PDA

View Full Version : Aanpassen Epiphone LP



BossToneS
4 april 2002, 14:46
Ik heb mijn Epi LP standaard al grotendeels aangepast, andere stemmechanismen, gibson LP elementen, nu wil ik de brug(zadels) vervangen, maar ik heb begrepen dat een Gibson brug niet past (hartafstand gaten verschilt), zijn er mensen die dit toevallig bij hun gitaar(Epi) vervangen hebben, zo ja welke brug is geschikt of heb je gebruikt??

alvast bedankt

sebass
4 april 2002, 14:58
Graph tech heeft zadeltjes voor een epi brug en waarschijnlijk ook een epi brug.

Sandman
4 april 2002, 19:15
Kijk, dat zijn berichten. :razz:

Mitch
5 april 2002, 08:29
Andere brug zou alleen een verbetering zijn als daarmee de positie van D en G snaren beter af te stellen zou zijn. Kromming van de frets loopt niet synchroon met de kromming in de brug en de stop-bar, waardoor de middelste snaren de beperkende factoren zijn bij het verlagen van de action.
Welke tuners heb je er voor hoeveel eurootjes opgezet ? Mijne zijn na zeven jaar toch een beetje elastisch aan het worden....na andere elementen, betere bedrading en afscherming van de elementen (anti-brom) staan deze ook op mijn verlanglijstje.

BossToneS
5 april 2002, 10:48
Welke tuners heb je er voor hoeveel eurootjes opgezet ? [/quote]

tuners van het merk Boston, aangeschaft bij Kees Dee, kostte +/- 27 Euro, alle bewegende delen in gesloten omhuizing gevuld met olie, niet zo goed als schaller maar ook niet zo duur. altijd beter dan wat er op zat

Sandman
5 april 2002, 17:41
Seymour: Als je naast de brug ook de zadeltjes vervangt, gaat als het goed is je sustain er ook op vooruit. Tenminste als het betere zadeltjes zijn. En het vervangen van de brug zou voor mij alleen de reden zijn om in plaats van het individueel vervangen van de zadeltjes alles zo in 1 keer te doen.

Mitch
6 april 2002, 20:38
Hmmm, nooit zo over nagedacht: bedankt voor de tip.
Tuners hebben echter voorrang: na een beetje akkoorden raggen is tegenwoordig de lage E wel erg vlotjes ontstemd en in solo's is na een beetje opduwen van de G (en dat doe ik juist vaak...) ook de G niet meer wat -ie wezen moet.
Hij bleef altijd redelijk gestemd, maar de laatste tijd (hij is zeven jaar oud, en nu een half jaar in een band) gaat -ie ineens hard achteruit !

sleep_to_saturate
8 april 2002, 10:51
Ik heb er ook nieuwe tuners op gezet. Gibson LPdeluxe-tuners. Koste wel wat maar het ontstemmen is praktisch verleden tijd. :smile:

Sandman
8 april 2002, 13:05
Ik ben op zoek naar tuners waarbij dezelfde schachten in de headstock kunnen worden gebruikt. Ik wil dus dat er niet geboord hoeft te worden. Ben bang dat de dikke laklaag gaat barsten/breken daardoor. Is er bij degene die de tuners vervangen hebben geboord? zo nee, welke merk en exacte type hebben jullie erop zitten? Thnx

sleep_to_saturate
9 april 2002, 09:56
Nou er word niet geboord maar gefreesd. En er zit bij mij wel een barstje ja.

BossToneS
9 april 2002, 11:28
Ik moest de gaten iets opboren, aan de randen springt de lak er iets af, maar daar zie je niets meer van als je de tuners gemonteerd hebt, alleen de gaten voor de schroefjes komen niet meer overeen en de oude gaten vallen buiten de tuners en blijf je dus zien, ik heb deze opgevuld met zwarte verf en een druppeltje lak, je ziet het wel, maar mij stoort het niet.

Sandman
9 april 2002, 15:09
Toch vind ik het wel jammer als het barst of wanneer de schroefgaten niet overeenkomen. Dus voorlopig ben ik nog op een heilige zoektocht naar tuners waarbij ik dezelfde schroefgaten en tunerschacht kan gebruiken.

BossToneS
9 april 2002, 17:27
Dan moet je originele Epi tuners bevestigen, maar die zijn niet van een goede kwaliteit, gaatjes vallen bijna niet op, en daarbij het is ook geen gitaar van duizenden guldens.
niet meer onstemmen is ook wat waard!

Sandman
9 april 2002, 22:59
Klopt als een bus. Maar ik heb nog hoop. Ik heb nog wat lijntjes lopen :wink: De ST6K 520 van Schaller komt een end in de buurt.

aadplagiaat
9 april 2002, 23:48
Misschien een tip:
Als je toch moet boren eerst de lak rondom de gaten voorzichtig dunner maken met een verzinkboor. Daarmee voorkom je dat de eigenlijke boor zijn tanden meteen in de toplaag kan zetten. Eerst even testen op een proefstukje graag!

Bouke
26 april 2002, 09:58
truukie: plak een stukje tape (van die schildersteep ofzo) op de plaats delict. Boor dus door de tape heen. Als het goed is barst de lak dan niet en beschadig je ook niets als je per ongeluk uitschiet.

b

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-04-26 09:58 ]</font>