PDA

View Full Version : geld=gas=keuzes: boss gx-700 of roland gp-16



amon
28 april 2004, 20:24
tja

amon
28 april 2004, 20:25
ik ken ze allebei niet, maar wat ik erover lees op harmony-central gaan ze allebei gelijk op en de prijzen ook.

gp-16 met flooboard voor 200 euro
gx-700 ook met floorboard voor 180 euro


wie heeft er ervaringen/kan er iets over vertellen; welke is het makkelijkst in gebruik, welke is erg goedkoop voor bovenstaande prijs, welke.....effin, laat maar horen

edit: mn gt5 houden is ook een optie, maar rack dingen sparen lijkt me veel mooier (qua geluidskwaliteit, keuze (en uiterlijk)) en ik denk dat deze allebei ongeveer even goed, of beter zijn, maargoed, daar kan ik ook naast zitten, dus daarover graag ook info, aub.

Mark S
28 april 2004, 21:10
Die GP-16 heb ik gehad....was lastig te programmeren kan ik me herinneren, geluiden waren voor die tijd absolute top.

Wel een oud ding die GP-16, is volgens mij minstens 10 jaar geleden dat ik 'm had :o

FNaRK
28 april 2004, 21:20
ik heb zowel de GP8 als de GP16 gehad, was niet bijzonder lastig om te programmeren....beiden een geweldige sound, GP16 heeft meer FX....

200 euro incl. floorboard is een koopje, ik zit zelf stiekum te twijfelen ....

Mark S
28 april 2004, 21:50
de GP-16 was volgens mij de eerste multi-fx waarbij je 8 (?) verschillende effecten kon stapelen, dat was voor veel gitaristen buiten de goede soundkwaliteit de reden om 'm aan te schaffen.

amon
28 april 2004, 22:05
hehe, zoveel gebruik ik er nooi tegelijk... vaak maar 2, soms 3 (wah)...

maargoed, iemand nog iets over de gx700 te vertellen?

Jeroenvanhulsteijn
29 april 2004, 00:06
ik heb zelf de GX700 gehad. Zit veel in. Hij zou beter moeten zijn denk ik dan de GP16. Meer rekenkracht dus daar zou je gebruik van kunnen maken voor betere geluiden. Maar ik heb de GP16 nooit gehoord. 180 euro voor een GX700 is overigens niet duur. De gemiddelde marktprijs is nog altijd 240 euro.

Ik was zelf niet tevreden over de GX700. Maar dat komt omdat ik niet van Boss overdrives hou en omdat ik geen zin had om zo lang te tweaken. De V-AMP hak veel sneller geluiden uit die me bevielen. Maar heel veel mensen zijn er tevreden mee en met een beetje effort moet je er toch wel wat aardigs uit kunnen halen lijkt me. Ik zou zelf voor de GX700 gaan denk ik. Gewoon omdat de GP16 verouderd is.

sash
29 april 2004, 00:07
Ik dacht dat het juist andersom ging? Eerst gas, dan werk, dan geld, dan iets kiezen wat eigenlijk boven je budget ligt, dan schulden

:D

amon
29 april 2004, 07:53
naja, ik heb weer s een dumstel verkocht (voor 300 gekocht, 525 verkocht) :D


dus geld om maar eens voor een rackje te sparen. ook mn gt5 kan daar nog een goede bijdrage aan bijleveren als ik die verkoop... :)

amon
29 april 2004, 07:59
ik zat zelf trouwens te denken dat de gx700 beter zou zijn, omdat deze nieuwer is (is niet echt een garantie, maar toch) en omdat ik deze pas geleden aangeboden kreeg voor 250 (excl floorboard) en deze 180 euro erg goedkoop zou zijn tov die 250 dus...
maargoed, toen kwam er gister op marktplaats een advertentie bij met de gp16 en die zag er heel netjes uit en voor die prijs ook niet verkeerd (dacht ik zo), dus toen begon ik te twijfelen.

als ik het een beetje goed begrijp zo, is de gp16 dus wat ouder, maar je kunt er veel mee (meer als met gx700(?)). omdat de gx700 wat nieuwer is, lijkt het mij dat er betere elektronica in zit en ook de nieuwere effecten. allebei zijn ze zo te lezen goed te programmeren, als je er de tijd even voor neemt. en de prijzen zijn ook niet hoog.

klopt het zo een beetje?


want dan denk ik dat ik eerst moeite ga doen om die gx700 te kunnen krijgen...

FNaRK
29 april 2004, 10:05
is die GX700 ook met een floorboard of moet je achteraf nog erbij kopen ?

alhambra
29 april 2004, 10:21
ik ken ze allebei niet, maar wat ik erover lees op harmony-central gaan ze allebei gelijk op en de prijzen ook.

gp-16 met flooboard voor 200 euro
gx-700 ook met floorboard voor 180 euro


wie heeft er ervaringen/kan er iets over vertellen; welke is het makkelijkst in gebruik, welke is erg goedkoop voor bovenstaande prijs, welke.....effin, laat maar horen

edit: mn gt5 houden is ook een optie, maar rack dingen sparen lijkt me veel mooier (qua geluidskwaliteit, keuze (en uiterlijk)) en ik denk dat deze allebei ongeveer even goed, of beter zijn, maargoed, daar kan ik ook naast zitten, dus daarover graag ook info, aub.

Die gp16 incl floorboard voor 200 euro dat kan wel ongeveer kloppen, denk alleen dat je veel moeite moet doen om een gx-700 incl floorboard voor die prijs te krijgen.

Heb zelf een gp16 gehad (2dagen :D) gekocht voor 35 euro ofzo was een goed ding alleen ben ik voor het geld gegaan en dus na 2 dagen voor 150 euro verkocht :D :D overigens ex floorboard.
De fx van die gp16 waren echt behoorlik goed, van wat ik me kan herinneren, maar dacht niet dat de overdrive/distorions nu bijzonder waren (maar ja die zijn van Boss nooit geweldig geweest ).

FNaRK
29 april 2004, 11:09
hmmm
ik vond de distortions van de GP16 helemaal niet verkeerd :???:

amon
29 april 2004, 13:50
@roadkill:
gx-700 is incl floorboard

@alhambra:
de gp16 is van roland, de gx700 van boss.
(ik weet niet precies hoe die merken een relatie met elkaar hebben, ik weet alleen dat ze wel iets met elkaar gemeen hebben, misschien leuk als iemand dat ook nog kan vertellen)

doncker
2 mei 2004, 12:25
boss is een dochterbedrijf van roland.

amon
4 mei 2004, 17:17
goed, ik ga waarschijnlijk over een maandje ofzo die gx700 aanschaffen en mn gt5 gaat dan de deur uit.

waarom over een maand? -omdat de verkoper hem nog nodig heeft voor wat optredens aangezien zijn nieuwe bestelling wat later komt...


toch een goede wisseling van gear dacht ik zo... en dan verder sparen voor nog een korg stage tuner en wat anders leuk rack-gear...

FNaRK
4 mei 2004, 20:58
er staat een leuke Korg racktuner op Marktplaats
betrouwbare verkoper trouwens :wink:

amon
4 mei 2004, 21:23
hehe... jij?

vriendenprijsje....? :lol:

FNaRK
4 mei 2004, 21:26
:-D

amon
4 mei 2004, 21:30
waarom doe je hem weg?

FNaRK
4 mei 2004, 21:40
kep tegenwoordig een Line6 POD pro (19") en daar zit al een prima stagetuner in