PDA

View Full Version : nieuwe versterker kopen....



rigor mortis
29 april 2004, 15:15
test

Mark S
29 april 2004, 15:18
test

Nielsje
29 april 2004, 15:18
test?

ieme
29 april 2004, 15:19
zo er wordt weer flink getest!

Mark S
29 april 2004, 15:19
tset

rigor mortis
29 april 2004, 15:19
here we go...

heb dus een hele tijd stil gelegen met spelen. dit door studies. ben nooit ver geraakt in mijn gitaarkunde, maar nu wil ik de draad terug opnemen. ik had dus graag een nieuwe versterker gekocht, waar ik veeeeel op kan. prachtig clean, metal, punk, funk, reggae...; noem het maar op, ik wil het kunnen :p

nu zit ik hier een tijdje te lezen, en heb ontdekt dat de meeste nogal contra Line6 zijn. ik heb reeds met een POD gespeelt, maar nog niet met de versterkers zelf...
waarom zijn jullie er zo tegen? wat mij trouwens ook opviel toen ik eens de prijzen ging vergelijken is dat de meeste Line6 versterkers behoorlijk goedkoop zijn, terwijl de VettaII dan weer veel meer kost dan de rest. waarom?

welke versterker zouden jullie mij aanraden? en liefst voor een schappelijke prijs

greetz rigor

BlackSun
29 april 2004, 15:41
Ikzelf vind line6 best heel leuk spul. Waarom die vetta zo duur si weet ik niet, maa rik weet wel dat hij HEEEEL goed klinkt. Mijn gitaarleraar heeft hem, en das echt het neusje van de zalm kwa modeling technieken. Echt super.

Als je een veelzijdige versterker wilt is zo'n line6 ding best heel leuk hoor.

rigor mortis
29 april 2004, 15:54
en welke denk jij dan dat de beste zou zijn? behalve die vetta... want :o wat een prijsje :p

zijn die flextones goed? ik heb gehoord dat de spider het minste zou zijn...

greetz rigor

BlackSun
29 april 2004, 16:10
De spider is idd een beetje goedkopere series, andere gitarist uit mn band heeft er 1 klinkt zeker niet verkeerd. De flextones heb ik goeie verhalen over gehoord. Ik ga er zelf binnenkort ook eentje uitproberen, want ik heb er zelf nog niet over gespeeld. Volgens mij is flextone meer "POD met speakers", en Vetta "2 PODxt 's met hoge kwaliteit speakers"

IndiepoprockJesse
29 april 2004, 17:19
ik heb zelf een spider 1 50 watt + floorboard en heb er al best veel gigs mee gespeeld en was er erg blij mee..

aangezien ik nu een gitaar heb (gibson lp) die gewoon een beter geluid vraagt, ga ik nu overstappen op een marshall buizen versterker..

mensen zijn er veelal tegen omdat mensen anderen vaak na praten en omdat het wel redelijk zo is dat een digitale distortion minder klinkt dan een uit een analoge pedaal of versterker..

Ik weet niet of je interesse hebt, maar ik wil mijn spider dus verkopen..

als je een gitarist bent met een niet al te duur gitaartje en je wilt een versterker waar je veelzijdig op kan spelen.. dan is dit jouw ding.. er zitten allerlei effecten in (flanger, chorus, tremolo, tape echo, delay) en 6 gemoddeleerde amps (van clean naar blues naar hevigere sounds) en met het floorboard erbij heb je een volume pedaal, een wahwahpedaal en nog 8 extra kanalen erbij (je kan al je favoriete kanalen opslaan en dus weer opvragen met behulp van het floorboard) en kan je binnen een opgeslagen kanaal de verschillende effecten uit en aan zetten.. er zit ook een chromatische tuner in die je op verschillende frequenties kan zetten enzo dus altijd live je gitaar makkelijk en snel kan stemmen..

Jesse//

Wilson
29 april 2004, 18:05
kijk ook eens naar de vox valvetronix serie als je een modeling amp wilt, schijnen zeer goed te zijn voor die prijs.

rigor mortis
29 april 2004, 19:55
zal zeker die vox eens bekijken...

euhm wat ik mij nog afvroeg, wat is het verschil nu tussen de spider-serie en de flextone?

owja... mijn gitaar is nu niet bepaald de duurste, maar ook niet de goedkoopste... ben de trotse eigenaar van een gibson SG special.

greetz rigor

rigor mortis
29 april 2004, 20:33
kan iemand mij trouwens even wat helpen met de prijzen? iemand da het zowat uit het hoofd kent?

de line6 flextoneIII XL en die vox valvestate...?

greetz rigor

IndiepoprockJesse
29 april 2004, 20:36
flextone 3 xl is 699 bij feedback

valvetronix ad60 (60 watt) is 479
valvetronix ad120 (120 watt duh :P ) 799

verschil tussen flextone en spider is, is dat de flextone vaak wat meer power heeft en wat meer opties, terwijl de spider een meer instapmodel gerichte versterker is.. alhoewel de geluiden nog steeds zeer ok zijn hoor :)

Jesse//

rigor mortis
29 april 2004, 21:03
kennen jullie die prijzen vanbuiten??? of waar haal je die?

greetz rigor

pint
29 april 2004, 22:02
meningen verschillen maar er zijn meer mensen die net als ik de flex 2 beter vonden kwa sound enz. dan de flex 3
ook zijn er veel mensen die al van vorig jaar schreeuwen om een update om bepaalde probleemen en sound correcties van met name de marshall models . de laatste keer dat ik op hun forum was ongeveer 3 weken geleden was ie er nog niet en er was toch echt wel beloofd dat ie er in feb. zou zijn :???:
als ik jouw was zou ik voor een goede 2e hands flex 2 of als je meer kunt missen de vox ad 120 niet de 60 of een 2e hands engl screamer :-D gaan

pint
29 april 2004, 22:03
meningen verschillen maar er zijn meer mensen die net als ik de flex 2 beter vonden kwa sound enz. dan de flex 3
ook zijn er veel mensen die al van vorig jaar schreeuwen om een update om bepaalde probleemen en sound correcties van met name de marshall models . de laatste keer dat ik op hun forum was ongeveer 3 weken geleden was ie er nog niet en er was toch echt wel beloofd dat ie er in feb. zou zijn :???:
als ik jouw was zou ik voor een goede 2e hands flex 2 of als je meer kunt missen de vox ad 120 niet de 60 of een 2e hands engl screamer :-D gaan

pint
29 april 2004, 22:08
meningen verschillen maar er zijn meer mensen die net als ik de flex 2 beter vonden kwa sound enz. dan de flex 3
ook zijn er veel mensen die al van vorig jaar schreeuwen om een update om bepaalde probleemen en sound correcties van met name de marshall models . de laatste keer dat ik op hun forum was ongeveer 3 weken geleden was ie er nog niet en er was toch echt wel beloofd dat ie er in feb. zou zijn :???:
als ik jouw was zou ik voor een goede 2e hands flex 2 of als je meer kunt missen de vox ad 120 niet de 60 of een 2e hands engl screamer :-D gaan

BramVersteeg
30 april 2004, 01:22
Wij kennen hier alle prijzen uit ons hoofd :razz:

diengeman
30 april 2004, 10:45
is een Marshall JCM800 4104 2*12 50 watt buizencombo iets voor? voor 490 euro mag je hem van me kopen.

rigor mortis
30 april 2004, 16:00
nu doe je toch wel slechte dingen :p...

had behoorlijk mijn gedacht gezet op een modelling versterker.... maar moet er toch wel eventjes over nadenken...
laat je wel iets weten..

greetz rigor

Diedo
30 april 2004, 17:13
mag er iets minder http://www.ebaumsworld.com/forumfun/spam2.jpg
geplaatst worden

dankuwel :)

PM dan even