans@hotmail.com

MetalliCat
2 juli 2002, 23:56
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewforum.php?forum=19&amp;330 :smile:

Kjiratsiekoedel
3 juli 2002, 00:38
Op 2002-07-02 15:58, schreef Japio:
Ik heb pas (als beginner) een Yamaha DW8 gekocht. Ik heb geen idee wat voor snaren (bronze) hier op zitten maar ze klinken prima. Ik kreeg ook nog een setje Ernie Ball phosphor bronze snaren kado. Is dat nou wat? Ik heb geen idee of het verstandig is deze snaren te verwisselen met de standaard snaren. Ik vind het meestal een gedoe want ik loop ,als ik speel, dagen lang om de tien minuten mijn gitaar te stemmen.

Japio


Ik zou die Phosper Bronze erop zetten (hoeft niet gelijk), maar het geluid is ECHT MERKBAAR beter dan Bronze. PB blijft ook langer helder dan B.

Ze zijn ook iets duurder trouwens (2 à 3 €), maar dat zeker waard.

Verder als je je snaren er goed opzet, dan ontstemmen ze ook minder snel. Ik ben in een dag spelen klaar met "herstemmen".

Wacht gewoon tot een van de B snaren breekt en vervang dan alle snaren voor PB.

Ik vervang trouwens altijd alle snaren in een keer, en niet wachten tot de volgende breekt, ze hebben dan allemaal dezelfde helderheid.
Ik vervang ze trouwens ook als ik het geluid te dof vind en ze zijn nog niet gebroken (2 à 3 maanden)

Thomasvv
3 juli 2002, 01:12
Een hele tijd trug stond in de "Gitarist" een advertentie van Elixir, waar je een gratis setje opgestuurd kon krijgen. Dus ik schakel mn oma en de rest van de familie in, kopieer de bon en laat het ze opsturen. een maand later: ik heb 8 setjes Elixirs &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Ze spelen super, gaan lang mee en klinken na 2 maanden nog steeds zeer OK. En ja, toen waren ze niet duur meer. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

8 x 0.39 cent postzegels
2 x 4.50 Gitaristen
--------------------- +
E 12.12 voor 8 setjes, is ... E 1.515 per setje &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> valt mee toch?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thomasvv op 2002-07-03 00:12 ]</font>

sash
3 juli 2002, 01:31
Op m'n western gebruik ik altijd Martin Phosphor Bronze 0.12. Klinken goed en spelen strak.

Kjiratsiekoedel
5 juli 2002, 18:15
Ik heb net Elixir snaren aangeschaft, zijn wel duur (25€). Maargoed als ze echt langer meegaan dan ben ik goedkoper uit.

:amp: