PDA

View Full Version : Iemand die wil beginnen met gitaar spelen



evelien21
29 april 2004, 15:00
hallo allemaal,

ik heb een oude gitaar gevonden op de zolder van een vriend, hij is heel erg vals. Hoe kan ik dit ding stemmen? ik heb er helemaal geen verstand van. en is gitaar spelen makkelijk te leren?

groeten evelien

Ron4ld
17 mei 2004, 16:57
hallo daar,

ik ben sinds 2 maanden bezig met gitaarspelen. Ik krijg er nu al geen genoeg van :D of het moeilijk is? nee voor mij op dit moment nog niet, het kost alleen wel heel veel tijd om goed te kunnen spelen (heb ik me laten vertellen, maar ik geloof ze graag!).

toen ik mijn gitaar had gekocht had ik geen idee hoe ik dat ding moest stemmen! navraag leerde mij dat ik een stemapparaat kon gebruiken (ong. € 18,- bij de muziekwinkels) dit apparaatje zet je simpel weg gewoon aan, je slaat je 1e snaar aan en wanneer het groene lampje brand is de snaar goed gestemd (en zo ga je alle snaren af). brand er een rood lampje dan moet je hem doormiddelvan stelknoppen (zo noem ik ze maar) zodat de snaar losser of strakker komt te zitten. Het apparaat geeft aan of ie te hoog of te laag is afgestemd. Er is ook een andere manier en dat is de snaar op elkaar af te stemmen. hierbij stem je de snaren op basis van de vorige snaar waarbij je begint met de 6e (lage E, bovenste) snaar. persoonlijk vindt ik dat stem apparaatje een wonder omdat je gitaar eigenlijk telkens opnieuw moet stemmen en met dat apparaatje is dat snel gepiept :D

Ik hoop dat je dat wat op weg helpt.

groetjes,

Ronald

soup
17 mei 2004, 17:59
off topic: hoe kan het nu dat er bij jou 0 berichten staan terwijl je er juist 1gepost hebt :-?

Ron4ld



Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 0

birt
17 mei 2004, 19:13
idd, stemapparaatje is handig

die dingen noemen trouwens tuners of stemsleutels of mechanics of stemmekanieken.... er zijn veel namen voor :)

Javaca
17 mei 2004, 21:27
Er zijn ook online stemapparaten.