PDA

View Full Version : Geen Phase 90...



sash
29 april 2004, 13:03
test

sash
29 april 2004, 13:03
MAAR een ouwe seventies, 1 knoppige, Ibanez Phase Tone.

70 euries bij Tools4Tones. Hoop em begin volgende week binnen te hebben, dan foto's en eerste geluidsindruk :)

Friggin' GAS :D

Robbert
29 april 2004, 15:14
Netjes! You're gonna like it. Je moet maar een fototje maken, ben benieuwd in welke staat het pedaal is.

sash
29 april 2004, 15:44
Die gast van Tools 4 Tones zei me een paar keer duidelijk dat ie behoorlijk afgeragd is en vroeg of dat ik daar verder geen problemen mee had, dus hij ziet er denk ik niet uit :D

Technisch issie wel helemaal 100%

Robbert
29 april 2004, 15:52
Hehe.. ach ja, alsie maar klinkt. D'r zijn twee versie, een in de MXR behuizing, net zoals de Keeley comp, en de ander in TS808 style box.

marc_o
30 april 2004, 17:12
MAAR een ouwe seventies, 1 knoppige, Ibanez Phase Tone.

70 euries bij Tools4Tones. Hoop em begin volgende week binnen te hebben, dan foto's en eerste geluidsindruk :)

Friggin' GAS :D

Hey, die heb ik ook, met compleet platte behuizing, schijnt een oud beestje te zijn, in 1988 gekocht voor 25 gulden en toen wassie al erg oud. er zit een Maxon stickertje binnenin. Sound is maar zozo, affijn, je moet ervan houden en het vreeeeet stroom, kan geen adaptor op, dat is dan weer jammer, en het ruist allemaal wat.
Ik gebruik 'm dus zeker niet.

BartL
3 mei 2004, 18:19
Hij vreet stroom? :???:

Carl Martins gaan ook rechtstreeks in het stopcontact, daar is niks mis mee hoor... :-?

marc_o
3 mei 2004, 21:00
Hij vreet stroom? :???:

Carl Martins gaan ook rechtstreeks in het stopcontact, daar is niks mis mee hoor... :-?

Ja, hij vreet stroom...
Er kan geen adaptor op en ik ga niet boren in zo'n oud beestje omdat ik dat zonde vind.

BartL
3 mei 2004, 22:00
...oow!! Alleen een batterij? :)

marc_o
4 mei 2004, 18:33
Ja, dat ding is zowat 30 jaar oud ondertussen...

vinni
4 mei 2004, 19:03
Voodoo Lab heeft van die verloopstekkertjes....

Kunje zo'n 9 volt stekkertje wat in je pedaal zit op aansluiten.
Kappie draf laten en spelen maar!

Oh ja....wordt standaard geleverd bij de Pedalpower II.
Maar ook heel eenvoudig zelf te maken natuurlijk.


Groet,
Vinni

Antal
4 mei 2004, 19:10
Als het goed is is er naar mij ook zo'n zelfde phaser onderweg. Ben ook heel benieuwd. :)

Robbert
4 mei 2004, 19:34
Heb je hem nog niet binnen Sash?

jpb
4 mei 2004, 19:53
Heb je hem nog niet binnen Sash?
Als 'ie te koop staaat weet je dat 'ie binnen is :D :D :D

Robbert
4 mei 2004, 20:11
Als 'ie te koop staaat weet je dat 'ie binnen is :D :D :D

:seriousf:

marc_o
4 mei 2004, 20:17
Staat zo weer te koop hoor, echt veel is het namelijk niet.

Antal
5 mei 2004, 02:35
Staat zo weer te koop hoor, echt veel is het namelijk niet.

We zullen zien. Misschien heb ik een andere smaak als jij.

sash
5 mei 2004, 20:43
Heb je hem nog niet binnen Sash?
Als 'ie te koop staaat weet je dat 'ie binnen is :D :D :D


HAHAHAHAHHAHA :D

Nee ik had em maandag al binnen, maar nog niet de tijd gehad om te reageren.

Ik vind het een geweldig pedaal. Hij klinkt echt super, maar heb em nog niet vergeleken met een Script logo Phase 90. Het enige nadeel vind ik dat ie niet true bypass is, want hij zuigt behoorlijk wat weg, maar met mijn leken oog zag ik dat ie misschien best true bypass te maken is.

Hij vreet inderdaad behoorlijk wat stroom. Robbert weet je of er een soort adaptortjes te koop zijn met aan de ene kant een batterijclipje en aan de andere kant een adapter aansluiting, zodat ie zonder solderen op een adapter kan?

Hij ziet er ook echt niet meer uit. Ongeveer de helft van de verf is eraf, maar dat doet zeker niet onder voor de geweldige klank die eruit komt. Voor 70 Euro een koopje en klinkt te gek. Hopelijk een keepertje ;)

Antal
6 mei 2004, 20:13
Ik heb gisteren zelf 2 pedaaltjes binnengekregen uit deze serie. Ja, ik kon het weer niet laten :-D Had en GAS-aanval. Ik heb nu de 909 phaser en de 505 chorus.

De phaser uit deze serie vind ik op zich wel ok, maar niet heel spectaculair. Maar misschien dat ik gewoon niet zo'n phaserman ben dat zou kunnen. Hij is ter vervanging van een DOD phaser, dus op zich is dit al wel een aanzienlijke verbetering. Van dat tonesucken heb ik nog niet echt iets gemerkt. Ik zal er binnenkort eens op letten. Op zich dus een leuk ding, maar ik ben nu al weer benieuwd hoe een phase 90 klinkt. Ik zou ze wel eens naast elkaar willen proberen. Ben heel benieuwd hoe hij dan uitpakt. Hij is trouwens niet bepaald nieuw meer, maar hij ziet er voor z'n leeftijd nog ok uit. In ieder geval niet zo afgeracht als die van Sash, als ik hem moet geloven.

Die chorus is echt een heel ander verhaal. De chorus ziet er voor z'n leeftijd nog erg goed uit vind ik. Paar butsjes op de hoeken, maar niet echt storende dingen ofzo. Wat me wel heel erg verbaasde is dat hij op 18V. werkt en dat er dus 2 batterijen in moeten. (iemand die weet waarom dat is?) En het geluid van deze chorus vind ik dus echt helemaal geweldig. Echt een mooie warm klinkende chorus die ingesteld kan worden tussen behoorlijk suptiel tot aardig aanwezig, maar dan nog steeds redelijk suptiel. Echt een mooi geluid.

Enige is dat ik nu 2 chorussen heb. Deze en een Carl Martin X2. Dus nu moet ik gaan kiezen welke ik ga houden :cry: Want ja, ik kan ze toch niet alle2 tegelijk gebruiken.... :-(

marc_o
6 mei 2004, 21:18
Staat zo weer te koop hoor, echt veel is het namelijk niet.

We zullen zien. Misschien heb ik een andere smaak als jij.

Dat is zeer goed mogelijk, en wellicht is de mijne niet zo goed, ik heb nooit een andere gehoord van dit model, wie weet ben ik helemaal weg van een andere, 1 ding heeft ie wel, karakter, maarja, een rotkarakter is ook een karakter, daar weet ik alles van , hehehe :o

Robbert
6 mei 2004, 21:55
Hij vreet inderdaad behoorlijk wat stroom. Robbert weet je of er een soort adaptortjes te koop zijn met aan de ene kant een batterijclipje en aan de andere kant een adapter aansluiting, zodat ie zonder solderen op een adapter kan?


Ik weet niet of je die kant en klaar kunt kopen, maar de onderdelen: een batterysnap en een Boss socket. 2 Euro.
Geen tegenvaller he! Kun je nagaan, die Phase90 van Luca was zelfs nog een tikkeltje lekkerder.



Ik heb gisteren zelf 2 pedaaltjes binnengekregen uit deze serie. Ja, ik kon het weer niet laten Had en GAS-aanval. Ik heb nu de 909 phaser en de 505 chorus.


Die CS505 werkt op twee batterijen omdat ie 18 volt nodig heeft.. :D Verrekt goeie chorus, de Maxon reissue is gelijk gebleven. Weet niet zeker of de CS9 ook een directe kopie is..

De 909 is die drieknops phaser?

Antal
6 mei 2004, 22:10
Kun je nagaan, die Phase90 van Luca was zelfs nog een tikkeltje lekkerder.

Ja, klinkt een phase 90 idd beter? Daar was ik dus benieuwd naar.


Die CS505 werkt op twee batterijen omdat ie 18 volt nodig heeft.. :D Verrekt goeie chorus, de Maxon reissue is gelijk gebleven. Weet niet zeker of de CS9 ook een directe kopie is..

Dat dat ding op 18V werkt, zo ver was ik zelf ook al. Ik vroeg me alleen af waarom dat zo was. Zijn toch niet echt veel pedalen die dat hebben dacht ik zo...


De 909 is die drieknops phaser?

Ja, klopt, een blauwe drieknops.

Mitch
6 mei 2004, 23:03
Er zijn best wat pedalen die op 18V werken, maar tegenwoordig houden we niet van werken met twee batterijen tegelijk, verwende mormels dat we zijn :D Voordeel, zeker destijds: de chorussen op 9V gingen wat eerder vervormen. Met 18V heb je meer headroom. Goed te horen als je bijv. een Barber Direct Drive pakt, op 9V laat werken en daarna op 18V (via een adapter kan hij beide aan): cleaner, meer dynamiek, meer headroom.

Robbert
6 mei 2004, 23:08
Ik weet niet of het meer ligt aan de stroomconsumptie van die oude pedalen, of dat ze inderdaad meer headroom hebben...

Dat laatste geloof ik zonder meer wat betreft de OD/Compressors enz. Maar geld dat ook voor chorussen en delays (die de BBD chips gebruiken??).

Wat zegt onze expert Dirk ervan?

Mitch
6 mei 2004, 23:21
Ik dacht serieus van yes. Je herinnert je je CE-2 vast nog wel van vóór de hifi mod ?
Maar dit vraagt inderdaad om een betere techneut om e.e.a. te bevestigen dan mijzelve, heer Robbert :)

Robbert
6 mei 2004, 23:25
Ik dacht serieus van yes. Je herinnert je je CE-2 vast nog wel van vóór de hifi mod ?
Maar dit vraagt inderdaad om een betere techneut om e.e.a. te bevestigen dan mijzelve, heer Robbert :)

Maar volgens mij heeft gebeurd er met die hifi mod niets met het voltage, hij doet wel de powerjack geschikt maken voor de ACA in plaats van de oude ASA adapter.

Maar je kan ook gelijk hebben: mijn 18 volts FL305 kicks butt, haha!

jpb
7 mei 2004, 22:21
[...]Ik vind het een geweldig pedaal. Hij klinkt echt super, maar heb em nog niet vergeleken met een Script logo Phase 90. Het enige nadeel vind ik dat ie niet true bypass is, want hij zuigt behoorlijk wat weg, maar met mijn leken oog zag ik dat ie misschien best true bypass te maken is.
[.............]
Voor 70 Euro een koopje en klinkt te gek. Hopelijk een keepertje ;)
Vergelijk hem dan ook eens met een MXR phase 45. Oude Bloclogo's (zelfde circuit als script) zijn ook gemakkeluijk voor euro 70,- op eBay te krijgen. Perfecte & subtiele & transparante phaser; makkelijk TB te maken. Hidden treasures :cool:

sash
7 mei 2004, 23:08
Ik weet niet of je die kant en klaar kunt kopen, maar de onderdelen: een batterysnap en een Boss socket. 2 Euro.


WAAAAARR :D

Mitch
8 mei 2004, 00:37
Maar volgens mij heeft gebeurd er met die hifi mod niets met het voltage, hij doet wel de powerjack geschikt maken voor de ACA in plaats van de oude ASA adapter.


Nee, snap ik, maar ik bedoel: met de componenten uit die tijd klonk het op 9V al gauw overstuurd. Dus voor de hifi mod was -ie wel warmer, maar ook minder goed clean te houden, right ?
Als je destijds met die matige componenten toch meer headroom wilde kon je uitwijken naar 18V.